HuntteriLostInLaplandEfatShimanoAjopyoraContinental
Sivu 154 / 154 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 54 104 144 152 153 154
Näyttää tulokset 4.591 - 4.611 / 4611

Aihe: Bike-discount

Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Kyllä se pitäisi olla tiedossa ihan kaikilla harrastajilla että nykyään renkaissa on lähes kaikissa heittoa.
    Näin on. Samalla vamistajalla näemmä isoja laatueroja mallien(valmistuspaikkojen?) välillä. Schwalben g-one bitet täysin suorat, ainoa mikä heittää on kylkien maaliraita. Thunder Burtit sitten taas jotain muuta. Toinen rengas vippaa toiselta kyljeltä niinkuin vanteessa olisi terävä vekki ja toinen vaeltaa kyljeltä toiselle kuin tankojuoppo juhannusyönä Hattulan keskustassa.

Vaikka tuolla heitolla tuskin on toimintaan mitään vaikutusta niin tunnustan, että vähän kismittää tuijotella tuota heittävää eturengasta. Pitää laittaa Garminille pidempi teline blokkaamaan näköyhteys.
    Marko.S muokkasi tätä : 23.05.2025 at 09.15

Myy halvalla, mutta mitään asiakaspalvelua ei taida olla. Takuupalautuksetkin joutuu maksamaan itse.

Bike-discount

Se on aika yleinen käytäntö ainakin ulkomaisissa verkkokaupoissa, että takuutapauksissa joutuu palautuksen toimituskulut itse maksamaan. Monesti toimituksen hinta on kuitenkin kyseisten firmojen sopimushinta ja jos yksityisasiakkaana joutuisi tavaraa esim. Saksaan lähettämään, niin se tulisi vielä huomattavasti kalliimmaksi. Nuo on niitä riskejä, joita ottaa, kun ulkomaisista verkkokaupoista tilaa. Omissa ostoksissa palautus- ja takuuehtoihin on kyllä aina ollut mahdollisuus tutustua ennen tilausta. Vaihtoehtona on ostaa paikallisesta, jolloin tuotteen voi käydä itse toimittamassa myyjäliikkeeseen mahdollisessa takuutapauksessa.

Kieltämättä tuntui aika tyhmältä kerran lähettää Rukka puku saksalaiseen verkkokauppaan takuukorjauksen takia, josta he lähettivät puvun Suomeen Rukalle korjattavaksi, josta puku palautui myyjälle Saksaan, josta taas minulle Suomeen. Kyseisessä tapauksessa maksoin toimituskulut ainoastaan omalta paikkakunnalta myyjäliikkeelle ja ne olivat erittäin kohtuulliset.

Luulen että nuo maksulliset palautukset tulee yleistymään, usein tilataan vaatteitakin periaatteella sovitettavaksi ja sitten palautetaan ilmaiseksi. Ei mitenkään ilmasto ystävällistä toimintaa. Tietenkin takuupalautukset on sitten taas eri asia...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Hiukan OT, mutta postien 14,99€ ja maksullisen palautuksen takia tarkistan aina löytyykö Rose Bikes:lta tarvitsemiani osia ja mihin hintaan. Rosella postit 9,95€ ja ilmainen palautus. Asiakaspalvelu toimii varmaan saksaksi erinomaisesti, mutta englanniksi vähän sinnepäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti <1%> Katso viesti
    Myy halvalla, mutta mitään asiakaspalvelua ei taida olla. Takuupalautuksetkin joutuu maksamaan itse.
    Kyllä siellä on ihan hyvä asiakasplvelu. Enkä ymmärrä miksi olisi kaupan vastuulla maksaa jos asiakas palauttaa takuuvaihdossa jotain, takuusta vastaa valmistaja. Jos palauttaa kauppaan suoraan niin ei maksa mitään. Ei kenenkään ole pakko tilata netistä. Ostat lähikaupasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ;3294421
    Itse sain ainakin valmiiksi maksetun pakettikoodin kun piti takuuseen palauttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Luulen että nuo maksulliset palautukset tulee yleistymään, usein tilataan vaatteitakin periaatteella sovitettavaksi ja sitten palautetaan ilmaiseksi. Ei mitenkään ilmasto ystävällistä toimintaa. Tietenkin takuupalautukset on sitten taas eri asia...
    Tuo ongelma on täysin näiden kauppojen itse aiheuttama. Mistä ihmeestä voisin tietää onko se kaupan paidan L koko oikeasti edes sinnepäin mitä luulisi? Jotain valmistajien random geneerisiä taolukoita saattaa löytyä, mutta niiden käyttöarvo on useimmiten nolla. Itse olen pitkä ja hoikka ja arvaa kuinka helppoa on tilata vaikka pyöräilyhousut... Useimmiten isompi koko on pidempi, mutta myös jostain syystä vyötärö kasvaa pituuden kanssa lineaarisesti. Menee täysin arvailuksi koko homma. Ja en ole ostamassa kivijalasta jotain mitä eivät edes myy tai jos myyvät niin hinta on 5-6x Saksankaupoista.

Kiinakaupat osaavat tuon homman ja heillä on selkeitä kuvia jopa niin että tuote on kuvattu mittanauhan kanssa. Joku harjoittelija naputtelemaan näitä niin loppuisi ne tilaa viisi ja palauta neljä tilaukset samantien. Maksaisi itsensä takaisin ja toisi uusia asiakkaita.

^Jos kokotaulukoita ei löydy kauppojen sivuilta niin yleensä valmistajan sivuilta löytyy. Itse olen roteva leveähkö harteinen ja ainoa vaate jonka joutunut palauttamaan oli Castellin XXXL kokoinen paita ja sekin kotimaisesta puodista. Yleensä kaikki kokotiedot löytyneet kun hakenut.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Hei, nyt tarvis hieman apuja tuohon Bike-discountin palautukseen. Saanko jostain tulostettua "return labelin" vai lähetänkö paketin vain tuohon heidän osoitteeseensa? Rekisteröin palautuksen ohjeen mukaan, mutta en sieltä mitään palautuslappua saanut. Ainoastaan "return form" kaavakkeen pystyi tulostamaan. Ohjeissa lukee, että "if available - the return label". Eli eikö heillä ole sopimusta suomen dhl:n kanssa vai mitä?

Lisäksi ohjeissa sanotaan: "
    • Alternatively, show the QR code (bottom left on the pdf) on your smartphone in a branch, a parcel shop, at your delivery service or at a DHL Packstation. DHL will then print out the label for you."

Mutta mitään qr-koodiahan tuossa return formissa ei tietenkään ole.

Jos jollakin onnistunut palautukset tänne niin olisin kiitollinen avustasi!

Liittyy varmasti enemmän DHL ja postiin mutta mitään mailia ei ole tullut muutakuin discountin maili jossa lähetystunnus.

Oon odotellut tässä dhl viestiä jossa voi valita kotiin toimituksen sijaan noudon halutusta paikasta mutta eipä ole tullut. Katsoin tuossa sitten seurantaa ja tuo on jo pe viety toimipisteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä77 Katso viesti
    Hei, nyt tarvis hieman apuja tuohon Bike-discountin palautukseen. Saanko jostain tulostettua "return labelin" vai lähetänkö paketin vain tuohon heidän osoitteeseensa? Rekisteröin palautuksen ohjeen mukaan, mutta en sieltä mitään palautuslappua saanut. Ainoastaan "return form" kaavakkeen pystyi tulostamaan. Ohjeissa lukee, että "if available - the return label". Eli eikö heillä ole sopimusta suomen dhl:n kanssa vai mitä?

Lisäksi ohjeissa sanotaan: "
    • Alternatively, show the QR code (bottom left on the pdf) on your smartphone in a branch, a parcel shop, at your delivery service or at a DHL Packstation. DHL will then print out the label for you."

Mutta mitään qr-koodiahan tuossa return formissa ei tietenkään ole.

Jos jollakin onnistunut palautukset tänne niin olisin kiitollinen avustasi!
    Olen onnistuneesti palauttanut. Menet sinne verkkokauppaan omalle tilille ja sieltä Return registration. Raksit tuotteet mitä palautat, niin pitäis tulla suoraan lippulaput palautusta varten.

^

Bike discountissa on nykyään maksulliset palautukset. Kerran sitä selvittelin, kun oli sellainen tuote missä oli riski, että joutuu palauttelemaan.

Silloin tulkitsin ohjeet niin, että omakustanteisesti palautetaan, heidän ilmoittamaansa osoitteeseen.

Jäi sillä kerralla tilaamatta, kun palautuskulut olisi ollut 40€ luokkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker Katso viesti
    Liittyy varmasti enemmän DHL ja postiin mutta mitään mailia ei ole tullut muutakuin discountin maili jossa lähetystunnus.

Oon odotellut tässä dhl viestiä jossa voi valita kotiin toimituksen sijaan noudon halutusta paikasta mutta eipä ole tullut. Katsoin tuossa sitten seurantaa ja tuo on jo pe viety toimipisteeseen.
    Mulla on kaksi edellistä DHL kuljettamaa pakettia ja siirtynyt postille. Postilta tuli ilmoitukset pakettien kotiinkuljetuksesta. Vaihdoin kotiinkuljetuksen lokerosta haettavaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Mulla on kaksi edellistä DHL kuljettamaa pakettia ja siirtynyt postille. Postilta tuli ilmoitukset pakettien kotiinkuljetuksesta. Vaihdoin kotiinkuljetuksen lokerosta haettavaksi.
    No siinähän se syy jos posti hoitaa jatkot tms.. Ei oo eka kerta että laitetaan syyksi ettei ole toimitettu puh.numeroa. Jonkun pitää manuaalisesti lukea ne tai sitten järjestelmä ei ymmärrä jotain. Eli tyypillistä postia. Siksi ei tuo mullakaan näy esim. oma postissa kun kaikki liikenne perustuu Puh.numeroon.

En tiedä mitä teen oikein, mutta muistini mukaan koskaan ei ole ollut ongelmaa minkään kuriirin tai eikä varsinkaan Postin kanssa. Paketteja vastaanottanen lähemmäs sata vuodessa ja lähetänkin ehkä parikymmentä.

Tänään viimeksi sain kaksi BD:n lähettämää DHL:n kuljettamaa pakettia. Molemmista tuli ennakko- ja saapumisilmoitukset Whatsappiin. Toista pakettia toimitettaessa DHL:n kuski soitti ettei ketään ole kotona, joten voiko jättää oven pieleen ja sehän sopi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti migis Katso viesti
    En tiedä mitä teen oikein, mutta muistini mukaan koskaan ei ole ollut ongelmaa minkään kuriirin tai eikä varsinkaan Postin kanssa. Paketteja vastaanottanen lähemmäs sata vuodessa ja lähetänkin ehkä parikymmentä.

Tänään viimeksi sain kaksi BD:n lähettämää DHL:n kuljettamaa pakettia. Molemmista tuli ennakko- ja saapumisilmoitukset Whatsappiin. Toista pakettia toimitettaessa DHL:n kuski soitti ettei ketään ole kotona, joten voiko jättää oven pieleen ja sehän sopi.
    Luultavasti asut sopivassa paikassa. Olen huomannut, että postin ja monen kuriirin toiminta riippuu todella paljon siitä paikallisen tason toiminnasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teme X-2 Katso viesti
    Olen onnistuneesti palauttanut. Menet sinne verkkokauppaan omalle tilille ja sieltä Return registration. Raksit tuotteet mitä palautat, niin pitäis tulla suoraan lippulaput palautusta varten.
    Meniin toki ja ruksin palautettavat tuotteet. PDF minkä sieltä saa ei sisällä osoitelappua/palautustarraa. Ainoastaan pakkauslistan. 20€ maksaa postin kautta palautus, mutta siihen vaaditaan vastaanottajan puhelin sekä email. Laitoin vielä kysymystä kaupalle niin katsotaan mitä vastaavat...

Sama ongelma täällä. Tilasin uuden osasarjan pyörään ja siinä 1 väärä osa. Ja 1 osaa ei ilm. voi palauttaa ja täytin saman palautuslomakkeen kuin sinä ja menin postiin. Tarvitsen kuulemma palautustarran. Mutta posti ei osannut sanoa mistä sen saa?

Kirjaudut BD sivuille ja menet tilauksiisi, siellä tilatun tavaran kohdalla on palautatuote ja kun painaa tuota niin kysyy palautuksen syytä jne. samassa tilassa on kohta jossa tulosta palautus tarra, eli siitä tulostamalla saa sen palautustarran. Kaikkia tuotteita ei saa palautettua ks. palautustarralla esim. vaatteet , kengät ja jotkut muut mutta se selviää viimeistään siinä vaiheessa kun ks, palautustarraa ei saa tulostettua ja silloin ne on palautettava omakustanteisesti.

Kovasti ovat tiukentaneet tuota palautus hommaa, ennen se kävi kivuttomasti mutta nyt ei juurikaan minkään tavaran palautus mene mutkattomasti.

Juu, ongelmia palautuksen kanssa täälläkin. Tilasin osasarjan jossa 1 väärä osa joten ajattelin palauttaa sarjan. Täytin palautuslomakkeen mutta mitään tarraa ei antanut tulostaa. Kävin postissa ja se tarra tarvittaisiin. Sanoivat että palautus Dhl kautta kun he tuoneet paketin. Soitto dhl:lle ja ovelta ovelle palautus 377euroa, Juu luit oikein 377e! Jos vie dhl toimipisteeseen joka meillä R-kioski niin palautus 120euroa!! Onneksi luin palautusehdot tarkemmin.Palautustarraa ei saa Suomessa tulostettua. Tuotteen voi palauttaa normaalina postipakettina postin kauttta bike-discountin osoitteeseen, hintaa tuli 24.90euroa. Odotellaan vielä että hyvitys tulisi perille.
    SamiJuhani muokkasi tätä : 12.06.2025 at 23.55

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •