ImatraGasGasHuntteriRideBikeshopContinental
Sivu 228 / 228 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 128 178 218 226 227 228
Näyttää tulokset 6.811 - 6.821 / 6821

Aihe: Espoon lenkit

  1. #6811
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    94
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiilari Katso viesti
    Sen sijaan että asiasta ilmoitetaan vain vuonna 2005 alkaneessa viestiketjussa (jossa muuten iso kasa viestejä minultakin yli 10 vuoden takaa :-)) ehkä IK:n sivuillakin voisi olla lenkkien alku- ja päättymispäivä.
    IK:laisten vetämistä kaikille tarkoitetuista lenkeistä on ilmoitettu tämän foorumin lisäksi julkisesti myös maantiepyöräily FB ryhmässä. Olen ajatellut että selkeämpi ilmoittaa jokaisesta lenkistä aina etukäteen koska eihän esim. ole mitään takuita että avoin lenkki pystytään joidenkin tiettyjen päivämäärien välissä järjestämään ihan joka viikko vaikka se toki onkin pyrkimyksenä. Hommaa kun tehdään kuitenkin ihan omasta ilosta vapaaehtoispohjalta.

  2. #6812
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    94
    IK-32 VAPPUSATANEN SU 28.4.2024 Klo 10 Bembölen Kahvituvalta
    Tauko puolimatkassa Siippoon Nesteellä.
    Ajetaan ryhmässä leppoisasti noin 27 keskinopeudella.
    Lähdössä voi toki muodostaa myös muun vauhtisia ryhmiä.
    Reitti: https://ridewithgps.com/routes/42497943

  3. #6813
    Kiva lenkki oli ja ilmatkin suosi; taisi jopa vähän aurinkoa tarttua naamaan. Kiitoksia järjestäjille ja kanssa-ajajille.
    Aika vaihtelevaa on näköjään tuo tiestön kunto talven jäljiltä; noita hyväkuntoisia pätkiä oli ilo ajaa mukavassa porukassa. Toiveena seuralle, että reittisuunnittelussa ei tulevan kesän aikana liikaa tuijotettaisi sitä, että 'tää pätkä just ajettiin muutama viikko sitten', vaan varioitaisiin reittejä siten, että niitä hyviä ja todella hyviä pätkiä olisi mahdollisimman paljon mukana, vaikka reitit kokonaisuutena olisivatkin keskenään erilaisia; kiertosuunta jne. Nyt oli mielestäni aika paljon hyvää ja todella hyvää pätkää (esim ne uudet päällysteet ja Lepsämän lenkki) mukana; kyllä sitä sit taas jaksaa jonkun aikaa sitä huonoa siivua välillä. Ja jotkin muuten hienot, mutta tiestöltään huonokuntoiset (vaikka 'päällystetty') reittikokonaisuudet voitais ehkä ajaa sit suosiolla gravel-kalustolla ja tästä etukäteen tieto?

  4. #6814
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    997
    Kiitokset täältäkin!

    Tuntui vähän oudolta ajaa puolen vuoden tauon jälkeen road-tangolla, mutta aika nopeasti siihenkin taas tottui (vaihteista puhumattakaan).

  5. #6815
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    94
    IK-32 matalan kynnyksen maantielenkki Ti 30.4.2024 Bembölen kahvituvalta (Bellinmäki 1). Lähtö klo 18.
    Keskinopeus n.25 km/h.
    Reitti 47 km. Tervetuloa myös ajajat joilla vähemmän tai ei lainkaan kokemusta
    ryhmässä ajamisesta. 10 min. ennen lähtöä käydään perusasiat läpi.
    Ilmoittautumiset YV:llä allekirjoittaneelle tai FB tapahtuman kautta:
    https://www.facebook.com/events/3345171922442489
    Tässä perustietoa ryhmässä ajamisesta:
    https://pyoraily.fi/uutiset/ryhmaajon-turvallisuus-ja-pyorailyn-kasimerkit-aloittelijalle/
    Reitti: https://ridewithgps.com/routes/42643188

  6. #6816
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    755
    Pre-Giro d'Espoo -lenkki


    Helatorstaina 9.5 klo 11 ajetaan harjoituslenkki osittain Giron reitillä. Espoon kaupunkiosuus jätetään ajamatta. Lähtöpaikkana on Bembölen Kahvituvan parkkipaikka, Bellinmäki 1.


    Nopeusryhmät 24, 27 ja 30 (tarvittaessa lähtöpaikalla voidaan säätää).


    Kokoontuminen n. 10 minuuttia ennen lähtöä, jolloin ajajat jaetaan nopeusryhmiin osallistujien mukaan. Reittilinkki: https://ridewithgps.com/routes/45810215

  7. #6817
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    94
    IK-32 matalan kynnyksen maantielenkki Ti 7.5.2024 Bembölen kahvituvalta (Bellinmäki 1). Lähtö klo 18.
    Keskinopeus n.25 km/h.
    Reitti 51 km. Tervetuloa myös ajajat joilla vähemmän tai ei lainkaan kokemusta
    ryhmässä ajamisesta. 10 min. ennen lähtöä käydään perusasiat läpi.
    Ilmoittautumiset YV:llä allekirjoittaneelle tai FB tapahtuman kautta:
    https://fb.me/e/52g6AMcKm
    Tässä perustietoa ryhmässä ajamisesta:
    https://pyoraily.fi/uutiset/ryhmaajon-turvallisuus-ja-pyorailyn-kasimerkit-aloittelijalle/
    Reitti: https://ridewithgps.com/routes/46521059

  8. #6818
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    755
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Kulmala Katso viesti
    Pre-Giro d'Espoo -lenkki


    Helatorstaina 9.5 klo 11 ajetaan harjoituslenkki osittain Giron reitillä. Espoon kaupunkiosuus jätetään ajamatta. Lähtöpaikkana on Bembölen Kahvituvan parkkipaikka, Bellinmäki 1.


    Nopeusryhmät 24, 27 ja 30 (tarvittaessa lähtöpaikalla voidaan säätää).


    Kokoontuminen n. 10 minuuttia ennen lähtöä, jolloin ajajat jaetaan nopeusryhmiin osallistujien mukaan. Reittilinkki: https://ridewithgps.com/routes/45810215
    Lenkillä ei ole kahvitaukoa eikä muutakaan taukoa, mutta 43 km:n kohdalla on Lihdalintie Sale ja 92 km:n kohdalla Veikkolan marketit ja Neste jossa voi tarvittaessa piipahtaa juomatäydennyksellä.

    Huom pre-lenkin reittiä päivitetty maanantaina Giron reittimuutoksen mukaisesti.

  9. #6819
    Olen lähdössä tuonne giro d'Espoon lenkille nautiskelemaan. Tuo pre-lenkki oli kyllä sikäli hyvä, että tuli tutuksi lenkin kunto ja siellähän on pari todella haastavaa pätkää tienkunnollisesti. Nyt tietää sit varoa ne ja osaa jättäytyä esim. letkasta vähän matkaa taakse joko yksin tai pienemmällä porukalla.

    Siinähän oli se yksi todella paha pätkä, mikä oli alle kilsan, mutta sitten se toinen paha pätkä oli aika pitkä; varmaan yli 15 km. Voin vaan kuvitella sitä tilannetta, kun 28 ja 30 kmh -keskinopeusryhmiin haastemielellä lähteneet kuskit painaa monta rinnakkain pitkässä lössissä tuota huonoa pätkää ja tässä vaiheessa jo melkein 100 kilsaa alla. Ja väsyneenä tekee helposti mieli roikkua naapurin takarenkaassa kiinni. Se oli vielä juuri sillä lailla huono pätkä, ettei ollut sellaista tasaista huonoa jurmutusta, vaan välillä ihan sileitä kohtia ja sit hirveitä kuoppia ja ehkä itselle pahimpana jäi mieleen jyrkässä mutkassa oleva reilusti ylöspäin tunkenut puoliterävä tienlevyinen 'routatöyssy', jota ei voi kiertää. Se jos tulee yllättäen kaverin takarenkaan alta esiin, niin siinä voi joltakin ote lipsahtaa.

    En löytänyt foorumilta suoraan giro d'Espoo -keskustelua tuolta ajotapahtumien ryhmästä, niin kirjoitan nämä tähän, kun kuitenkin myös tuohon pre-Giron liittyy.

    Järjestäjällä pitäisi kyllä mielestäni olla jotain vastuuta näissä huonoissa pätkissä; ei voida vaan luottaa siihen, että kyllä se siitä ja tuurilla on ennenkin menty. Yksi ratkaisu, jolla kaatumisriskiä pienennettäisiin, olisi mielestäni pakollinen jonossa ajo koko sen huonon pätkän matkan. Kyllä siinä yksittäisjonon verran hyvää asfalttia on ja kuoppien näkyvyyskin sit paranee. Myöskin ajolinjalta pois ajautumisen ja yksittäisen kaatumisen tms. riskit muille ajajille pienenisivät. Haitariefekti toki kasvaisi, mutta tällä pätkällä voisi myös sitä nopeutta alentaa; ei ne kuntoilijoiden keskinopeus-tavoitteet nyt niin kiveen hakattuja ole ja ton pätkän jälkeen tulee sit hyvää asfalttia.
    Nollariskillähän tätä hommaa ei voi tehdä, mutta kyllä tähän tapahtumaan osallistuvilla on oikeus olettaa tietty riskitaso ja näissä pätkissä sitä on mielestäni kyllä liikaa ilman korjaavia toimenpiteitä. Kilpasarjan kuskit on toki sit erikseen, tarkoitan tässä tuota kuntosarjaa.

    Noin muutenhan reitti on todella hyvä ja lopussa on sitä uutta asfalttia, niin menee varmaan väsyneilläkin jaloilla mukavasti.

  10. #6820
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    94
    Voi toki olla että Giron järjestäjät lukee tätäkin mutta palautetta kannattanee laittaa myös suoraan heille.
    Fillarifoorumi kun ei tietääkseni ole heidän virallinen tiedotus-/keskustelu-/palautekanava.

    Nopeusryhmien vetäjillä nuo huonopintaiset pätkät on kyllä tiedossa ja tien pinta kun on aina sitä mitä se on niin
    ryhmän pitää vaan ajaa ne varovaisesti matalammalla nopeudella. Ja lisäksi kaikkien ajajien pyrkiä seuraamaan edellä menevän ajolinjalla
    jotta pysytään mahdollisimman hyvin kahdessa jonossa jolloin taaempanakin ryhmässä ajavat näkevät myös jonojen välistä
    edes jotenkin minkälaista pintaa on tulossa. Ei nimittäin auta vaikka menisi kuinka hitaasti jos pakka leviää koska silloin
    takaa ei näe kuin koko tien leveydeltä edellä ajavien selkiä.

    Ryhmässä vastuu ottaa huomioon se miten oma toiminta kussakin tilanteessa vaikuttaa muihin on siis aina kaikilla,
    toki korostetusti vetäjillä mutta myös ihan jokaisella ajajalla. Ja jokaisella nopeusryhmään ilmoittautuneella on
    velvollisuus valita sellainen ryhmä ettei nopeuden puolesta joudu niin tiukoille että aiheuttaa sen puolesta mahdollisesti
    vaaraa muille tai itselleen. Ja jos matkalla huomaa että on arvioinut oman jaksamisen väärin pitää tiputtautua hitaampaan
    ryhmään. Riskitilanteet ryhmässä syntyy käytännössä aina siitä kun joku alkaa sooloilemaan tai keskittyminen syystä tai
    toisesta herpaantuu.

  11. #6821
    Liittynyt
    11/2021
    Viestit
    94
    IK-32 matalan kynnyksen maantielenkki Ti 14.5.2024 Bembölen kahvituvalta (Bellinmäki 1). Lähtö klo 18.
    Keskinopeus n.25 km/h.
    Reitti 55 km. Tervetuloa myös ajajat joilla vähemmän tai ei lainkaan kokemusta
    ryhmässä ajamisesta. 10 min. ennen lähtöä käydään perusasiat läpi.
    Ilmoittautumiset YV:llä allekirjoittaneelle tai FB tapahtuman kautta:
    https://www.facebook.com/events/804295678321061/
    Tässä perustietoa ryhmässä ajamisesta:
    https://pyoraily.fi/uutiset/ryhmaajon-turvallisuus-ja-pyorailyn-kasimerkit-aloittelijalle/
    Reitti: https://ridewithgps.com/routes/43602470

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •