AjopyoraGiantLostInLaplandCanyonElectrobike
Sivu 2 / 82 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 2460

Aihe: Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laurentius
    Eikö edes alushousuja laitetta tollasten pyöräilyshortsien alle?
    Menee se koko pyöräilyhousujen pointti totaalisesti hukkaan jos sinne jotkut kalsarit alle tunkee. Tosin noita pällejä näkee esmes kuntoajoissa ihan riittävästi...
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

Laurentius Guest
    En mä ole vasta, kun kerran käyttäny noit pyöräilyhousuja. Ja tuntukin vähän ihmeelliseltä, kun yhdet housut vielä niiden alla. Mutta joka päivä oppii jotain...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leojuhani
    Vaikuttavat erinomaisilta. Mistä noita saa?
    Kenties Tre:en Nekalan Bikelabista. Ainakin nettisivujen mukaan Sportful kuuluu valikoimiin
    Täytyis itsekin hommata uudet succikset, nykyiset (ja ensimmäiset) ostettu joskus vuonna 98/99..

Oli muutes uusimmassa Saksan Mountain Bike -lehdessä testissä noita lyhyitä succiksia hintahaarukassa 75-149 euroa.
    Parhaiten menestyivät Assos (yllätys), Gore, Löffler, Pearl Izumi, Spessu ja kaikista parhaaksi valittiin Sugoit.
    Shimanot taisivat saada kaikista vähiten pisteitä..

Ritzi Guest
    Pari kertaa uudet Löfnerit jalassa ja kummankin kerran jälkeen perse ruvilla. Pehmustan reunus hierti jo tunnin tunnin ajon jälkeen ihon rikki. Toinen tunti kirvelevää kipua. Piti ostaa kunnon Simanot henkselit.

gunnar Guest
    Itselläni on garan valmistamat Cannondale Saeco tiimin housut, hankselimalli, taysin sama malli, mitä Cannondalen Saeco tiimi käytti viime vuonna(2004). http://www.team.saeco.com/download/f...to_224_big.jpg

http://www.team.saeco.com/download/c...Corr_18_st.jpg

Mallia Gilberto Simoni. Housut olivat todella kalliit, mutta kyllä voin sanoa yhden tosi asian: "Kun ostaa hyvät, itkee vain kerran"

Todella kannattava ostos.

Sportholisti Guest

Se se vaan on sillä lailla...

kuten alkoi Simo Salmisen protestilaulu , että se mikä sopii sinun kaverillesi voi tappaa sinun ajohalut lyhyeen.Eli kokeilemalla löytyy sopivat ei testejä lukemalla tai täältä kysymällä !

peesu Guest
    Huonot housut kuittaa tuubillisella valkovaseliinia

Siinähän se tuubi sitten onkin (ilman kielimuuria), kevyt sipaisu tonne välilihan tuntumaan ja kylä lähtee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Traccia bianca
    Santini
    Nalineita joutunee rasvaamaan ajoittain,muutoin hyvät.
    Huvittaisi kuitenkin tuollaiset ns "huoltovapaat" sukkahousut.
    Mites usein noita Nalineita saa sitten rasvailla?

Itse meinasin ostaa tommottis 2005 pro lineä olevat pöksyt, http://www.trikotboerse24.com/englis...ar_4001006.htm (liekö linkki toimii..)

Toisena optiona olisi http://www.trikotboerse24.com/englis...ar_4001237.htm . Noissa ei tosin ole henkseleitä, mutta säämiskä lienee parempi. Onkohan noiden välillä paljonkin eroa mukavuudessa ja/tai huoltomäärässä?

Tuntuvat nuo Nalinit olevan melkoisen kehuttuja täällä boardeilla. Toivottavasti istuvat myös itselle, (185cm/85kg, vararavintoa...) onko muilla samanmuotoisilla kokemusta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jorma
    Tuntuvat nuo Nalinit olevan melkoisen kehuttuja täällä boardeilla. Toivottavasti istuvat myös itselle, (185cm/85kg, vararavintoa...) onko muilla samanmuotoisilla kokemusta?
    Mulla kropan mitat suunnilleen samat ja kahdet nalinin pöksyt käytössä, eipä ole tarvinnut moittia ei.
    Kyllä se siitä kun saa muutaman tuhat kilometriä alle...

Noissa ei tosin ole henkseleitä, mutta säämiskä lienee parempi. Onkohan noiden välillä paljonkin eroa mukavuudessa ja/tai huoltomäärässä?
    Niissä on se ratkaiseva ero, että toisista puuttuu henkselit. Sellaisia ei kannata edes harkita.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Giallo
    Mulla kropan mitat suunnilleen samat ja kahdet nalinin pöksyt käytössä, eipä ole tarvinnut moittia ei.
    Hienoa. Mitäs kokoa pökät on, XXL?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti china
    Niissä on se ratkaiseva ero, että toisista puuttuu henkselit. Sellaisia ei kannata edes harkita.
    Noniinno, onko ne henkselit sitten niin ratkaisevat...
    Itsehän en tiedä, koska en henkselittömiä omista laisinkaan

...edit: mutta uskotaan, taidan taipua henkseleiden suuntaan.

Luetelkaas mistä noita Löfflereitä kannattais lähtee sovittelee Helsingin alueella, kiertelin tänää Jumbon, Retail Parkin, Itäkeskuksen, yhdestä urheiluliikkeestä löyty, mut ei oikein kokoja. Sovitin 50 ja 54, enkä oikein huomannut eroa muussa kuin henkseleiden pituudessa. Itselle edelleen hämärän peitossa kuinka tiukat ne pitäisi olla ostaessa, vaikka olenkin pari vuotta jo Shitmanoilla ajanut... Kompromissi 52?

Hienoa. Mitäs kokoa pökät on, XXL?
    Koko on numero 5 eli oliskos sitten XL en oo ihan varma.
    Kyllä se siitä kun saa muutaman tuhat kilometriä alle...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider
    Luetelkaas mistä noita Löfflereitä kannattais lähtee sovittelee Helsingin alueella, kiertelin tänää Jumbon, Retail Parkin, Itäkeskuksen, yhdestä urheiluliikkeestä löyty, mut ei oikein kokoja. Sovitin 50 ja 54, enkä oikein huomannut eroa muussa kuin henkseleiden pituudessa. Itselle edelleen hämärän peitossa kuinka tiukat ne pitäisi olla ostaessa, vaikka olenkin pari vuotta jo Shitmanoilla ajanut... Kompromissi 52?
    Ainakin Myyrmäen Bikeplanetissa oli jotain Löfflerin pöksyjä, omani ostin sieltä. Ilman henkseleitä tosin. En tiedä onko siellä noita painitrikoonkin näköisiä housuja.

Laurentius Guest
    Minulla on nyt yhdet sortsihousut (ilman henkseleitä) ja ajattelin vielä tänä kesänä käydä ostamassa yhdet sortsit ja sitten pitkät housut kylmemmille keleille.
    Mutta sitten noiden housujen ostossa ajattelen sitä, että kannattaako ostaa henkseli -malliset. Eli mitä ne henkselit hyödyttää vai onko haitaks? Ja jos saatte valita henkseleillä tai ilman, niin kumpi?

kiitos

Kyllä kai suhteellisen hyväksytty tosiasia on se, että henkselilliset mallit istuvat paremmin. Henkselittömät ovat halvempia ja ns. luonnollisten taukojen pitäminen on varsinkin naisille helpompaa. Miehillä ei mielestäni ole juuri syytä ostaa muita kuin henkseleillä varustettuja ajohousuja, ja kaikissa miehille tarkoitetuissa tasokkaissa housuissa on aina henkselit.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Jonkin verran henkselihousut hiostaa enemmän oikein kuumalla säällä, mutta mutta mieluummin käytän silti henkseleitä. On ne muuten paljon mukavammat. Niitä kuumia päiviäkään ei niin usein ole.
    -

Ostin sitten nuo Sportful anakondat. Viikonlopun ajojen jälkeen voi jo hieman vertailla entisiin Louis Garneau:n pöksyihin.

Verkosta tehdyt henkselit on hyvä idea, samoin etupuolella kangas loppuu anakondassa alemmaksi, joten kuumalla säällä mukavan ilmavan tuntuiset, kun on vielä aika ohutta kangasta. Tosin tuntuu niin ohuelta että kestävyys hieman epäilyttää.

Pehmusteet on ok hyvät, mutta LG Alveossa mielestäni vielä mukavammat. Samaten kangas on Alveossa mukavamman tuntuista, pehmeämpää ja paksumpaa. Hinta on myös LG:n eduksi merkittävän suurella erolla.

Edit:
    En olekaan ihan varma mallista, onko nuo minun LG:t juuri Alveo, tai ainakaan ne ei ehkä ole se tämän vuotinen malli, joka valmistajan sivulla on. Ehkä ne on enemmän saman näköiset kuin siellä oleva Ergo Sensor-malli mustana. Pehmuste ei kuitenkaan näyttäisi samalta kuin siinä, mutta ei kuitenkaan samalta kuin tuossa tämän vuoden Alveossakaan. Lienee sitten malli muuttunut viime vuodesta. Kuitenkin kangas on sellaista vahvan tuntuista lycraa, tms. ( en tunne noita tekstiililajeja kovin hyvin, joustavaa kangasta kuitenkin.) Hinta oli sama kuin millä nyt ET-sports myy sitä Alveota.
    HMK muokkasi tätä : 04.07.2005 at 11.19
    -

Lamppu syttyi

Mites usein noita Nalineita saa sitten rasvailla?

Itse meinasin ostaa tommottis 2005 pro lineä olevat pöksyt, http://www.trikotboerse24.com/englis...ar_4001006.htm (liekö linkki toimii..)
    Minulla ainakin toimivat rasvaamatta juurikin nuo samat pöksyt MTB-rymistelyssä™ ja miksei maantielläkin. Nalinin tiimi(kopio?)kamoja olen ajanut vuosikaudet, eikä niihinkään ole rasvaa tarvinnut yleensä.. toisaalta jos rasvan kanssa pelaan niin tökkään sen ihan reilusti hanuriin kun on pitkä ajo tiedossa.

Maastossa nuo ProLine geelipöksyt hakkaavat kyllä kaikki tiimivermeeni mennen tullen, vaikka ne kaikkein kalleimmat spesiaaliversiotkin lasketaan mukaan.
    ..makes Jack a dull boy...

webbimato Guest
    Ostin viime viikolla et-sportsista vimoset louis garneaun alveo pöksyt. Juu sain sen satulanki ostettua minkä takii sinne alkujaan menin.. samaten uuden takavaihtajan Stana..

Niin mutta housuihin. Pari lenkkiä olen niillä ajellut. Flunssa päällänsä joten lenkit olleet vaan n. 30km.. Aika irstaan tuntuiset ne alkuun olivat. Jo jalkaan vetäminen on aika outo tunne perus karvaperseelle. Säämiskä tuo mieleen vaippa-ajat ja tiukat lahkeet muistuttavat hauskoista hetkistä kun ollaan naurettu ohi ajaville succistelijoille.
    Ajaminen se vasta outoa olikin. Melkein ku munasillaan laittelis menemään. Kalsarin sauma ei hankaa ekan katukivetysropin jälkeen ja muutenkin henkselihousut mallia marko asell istuvat jämptisti eikä paljas selkä vilku. Kaupunki alueella vauhtia tuli huomattavasti lisää ilmeisesti pienentyneen ilmanvastuksen vuoksi. Heti ensimmäisellä metsäpätkällä piti vähän rajoitella kun meinas henki loppua. Tuuli huuhtelee perberiä välillä siihen malliin että pitää kokeilla onko ne housut jalassa vai ei. Toistaiseksi ovat olleet. Siis jalassa. Satula on liian pehmeä, tai väärässä asennossa. Testaillaan.

Mutta noin niinku loppukaneettina toteaisin että vui perhana nuo ois sittenki pitäny ostaa jo viime kesänä Aivan huippua kun ei tosiaan persaus mene ruvelle black horsen sauman takia. Ajohousut on mukavan vilpoisetkin. Ai nii ja nyt porukka luulee et oon kovaki sälli ajaa pyörällä

On noissa henkselihousuissa se etu, ettei "työmiehen flipperi" vilku...
    Mutta on se vaan niin karun näköistä, kun iso mies niihiin ahtautuu. Tuo mieleen lähinnä Siperian Karhun, Alexander Karelinin.

Minkälainen säämiskä, noissa Nalineissa oikein on, kun joutuu rasvan kanssa pelamaan?

Ostin äskettäin Haltin löysälahkeiset shortsit. Vaikuttivat ihan hyviltä ja näyttivät vielä paremmalta... Huomenna sen tietää, kun on lenkki ajettu.

Laurentius Guest
    Minun mielestä melkein siisteintä tässä (maantie)pyöräilyssä on se (jos itse ajamista ei oteta mukaan), että saa pukeutua noihin hienoihin kireisiin ihon myötäisiin ajoasuihin (eli succiksiin? kun en ole varma, että onko tarkoitetaanko noilla Succiksilla juuri niitä kireitä ajohousuja sortsit tai pitkät ja kireää paitaa?).

Minua ei ole ikinä hävettänyt. Päin vastoin sillon meinaa hävettää, kun vetää "kovaa" maanitelenkkiä ja on jotkut vaatteet, joihin mahtuu ainakin kaks ihmistä yhtä aikaa, ja ne vielä lepattaa ihan sairaasti ja samalla tietenkin hidastaa vauhtia.

Ja kun olen vielä tässä aikeissa ostaa t-mobilen tiimiasun (pinkki paita, mustat housut; bike o bellosta), niin kyllä sitten kulkee.

Meni kyllä vähän ot:ks, mutta sanoinpa vaan oman mielipiteen.

Eri housujen sopivuus on aika perskohtainen juttu.

Parhaimmiksi iltselleni olen todennut Assoksen TFI.Millet. Tavattoman kalliit, mutta erittäin mukavat ja kestävät. www.roseversand.de :ltä löytyy hintaan 145,00 EUR. En ole nähnyt Assoksne tarvikkeita Suomessa myynnissä.

Pöksyjen mukana olen joskus saanut myös Assoksen rasvaa, joka sekin suojaa hyvin hiertymiltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50-
    Pöksyjen mukana olen joskus saanut myös Assoksen rasvaa, joka sekin suojaa hyvin hiertymiltä.
    Ei ole valmistajallakaan hirmu hyvä luotto omiin housuihin...

Laurentius Guest
    Kysynpä vielä varmuudeksi, että onko sellasia pitkiä housuja (ihon myötäisiä), joissa on myös pehmusteet ja henkeslit? Ajattelin ostaa tuollaiset, jos sellasia on edes olemassa, kevään ja syksyn vähän kylmemmille keleille.

Peukalo ylös

Ääni Assoksen housuille multakin. Malli on joku T FI Uno. Vasta viikko sitten kuriiri toi Bike Discountin paketissa nuo oivat pöksyt ja nyt on 3 lenkkiä yht. 8 tuntia maastoajoa takana. Päihittävät mennen tullen ainakin Castellin, Cannondalen ja Dainesen ajohousut, vaikka ei nuo muutkaan ihan huonoja ole olleet. Dainesen pöksyistä on tosin ratkennut melkei kaikki saumat kertaalleen. Onneksi mulla on ompelukone.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laurentius
    Kysynpä vielä varmuudeksi, että onko sellasia pitkiä housuja (ihon myötäisiä), joissa on myös pehmusteet ja henkeslit? Ajattelin ostaa tuollaiset, jos sellasia on edes olemassa, kevään ja syksyn vähän kylmemmille keleille.
    IHAN LYHYESTI : ON.

Tyhjäpuntti Guest
    Säämiskällisiä pitkiä housuja on olemassa, mutta yleensä niiden istuvuus on huono. Ts. Pitäisi ostaa todella pieni koko, jotta housut istuisivat haaroista hyvin. Itse olen aina repinyt sen säämiskän irti niistä joissa se on ollut. Housujen alla olen käyttänyt lyhyitä ajohousuja. Toimii!
    Niille jotka ovat ostaneet juuri ensimmäiset lyhyet ajohousut suosittelen lämpimästi myös irtolahkeiden ostoa. Kylmillä keleillä ei tarvitse erikseen pitkä housuja. Toimii hyvin esim. työmatkapyöräilijällä kun joutuu aamun viileillä polkemaan töihin ja lämpimällä takas. Lahkeet mahtuu hyvin vaikka ajopaidan taskuun.

Rasvoista sen verran, että vaikka monet valmistajat suosittelvat rasvan käyttöä säämiskässään, ei se tarkoita, että säämiskä olisi huono tai, että housuista saisi hiertymiä. Oikeat säämiskärasvat ovat antisebtisiä, baktreja tappavia, rasvoja. Niiden tarkoitus on ehkäistä näppylöiden ja paiseiden muodostumista takalistoon.

TYR tekee ajohousuja hyvin ohuella "säämiskällä". Tarkoitettu kaiketi kolmiottelijoille mutta miksei pelkkään ajamiseenkin.
    ex box lux

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •