Sivu 61 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1151596061
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 1830

Aihe: Pyöräilyhousut

Onko kenelläkään käytännön kokemusta ALE'n bibseistä? Onko pätevä pehmuste ja miten housujen laatu yleensä? Minkälainen käyttömukavuus on ollut ja miten kokomerkinnät osuvat kohdilleen vai onko yleinen Italialainen kokomerkintä, jossa Italian XL= normi L?

https://www.alecycling.com/en/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Capu Katso viesti
    Onko kenelläkään käytännön kokemusta ALE'n bibseistä? Onko pätevä pehmuste ja miten housujen laatu yleensä? Minkälainen käyttömukavuus on ollut ja miten kokomerkinnät osuvat kohdilleen vai onko yleinen Italialainen kokomerkintä, jossa Italian XL= normi L?

https://www.alecycling.com/en/
    Mulla on noin 1,5v sitten tilatut Ale Ponente Winter Bib shorts. Oli käsittääkseni sillon poistuva malli ja "halvalla" eli maksoi 94e. Jaloistani olen XL kokoa (mies muuten 190cm/92kg) ja nämä housut otin XXL:ää ja tuntuu oikealta koolta. Castellin free aerot mulla samaa kokoa. Santinin Magot XXXL. Semmonen disclaimer että luulen että mulle ei oo ihan niin justiinsa bibseissä koko. Mitä sovittanut olen niin tuntuu että kaksi kokoa kävisi ihan yhtä hyvin ja joissakin ehkä kolmaskin

Housut siis lyhyet mutta normaalia lämpösemmät ja käyttö niin talvella pitkien housujen alla kuin keväällä ja syksyllä pelkälteen. Säämiskä tosi hyvä omaan ahteriin ja laadukas vaikutelma housusta muutenkin. Kilsoja vaikea arvioida mutta tuskin ~2000km paljoa heittää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Enduran Engineered Boxerit nappasin mukaan sen kummemmin tutkimatta, lyhyen lenkin jälkeen: säämiskä pikkasen paksu ja pehmeä mutta ok, materiaali ei kuitenkaan ole kovin hengittävää muuten. 3 tähteä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Enduran Engineered Boxerit nappasin mukaan sen kummemmin tutkimatta, lyhyen lenkin jälkeen: säämiskä pikkasen paksu ja pehmeä mutta ok, materiaali ei kuitenkaan ole kovin hengittävää muuten. 3 tähteä.
    Itselläni paksuhko ja pehmeä säämiskä tietää ongelmia vähänkään pitemmällä lenkillä.

Pyöräilyhousut

Juu, liian pehmeä säämiskä tuntuu hetken kivalta ja sitten pitkällä ajolla huomaa ongelmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Mulla on noin 1,5v sitten tilatut Ale Ponente Winter Bib shorts. Oli käsittääkseni sillon poistuva malli ja "halvalla" eli maksoi 94e. Jaloistani olen XL kokoa (mies muuten 190cm/92kg) ja nämä housut otin XXL:ää ja tuntuu oikealta koolta. Castellin free aerot mulla samaa kokoa. Santinin Magot XXXL. Semmonen disclaimer että luulen että mulle ei oo ihan niin justiinsa bibseissä koko. Mitä sovittanut olen niin tuntuu että kaksi kokoa kävisi ihan yhtä hyvin ja joissakin ehkä kolmaskin

Housut siis lyhyet mutta normaalia lämpösemmät ja käyttö niin talvella pitkien housujen alla kuin keväällä ja syksyllä pelkälteen. Säämiskä tosi hyvä omaan ahteriin ja laadukas vaikutelma housusta muutenkin. Kilsoja vaikea arvioida mutta tuskin ~2000km paljoa heittää.

Ok, kiitos tiedosta. Hyvä kuulla, että laatu on hyvä. Arvelinkin että tuo koko menee juuri noin, että saa hommata yhtä kokoa suuremman kuin normaalisti. Itsellä mitat tällä hetkellä 190cm/95kg. Täytyypä varmaan laittaa tilaukseen, maailmalta näyttää saavan edellisen vuoden malleja vielä kohtuu hintaan Lähinnä kesäbibsit ajattelin itse hommata, kun wanhat adidaksen nimellä brändätyt, ties missä valmistetut alkaa olemaan tiensä päässä.

Castellin Endurance X2 pöksyillä 2 lyhyttä lenkkiä ajettu, ja pientä hiertymäkipua aiheuttaa takalistossa. Itsellä mitat 180/86kg mutta housujen kooksi piti ottaa XXL kun XL oli vain yksinkertaisesti reisistä liian tiukka. Housut tuntui ennen ajoa tosi hyvältä, mutta pyörän selässä aika nopeasti alkoi pientä kipua/epämukavuutta tulemaan.

Onko noissa säämisköissä kokoeroa, eli onko tuossa XXL:ssä nyt itselle liian iso säämiskä, vai onko nyt niin että tuo Castellin Progetto X2 ei vaan omalle ahterille sovi? Aiemmin ajettu Pearl Izumin "halppis"shortseilla huomattavasti ohuemmalla pehmusteella, joiden kanssa ei mitään ongelmaa pidemmälläkään lenkillä. Ikävä alkaa näitä +100€ kategorian housuja kokeilemaan, kun ongelmat huomaa vasta ajaessa.

Enduran vaippoihin todella tyytyväinen. Toimii itselläni 10 tunnin lenkeillä kuin ajatus.

https://www.cyclingweekly.com/review...ibshorts-64-99

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Enduran vaippoihin todella tyytyväinen. Toimii itselläni 10 tunnin lenkeillä kuin ajatus.
    Mitenkäs Enduran koot menee? Itsellä nyt Löfflerin 52 eli L, joka on ns true size.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko Katso viesti
    Mitenkäs Enduran koot menee? Itsellä nyt Löfflerin 52 eli L, joka on ns true size.
    Miten sattuu ainakin ennen, riippuu tuotteesta ja mallista. Bibsit M-koko 180/85.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sville Katso viesti
    Castellin Endurance X2 pöksyillä 2 lyhyttä lenkkiä ajettu, ja pientä hiertymäkipua aiheuttaa takalistossa. Itsellä mitat 180/86kg mutta housujen kooksi piti ottaa XXL kun XL oli vain yksinkertaisesti reisistä liian tiukka. Housut tuntui ennen ajoa tosi hyvältä, mutta pyörän selässä aika nopeasti alkoi pientä kipua/epämukavuutta tulemaan.

Onko noissa säämisköissä kokoeroa, eli onko tuossa XXL:ssä nyt itselle liian iso säämiskä, vai onko nyt niin että tuo Castellin Progetto X2 ei vaan omalle ahterille sovi? Aiemmin ajettu Pearl Izumin "halppis"shortseilla huomattavasti ohuemmalla pehmusteella, joiden kanssa ei mitään ongelmaa pidemmälläkään lenkillä. Ikävä alkaa näitä +100€ kategorian housuja kokeilemaan, kun ongelmat huomaa vasta ajaessa.
    Itsellä samat housut ollut jonkin aikaa käytössä ja aika samoja tuntemuksia ovat herättäneet. Varsinkin pidemmissä ajoissa aiheuttaa puutumista/epämukavuutta. Kipu on juuri tuommoista hiertymäkipua, eli olisiko pehmuste vaan vääränmallinen itselle. Nyt sitten ostin XXL:n -20% alennusmyynneistä Assos T. Mille S7 pöksyt ja ensimmäisen parin tunnin lenkin jälkeen vaikuttavat todella lupaavilta. Nuo ovat muuten T.Mille -merkkisinä XXL:n valikoimissa, vähän sekavaa... Koosta vielä sen verran, että Castellissa itsellä oli XL sopiva, kun Assoksen housuissa L-koko sopii hyvin itselle.

Tsiisus... Uudet castellin free-aerot ovat tolkuttoman hyvän tuntuiset jalassa. Ero kaikkiin aiemmin kokeilemiini on luokattoman iso. Mahtava leikkaus, mahtava materiaali... Säämiskäkin on kuin silkkiä hanurin alla... Hävitän välittömästi kaikki muut ajohousut pois. Ja merliniltä alle satkulla.

Älä hitossa hävitä! Anna mieluummin vaikka mulle!

Mutta onko näillä eroa muuta kuin ulkoasussa?

https://www.merlincycles.com/castell...19-134942.html

https://www.merlincycles.com/castell...19-136817.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tsiisus... Uudet castellin free-aerot ovat tolkuttoman hyvän tuntuiset jalassa. Ero kaikkiin aiemmin kokeilemiini on luokattoman iso. Mahtava leikkaus, mahtava materiaali... Säämiskäkin on kuin silkkiä hanurin alla... Hävitän välittömästi kaikki muut ajohousut pois. Ja merliniltä alle satkulla.
    Tämä pisti nyt miettimään, pitäisikö sittenkin tilata seuraavat bibsit(kin) castellina, vaikka olenkin ollut tyytyväinen la passionen paksuihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Älä hitossa hävitä! Anna mieluummin vaikka mulle!

Mutta onko näillä eroa muuta kuin ulkoasussa?

Ei kai. Minä tilasin nuo joissa on pinkki rantu. Sopivat tosi hyvin yhteen keltaisten sukkien kanssa.

https://www.merlincycles.com/castell...19-134942.html

https://www.merlincycles.com/castell...19-136817.html

Niin, mutta miten ne sun vanhat? Mä voin kyllä tulla hakemaan, jos se siitä on kiinni!

Mutta niistä uusista Aero Raceista kiinnostuneiden kannattaa ehkä olla jotain muuta kuin kokoa "Large" ja joka tapauksessa liikoja aikailematta:

Olisi haussa ilman pehmustetta olevat pitkät syksy-/talviajohousut henkseleillä. Olisiko heittää vinkkejä hyväksi havaituista? Talvella ajot kuitenkin lyhyempiä / työmatkaa, jolloin en välttämättä pehmustetta kaipaa. Pidemmille lenkeille voi sitten vetää lyhyet kesäbibsit alle..

Saa toki vinkata myös hyviä pehmusteella olevia, koska toki nekin tulevat kyseeseen. Kiitos taas

Talvipyöräilyhousut-ketjussa on hyviä vinkkejä pöksyiksi ilman pehmustettakin.

Pyydät mahdottomia. Pitkien ajohousujen käyttöolosuhteethan voivat vaihdella sellaisista joissa lyhyt housut ja irtolahteet ovat varteenotettava vaihtoehto sellaisiin joissa perse uhkaa jäätyä koska satula hohkaa kylmää ja viima lisää pakkasen purevuutta.

Pitääkö olla myös sadekelien housut? Vai riittääkö ettei lyhyemmällä lenkillä ehdi ihan läpi kastua?

Pitääkö toimia myös päälle kymmenen asteen pakkasessa?

Entä se tuulenpitävyyys? Jotkut tykkäävät vähemmästä, toiset vaativat enemmän?

Onko hintaluokalla väliä?

Jos mennään talvipäähän, Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight on jonkinlainen klassikko ja mä kuulun tyytyväisiiin käyttäjiin. Mutta ovathan ne turhan lämpimät jo plus viidessä asteessa. Syksyisempi vaihtoehto olisi olla Men's Pursuit Hybrid Bib Tight. Ja onhan se niin että liian lämpimistä housuista ei saa sopivampia, mutta kylmemmälle kelille voi laittaa päälle sellaiset maastomiesten suosimat lyhyet housut tai alle tavallisten kesäbibsien sijaan jotkut lyhyet talvibibsit - sellaisiakin etelämpänä käytetään - tai vaikka ptkät (merinovilla)alushousut...

Toisaalta en itsekään oikein tiedä olisiko siitä haittaa että alla olisi lyhyet ajohousut ja päällä säämiskälliset pitkät ajohousut. Siis sillä edellytyksellä että kyseinen yhdistelmä ei ole aivan liian lämmin. (Tunnustan joskus ajaneeni vähän viileämmissä alkusyksyn säissä kaksilla lyhyillä ajohousuilla, mutta ne olivat säämisköiltään aika minimalistiset...)

Mutta AmFIBit ovat niin kovin yleisesti käytössä että joku eksoottisempi merkki voisi olla ihan jees. Pehmusteettomia housuja tosin ei - ehkä vähän yllättäen - välttämättä löydy läheskään kaikkien valmistajien kataloogeista. Mutta jos pehmusteellisetkin kävisivät, niin sattumoisin tiedän läntisestä naapurimaasta tyytyväisen Pissein housujen käyttäjän, joka on kehunut kovasti omia Izoardejaan.

Kai sitä pitää vielä kertoa mitä housuja itse käyttää ennen kuin säät kylmenevät tarpeeksi Pearl Izumeita varten: Parentinin Windtex Shied Shark K-Dry

Jos mennään talvipäähän, Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight on jonkinlainen klassikko ja mä kuulun tyytyväisiiin käyttäjiin.
    Nuo sattuvat olemaan Intersportin verkkokaupassa alennuksessa, ja klubiin liittymällä saa vielä 25% pois. Loppuhinnaksi tulee postikulujen kanssa 101,65 €, laitoin tilaukseen.

Olinkin päättänyt ostaa seuraavat talvihousut ilman säämiskää, koska silloin alle voi pukea lyhyet säämiskälliset kesäajohousut ja näiden väliin kerroksia sitten tarpeen mukaan (sporttikerrastoa, villahousuja).

Jos pitkissä housuissa on jo pehmuste, alusvaatteet pitää laittaa alimmaiseksi, enkä tykkää siitä yhtään. Kahdesta pehmusteesta päällekkäin tykkään vielä vähemmän. Villahousujen pukeminen succisten päälle taas... no, näyttää vähän Hessulta

Viime talven kovimmilla pakkasilla tein silti noinkin, mutta vetäisin vielä yhden kuoren päällimmäiseksi. Gore Wearin erilaisilla Windstopper bib tightseilla olen aina pärjännyt aina läpi talven. Viimeisimmät kaaduin jäisellä soratiellä vähän reikäisiksi, ja olisihan nuo ompelija vielä korjannut, mutta...
    Pyöräily on kivaa!

Minkäslaiset lahkeet Amfibeissa on tänä vuonna? Minulla on useamman vuoden vanhat joissa osin kengän päälle tuleva lahje, välissä taisi olla joku vielä enemmän nilkan käärivä malli.
    Muuten ihan hyvät housut mutta perseestä isot vaikka muualta istuvat hyvin. Ja sivureiden tuuletuspaneeli on joskus kylmän tuntuinen.

Rakkaan ystäväni firlefanzin ehdotuksesta minäkin tilasin Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight'sit Intersportista, kun halvalla sai (ref: Sulo Vilen). Jolleivat nyt nuo laatuhousut tee minusta tyylikästä ohjusta niin metsään kuin rantabulevardillekin, niin ei voi ainakaan sanoa, etteikö olisi yritetty.

---
    Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Rakkaan ystäväni firlefanzin ehdotuksesta minäkin tilasin Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight'sit Intersportista, kun halvalla sai (ref: Sulo Vilen). Jolleivat nyt nuo laatuhousut tee minusta tyylikästä ohjusta niin metsään kuin rantabulevardillekin, niin ei voi ainakaan sanoa, etteikö olisi yritetty.

---
    Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä.
    "Irony is to point out the absurdity of something. Sarcasm is meant to wound. That’s the difference.” Vaan kummasta lienee kyse Toivottavasti perustit ostopäätöksesi myös muiden käyttäjien haulla löytyviin kommentteihin niin etten joudu sitten kantamaan yksin koko syntisäkkiä kun takapuoltasi paleltaa tms.

AmFIBeistä on vuosien saatossa tuotu maailmalle kai useitakin versioita ja lahkeensuita on ainakin kahta eri mallia. Lenkkiä "mallia hiihtohousut" en itse ole kaivannut, mutta mulle lahkeet ovat osoittautuneet juuri sopivan pitkiksi myös tältä kannalta.

Silloin kun ostin omani ei suurinta osaa kilpailevien valmistajien nykyisistä vastaavista tuotteista ollut olemassa kuin korkeintaan suunnittelupöydällä. Kun astuin kylmänvihmovasta loppusyksyn tai alkutalven vesisateesta sisään liikkeeseen ja kerroin olevani valmis tekemään housuostoksen, kauppias joka oli ollut syventynyt keskusteluun minulle silloin tuntemattoman ajoasuisen vielä poikaselta näyttävän ajajan kanssa nousi ylös, käveli hyllylle, vilkaisi minuun päin arvioidakseen oikean koon ja ojensi minulle housut joiden sanoi olevan maailman parhaat talvihousut. Saatuani ne sovitettua jalkaani hän näytti hiljaisena pysyneen nuoren kisakuskin suuntaan ja huomautti että siinä on myös samanlaiset. No, koko oli täsmälleen oikea, pyöräilijästä on kuultu myöhemminkin ja housut ovat vieläkin käytössä vaikka niillä on kaatuiltu ja mies niiden sisällä rikkonut luitaankin.

"Irony is to point out the absurdity of something. Sarcasm is meant to wound. That’s the difference.” Vaan kummasta lienee kyse
    Aikanaan yksi asiakkaan edustaja totesi mulle, että hänellä on vittuilussa musta vyö. Valitettavasti kun kyseessä oli (laskutukseltaan) melko suuren asiakkaan johtaja, en oikein päässyt kokeilemaan, että montako dania sieltä löytyy.

Mut siis joo, mielenkiinnolla odotan noita. Edelliset on jo ehkä 10 vuotta vanhat Löfflerit, joissa parina kertana viime talvella meinasi tulla vilu. Ehkä nyt näissä kun ei ole pehmusteita, niin voi vetää alle alusbibsit ja niiden kaveriksi vaikka merinovillaiset polvenlämmittimet ja koko komeuden sitten kruunaa tuulenpitävillä mtb-shortseilla. Niin josko sitten alkaisi setämieskin saamaan. Aikaiseksi. Eniten mulla kylmä tuppaa käymään alavatsaan ja niihin herkimpiin paikkoihin. Reidethän pysyy lämpöisinä, kun pääsee vauhtiin, vaikka ajaisi ilman housuja. Polvien kohdalla auttaa jos on polvisuojukset vielä vedettynä päälle, kuten joskus on kun metsään menee. Talviajokalustonahan mulla on pelkkiä pystypyöriä, kuten fätti ja sähkötäpäri.

Kiitos vinkeistä. Pearl Izumit tilattu ja nyt vain odotellaan saapuvaksi. Tänään aamulla 0-asteessa poljeskellessa meinasi arat paikat hieman tuntua kylmiltä kesäbibsit + irtolahkeet yhdistelmällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Aikanaan yksi asiakkaan edustaja totesi mulle, että hänellä on vittuilussa musta vyö. Valitettavasti kun kyseessä oli (laskutukseltaan) melko suuren asiakkaan johtaja, en oikein päässyt kokeilemaan, että montako dania sieltä löytyy.
    On tosiaankin niin että jotkut jotka kehuvat olevansa kovia vittuilemaan ja kertovat tykkäävänsä molemminpuolisesta vittuilusta ovatkin sitten kaikkea muuta kuin valmiita ottamaan vastaan osuvampaa ja kovempaa vittuilua. Joskus Usenetin eli silloisten keskusteluryhmien aikoihin osallistuin jonkin verran alt.flame-touhuihin ja ihan kivaahan se oli ottaa ja antaa - kunnes huomasi että jotkut olivat aivan tosissaan ja olisivat vaikka syöttäneet jauhelihan seassa lasinsiruja vastustajansa koiralle päästäkseen mielestään voitolle ja takaisin niskan päälle...

Mä en muuten vittuile, piste, en elävässä elämässä enkä foorumilla. Mä en ehkä malta olla kommentoimatta silloinkaan kun fiksumpi ymmärtäisi ettei kannata kommentoida, mutta mä en koskaan pyri olemaan ivallinen, pilkallinen enkä loukkaava, Ja mä uskallan väittää että jos mä olen kirjoittanut jotain tyhmää, sopimatonta tai tyhmäntärkeää ja joku sitä kommentoi, niin mä pidän sitä yksinomaan hyvänä juttuna. Voihan se pikkaisen kirpaista, mutta jos kommentti on ollut oikeaan osuva, niin pienen ajan kuluttua on ihan tyytyväinen että on tullut asiasta tietoiseksi ja sillä tavalla edes vähän viisastunut.

Eniten mulla kylmä tuppaa käymään alavatsaan ja niihin herkimpiin paikkoihin. Reidethän pysyy lämpöisinä, kun pääsee vauhtiin, vaikka ajaisi ilman housuja.
    Joo, jossain navan ja häpyluun välillä on sellainen kohta jossa kylmä ja viima tuppaavat ensiksi tuntumaan. En tiedä johtuuko se etupäässä vain vanhenevan miehen fysiologiasta vai loppuuko housujen tuulisuojaus liian alhaalta eli takin alapuolelle jää sellainen sisääntulorako kylmälle. Mun salainen ase löytyy Brynjen kataloogista: tuulisuojatut verkkobokserit jotka vedän tarpeen mukaan bib shortsien ja bib tightsien väliin. (Yksiin hiihtohousuihin olen semmoisen tuulensuojakappaleen ompeluttanutkin; voisihan semmoisen tuunata joidenkin lyhyiden ajohousujen päälipuolelle?)

Toinen lähestymistapa voisi olla jonkinlainen haramaki eli sellainen japanilainen "belly warmer". Siellähän uskotaan että kylmällä on tärkeintä pitää vatsan seutu lämpimänä ja voisi olla että lämpöä riittäisi silloin alemmaksikin - samaan tapaan kuin käsiä tai jalkoja ei palele ihan niin helposti jos hihat tai lahkeet ovat tarpeeksi lämpimät. En ole kokeillut, mutta...

Joskus Usenetin eli silloisten keskusteluryhmien aikoihin osallistuin jonkin verran alt.flame-touhuihin ja ihan kivaahan se oli ottaa ja antaa - kunnes huomasi että jotkut olivat aivan tosissaan ja olisivat vaikka syöttäneet jauhelihan seassa lasinsiruja vastustajansa koiralle päästäkseen mielestään voitolle ja takaisin niskan päälle...
    Ooo... Usenet... ei palaa aika entinen. Mikä se ryhmä nyt olikaan? sfnet.keskustelu.fillarit? a.b.p.e oli tietysti kova sana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Minkäslaiset lahkeet Amfibeissa on tänä vuonna?
    Intersportista tuli aivan tavallinen lahje. Vetoketjut niissä on, ja lahkeensuussa aika paksua materiaalia. Housuissa ei ollut sitä kätevää "relief"-reikää kusitaukoja varten, mutta ehkä se onkin turha, koska alla on joka tapauksessa ajohousut.

Iltalenkille lähtiessä +8 asteessa tuli vähän kuuma, kolmen tunnin päästä +1 asteessa kaikki oli sopivaa, tai varpaita kyllä jo kesäkengissä hieman paleli

Hyvät housut varmaankin. Materiaali on vähän jämäkämpää kuin Goren nykyiset Windstopperit (joskus nekin ovat olleet "kovempaa" ainetta).
    Pyöräily on kivaa!

Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä
    AmFIBeistä on vuosien saatossa tuotu maailmalle kai useitakin versioita ja lahkeensuita on ainakin kahta eri mallia. Lenkkiä "mallia hiihtohousut" en itse ole kaivannut, mutta mulle lahkeet ovat osoittautuneet juuri sopivan pitkiksi myös tältä kannalta.
    Kannoin juuri kellarista sinne säilömiäni ajokamoja joiden käyttö alkaa ilmastollisista syistä taas kohtapuolin olla ajankohtaista, joukossa mun kolmet (!!!) AmFibit. Alkuperäiset eli kuluneet ja kosketuksia asfalttiin ja sepeliin kokeneet + jostain alennusmyynnistä tilalle tai ainakin varalle hankitut uudet + könttäkaupassa mukana tulleet käytetyt mutta hyväkuntoiset.

Ensiksi ja viimeksi mainitut ovat olleet ahkerassa käytössä ja ovat still going strong ja varmaan siitäkin syystä ne uudet ovat jääneet käyttämättöminä kaappiin - jopa niin että taisin unohtaa niiden olemassaolonkin. Anyway, ne ovat joko vuoden 2015 tai 2016 mallia, jonka lahkeet Pearl Izumi oli uudistanut: niissä ei ole vetoketjua, mutta lenkki jalan alle ja puntinsuu on ikään kuin kaksinkertainen eli päälimmäisen osan voi nostaa ylös ja kääntää sitten kengänsuojusten tai pitkävartisten kenkien päälle:

Tämänhän voisi kuvitella olevan oikein kätevän ja toimivan ratkaisun, mutta käyttökokemuksen puuttuessa en voi kommentoida. Sitä häköjään kehuttiinkin parissa arvostelussa jotka haku nopeimmin löysi: https://road.cc/content/review/14354...cyc-bib-tights ja https://www.cyclingweekly.com/review...mfib-bibtights

Mutta joku syyhän lienee ollut siihen että Pearl Izumi muutti mallia uudelleen eikä anklecovereita, stirrupseja eikä gasketteja enää ollut. Pelkkää valmistuskustannusten leikkaamista työvaiheita vähentämällä? Vai eikö ratkaisu sittenkään ollut toimiva yhdessä oikeiden talviajokenkien kanssa?

Kai mun täytyy sitten jonkinlaiseksi koekaniiniksi ruveta? Tai vaihtaisikohan MRe housuja päikkäin? Siis edellyttäen että hänen hankkimansa AmFibit ovat kokoa M...

^Valitettavasti mun AmFibit on miesten kokoa... Mut joo, noissa mun housuissa mielestäni ihan normilahkeet ilman noita varren päälle tulevia poimuja.

Onko ne henkselit muuten kuinka kestävät käytössä? Tai siis ilmeisesti ovat, kun sulla on jo kestäneet vuosia ja vuosia. Kovin ohkaista materiaalia tuntuvat olevan.

Talvella kun ajelee metsässä fätillä tai vastaavalla, on tuollainen kengän varren päälle tuleva puntti tai muu suojus aika välttämätön. Muuten on kenkä lunta täynnä, kun jalkautuu metriseen hankeen. Mutta voihan sitä hankkia erilliset säärystimet.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •