Sivu 1 / 7 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 185

Aihe: Suomen Polkupyörätukku

Viesti

Minkälaisia kokemuksia tuosta putiikista?
    Itselläni sellaisia että laatu mättää pahasti ainakin Corratec Crossin kanssa. Eivät saa pyörää pelaamaan kunnolla.
    Ketjut perkele

Viesti

Onko vika Shimanon vai Corratecin laadussa? Osathan ovat Shimanon tavaraa ja vain säätö/kokoaminen SPPT:n käsialaa.

Viesti

Mä veikkaan sitä polkupyörätukun huoltoa laatuongelmien lähteeksi.

Oma ainoa kokemukseni firmasta:

Moi, tarttis saada pari pulttia jarrulänkien runkoon kiinnittämistä varten.

Joo onnistuu. Tosin ne on tilaustavaraa ja se tarkoittaa noin kahden viikon toimitusaikaa.

Jaa, ei siis tosta huollon puolelta paria liikenisi.

Muuten kyllä, mutta ne on tosi tarkasti laskettu ja vain pyörän kokoamista varten, ei varaosiksi.

Bye, bye...
    Suomi pääsee EM-kisoihin!!! 2012 meinaan...

Viesti

Muutaman Corratecin olen SPPT:stä ulos kaverien kanssa kantanut. Joulun alla hain sieltä meidän kuusivuotiaalle Corratecin Freeride Kid -fillarin. Monenkin työmatka/peruspyörää hakeneen kaverin kanssa on lopulta päädytty Corratecciin. Hinta & laatu pyörissä sinänsä on erittäin kohdallaan. Hirveästi turhaa tekstiä tungettu rungon joka putkeen, halvan jaappanilaishifin tapaan. Pöh! Hyviä filoja silti. Osat sitä standardi Shimanoa pääasiassa. Toimivuus siis lähinnä huollosta ja säädöistä kiinni.

SPPT:n huolto&korjausosastoa taas ei ole koskaan käytetty. Jotenkin puoti vaan antaa ittestään sellaisen kuvan. Aika väsynyttä meininkiä tiskin takana. Tulkitsen niin, että heidän business on myydä edukkaita filoja laihoilla katteilla eli minimi staaffilla. Mikä on sinänsä ihan ok.

Kavereiden Corratecit on sitten huollettu ja kiekot rihdattu itse omassa kellarissa. Kaverit tulee keissin tai mäyräkoiran kanssa (riippuen huoltotyön koosta) ja sit säädetään.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

Viesti

Originally posted by user:
    Minkälaisia kokemuksia tuosta putiikista?
    Itselläni sellaisia että laatu mättää pahasti ainakin Corratec Crossin kanssa. Eivät saa pyörää pelaamaan kunnolla.
    Selvennätkö vielä mikä Crossissasi ei pelaa?
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

Viesti

Eturatas temppuillut n. 300km ajon jälkeen jatkuvasti.
    Kun eturatas on pienimmällä ja takaratas keskivaiheilla, ketju tarraa eturattaaseen kiinni ja ketj(k)u menee kaksin kerroin. Polkeminen tietysti tyssää siihen paikkaan ja vitutus saapuu.
    Vaihteisto on Shimanon Deore LX.

Mä ajan 25km siivu töihin ja se vika tulee esille noin kerran meno ja kerran tulomatkalla.

Niitä "putsataan ja säädetään" käyntejä on ollut jo ihan liikaa...Nytkin pyörä on sielä liikkeessä "korjattavana" eivät ole saaneet ajossa vikaa esille ja epälevät jo minun tekevän vian tahallaan.

Pitäisi 749E fillarilla pystyä vaan ajamaan, eikä pelleilemään.
    Ketjut perkele

Windy Guest

Viesti

Ettei vaan ois ketjuissa sellaista jäykkää kohtaa tai sitten eturatas saattaa olla kulunut tai siitä on hammas poikki. :confused:

Viesti

Ilmeisesti ketjulinja on tuolla ratasyhdistelmällä liian ristissä, eli ketju ottaa kiinni keskirattaan sivuun. Tuskin saavat millään säätöhommalla sitä kuntoon. Minä kokeilisin lyhyempää ketjua ja jos se ei auta niin välttäisin pikkurattaan käyttöä, tai vaihtaisin keskirattaan sellaiseen jossa ei ole noita ketjun nousua helpottavia nystyröitä.

Viesti

Lainaus: "Kun eturatas on pienimmällä ja takaratas keskivaiheilla"

Ei kait sentään tuolla yhdistelmällä voi olla liian vinossa?
    -

Viesti

Ostin pyörän muistaakseni 03 heinäkuussa ja pyörällä on ajettu n.700km. Elikkä takuuta on vielä...Rattaita ei ole poikki.

En taivu eturattaan käyttämättä jättämiseen, koska ajotapani kumpuilevalla maastolla on käyttää etuvaihtajaa...

Ja pitäähän se kuntoon saada.
    Ketjut perkele

polkija Guest

Viesti

Kyllä voi hyvinkin olla sillä yhdistelmällä liian vinossa. Apua voi löytyä eripituisesta keskiöstä mutta siitä saattaa tulla uusia ongelmia eteen. Kyllä kannattaa vaan vältellä sen pienimmän rattaan käyttöä edessä ja eihän sitä kyllä pitäisi työmatkoilla tarvitakkaan. Ainakaan Suomessa

Viesti

Tuo kuulostaa aika hyvältä selitykseltä:
    "Ilmeisesti ketjulinja on tuolla ratasyhdistelmällä liian ristissä, eli ketju ottaa kiinni keskirattaan sivuun. Tuskin saavat millään säätöhommalla sitä kuntoon. Minä kokeilisin lyhyempää ketjua"

Itse olen kuitenki sitä mieltä että pyörässä on vikaa, ei ajotavassa.
    Ketjut perkele

Viesti

Kampi/ratas värkkihän tuossa ei näy olevan Shimanoo, vaan jotakin ZZ... tsyh, mitä lie. No eniwei, pitäähän sen pelata, kun on kerran koneeksi tehty.

Tuntuuko siellä poljettaessa mitään epämääräistä liikettä tai ääniä, että joku voisi olla löysällä?
    Ratas saanut kolhun ja hiukan vääntynyt?

Niin muuten, mitä ketjun pituus tuohon vaikuttaa?
    -

Viesti

Ketjulinjaselitys on muuten hyvä, mutta sehän tarkoittaisi suunnitteluvirhettä tehtaalta = kaikkiin filohin väärän mittainen keskiöakseli. Mahdollista, mutta..

Veikkaan zsyh- kampisetin heikkoa laatua eli joku nostohammas on vääntynyt/kulunut. Mystinen selvitettävä kyllä näin näkemättä.

Ja vaatimaan vaan! Nehän korjaa sen koska takuuaikana vika ilmeni liian vähän käytön jälkeen. Kampisetti on toki kallis mutta jos se ja keskiö pitää vaihtaa niin nehän vaihtaa sen ja kaikki muut tarvittavat osat kunnes fillaris toimii. Jos palvelu alkaa talvikiireiden keskellä hidastua tai loppua, mennään kuluttajaneuvojalle. Takuuhuollon tarjoaminenkaan kun ei voi loputtoman kauan kestää.

Kannaltasi paras ratkaisu olisi, että käyttäisit sitä jossain puolitutun korjaamossa näytillä että joku sanois mikä siinä on vikana. Jos se on ztys- kampisetti niin maksat vähän lisää (zxyt ja shimano hinnaneron) ja vaadit/ neuvottelet siihen kunnollisen kampisarjan.
    - - - Built for speed - - -

Viesti

Kaverini vaihtoi corrateciinsa deoren kammet ja rattaat sen zzyzx hässäkän tilalle ja siihen loppui ongelmat.mittausten perusteella se zzyzx paketti painui,syvemmälle keskiöön kuin deore.joten se ketju linja ei ollut koskaan ollut oikein kohdallaan. no nyt se kuulemma on toiminut hyvin.Luulisi niiden siellä sppt,llä tekevän jotain!suosittelisin kyllä jo kääntymistä jonkun kunnollisen fillari liikkeen puoleen.toivottavasti saat pyöräsi kuntoon.
    Rakentelen enemmän kun ajan.

Viesti

Mitään ylimäärästä löysää ei tunnu.

Kuinka muut käyttä etuvaihtajaa?

Mun mielestä se on hyvä esim. korkeassa nyppylässä. Sillä saa suoraan pinemmän pykälän, eikä tarvitse kelata kahden tai kolmen pykälän kautta. Ja sitten ylämäen jälkeen löytyy sopiva iso vaihde nyppylän alamäen puolelle kun heittää etuvaihtajalla isolle eturattaalle.
    Ketjut perkele

Viesti

Mitä ongelmia kaverillasi oli?

"Kaverini vaihtoi corrateciinsa deoren kammet ja rattaat sen zzyzx hässäkän tilalle ja siihen loppui ongelmat"
    Ketjut perkele

Viesti

Joo, toi on yks pyörän rassaamisen mystisiä juttuja: pitää vaan tietää, millä keskiö-kampiyhdistelmällä ketjulinja on oikein tai kokeilla useampaa erilaista ja arvailla.

Kyllä sen keskiövaihteen pitää toimia jos käytät sitä siihen mitä varten se on olemassa. Toi sun käyttötapasi on ihan ok. Itse otin huvikseni pienimmän keskiörattaan pois kun on muka niin paljon voimaa Takavaihde toimii niin paljon nopeammin että se riittää kun oppii ennakoimaan mäen alla mitä vaihdetta käyttää laella. Iso limppu tiellä ja nopeilla poluilla ja pieni talvisin

BTW: Eikös tälläkin palstalla LBS:n suosimisen ykkösperuste ole ollut se, että ongelmien selvittäminen on helppoa kun myyjä asuu naapurissa

Viesti

Ketjulinja voi olla vähän poskellaan pienen suunnitteluvirheen takia. Tai sitten voihan jopa olla että suunnittelija Corran tehtaalla on päätellyt että tällaisessa työmatkakoneessa käytetään pääasiassa isointa ja keskimmäistä eturatasta. Ja siksi pannut eturattaat aavistuksen enempi vasemmalle (kohti keskilinjaa) jotta kahdella isommalla eturattaalla yltää isommille takarattaille luontevammin. Teoria tämäkin? Ilmeisesti silti user:in Crossista menee kammet uusiksi ja sillä sipuli. Eikun SPPT:hen karmit kaulassa sisään, ja hankalaksi!

Mutta huomatkaa: tämä F-palsta pääsi alta aikayksikön ongelman ytimeen, ja ehdotti jopa ratkaisun. Jopa monta ratkaisua! Tähän ei SPPT:n sedät pystyneet, vaan ne vain "säätivät ja voitelivat".

Windy Guest

Viesti

Mä en juurikaan pienintä eturatasta käytä, vaikka ajankin pyörällä pääasiassa maastossa. Keskiratas edestä ja takaa suurin lehti - se riittää hyvin monissa paikoissa. Vain jyrkimmissä nousuissa käytän pientä ratasta.

Samoin LX:n etuvaihtajan säätäminen sellaiseksi, ettei ketjut hankaisi siihen millään vaihteella on vaikeaa, jopa mahdotonta.

Viesti

Originally posted by user:
    Tuo kuulostaa aika hyvältä selitykseltä:
    "Ilmeisesti ketjulinja on tuolla ratasyhdistelmällä liian ristissä, eli ketju ottaa kiinni keskirattaan sivuun. Tuskin saavat millään säätöhommalla sitä kuntoon. Minä kokeilisin lyhyempää ketjua"

Itse olen kuitenki sitä mieltä että pyörässä on vikaa, ei ajotavassa.
    Pienellä eturattaalla optimaalinen ketjulinja on - pyörässä kuin pyörässä - vain suunnilleen niillä kolmella suurimmilla takarattaalla.

Huutomerkki!

Hei, todella löytyi ongelman ydin nopeesti.

Yks ydin on vielä siinä että ne änkkää että he eivät saa vikaa esille.

Tän asian kanssa mä oon tapellu vähän enempikin. Eka pyörä oli ihan susi. Ne anto sen paketissa, kasasin itse ja siinä ketju JUMITTUI aina eturattaiden väliin, ne vaihto siihen kampisarjan ja eturataspakan (ei halpaa).

Sen jälkeen monesta säätökerrasta huolimatta mm. ketjut tippuivat aina pienimmältä eturattaalta pois.

Mä tein kirjallisen reklamaation ja vaadin kaupan purkua. Ne ei suostunut ja tarjosivat kokonaan uutta mankelia. Ne tässä se nyt sitten on.

Nyt ne sitten epäilee mun vaan vittuilevan. Jos pyörä toimis hyvin mä en siihen läävään kyllä menis.

Pitäiskö ottaa todistaja mukaan? Kun seuraavan kerran menee niin kaveri todistajaks :confused:
    Ketjut perkele

Viesti

[quote]Originally posted by Janne Lehti:
    Pienellä eturattaalla optimaalinen ketjulinja on - pyörässä kuin pyörässä - vain suunnilleen niillä kolmella suurimmilla takarattaalla.
    Höh, sanon minä. Minun hypriilissä ainakin tilanne on niin, että isoimmalla eturattaalla optimaalisesti toimii vain 3-4 alinta ratasta kahdeksasta. Pienimmällä voi ongelmitta käyttää vaikka koko pakkaa.
    -

Viesti

Hyviä neuvoja, kiitos. Ettei vaan SPPT:n edustaja ole mukana
    Ketjut perkele

Viesti

User, ei kai tuossa sitten auta muu kuin vaadit edelleen koko kaupan purettavaksi ja ostat toisen pyörän muualta.
    -

Viesti

Kyllä niitä täysin ristissä olevia ratasyhdistelmiä voi käyttää jos on hyvät palikat. Nopeesti siinä hommassa vaan drivetrain kuluu.

Ei ne vissiin sitä vikaa löydä jos se ilmenee vain ajossa (ei huoltopenkissä) ja keskimäärin (50km/2=)25 km välein. Jos tosiaan kyseessä on jo kolmas kampisetti niin tsyh on ihan susi eikä ne sulle enää muita vaihtoehtoja anna kun sen, että ostat itse rattaan tai kampisarjan. Vääryyttä se on, mutta joskus meidän himovalittajienkin on taivuttava

Tarinan opetus: Zzyss- kampisarjat on sieltä.

Rolle Guest

Nuoli

Ja jos ne eivät vittuilultaan saa ratkaistua tuota ongelmaa niin kannattaa kilauttaa kaverille, eli edellä jo mainitulle kuluttajaneuvojalle whatever -asiamiehelle.

Viesti

Originally posted by Possu:
    Kyllä niitä täysin ristissä olevia ratasyhdistelmiä voi käyttää jos on hyvät palikat. Nopeesti siinä hommassa vaan drivetrain kuluu.

Ei ne vissiin sitä vikaa löydä jos se ilmenee vain ajossa (ei huoltopenkissä) ja keskimäärin (50km/2=)25 km välein. Jos tosiaan kyseessä on jo kolmas kampisetti niin tsyh on ihan susi eikä ne sulle enää muita vaihtoehtoja anna kun sen, että ostat itse rattaan tai kampisarjan. Vääryyttä se on, mutta joskus meidän himovalittajienkin on taivuttava

Tarinan opetus: Zzyss- kampisarjat on sieltä.
    Zzyz kampisarjat eivät Corratecin kavereiden kahvitauoilla tehtyjä vaan ne on hommattu ihan kunnon merkeiltä. Kävin meidän protopajalta katsomassa yhdestä Corratecista kampien merkintöjä ja siellä luki RPM. RPM on FSA:n semmoinen edullisempi tuote, joten tuskin se nyt ihan sekundaa on.

Nuoli

Jos SPPT kuulee niin, asia ei ole finito.
    Enhän mä ole kun pahaa aavistamoton asiakas, joka erehtyi kävelemään SPPT:n.

Enkä pullikoisi jos olisin ostanut 300E:n pyörän. Kohtuudella odotettava hinta/laatusuhde on se kriteeri jota kuluttaja-asiamies mietiskelee.

Ehkä toimin noiden kaikkien ohjeiden mukaan. Saa nähdä.
    Ketjut perkele

Viesti

Musta sun Corra Cross on ihan hyvä filo, ja ehdotan että laitat/laitatat sen timmiin ajokuntoon. Niinkuin tuossa jo kaverit sanoivat: sun vaihtoehdot on joko olla käyttämättä pienintä eturatasta tai sitten vaihtaa kampisatsi ja ehkä samalla ketjut. Paitti jos nyt koko SPPT ottaa ihan tolkuttomasti pannuun, niin senkun purat kaupan, mutta aika v-mäinen prosessi sekin on. Tuo mainitsemasi vika kun ilmenee niin harvoin että ei pyörää minusta nyt voi rikkinäiseksikään sanoa. Ainahan nuo vähän temppuilee, varsinkin näin telvella, ja varsinkin pienellä eturattaalla. Kuuluu asiaan. Itse laitaisin vaan Crossin timmiin kuntoon. Deoret tai vaikka jotkut edullisemmat FSA kammet alle ja SRAM ketjut. Ja säädöt tasan paikalleen. Sitten kun kilsoja alkaa sulle tulla enemmän (päättelin että et ole himoaktiiviharrastaja) niin tod.näk. et työmatkalla enää sitä pientä etulimppua edes kaipaa.

Älä siis masennu!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •