HuntteriRideCanyonElectrobikeHelkamaGiant
Sivu 3 / 79 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 53 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 2362

Aihe: Pyöräilyhousut

  1. #61
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tyhjäpuntti
    Säämiskällisiä pitkiä housuja on olemassa, mutta yleensä niiden istuvuus on huono. Ts. Pitäisi ostaa todella pieni koko, jotta housut istuisivat haaroista hyvin.
    Tuo istuvuus lienee ruumiinrakenteesta kiinni. Minulla ei ole ongelmia ollut pitkisten kanssa, vaikka talvella käytän jopa 2 numeroa liian isoja, jotta saan kerrastoa alle.

    Mutta minä lienen myöskin se poikkeus, jolla eivät Santinin henkselittömätkään housut aiheuta ongelmia (mitä nyt minulle aavistuksen liian ohut säämiskän korvike), olivatpahan vain eilenkin hieman viileämmät kuin hankseleillä varustetut olisivat olleet.
    ..makes Jack a dull boy...

  2. #62
    Tyhjäpuntti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo
    Tuo istuvuus lienee ruumiinrakenteesta kiinni. Minulla ei ole ongelmia ollut pitkisten kanssa, vaikka talvella käytän jopa 2 numeroa liian isoja, jotta saan kerrastoa alle.
    Tarkoitin nimenomaan SÄÄMISKÄLLISTEN pitkien housujen istumista. Jos housuissa on säämiskä, pitää niiden istua napakasi, että säämiskä pysyy siellä missä sen pitääkin.
    Ilman säämiskää pitkät housut toimivat minullakin hyvin. Tosin en käytä mitään kerrastoja alla. Pelkkiä lyhtyitä ajohousuja.

  3. #63
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Minä en edes omista ilman säämiskää olevia ajohousuja, tai no feikkisäämiskähän niissä kaikissa on. 2 numeroa isosta mallista vaan henkselit lyhemmäksi ja lahkeiden päät.. ja hyvin toimi koko viime talven.
    ..makes Jack a dull boy...

  4. #64
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.731

    Kysymys

    Löfflerin housuista kyselisin vähän mielipiteitä, että onko Comfort sportin ja Comfort extremin pehmuisteissa oikeasti 50 euron ero? Basiceista on pelkästään hyviä kokemuksia, mutta pitäisi hankkia sellaiset joissa on henkselit.


    Ja lisäksi onko joku löytänyt löfflerin mallistoa netistä? Niiden omilla sivuilla pitäisi ilmeisesti rekisteröityä johonkin nettikauppaan nähdäkseen mallistoja. Lähinnä eri paidat ja väritykset kiinnostaisi.

  5. #65
    Juzaari Guest
    Mulle tuli juuri Foxin pitkät tiukkikset, henkseleillä varustetut säämiskä pöksyt. Lapuissa luki, että tuo säämiskä on Nalinin ja kehoitettiin rasvailemaan. Eli rasvoista, mistä niitä saa? Ei ainakaan ole eteen sattunut fillariliikkeissä. Tosin tämän paikkakunnan kaupoista ei löydä edes itse housuja...

  6. #66
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    152

    Vanhaa threadia henkiin...

    Mitenkäs nämät koot nyt mahtavat mennä?
    Itsellä (185cm) on tällä hetkellä Nalineita kokoa XL, mikä on melko timmiä mutta toimii erinomaisesti. Nämä Nalinin koot ovat ilmeisesti erittäin pieniä.

    Minkähän kokoisia kamoja pitäisi lähteä katsomaan esim. Santinilla?
    Toisena vaihtoehtona olisi sitten esim.Castelli...

    Kiitoksia avusta, ei viittis tilailla kovin pahasti väärän kokoisia...

  7. #67
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.462

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jorma
    Mitenkäs nämät koot nyt mahtavat mennä?
    Itsellä (185cm) on tällä hetkellä Nalineita kokoa XL, mikä on melko timmiä mutta toimii erinomaisesti. Nämä Nalinin koot ovat ilmeisesti erittäin pieniä.

    Minkähän kokoisia kamoja pitäisi lähteä katsomaan esim. Santinilla?
    Toisena vaihtoehtona olisi sitten esim.Castelli...

    Kiitoksia avusta, ei viittis tilailla kovin pahasti väärän kokoisia...
    Olen 182cm (70kg) ja Santinin L on minulle juuri sopiva.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  8. #68
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jorma
    Toisena vaihtoehtona olisi sitten esim.Castelli...
    Mistä näitä Castelleja voi ostaa? Käytin taanoin koko päivän, eikä tämä paatunut googlettaja löytänyt yhtään puljua mistään. Tarttis Brooksin nahkasatulalle tasapaksun ja napakan vaipan.

  9. #69
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    901
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila
    Mistä näitä Castelleja voi ostaa? Käytin taanoin koko päivän, eikä tämä paatunut googlettaja löytänyt yhtään puljua mistään. Tarttis Brooksin nahkasatulalle tasapaksun ja napakan vaipan.
    Hommasin Castelli Suzukat Bikebusterista. Housuissa ei ole valittamista, istuvat ehkä hieman löysästi vs. Assos eli mitoitus M-kokoiselle on lähempänä "amerikkalais-mallista". Siinä suhteessa A. on allekirjoittaneelle mieluisampi. Säämiskä vaikuttaa aluksi hyvinkin ohkoiselta muttei kyllä minulla alkanut hiertää pitkilläkään hellelenkeillä.

    -c-
    Peikkomainen flaksi

  10. #70
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila
    Mistä näitä Castelleja voi ostaa? Käytin taanoin koko päivän, eikä tämä paatunut googlettaja löytänyt yhtään puljua mistään. Tarttis Brooksin nahkasatulalle tasapaksun ja napakan vaipan.
    Bike24.net näyttää myyvän joitain malleja, vajaa valikoima kokoja ja malleja.
    Pari vuotta vanhat Castelli bibsit onkin meikäläisen ykkösrikoot, vanhemmatkin Castellit olisi muuten ok mutta ratkeavat säämiskän ja housun saumasta.

  11. #71
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclosaurus
    Hommasin Castelli Suzukat Bikebusterista.
    Ei ollut häävisti kokoja eikä malleja. Tarttis olla M-koko Castelli 5116 SIMPLE SOLID with bib. Tsekeistä löytyi tämmöinen, mutta ei taida tilaaminen olla ihan triviaalia.

  12. #72
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    641
    Miten noi koot menee, noissa housuissa, jos ostaa esim. lyhyet shimanot niin voiko ottaa saman kokoiset henkselihousut tai pitkälahkeiset? jos vaikka tilaa netistä ja mitenkäs merkkien kesken vastaavuudet, Shimano XL niinvastaavia muissa merkeissä?
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

  13. #73
    velosimo Guest

    Löffler -osoite

    Löffler on piruuttaan piilottanut katalogin seuraavaan ositteeseen:
    http://www.loeffler.at/Loeffler.wsc/...SpracheIdent=1

    sieltä valitse "produkte" ja edelleen "bike".
    Maahantuoja lupaili jopa suomenkielisiä tuotesivuja "piakkoin".

  14. #74
    Namma Guest
    Tovin pyöräilyhousukeskustelu(j)a seuranneena vihdoin päätin että minunkin on aika ostaa itselleni pyöräilyhousut. Ensimmäisellä kokeilukerralla vielä laitoin alkkarit niiden alle kun jotenkin tuntui niin luonnottomalta ajatukselta että nekö pitäisi suoraan ihoa vasten laittaa. Toisella kerralla olin hivenen rohkeampi ja Löfflerin pöksyt alimmaiseksi. Nyt sitten vanhaan ei ole enää paluuta, niin paljon mukavamman tuntuista noilla oli ajaa.
    Huoh, enää pitää vain ostaa toisetkin (samanlaiset?), nuo housut ei nimittäin ehdi kuivumaan jos illalla pesee ja aamulla pitäisi jo päästä pyöräilemään.
    (Ja nyt vasta uskaltauduin kirjoittamaan tälle palstalle

  15. #75
    Piti alkaa muistelemaan vanhoja aikoja. Muistelun kirvoitti, kun olit löytänyt pyöräilyhousujen oikean käyttötavan. Pyöräilyhousut ovat yksi ehdoton väline tässä välineurheilussa. Onhan niitä monta muutakin tärkeää välinettä, jota ilman ei pärjää. Nykyiset housut pehmustuksineen ovat paljon helppohoitoisempia kuin entivanhat säämiskähousut. Minulla on vielä käytössä yhdet oikealla, nahkaisella säämiskällä varustetut housut. Merkki on Castelli. Castellin varusteisiin ei aika tunnu purevan. Nuori polvi ei varmaan tiedä, että housujen pehmusteet olivat ennen säämiskänahkaa. Kyllä nahkallakin ajaa, mutta nahka on tuntumaltaan erilainen kuin nykyiset pehmusteet. Säämiskä on hyvin ohut verrattuna nykyajan pehmusteisiin. Olin aikoinaan saman pulman edessä kuin sinäkin housujen oikeaa käyttöä miettiessäsi. Minustakin tuntui aluksi vieraalta ajatukselta pukea säämiskällä varustetut pyöräilyhousut suoraan ihon päälle. Niin se homma alkoi sujumaan ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Enää ei kummastuta lainkaan pukea pehmustetut pyöräilyhousut ilman alushousuja.

    Oudolta tuntui myös laittaa pyöräilykengät jalkaan ensimmäisen kerran. Kyseessä olivat maantiekengät klosseineen. Koko ukko näytti oudolta peilistä katsottuna, kun päällä oli Mustanaamion asu ilman silmikkoa ja huppua, mutta sen sijaan jaloissa oli oudolta näyttävät maantiekengät. Siihenkin näkyyn on silmä tottunut. Enää ei viitsi ajaa ilman noita varusteita. Tuohon aikaan oli kaikkien maantiepyöräilijöiden päässä kankaiset lippalakit.

  16. #76
    Vanha legenda kertoo ajasta ennen säämiskähousuja. Ranskan ympäri kiertäjillä oli tapana ostaa aamuisin hienoin pihvi paikalliselta teursastajalta. Pihvi nuijittiin ja laitettiin haaroihin ajohousun sisään. Kun pihvi päivän mittaan marinoitunut hiessä ja pehmentyn niin illalla se vietiin hotellin kokille joka paistoi sen. Ja oli mureaa.
    - Put me back on my Bike -

  17. #77
    Teukka-74 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gran Turismo Katso viesti
    Vanha legenda kertoo ajasta ennen säämiskähousuja. Ranskan ympäri kiertäjillä oli tapana ostaa aamuisin hienoin pihvi paikalliselta teursastajalta. Pihvi nuijittiin ja laitettiin haaroihin ajohousun sisään. Kun pihvi päivän mittaan marinoitunut hiessä ja pehmentyn niin illalla se vietiin hotellin kokille joka paistoi sen. Ja oli mureaa.
    Saiko syödä oman vai pitikö vaihtaa päittäin tiimikaverin kanssa

  18. #78
    Seagull Guest

    Shimanon vaattet

    Onkos kellään kokemuksia näistä Shimanon vaatteista (tai kuka nyt ne ikinä valmistaakaan), housuista, takeista tms.?

    Bike-Discountista näyttäisi vaan saavan suhteellisen halvalla 2005 malleja.

  19. #79
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    854
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gran Turismo Katso viesti
    Vanha legenda kertoo ajasta ennen säämiskähousuja. Ranskan ympäri kiertäjillä oli tapana ostaa aamuisin hienoin pihvi paikalliselta teursastajalta. Pihvi nuijittiin ja laitettiin haaroihin ajohousun sisään. Kun pihvi päivän mittaan marinoitunut hiessä ja pehmentyn niin illalla se vietiin hotellin kokille joka paistoi sen. Ja oli mureaa.
    Ei, ei, eiiii ton on pakko olla vain urbaani legenda. Hyi s..tana, jo pelkkä ajatus kuvottaa!

  20. #80
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    854
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Namma Katso viesti
    Tovin pyöräilyhousukeskustelu(j)a seuranneena vihdoin päätin että minunkin on aika ostaa itselleni pyöräilyhousut. Ensimmäisellä kokeilukerralla vielä laitoin alkkarit niiden alle kun jotenkin tuntui niin luonnottomalta ajatukselta että nekö pitäisi suoraan ihoa vasten laittaa.


    Toisella kerralla olin hivenen rohkeampi ja Löfflerin pöksyt alimmaiseksi. Nyt sitten vanhaan ei ole enää paluuta, niin paljon mukavamman tuntuista noilla oli ajaa.


    (Ja nyt vasta uskaltauduin kirjoittamaan tälle palstalle
    Tervetuloa vaan!

  21. #81
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    1.868
    Sain sukulaismieheltä Löfflerin windstopper-housut mutta mitä mieltä olette kun koko on minusta hieman väljä?
    Kuuluuko wind-stopper housun ollakkin ihan aavistuksen löysempi kuin kesä-trikoitten?
    Pituus on juuri hyvä, mutta kangas ei "puristu" kropan ympärille niinkuin kesäkuteissa olen tottunut. Housut eivät siis roiku, mutta niihin jää hieman vekkejä(kuten esim. farkkuihin istuessa), pidänkö pökät vai kiitänkö ja palautan ne?
    Joo, koot muuten on about 179cm/75kg~54/xl pökät
    jaggi muokkasi tätä : 30.09.2006 at 22.06
    Jumala suojelkoon Amerikkaa ja autoja joita siellä valmistetaan!

  22. #82
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.437
    kyllä minulla olevat löffler ws housut on aika napakat. Jos kyse on noista succismallisista housuista niin ei pitäis kovin väljät olla jos koko on oikea. Mitäköhän tuo koko oli mun housuissa. Jos en väärin muista niin 54. Ja minulla mitat on 181cm/77kg

    mk muokkasi tätä : 30.09.2006 at 20.56
    -- not fast but furious --

  23. #83
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.748
    Miäkin hankin Löfflerin WS-housut kesällä - kun kerran loppuunmynnistä halwalla sai - ja minullekin (190 cm, 87 kg) istuu myös koko 54 napakasti. No, on myönnettävä, että lahje on lyhyt, mutta rikos on harkittu, koska suurin osa käytöstä lienee hiihtoa (jolloin lahkeen suu jää monon sisään eikä lyhyys haittaa) ja pyöräillessäkin kengänsuojan sisään.
    "Keep your distance and don't follow me"

  24. #84
    Viba! Guest
    Itse hankin just alesta löfflerin WS byysat kokoa 52. Itse oon jotain 180/75. Näissä housuissa ainakin mulle on lahkeet aika ok. Housut tuntuu pikkasen löysiltä erityisesti takamuksesta ja lahkeet pitkiltä seisoskellessa mutta eipä niitä seisoskeluun hankittukaan!

    Vähän saa tilaa ollakin. Eipä ainakaan kahnaa vastaan mistään. Mielummin pientä lepatusta ja suurta liikkuvuutta kuin täydellistä ihonmyötäisyyttä ja nihkeää liikkuvuutta.

  25. #85
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    854
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaggi Katso viesti
    Housut eivät siis roiku, mutta niihin jää hieman vekkejä(kuten esim. farkkuihin istuessa), pidänkö pökät vai kiitänkö ja palautan ne?
    Joo, koot muuten on about 179cm/75kg~54/xl pökät
    Isothan nuo ovat, ei niissä mitään vekkejä saa olla, joten heivaa takaisin ja sano että pidä housus.

    Itselläni on samankokoiset Löffet ja sopivat hyvin, alle menee lyhyet housut mainiosti, noissa Löffeissä kun ei ole pehmustetta. Itse olen 181cm/88kg ja tuo kaikki ylimääräinen täyte on polvien ja kylkiluiden välimaastossa.

  26. #86
    Tyhjäpuntti Guest
    Millaisissa hinnoissa tuollaiset Löfflerin ws housut pyörivät?

    Pitäisi ostaa itselle uudet talvihousut.

  27. #87
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    854
    Taitavat satasen nurkilla olla, ainakin täällä: http://www.bike-o-mania.de/shop/de_D..._Loeffler.html.

    Edit: Bike-Discount myy näköjään Löfflerin pitkää WS-housua nyt halvalla, alle 60e, koko 52 löytyy ainakin.
    lindeju muokkasi tätä : 05.10.2006 at 17.18

  28. #88
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    1.868
    Jep, tilasinkin Shimanon talvihousut tuolta bike-discountilta kun lenkin jälkeen tulin siihen tulokseen että nuo Löffnerit valuvat hieman.
    Materiaalina tuo windstopper on kyllä hyvä!

    Teinkö tyhmästi kun tilasin nuo Shimanot?
    Löffnereitäkin olisi ollut tarjolla, muttei noissa aikaisemmissa Löff. "viimeistelyn taso" ollut niin häävi etteikö voisi olla mahdollista löytää parempia?
    Myös muoto on kovin outo, jalat lyhyehköt ja henkseli-osuus(selkä-) pitkä??
    Kovat on odotukset Shimanon suhteen, hintaa niillä ainakin on ollut(139.90€).
    Jumala suojelkoon Amerikkaa ja autoja joita siellä valmistetaan!

  29. #89
    juristeria Guest
    mikäli ostamasi housut eivät ollenkaan vastaa tarkoitustaan, palauta ne ostamaasi liikkeeseen ja vaadi hinta takaisin. Kukaan ei ole velvollinen maksamaan housuista, joista ei ole mitään hyötyä!

  30. #90
    Liittynyt
    10/2006
    Viestit
    126

    Entäs pehmustetut kalsarit?

    Entäs kalsarit joissa pehmuste? Niitä löytyy ainakin Bike Planetista. Tuleeko niissä ongelmaksi se, että ne eivät ole päin persettä, kuten pitäisi, vaan luiskahtavat pois sijoiltaan?

    Mutta jos nekin ovat muuten hyvät, niin olispa sellainenkin plussa että niiden kanssa voisi käyttää haluamiaan vaatekerroksia säiden mukaan.

    Kokemuksia näistä?

    Edit: Perehdyttyäni vinkkeihinne tarkemmin ostin viikkoa myöhemmin yllämainitut "kalsarit", eli Löfflerin Comfort Extremet. Ne ovat kokoa 50M, olkaimelliset ja muuten vähän kalsareiden tai bodyn oloiset, Mutta niissä on "vaippa" pehmusteena. Maksoin niistä suomalaisen pyöräliikkeen syyshintana 118 eur, ehkä sittenkin liikaa?

    Tämän mittaiselle (81 kg ja 179 cm) atleetille nuo sopivat mainiosti, ja pyöräily on ollut yhtä juhlaa sen jälkeen kun aloin käyttää niitä, lukuunottamatta sitä kertaa kun jätin ne kokeeksi pois. Suht kovan satulan kanssa tuntuu että niiden puolesta voisi polkea tuntikausia yhteen menoon! Voin tosiaankin suositella niitä.

    Niiden kanssa pitää tietenkin harrastaa kerrospukeutumista näin syssyllä. Saa nähdä, kehtaako pelkästään niiden kanssa pyöräillä kesällä, on ne sen verran FreddyMercuryn tyyliset. Pakko laittaa jokin suht peittävä paita päälle, ainakin..
    Marde muokkasi tätä : 22.10.2006 at 16.29 Syy: Ostin "kalsarit"

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •