Giant
Sivu 2 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 443

Aihe: Fillarin kuljetustelineet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti

Ride-onissa suojat, joten fillariin ei tule kiinnityksestä jälkeä. Toki kiinnitysliinoilla voi ryssiä naarmut
    Eli se keskellä oleva pehmustettu tappi ottaa alaputkeen sen verran hyvin etteivät yläputket kalahda yhteen?

[QUOTE=Ohiampuja;940734]
    Mutta itseäni kiinnostaisi nuo etuhaarukasta kiinnitettävät mallit, koska pidän hölmönä sitä, että se kiinnityskoura puristetaan pyöränrungon ohutseinäsimpään kohtaan, liki viistoputken keskelle.
    En sitten tiedä kuinka tukeva se etuhaarukka kiinnitys on, varsinkin hiilari drop-outit voi olla kovilla. [QUOTE]

Thulen haarukkakiinnitteisestä telineestä on nyt kokemusta vähän toista vuotta. Ei ainakaan minulla ole muuta kuin positiivistä sanottavaa. Hakkaa aikaisemman koko polkupyörän nielaisevan telineen mennen tullen. Haarukkakiinnitys on tukeva, ja puristusvoima on säädettävissä silmänräpäyksessä kulloinkin kyseessä olevaan haarukkaan sopivaksi. Käyttömukavuutta paransi vielä huomattavasti se, kun hommasin pari viikkoa sitten kiinnitystelineen etukiekolle - se kun vie yllättävän paljon tilaa auton sisällä. Plussat etenkin telineen todella nopeasta kiinnitysmenetelmästä, sen kun saa taakkatelineisiin kiinni muutamassa sekunnissa. Voi suositella!
    "Munkilla!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Eli se keskellä oleva pehmustettu tappi ottaa alaputkeen sen verran hyvin etteivät yläputket kalahda yhteen?
    Tuota vaaraa en ole huomannut. Satulaa voi joutua laskemaan, ettei se osu toisen pyörän ohjaustankoon. Joustokeula on sen verran leveä että se tulee aika lähelle toisen pyörän takapikalinkkua. Olen tehnyt joskus pientä hienosäätöä parilla irtohihnalla kolhuja välttääkseni.
    A Gentleman will walk but never run

JarnoH Guest
    Mulla on kaksi Thulen kokopyörä-katolle telinettä.

Proride on hemmetin kätevä käyttää. Fillarin kun nostaa katolle, saa yhdellä kädellä helposti kiristettyä leuat rungon ympärille ja sitten vaan remmit renkaisiin ja lukko kiinni.

Freeride on hieman kankeampi kiinnittää ja siihen ei monet täysjoustorungot sovi. Toisissa on liian paksu vinoputki ja toisissa se menee liian korkealla, eli leuat ei edes yletä runkoon.

Prorideen olen ollut tyytyväinen. Itseasiassa todella tyytyväinen, eiliseen asti. Nimittäin eilisellä Himoksen reissulla konkeli kaatui katolle kahteen kertaan!

Toisella kerralla jäi auton kattoon polkimesta metalliin asti yltävät naarmut. Takana on kuitenkin kymmeniä kuljetuksia, enkä tehnyt kiinnitysvaiheessa mitään aiemmista kerroista poikkeavaa. Kuoppainen tie vain oli myrkkyä tuolle telineelle.

"Tee-se-itse teline"

Tässä pikaisesti itse väsätty fillariteline farmariautoon. 10 cm pätkät IV-kiskoa, jotka M8 U-pulteilla kiinni kattotelineeseen. Sitten siihen kiinni neljällä mutterilla n 15 cm pätkä M8 kierretankoa. Etuhaarukka laitetaan tuohon M8 prikkojen ja nylon-prikkojen väliin ja kiristetään kiinni noilla siipimuttereilla. Takarengas vedetään irtohihnoilla suoraan takatelineeseen.

Rakenne ei rasita etuhaarukkaa, siinä kun voi säätää tuon kiristysvälin vaikka etuhaarukan mittojen mukaan. Ja jos kierretanko on suora, niin kiinnityspinnatkin ovat yhdensuuntaiset.

Teline on hidas ja kömpelö asentaa, mutta kiinnitys on tosi tukeva. Eihän se täydellinen tietenkään ole, mutta kakkostelineenä menee hienosti. Kaikkien ei tarvitse aina olla kalliita merkkituotteita.

XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Bilteman kattotelineeseen kiinnitettävä pyöränkuljetusteline ny testattu. Hyvin pysyi maantiepyörä normaaleissa maantienopeuksissa. Hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan. Minulle, joka vähemmän kuljetan pyörääni auton ulkopuolella, tuntuu kyseinen tuote olevan OK.

Tänään soitti DHL:n mies ja toi Autoteilemann.de:stä kaksi kappaletta Thule Proride 591:ä yhteishintaan 137€ (60€/kpl, toimituskulut 17€ ostit sitten yhden tai useamman kappaleen).

Oikein hyvältä paketilta vaikuttaa. Propseja siitä, että kätisyyden auton eri puolille saa vaihdettua itse, eikä erikseen tarvitse ostaa vasen/oikea -mallia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarnoH Katso viesti
    Prorideen olen ollut tyytyväinen. Itseasiassa todella tyytyväinen, eiliseen asti. Nimittäin eilisellä Himoksen reissulla konkeli kaatui katolle kahteen kertaan!
    Mulla on sama teline, ja heräsi kysymys. Hajosiko teline jostain, aukesiko leuat vai miten pyörä pääsi kaatumaan auton katolle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu S Katso viesti
    Kyllä se nyt niin on että maximarket-teline taitaa mennä vaihtoon, eli sanokaas mikä olis toimiva ja laadukas peräkoukkuun kiinnitettävä teline ainakin kahdelle fillarille? Ja pitäisi saada vielä jostain espoo-vantaa-helsinki-akselilta.
    Pakko avautua noista peräkoukkutelineistä. Ei tällanen tietty pitäisi tulla puun takaa mutta varotukseksi muille (nimimerkki pääedellä matalaan päähän).

Heitin thulen koukkutelineeseen kesäpäivänä pari fillaria ja kiskaisin 300km mökille. Jonninmatkaa tietysti motaria. Lopputulemana toisesta pyörästä oli sulanut rengas pakoputken kohdalta. Niin hyvin että vannenauhakin meni uusiksi. Paikallinen pyöräkorjaaja lohdutti. En kuulemma ollut eka n00b.

Nyt pitäisi mennä moponettiin ostamaan joku pakokaasunsuuntain eli kromattu putkenpätkä.
    ...goes up and over anything you can throw at it. Giant testicles included.

Kiitos varoituksesta, ei tuommoinen tullut mieleenkään.

Mulla on nyt ollut vähän aikaa käytössä Thulen 9502 ja hoitaahan se homman. Vähän semmonen Ikea olo tuli kootessa, mutta sain ongelmitta kasaan. Hankin vielä semmosen pitkän remmin varmuuden vuoksi jolla olen köyttänyt pyörän kovemmin kiinni.

Kallistuskin toimii, ja saan kontin auki ainakin kun pyörä on ulommassa telineessä kiinni (sisempää en ole testannut).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elosalama Katso viesti
    Heitin thulen koukkutelineeseen kesäpäivänä pari fillaria ja kiskaisin 300km mökille. Jonninmatkaa tietysti motaria. Lopputulemana toisesta pyörästä oli sulanut rengas pakoputken kohdalta. Niin hyvin että vannenauhakin meni uusiksi. Paikallinen pyöräkorjaaja lohdutti. En kuulemma ollut eka n00b.
    Mikähän Thulen malli oli kyseessä? Minulla on nyt mallia Biltema ja uutta katsellessa on juuri Thulet olleet kiikarissa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keitele211 Katso viesti
    Bilteman kattotelineeseen kiinnitettävä pyöränkuljetusteline ny testattu. Hyvin pysyi maantiepyörä normaaleissa maantienopeuksissa. Hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan. Minulle, joka vähemmän kuljetan pyörääni auton ulkopuolella, tuntuu kyseinen tuote olevan OK.
    Mulla samanlainen kokemus tästä. Kokemusta ei tosin vielä ole kuin n. 100 km:n matkasta, mutta tukevalta vaikuttaa.

Pakko avautua noista peräkoukkutelineistä. Ei tällanen tietty pitäisi tulla puun takaa mutta varotukseksi muille (nimimerkki pääedellä matalaan päähän).

Nyt pitäisi mennä moponettiin ostamaan joku pakokaasunsuuntain eli kromattu putkenpätkä.
    Sama homma kävi joitain vuosia takaperin kun tultiin tahkolta pois. Kumi oli sulanut vannenauhoja myöten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Mikähän Thulen malli oli kyseessä? Minulla on nyt mallia Biltema ja uutta katsellessa on juuri Thulet olleet kiikarissa.
    "Thule Express 970" tai vastaava. Helkkarin hyvä peli on ollut ja luulempa että saman efektin saa aikaan monella vastaavalla. Kannattaa olla tarkkana ettei gummi ole samalla linjalla pakoputken kanssa.

yypy Guest
    Yllämainittu thule on kyllä ihan laatuvehje, mutta etukiekko on aika matalalla. Laite on helppo asentaa, koota ja menee pieneen tilaan. Kahta pyörää ei ole vielä kokeiltu. Haittana siinä on, että pyörä pölyyntyy hiekkateillä ja menee kuraseksi märällä.

Kaitainen Guest
    Oletteko saaneet helposti lisäkilven akelta noille pyörätelineille? Tuollainen telinen on hankinnan alla,kun nyt se on pakattava joko sisälle autoon tai peräkärryyn.

Eikös ne lisävalot riitä? Semmosia olen itse suunnitellut. Nyttemmin olen ajellut vaan päivännäöllä.

Eikös ne lisävalot riitä?
    Pykälien mukaan ei. En tosin tiedä onko kukaan saanut aiheesta sakkoa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaitainen Katso viesti
    Oletteko saaneet helposti lisäkilven akelta noille pyörätelineille? Tuollainen telinen on hankinnan alla,kun nyt se on pakattava joko sisälle autoon tai peräkärryyn.
    Täyttää lomakkeen (laitoin postitse) ja hakee kilven postiennakolla postista. Helppoa. Kilpi on mutta teline on hankkimatta. (Kilpeen riitti rahat, mutta ei telineeseen)

Ilmoitusasia. Aken sivuilta löytyy lomake. Se faksilla perille (vai olisinko viimeksi auton vaihtuessa vain sähköpostittanut sen) ja kilpi tulee paluupostissa. Postissa sitten maksu. Mukaan tulee jonkun virkailijan omakätisesti allekirjoittama päätös.
    A Gentleman will walk but never run

Kaitainen Guest

Kiitos

Kävin aken sivuilla ja löysin tuon lomakkeen. Teline pitäisi vielä ostaa. Viime viikolla tuli kolhittua takaluukusta maalia pois pyörää takaloosaan asetettaessa ja tänään repesi sisältä verhoilu pikkuisen+tuli lommo.

Kaitainen Guest
    Nyt on sitten se telinekin hommattu. Thulen Euro classic. Sopii auton vetokoukkuun hyvin ja on todella tukeva. Kävin jo vähän ajeluttamassa pyöriä autolla Nyt sitten vielä odotellaan sitä lisäkilpeä tuohon telineeseen kiinnitettäväksi.

Neljä vuotta sitten asennutin autoon koukun fillareiden kuljetusta varten. Ostin jonkun Thulen mallin, jossa pyörät on telineellä, ja siihen on kilven. Porrasperäisessä autossa pääsi peräkonttiin, vaikka pyörät oli paikallaan telinettä taivuttamatta (tiedoksi). Nyt on vaihdettu Golfiin eikä koukkua olla hankkimassa, kun on asennusmääräykset muuttuneet eli hinta on noussut. Teline kilpineen jäi ylimääräiseksi. Kattomalli on selvittelyssä ja harkinnassa, sillä tarkoitus on hankkia tuulenohjain takalasin kuraantumista pienentämään.
    Palstalta olen lukenutkin jo erilaisista vaihtoehdoista ja malleista.

Mä olen välillä käyttänyt mun 3 kuution kokoista peräkärryä pyörän kuljettamiseen, onhan se he--tin epäkäytännöllinen kun tarvii peruutella tai muuta mutta ainakin riittävän tilava! Kuomullisena pesee kaikki muut ratkaisut likaantumisen estämisessä!
    Tunaroi se itse.. Niin voi ostaa kaupasta uuden. Talouskriisikin helppottuu samalla

siis löytyykö kuljetustelineitä jotka saa kiinnitettyä jotenkin takaluukkuun itsensä? Peräkoukkua ei nimittäin ole, samoin kuin kattotelineitäkään, ja autona focus c-max 2005..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumali Katso viesti
    siis löytyykö kuljetustelineitä jotka saa kiinnitettyä jotenkin takaluukkuun itsensä? Peräkoukkua ei nimittäin ole, samoin kuin kattotelineitäkään, ja autona focus c-max 2005..
    Tuolla on ainakin Thulen telineitä, joiden kiinnittämiseen ei peräkoukkua tarvita.

anakonda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tässä pikaisesti itse väsätty fillariteline farmariautoon. 10 cm pätkät IV-kiskoa, jotka M8 U-pulteilla kiinni kattotelineeseen. Sitten siihen kiinni neljällä mutterilla n 15 cm pätkä M8 kierretankoa. Etuhaarukka laitetaan tuohon M8 prikkojen ja nylon-prikkojen väliin ja kiristetään kiinni noilla siipimuttereilla. Takarengas vedetään irtohihnoilla suoraan takatelineeseen.

Rakenne ei rasita etuhaarukkaa, siinä kun voi säätää tuon kiristysvälin vaikka etuhaarukan mittojen mukaan. Ja jos kierretanko on suora, niin kiinnityspinnatkin ovat yhdensuuntaiset.

Teline on hidas ja kömpelö asentaa, mutta kiinnitys on tosi tukeva. Eihän se täydellinen tietenkään ole, mutta kakkostelineenä menee hienosti. Kaikkien ei tarvitse aina olla kalliita merkkituotteita.

Tässä telineessä on se hyvä puoli, että itse fillaritelinettä ei tarvitse irrottaa, jos ottaa itse kattotelineet irti esim. takaluukkuun.

Heti kun aikaa on, niin teen tällaiset itsekin! Mahtavaa DIY-henkeä!

Kiitos vaan.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Ilmoitusasia. Aken sivuilta löytyy lomake. Se faksilla perille (vai olisinko viimeksi auton vaihtuessa vain sähköpostittanut sen) ja kilpi tulee paluupostissa. Postissa sitten maksu. Mukaan tulee jonkun virkailijan omakätisesti allekirjoittama päätös.
    Tänään näin liikenteessä auton + fillarin telineessä ja somasti käsinvärkätyn "rekisterikilven"
    Täysillä keskelle

Kyselin naapurissa asuvalta poliisilta että mitäs kun rekkari jää piiloon. Periaatteessa voisi kirjottaa sakon/rikemaksun, mutta käytännössä näin ei tapahdu.

Messuilla muutama vuosi sitten puhelin Thulen edestajan kanssa ja hän kertoi seurueesta jota Saksan tulli ei päästänyt maahan koska lisävalot ja lisärekkari puuttuivat pyörätelineestä (myyntipuhettako?).
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •