Sivu 62 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62
Näyttää tulokset 1.831 - 1.835 / 1835

Aihe: Lapin polut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarskiAi Katso viesti
    Varaudu ainakin väenpaljouteen. Juuri tulin ylläkseltä päiväreissulta. Jonossa sai ajella.

EDIT.

Täytyy myös lisätä, että ne harvat jotka oli lähtenyt kävellen päivävaellukselle repun kanssa, ei näyttäneet kovinkaan nauttivan vaelluksestaan. Koko ajan saivat pelätä että pyöräilijä tulee takaa kauheaa vauhtia.

Suurin osa näytti olevan sähköpyöräilijöitä ja monilla vuokrattuna. Meno sen mukaista, vauhdin hurmassa hihaa hipoen ohi. Ei se ole ihme, että kenelläkään kävelijällä ei hymyilyttänyt. Toiset pomppii metsän reunaan paniikissa, vaikka ihan hiljakseen ajelin ohi.

Bike parkit olisi oikea paikka näille, jotka haluaa painattaa täysillä. Rauhasta ja maisemista nautiskelijat sitten noille kansallispuiston poluille.
    Ei se Rukallakaan viikko sitten tuosta paremmin käyttäytyvää ollut. Melkoista sikailua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HXX1100H Katso viesti
    Ajoin aamulla Ylläkseltä Leville ruuhkat/jonossa ajelut välttäen . Täällä ei ole kertaakaan minun täällä ollessani ollut syksyllä näin paljon väkeä. Kotamajalle asti reitti on nykyään niin helppo ts. sorastettu että kokemattomatkin sähköfillaristit pystyvät ajamaan riittävän kovaa saadakseen aikaiseksi yllä mainittuja kävelijöiden reaktioita .. Kotamajalta Pyhäjärvelle mentäessä reitti alkaa olemaan hieman haastavampaa .Aakenusjärven jälkeisen suon ylitin ns. kosteamman kautta, vedenpitävät sukat pelittivät syvimmissäkin paikoissa . Tunkata ei tarvinnut ja rivakasti ajamalla meni.
    Levin päässä vastaan alkoi tulemaan sitten jo muitakin fillareita.
    Tunti sitte kirjauduin hotellille Ylläksellä (ja huomenna aamupalan jälkeen takaisin Leville).

Itse oikeastaan yllätyin kuinka VÄHÄN tuolla itse reitillä tuli pyöriä vastaa.
    Levin puolella sillä ensimmäisellä 10km:llä joka on osa kätkätunturin ympärikiertävää reittiä oli runsaasti sekä pyöräilijöitä että jalan liikkujia, sen jälkeen kun reitti jatkoi matkaa tuosta ympyräreitist irroten, niin ennen Pyhäjärven pysäköintialuetta tuli vastaan vain kolme pyöräilijää ja muuttama kävelijä. Sitten tuon Pyhäjärven ja Kukastunturin laen välillä vastaan tuli 0kpl pyöriä ja kaksi eri pariskuntaa rinkat selässä vaeltaen.
    Kukastunturin jälkeen sitten taas vilkastuikin niin pyörien kuin kävelijöidenkin osalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tunti sitte kirjauduin hotellille Ylläksellä (ja huomenna aamupalan jälkeen takaisin Leville).

Itse oikeastaan yllätyin kuinka VÄHÄN tuolla itse reitillä tuli pyöriä vastaa.
    Levin puolella sillä ensimmäisellä 10km:llä joka on osa kätkätunturin ympärikiertävää reittiä oli runsaasti sekä pyöräilijöitä että jalan liikkujia, sen jälkeen kun reitti jatkoi matkaa tuosta ympyräreitist irroten, niin ennen Pyhäjärven pysäköintialuetta tuli vastaan vain kolme pyöräilijää ja muuttama kävelijä. Sitten tuon Pyhäjärven ja Kukastunturin laen välillä vastaan tuli 0kpl pyöriä ja kaksi eri pariskuntaa rinkat selässä vaeltaen.
    Kukastunturin jälkeen sitten taas vilkastuikin niin pyörien kuin kävelijöidenkin osalta.
    Tuli kilometrejä varmaan 70?
    Kuinka riitti akku.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Tuli kilometrejä varmaan 70?
    Kuinka riitti akku.
    Ei siitä tullut matkaa kuin alle 55km Levin majoituksesta Hotellille (olen siis yötä Äkäslompolon puolella, mihin tuo reitti tulee suoraan).
    Mutta kyllä siinä akku aika tiukille meni, kun olin unohtanut ladata akun täyteen (taisi olla jossain 85%:n tietämillä lähdössä) ja kun itselläni ”paha tapa” tykätä ajaa maastossa tuolla eMTB asetuksella (joka siis automaattisesti säätää tuota avustustaso) ja tuli alku ajettua suhteellisen reipasta tahtia, niin reilun 20km. jälkeen aloin katselemaan rangen riittävyyttä kun akkua olikin huvennut nopeampaa tahtia kuin olin ajatellut, sitten sitä pitkät pätkät jurruutinkin Ecolla että pääsi avustettuna perille.
    Taisi 5%:a olla akkua jäljellä kun pääsin hotellille (Pyöränä siis Cuben stereo hybrid = Bosch:n Gen4 + 625Wh. akku).
    Pitää huomisen paluuajon alku ottaa nyt sitten hieman rauhallisemmin, ettei joudu lopussa kyttäämään miten akku riittää (nuo isot tunturinousut kuluttavat akkua isolla kädellä jos Turbolla niitä lykkää menemään).

Vindelfjällen, Ruotsin Lappi

Käytiin ajamassa tuttuja ja ihmiskunnalle tuntemattomia polkuja syyskuun lopussa Ammarnäsin seudulla. Blogissa paljon kuvia: http://www.yetirides.com/2021/10/amm...outh-pt-1.html

Alue ei ole erityisen kaukana, eli voisi olla suomalaisillekin kiinnostava.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •