Sivu 59 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9495758596061 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 1830

Aihe: Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Omista kätköistä löytyi jämäkät nipistimin varustetut olkaimet, varmaan jostain Tokmannilta ostetut, jotka pitävät housut kurissa ilman oikeata vyötä. Jos ei vierasta hänkseleitä, niin noilla toimii ja hänkselit siirtyvät toisiinkin tarvittaessa.
    Onhan mulla toki hänskelit, en vain oikein ole niihin tottunut ja kätköpaikkakin hakusalla!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Entäs Hummvee? Ei oo tarvetta uusille kuivankelin housuille.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Joo ei pietä vettä yhtään. Ainakaan vanhemmat mallit. Rainlegsit pitäs ostaa kaveriksi

Tuossa mitoin 2-3 v vanhojen Singletrackien ja uusien Hummveehousujen kokoa. Singletrack lahkeen pituus haaravälistä sisäsaumaa pitkin 81cm, vyötärö, kiristysvelcrot auki 83cm. Hummvee lahje 86,5 cm ja vyötärö, (tässä elastinen, melkein täysin singutettuna) 95cm.

Molemmat M-kokoiset...

Seko vaan piruuttaan laitoin Enduralle emailia. Nää Hummveet menee mun pojalle joka paitsi pidempi myös vankempi. Chainreactioncyclesille palauttaminen ei kiehdo koska 12€ maksaisi. Höh 47 ekun housuista, ei innosta.
    arctic biker muokkasi tätä : 19.09.2018 at 18.39

Onko kokemusta Löfflerin kohtalaisen ohuista Windstopper -housuista? Pääosin mietityttää kestävyys maastoajoon (kylläkin kohtalaisen rauhalliseen sellaiseen)?
    Enduran Hummveet ii on tulossa, saa nähdä kuinka kestää vettä. Riittäisi jos tihkusateen ja kurat pitää poissa.

Löytyi myös tälläiset Madisonin housut jotka ois speksien mukaan aika hyvät (vedenpitävyydeltä ja ominaisuuksilta ja hinnalta), kokemuksia? Ei viitsisi tilaa turhaan kun palautukset maksaa..

Tänään koeajoin La passione PSN Lightweight bibsejä, kun sellaiset tilasin testiin. Toimitus oli kyllä nopeaa -tiistai iltana tilaus ja paketti perjantaina työpöydällä.

Huomiona oli, että etuosa oli vyötäröstä korkea ja puntit pitkät. Housut on XL ja kuskin mitat 183 - ins 88 - 79 kg. Istuivat kyllä hyvin päälle ja pehmuste oli kyllä hyvän tuntuinen, kun 2 tuntia sitä kuritin trainerilla. Parempi kuin Castellin Kiss minulle. (ulkona castellin progetto on ihan jees, mutta Assos on kuningas) Vähän odolta ne pitkät lahkeet tuntui aluksi, mutta eipä niihin enää treenin lopussa kiinnittänyt huomiota.

Classic malli taitais olla matalammalla vyötäröleikkauksella? Jos näin on, niin sitten ostan varmaan myös sellaiset testiin, koska vähän tuntui hassulle toi korkea etuosa ajossa. Pehmuste oli kyllä hiton hyvä, mutta classicissa taitaa taas olla erilainen pehmuste kuin PSN-housuissa? Onko täällä jollain kokemusta niiden eroista? Hinta-laatusuhde on housuissa ainakin näin koeajon jälkeen kyllä kunnossa.

^ Mulle toimii se classicin pehmuste kalliimpaa mallia paremmin.
    Näyttää olevan myynnissä niitä varsin kohtuulliseen hintaan tällä hetkellä.. Classicin LX ja Thermal ovat omat suosikit.

Yksiin housuihin jopa vaihdatin kalliimman padin tuohon halvempaan malliin.
    Hoitivat asian veloituksetta lähetyksiä myöten.

Lyhyet ajohousut ovat juuri nyt ulkona vallitsevista olosuhteista huolimatta aina ajankohtainen aihe. Liikkuessani auraamattomien pyöräteiden sijaan netissä osuin minulle aikaisemmin tuntemattomaan saksalaiseen merkkiin Everve jonka tuotevalikoiman lippulaiva on nimeltään Me Hose.

Housujen kuningasidea on "konfiguroitava", irrotettavissa ja vaihdettavissa oleva pehmuste. Sopiva pehmuste voidaan valita eri vaihtoehdoista ajajalle, ajoasennolle, ajotyylille ja satulamallille sopivimmaksi. Valmistaja antaa tyytyväisyystakuun eli tarjoaa mahdollisuuden pehmusteen vaihtoon ja antaa täyden palautusoikeuden. Housuissa ei myöskään ole mahdollisesti hankaavia saumoja tai ompeleita. Materiaaleja tietenkin kehutaan istuvuuden ja hengittävyyden kannalta parhaiksi.

Schwabenin Juran vuorimassiivin alueella, Albstadtin pikkukaupungissa sijaitseva yrityksen tuotteet valmistetaan Saksassa, Se ei välttämättä anna niille mitään lisäarvoa suomalaisten asiakkaiden kannalta, mutta on kuitenkin asemoimassa merkkiä muiden sanotaanko eksklusiivisten, pitkälle vietyyn tuotekehittelyyn ja korkealaatuisiin materiaaleihin panostavien ja omaleimaiseen designiin pyrkivien huippumerkkien joukkoon.

Markkinointi näyttää ainakin toistaiseksi keskittyvän Saksaan ja saksankielisiin maihin, sillä englanninkielisiä nettisivuja ei firmalla ole. Verkkokauppa kyllä toimittaa muuallekin, joten esimerkiksi sveitsiläismerkkiinsä kyllästyneille tai pahoista pehmustepöksyongelmista kärsiville Everve voisi olla varsin käypä vaihtoehto. Sekin voisi riittää syyksi tutustua housuihin - merkillä on niiden ohella toki melko täydellinen valikoima ajovaatteita ja -asusteita - että tilillä sattuu olemaan liikaa löysää rahaa, sillä housuista saa pulittaa sen verran että nekin köyhät jotka eivät käänny jo ovelta luopuvat ostoaikeista hintalapun nähtyään: €190 (+ postikulut €15).

PS Saksankielisiä eri lehtien esittelyjä, arvioita ja testejäkin löytyy lukuisia, samoin fillariblogistien juttuja, mutta englanninkielellä haku näyttäisi vetävän vesiperän. Mutta Googlehan kääntää, jos housut kiinnostuvat eikä saksaa ole tullut luetuksi sataakaan tuntia.

Mikäs sen mukavampaa olisikaan kuin pershiessä marinoitujen säämiskän pehmusteiden vaihtelu... "jaa tänään mennään 4 -numeroisia teitä niin vaihdanpa e8 -pehmusteet säämiskään".

Jaa, en ole ihan varma onko suunnittelijoiden ajatuksissa ollut pehmusteiden vaihto tuohon tyyliin - vaikka kyllähän sekin onnistuisi, sillä pehmusteosia myydään erikseenkin eikä hintakaan ole housujen hintaan suhteutettuna paha: €15.

Idea lienee että kullekin käyttäjälle löytyy se oikea. Mutta voihan tosiaan olla niinkin että jos ajaa esimerkiksi sekä asfalttitietä kiihkeän urheilullisesti mahdollisimman aerossa asennosa ja gravelia rennon rouheasti ja pystymmässä, voi kumpaankin käyttöön löytyä paremmin sopiva pehmuste. Tosin arvelisin että silloin hankkisi (useamman parin eli kumpaankin omat housunsa erilaisin pehmustein.

Pystyiskö joku vinkkaa lyhkäsiä bibsejä missä ois vähän normaalia leveämpi tuo säämiskä osa? Itsellä ainakin on jotain vanhoja castellin pöksyjä joissa säämiskän reuna ja ompeleet on juuri tuossa kohtaa takamusta mikä painaa satulaa vasten kaikista koviten, eli ilmeisesti istuinluiden kohdalla juurikin...
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Pystyiskö joku vinkkaa lyhkäsiä bibsejä missä ois vähän normaalia leveämpi tuo säämiskä osa? Itsellä ainakin on jotain vanhoja castellin pöksyjä joissa säämiskän reuna ja ompeleet on juuri tuossa kohtaa takamusta mikä painaa satulaa vasten kaikista koviten, eli ilmeisesti istuinluiden kohdalla juurikin...
    Muistaaksni ainakin Enduralla on eri leveyksiä tarjolla

Kevättä/Kesää varten olisi tarvetta hankkia ensimmäiset oikeat pyöräilyhousut. Millaisia kannattaisi lähteä etsimään, jos pyöräily koostuu työmatkoista, ja satunnaisista tie/maastolenkeistä Krossarilla ja läskillä?

Olin jossain näkevinäni täyspitkiä housuja, joissa olisi irroitettavat lahkeet joita käyttää sitten säätilojen mukaan, näin ainakin säästyisi kaksien eri housujen ostolta. Budjetti täysin liukuva.

^
    1) muutama pari alushousuja/linereita pehmusteella
    2) yhdet tai kahdet succickset ilman pehmustetta
    3) irtolahkeet
    4) istuvat lökäsortsit
    5) Goretex- tms kuorisortsit

Noilla pääsee pitkälle.

Läskillä ei voi kyllä ajaa succikset jalassa... minimissään shortsit siihen päälle. Enduran MT500 etkä herätä pahennusta.

Mut itse myös siirtynyt käyttämään pehmusteellisia linereita. Tai kesällä ihan lyhyet bibsit vaan ja lökäshortsit päälle.

Niinhä mä just sanoin.

Höpöjuttuja, succikset ovat parhaat kaikkeen pyöräilyyn.
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Läskillä ei voi kyllä ajaa succikset jalassa... minimissään shortsit siihen päälle. Enduran MT500 etkä herätä pahennusta.

Mut itse myös siirtynyt käyttämään pehmusteellisia linereita. Tai kesällä ihan lyhyet bibsit vaan ja lökäshortsit päälle.
    No toi nyt johtuu vaan huonosta itsetunnosta

Kiitos vastauksista. Enduran välikausitakki minulta jo löytyykin niin housutkin voisivat olla maastokäyttöön samaa sarjaa. Tarkennus sanalle Succis?

Succikset eli lycrat eli spandexit

Jatketaampa aiempaa kysymystä mikkihiirikysymyksellä: Housuja selailtu ja monenlaista on sattunut silmään. Tässä yhdet monista https://www.bikester.fi/endura-heliu...ta-335383.html

Kun nuo ovat ne ns. pehmusteettomat housut, niin onko noiden alle sitten suotavaa hommata ne pehmustetut aluhousut? Sattui Enduralta silmään myös noita pehmustettujakin lokäshortseja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maurizio09 Katso viesti
    Jatketaampa aiempaa kysymystä mikkihiirikysymyksellä: Housuja selailtu ja monenlaista on sattunut silmään. Tässä yhdet monista https://www.bikester.fi/endura-heliu...ta-335383.html

Kun nuo ovat ne ns. pehmusteettomat housut, niin onko noiden alle sitten suotavaa hommata ne pehmustetut aluhousut? Sattui Enduralta silmään myös noita pehmustettujakin lokäshortseja.
    Kyllä. Toki itse ajan nää kauppareissut ihan ilman vaippoja. Sitten kun kauemmaksi pääsen niin vaipat käyttöön.

Mun mielestäni parempaa investointia kuin parit hyvät lyhyet bibsit ei ole. Ne hakkaa mennen tullen erilliset alushousut jos oikeasti ajetaan. Toiset vaikka kevyempää (kuten Castellin Aero Race) ja toiset sadetta kestävää materiaalia (kuten Sportfulin Fiandre) niin alaosan perusteet on kunnossa. Siihen päälle sitten sään ja tyylin mukaan muuta, jos tarve on.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maurizio09 Katso viesti

Juuri noista housuista ei ole kokemusta, mutta vastaavia mustia shortseja on tullut käytettyä paljon juuri mainitsemallasi tavalla laittaen pehmustetut alushousut alle. En ehkä ensimmäisenä lähtisi hankkimaan vedenpitäviä shortseja (nuo heliumit), mutta tässäkin on varmaan monta koulukuntaa. Mustat aavistuksen väljät shortsit ovat aika monipuolinen vaate pyöräilyä ajatellen, sillä alla voi käyttää pehmustettuja alushousuja ja tarvittaessa vielä lisänä succiksia, niin pärjää pakkasellakin. Sitten taas kesälämpimällä voi pyörälenkin jälkeen vain vaihtaa alle kuivat bokserit ja istahtaa loppuillaksi terassille.

Käytän itse ison osan vuodesta wind stopper -housuja, jotka ovat varmasti monelle puritaanille kauhistus, mutta minun mielestäni erittäin käytännölliset. Shortsikauden ulkopuolella noissa pärjää melkein joka säällä, kunhan lisää tarpeen mukaan alle kerroksia. Pahimmat kurat saa helposti suihkutettua lahkeista pois. Muuta moitittavaa en juuri keksi kuin (uutena) kahisevan äänen.

EDIT: Käytännölliset myös siksi, että sopivat pyöräilyt lisäksi muuhunkin ulkoiluun hiihdosta metsäretkille. Uusien vaatteiden hankinnat voi pitää aika vähäisinä, jos kaapista löytyy tarpeen mukaan lämmintä alle.

--

Nyt kun kesäkausi taas lähestyy kovaa vauhtia, voisin minä kaivata siistin näköisiä 3/4 lahkeella (siis yli polven) olevia mustia shortseja. Mielellään ei näkyviä logoja tai mitään muutakaan huomiota herättävää. Leikkaus saisi olla kapea, mutta ei kuitenkaan mallia succis. Mistä sellaiset löytäisin?
    casanova muokkasi tätä : 28.02.2019 at 09.10 Syy: typoja

Ajattelin jakaa kokemuksen Wigglen kauppaamista dhb-merkin lyhyistä bibseistä, tai oikeastaan lähinnä vaan kokomerkinnöistä.

Käytän pääasiassa köyhä-budjettiluokan varusteita.
    Mun tekniset tiedot ovat 180cm ja 77-78kg, kiihtyvyys heikko ja h&m:n kalsarit ovat kokoa XL (ja ei, ei etuopuolesta johtuen).
    Myös aiemmat pöyräilyhousut ovat olleet kokoa XL.

Tilasin Wigglestä viime keväänä (2018) dhb Classic bib-shortsit kokoa XL noudatten aiempia kokomuksia.
    Koska en omista kokemusta huipputuotteista, niin totean, että minulle 2-3tkm ajoihin nämä ovat laadullisesti riittävät.
    Mutta tuo koko XL ei istukkaan minulle riittävän hyvin. Koko tuntuu pieneltä. Pystyn kyllä käytättämään niitä, eikä satasen lenkkikään ole ongelma, paitsi kunnon puolesta.

Koska laatu oli mulle riittävää, niin tilasin tarjouksesta pari euroa kalliimmat dhb Aeron bib-shortsit sitten kokoa XXL.
    Edelleen, minun tarpeisiin jo todella laadukkaat. Ihan hirveän yllätyksenä ei tule, että ne ovat ehkä hieman jo isot.

Eli kokoni olisi siis näiden em. välimalli, jolloin ehkä istuvuuskin olisi mulle sopiva.

Molempia tuotteita suosittelen kyllä muuten kevyeen pyöritykseen, Aeron hieman mukavampi. Mulla on varmaan jotenkin ilmeisesti epämuodostunut kroppa, muutenkin siis kuin lihasten puuttumisen osalta.

Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juusoilija Katso viesti
    Ajattelin jakaa kokemuksen Wigglen kauppaamista dhb-merkin lyhyistä bibseistä, tai oikeastaan lähinnä vaan kokomerkinnöistä.

Käytän pääasiassa köyhä-budjettiluokan varusteita.
    Mun tekniset tiedot ovat 180cm ja 77-78kg .....

Eli kokoni olisi siis näiden em. välimalli, jolloin ehkä istuvuuskin olisi mulle sopiva.

.
    Yleisesti ottaen kokomerkinnät eivät ole täysin yhdenmukaisia edes yhden merkin sisällä. Toki lähellä, mutta mallit ovat aina hieman erilaisia.

Mun mitat 184/77, ja rakenne kevyt, erityisesti yläkroppa. Mulle menee DHB:lta, Craftilta ja Izumilta koko M, mm. Castelli ja Sportful on L, siis yleensä. Sun mitoilla XL tuntuu kyllä aika isolta.

Housujen pitää olla mielestäni todella napakat, ne myös hieman löystyvät käytössä. Löysät housut alkavat ajossa hiertää, ja ovat mielestäni no-go.

Sent from my iPad using Tapatalk

Mahtaisko Castellin free aeroja olla jossain tarjouksessa? Tai muita vastaavantasoisia. Tarkoitus ajella ensi kesänä ekat sataset/pidemmät lenkit ja hyvät housut tarpeen.
    Tilasin team sky kaupasta mokomat (65€), posti hävitti, pyysin uusia postin todistuksen kanssa, viivyttivät asiaa viikon ja ilmottivat, että tällä välin loppuneet varastosta ja pyysivät vielä odottamaan viikon josko ne kuitenkin tulisivat. Posti ilmoitti vain että mitään ei tehtävissä kun ensin pari kertaa sinne soitin (lupasivat takaisinsoiton, mutta itse piti aina soittaa). Perkele että ärsyttää, en ainakaan nopeasti löytänyt mistään enää....

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lohduttaako, kun kerron, että nuo skyn tiimistä ostetu free aerot olivat selkeästi laadukkaampaa kamaa, mitä aiemmat free-aerot.

Onkohan tuo jokin spesiaali malli, vai ovatko kaikki 2019 mallit noita samoja? Pondertaskut ja kaikki. Ja tosiaan mielestäni kankaan materiaalikin eroaa edellisistä.

Edit: Nuo olivat varmaankin jotkin välimallit. Nyt näyttää tulleen free-aero 4, jossa on jo saumaton pehmuste. Tiedä vaikka noita pystyisi ostamaan jo täydellä hinnallakin. Minulta on hajonnut tasan kaikista housuista tuo progetto x2 pehmusteen ompeleesta.

Noissa castellin free-aero race 4 housuissa kannattaai olla tarkkana ennen tilausnapin painamista. Sama housu 2018 mallisena on sillä vanhalla hajoavalla säämiskällä.
    Tuotetiedoissa tarttee lukea 2019 ja seamless pad. Bike-discount myy ainakin vanhaa ja merlinillä on uudempaa hyllyssä.
    Eli ne omat sky housut on tosiaan tuota välimallin nelosta.

Sama juttu koskee takuulla muitakin uusia castellin housuja. Eli kannattaa aina valita tuo uudempi, mikäli ei satu saamaan törkeän halvalla.

Laadukkaita housuja tekee mm. Assos. Ei repeile säämiskät ja hinkkaa kasseja verille. Se muutama kymppi hintaeroa ei ole itselleni muodostunut kynnyskysymykseksi, ei noita housuja kuitenkaan alvariinsa ostella. Suosittelen lämpimästi, itselläni on parit Millet, Neoprot ja kahdet Tiburut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Nyt kun kesäkausi taas lähestyy kovaa vauhtia, voisin minä kaivata siistin näköisiä 3/4 lahkeella (siis yli polven) olevia mustia shortseja. Mielellään ei näkyviä logoja tai mitään muutakaan huomiota herättävää. Leikkaus saisi olla kapea, mutta ei kuitenkaan mallia succis. Mistä sellaiset löytäisin?
    Endura Hummvee 3/4. https://www.endurasport.com/product/...ii-with-liner/

Löytyy monista suomalaisistakin alan liikkeistä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •