Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112
Näyttää tulokset 331 - 358 / 358

Aihe: Tubeless maantielle

  1. #331
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.303
    Näinhän se on, vaan kun siellä pro-osastollakin on vielä Tube Type ja TT eli ajattelin jotenkin että näistä kolmesta Pro Onesta nuo TLEt olisivat ne "perus". Mutta johan nämä kaksi eli Tube Type ja TT menevät kovin helposti sekaisin.

    Mutta mutta, olenkos jo aiemmin esittänyt toiveen, että rengasvalmistajat tekisivät merkinnöistään hieman vähemmän sekavia...

  2. #332
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.303
    Pro Oneilla (siis TLE ja 30 mm) tehty jo 150 km edestä 95% maantielenkkiä. Kokemuksieni merkitystä ja yleistettävyyttä kenties vähentänee se seikka, että kevään nurkilla siirryttäessä maantielle ja kohtalaiseen lämpöaaltoon syntyy vääristyneitä eli ylivalottuneita arvioita.

    Niin tai näin, pidän kovasti noista gummeista. Etsin ensisijaisesti sitä fleksibiliteettiä ja mukavuutta, kun varsinainen maantiesettini on kivikova ja armoton. Samoin etsin soveltuvuutta jokapäiväiseen kommutointiin, mikä on nyt jäänyt sattuneesta syystä olemattomaksi. Edelleen, haluan poiketa myös satunnaisesti hyvälaatuisille hiekka-alustoille. Tähän käyttöön tämänhetkinen arvosana vähintään kiitettävä. Jos jotain, niin ehkä astetta leveämpi rintama (32 mm) olisi kuka ties ollut kohdallani vielä parempi.

  3. #333
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    180
    Väänsin eilen Challenge Paris-Roubaix Pro HTLR -renkaat LB:n AR56 kehille, tänään olisi tarkoitus käydä kokeilemassa miltä tuntuu.



    Oli kyl nimensä veroista toimintaa, melkoinen haaste
    Hankaluudet eivät johtuneet siitä että renkaat on täysin flätit alkujaan, vaan reunalanka on tosi tiukka.
    Nää oli jopa vaikeammat kuin uudet GP5000TL DT:n ERC kehälle. Toisaalta, samoin kuin GP5000, nämä nousivat hyllylle täysin ongelmitta normipumpulla.
    Eroavaisuutena GP5000, pysyi Challenget hienosti hyllyllä kun ilmat päästi pois, GP5000 pomppas heti pois, tosin Challengen muodon vuoksi en odottaisi näin uutena tapahtuvankaan..

    Rengas vuoti aika paljon ilman litkua, laitoin varuiksi 40ml Orange Sealia per rengas ja nyt yön yli näyttäis ettei juurikaan ole paineet laskeneet.

    Rengas on profiililtaan ihan tuubirenkaan näköinen, pyöreä ja melko matala, vähäsen jännittää kiekkojen puolesta.
    Kyljet tuntuu kivoilta ja kerrankin hyvännäköinen tan wall tubeless!

    Pari edellistä vuotta olen ajellut GP4000, Pro One TLE (se vanha), GP5000TL ja GP 4-Seasoneilla, kävipä alla hetkellisesti myös Vittoria Corsa G+ tuubikin.
    Challengen on tarkoitus korvata nyt tuo GP 4-Season ja lähempänä kesää laitan alle Turbo Cottonit latex-sisureilla.

    Tosin jos challenget vakuuttaa, voisi harkita Strada Pro HTLR-kumiakin, se vaan saattaa olla turhan kapea näille kehille ja nopeudessa todennäköisesti tulisi pahasti takkiin Turbo Cottoniin verrattuna.

    Onko kukaan muu vielä ehtinyt kokeilla näitä uusia HTLR-renkaita?

  4. #334
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    180
    Tuntui hyvältä, on kuin eri pyörä.
    Vaikeaa tosin arvioida eroa muihin aiempiin tubeless-renkaisiin, talvi välissä niin ei muista.

    Kuitenkin, paineita on varaa pikkuisen laskea, nyt oli 5.3/5.5 bar, tosin ajo oli suht rauhallista enkä laittanut suuremmin wattia polkimeen.

  5. #335
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    651
    Asensin tommoset pierunkuoret https://www.bicyclerollingresistance...corsa-speed-g2 tämmösille vanteille https://www.dtswiss.com/en/products/...arc-1400-dicut.
    Toinen nousi pumpulla suoraan hyllylle ja toisessa joutu napsautinta käyttään. Pitivät ilmat yön yli hyvin ja ajelin lenkin tänään noilla. Kyljet on todella pehmeän tuntuiset kun vertaa gp 5tonniseen.
    Eteen pistin 23mm ja taakse 25mm leveen, taitaa olla ainoita tl renkaita joita saa 23mm versioina. Vähän hirvitti että ollaanko rengastöissä tien varressa kun viime kesä meni ilman gp 5tonnisten kanssa.
    Hyvän tuntuset kumit ajella, aavistuksen oli kovat paineet joten ensi kerralla vähemmän. Ei keränny yhtään kiveä sisäänsä ja kulutuspinnassa ei naarmuakaan, tässähän 5tonnineen on myös hyvä.

  6. #336
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    119
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Ajatko noilla treeni-/lenkkiajot ym. vai enempi kisakäyttöön?
    Olis tollaset odottamassa asennusta, mutta 5k TL taitaa olla jonkin verran kestävämpi kulutuksen ja rikkoontumisen suhteen :|

  7. #337
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    651
    Treeni ja lenkkiajoon tuli. Kulutuskesto taitaa olla heikko ainakin takana mutta aika näyttää. Voihan taakse pistää 5tonnisen jos monta kappaletta kesässä kuluu.
    Ostin 2kpl noita 25mm leveitä.

  8. #338
    Nyt on noin 1500 km takana 25 mm Schwalbe One TL -kumeilla. Parissa kohdassa näytti viime kesänä tulleen pieni täplä litkua läpi pintaan, joka pikkukivi kenties tehnyt pienen reiän. Orange-litku pysynyt nesteenä lähes vuoden, kun tuossa joku aika sitten tarkistin. Tuon tsekkauksen jälkeen toinen rengas ei noussut vanteelle tornipumpulla, piti tösäyttää hiilidioksidia vauhdilla niin jo nousi. Muuten meni ihan fillarin mukana kulkevilla rengasmuoveilla päälle. Kiekot ovat DT Swissit, olisikohan P1800. Tallissa on Contin GP 5000 TL odottamassa noiden kumien loppuun kulumista.

  9. #339
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.094
    Onko kukaan päässyt testaamaan gp5000 TL ja lateksi versioita? Minun mielestä nuo gp5000 ovat latekseillakin aika kovat renkaat, vaikka paineet pitää reilusi alle 5bar/28mm. Ei siis lähellekkään niin mukavat, mitä vaikkapa schwalben pro onet, tai sisurilliset vastaavat.

  10. #340
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.436
    Veloflexiltä on tullut uutta TLR-rengasta maantielle. 320/350TPI ja leveydet 25/28mm, painoa maltillisesti. Aerocoachilta on odotettavissa testituloksia lähiaikoina.

    https://www.veloflex.it/en/tubeless-ready



    Synnyin latvaan ja droppasin alas

  11. #341
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Veloflexiltä on tullut uutta TLR-rengasta maantielle. 320/350TPI ja leveydet 25/28mm, painoa maltillisesti. Aerocoachilta on odotettavissa testituloksia lähiaikoina.

    https://www.veloflex.it/en/tubeless-ready

    Nää on kyllä kiinnostavat!
    Kyljet on ainakin oikeanväriset Aerocoachin kuvissa weightweenies-palstalla, vielä kun saisivat siirrettyä tekstit pois tosta kulutuspinnasta :P
    Taitaa jäädä Turbo Cottonit laatikkoon jos ovat lähellekään yhtä nopeat, eteen Race 25 ja taakse EVO 28.

  12. #342
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.466

    2500 km Mavjc Yksioneilla

    ja matka jatkuu

    Mavic Cosmic -alumiinikiekkojen mukana tuli Mavicin sisärenkaattomat 25-milliset kumit. Saitana (=köyhänä) en vaihtanut niitä rullaavampiin.

    Nyt niillä on ajettu noin 2500 km ja olen varsin tyytyväinen.

    Ensimmäinen rengasrikko tapahtui jo noin 150 km:n jälkeen. Takarenkaasta pihisi litkua, mutta renkaan paine laskiniin vähän, että ajoin lenkin loppuun, noin 30 km.

    Vuoto paikkaantui itsekseen, enkä edes lisännyt litkua.


    Toinen rengasrikko sattui noin 2100 km:n kohdalla. En ollut lisännyt litkua keväällä ja paine laski aika reilusti. Matkaa kotiin olin alle 3 km ja ajelin varovasti loppumatkan.

    Kotona lisäsin litkua ja pumppasin renkaan täyteen. Litkua tuli reiästä sen verran, että sen huomasi.

    Seuraavalla lenkillä rengas alkoi suihkututtaa litkua kahden kilometrin jälkeen, mutta se loppui parissa sekunnissa. Painettakaan ei juuri hävinnyt. Sama toistui lievempänä vielä kahdesti. Takana seurannut vaimo sai hämmästellä ja sain omalle jalallekin muutaman pisaran litkua.

    Ongelma korjaantui itsestään ja olen ajanut sillä sen jälkeen noin 400 km ongelmitta.

    Ehkä muitakin pikkureikiä on tullut, mutta en ole huomannut niitä.

    Eturengas on lähes kulumaton ja takarenkaassakin on vielä pintaa jäljellä.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  13. #343
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.094
    Maantietubelekset toimivat omien kokemuksien mukaan niin, että kun suihkuja alkaa näkymään useammin, kannattaa rengas vaihtaa, vaikka siis pintaa vielä olisikin.

  14. #344
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.466
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Maantietubelekset toimivat omien kokemuksien mukaan niin, että kun suihkuja alkaa näkymään useammin, kannattaa rengas vaihtaa, vaikka siis pintaa vielä olisikin.
    ... olen saanut varoituksen...

    Joo, näin varmasti on.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  15. #345
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    180
    Vaihdoin tänään aiemmin esitellyt Challengen Paris-Roubaix pois. Kilsoja tais tulla joku 1700, takarenkaan heitin roskiin ja etukumi jäi hyllyyn oottelemaan josko tilaisin taakse uuden samanlaisen. Oli hyvät renkaat, lämmin suositus!

    Alkuperäinen litkumäärä Orange Sealia per rengas oli 40ml, lisäsin jossain vaiheessa 20ml. Nyt pois ottaessa ei renkaissa enää ollut juurikaan mitään, kosteat kyllä olivat. Alkupunnituksessa kumpikin rengas painoi tasan 300g, nyt lopuksi litkukerroksen kanssa 316g ja 320g.

    Tilasin myös Veloflexin uudet EVO TLR.

  16. #346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Asensin tommoset pierunkuoret https://www.bicyclerollingresistance...corsa-speed-g2 tämmösille vanteille https://www.dtswiss.com/en/products/...arc-1400-dicut.
    Toinen nousi pumpulla suoraan hyllylle ja toisessa joutu napsautinta käyttään. Pitivät ilmat yön yli hyvin ja ajelin lenkin tänään noilla. Kyljet on todella pehmeän tuntuiset kun vertaa gp 5tonniseen.
    Eteen pistin 23mm ja taakse 25mm leveen, taitaa olla ainoita tl renkaita joita saa 23mm versioina. Vähän hirvitti että ollaanko rengastöissä tien varressa kun viime kesä meni ilman gp 5tonnisten kanssa.
    Hyvän tuntuset kumit ajella, aavistuksen oli kovat paineet joten ensi kerralla vähemmän. Ei keränny yhtään kiveä sisäänsä ja kulutuspinnassa ei naarmuakaan, tässähän 5tonnineen on myös hyvä.
    Laitoin myös kyseiset pierunkuoret, 25 mm eteen ja taakse. Ihan noin helpolla en päässyt, kumpikin fuskasi ilmat pois ensimmäisenä yönä mutta nyt muutaman lenkin jälkeen ovat pysyneet suht hyvin. Takanen hieman fuskaa, ehkä johtuu litkun määrästä. Edessä 50 ml Stans-litkua, takana 25 ml. Tämä oli vähän kokeilunomainen testi, pitänee lisätä taakse hitusen lisää.
    Vanteina Shiman Ultegra (wanhat mutta tubeless), painetta 7 bar:a. Asennus paikoilleen ihan saippuavesi/jalkapumppu yhdistelmällä, ajettu nyt hitusen alle 200 km.

  17. #347
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    651
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Asensin tommoset pierunkuoret https://www.bicyclerollingresistance...corsa-speed-g2 tämmösille vanteille https://www.dtswiss.com/en/products/...arc-1400-dicut.
    Toinen nousi pumpulla suoraan hyllylle ja toisessa joutu napsautinta käyttään. Pitivät ilmat yön yli hyvin ja ajelin lenkin tänään noilla. Kyljet on todella pehmeän tuntuiset kun vertaa gp 5tonniseen.
    Eteen pistin 23mm ja taakse 25mm leveen, taitaa olla ainoita tl renkaita joita saa 23mm versioina. Vähän hirvitti että ollaanko rengastöissä tien varressa kun viime kesä meni ilman gp 5tonnisten kanssa.
    Hyvän tuntuset kumit ajella, aavistuksen oli kovat paineet joten ensi kerralla vähemmän. Ei keränny yhtään kiveä sisäänsä ja kulutuspinnassa ei naarmuakaan, tässähän 5tonnineen on myös hyvä.
    Takakumista tuli parista kohtaa kutimet näkyviin, kilsoja alla 3tonnia.
    Rengas piti ilmaa kuitenkin ihan hyvin lukuunottamatta että siinä oli pieni reikä jota en enää viitsinyt sisäpuolelta paikata.
    Vuodot näyttivät pysähtyvän noin kahteen baariin joten kotiin pääsi hyvin.
    Pari reikää paikkasin normi sisurin liimapaikalla sisäpuolelta. Kamelinpaskaa kokeilin tohon viimeiseen reikään mutta ei toiminut näin ohkasessa renkaassa.
    Kun löi 5bar sisään niin paska tuli ulos joten uuden vastaavan renkaan vaihdoin taakse. Edessä toi 23mm levee toimii varmaan tän kesän.
    Edit. Uusi rengas piti yön yli ilmaa ihan hyvin, panin 5bar ja aamulla 4,6.

  18. #348
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    90

    Tubeless maantielle

    2300km ajettu 25mm 5000TL ja alkoi näyttämään vaihtokuntoiselta. Tilalle 28mm joka on ehkä inan liian leveä (vanteet optimoitu 25mm renkaalle, vanteen ulkoleveys 28mm) mutta tuskinpa isoa eroa huomaa. Nyt voi tiputtaa takarenkaan paineita ainakin sen 0.5bar. Etunenkin joutaa kyllä vaihtoon joskin ei ihan niin pahassa kunnossa vielä.



    mattipuh muokkasi tätä : 03.07.2020 at 18.53

  19. #349
    25 mm Schwalbe One TL:t vaihdettu pois karvan vertan alle 2100 km ajettuna. Takasen koko kulutuspinta oli halkeillut ja kankaat näkyivät parissa kohdassa, edessä oli pari poikittaista viiltoa mutta muuten parempi kunto. Pitivät ilmaa kyllä, mutta takanen on sellaisessa kunnossa ettei sitä oikein viitsi edes varalle jättää, etunen saa jäädä varuiksi. Ei yhtään varsinaista puhkeamista tuolla reilun parin tonnin ajomäärällä.

    Tilalle tili Contin GP 5000 TL:t, 25 mm. Aika tiukka asentaa, mutta yhdellä rengasmuovilla sai vanteelle, DT Swiss P1800. Toinen rengas nousi tornipumpulla, toinen tarvitsi tömäyksen CO2-patruunasta. 6 baarin paineisiin pumpattuna nuo Contit ovat noin 1,5 mm kapeammat kuin Schwalbet, Conti 25,5 mm ja Schwalbe 27 mm tuolla muistaakseni sisäleveydeltään olevalla vanteella. Contit tuntuvat mukavammilta kuin Schwalbet, ei tule karkean tienpinnan korkeataajuuksinen värinä samalla lailla läpi jäykkärunkoisella fillarilla. Rullaavuutta ei pääse moittimaan, nopeat ovat. Hyvät nuo Schwalbetkin olivat, ensivaikutelman perusteella Contit ovat vielä paremmat.

  20. #350
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.094
    Malamuutti, oliko rengas tle, eli tämä uusin versio? Paskempi juttu, jos tuokaan ei kestä tuon pidemään.

    Vanhempi mallihan ei tunnetusti kestä yhtään mitää..

  21. #351
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.094
    Minulla kanssa vähän heikkoja kokemuksia viime viikkoina tubeleksesta.

    Se vanhempi pro one kesti takana tasan yhden viikonlopun touringit. Jäätävän kokoinen halkeama jostain miltei läpi kumin. Yhden takasen ehdin jo kuluttaa muutamaan tonniin alkukesästä.

    Toisessa fillarissa lämpö oli rikkonut mavicin yksion pro ust renkaat talven aikana espanjassa. Kumi halki pituussuunnassa koko matkalta. Eli ei näitä näköjään kannata säilytetellä ihan miten sattuu.

    Vähän on kyllä ikävä gp4000sia. Noilla ajeli melkein koko kesän ilman suurempia ongelmia.

  22. #352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Malamuutti, oliko rengas tle, eli tämä uusin versio? Paskempi juttu, jos tuokaan ei kestä tuon pidemään.

    Vanhempi mallihan ei tunnetusti kestä yhtään mitää..
    Nuo Schwalbet ostin kivijalasta heräteostoksena kai joulun tietämissä 2018 että eivät välttämäti ihan uusinta mallia ole. En tiedä, ovatko TL vai TLE, paketit eivät enää ole tallessa. Renkaiden kyljessä lukee Tubeless. Ne ovat siis Onet, eivät Pro Onet. Takasessa on tosiaan pinnassa kuluneella osalla kauttaaltaan sellaista uraa/murtumaa, joka ei oikein luottamusta herätä.

  23. #353
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.094
    Ok, nuo ovat sitten ne ensimmäiset.

    Uusimmasta tle mallista olisi kiva kuulla kokemuksia kestosta.

  24. #354
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    25 mm Schwalbe One TL:t vaihdettu pois karvan vertan alle 2100 km ajettuna. Takasen koko kulutuspinta oli halkeillut ja kankaat näkyivät parissa kohdassa, edessä oli pari poikittaista viiltoa mutta muuten parempi kunto. Pitivät ilmaa kyllä, mutta takanen on sellaisessa kunnossa ettei sitä oikein viitsi edes varalle jättää, etunen saa jäädä varuiksi. Ei yhtään varsinaista puhkeamista tuolla reilun parin tonnin ajomäärällä.

    Tilalle tili Contin GP 5000 TL:t, 25 mm. Aika tiukka asentaa, mutta yhdellä rengasmuovilla sai vanteelle, DT Swiss P1800. Toinen rengas nousi tornipumpulla, toinen tarvitsi tömäyksen CO2-patruunasta. 6 baarin paineisiin pumpattuna nuo Contit ovat noin 1,5 mm kapeammat kuin Schwalbet, Conti 25,5 mm ja Schwalbe 27 mm tuolla muistaakseni sisäleveydeltään olevalla vanteella. Contit tuntuvat mukavammilta kuin Schwalbet, ei tule karkean tienpinnan korkeataajuuksinen värinä samalla lailla läpi jäykkärunkoisella fillarilla. Rullaavuutta ei pääse moittimaan, nopeat ovat. Hyvät nuo Schwalbetkin olivat, ensivaikutelman perusteella Contit ovat vielä paremmat.
    Mulla on nyt edessä toi Schwalbe One TL 23 mm ja kilsoja takana 4700 eikä näytä vieläkään siltä, että tarvis vaihtaa. Ja noi on niitä samoja vanhoja, ennen pro onen aikakautta. Takana oon käyttänyt Contin 5000 TL-versiota 25 mm, mutta ne ei valitettavasti kestä kuin ihan max sen 3500 ja sitte näkyy jo kankaat. Eessä taitaa kuitenkin olla jo neljäs One ja kaikilla on menty reilusti yli 4500. Ostin niitä joskus halvalla varastoon ja vielä on onneksi pari jäljellä.

  25. #355
    En tiedä noiden kestävyydestä mutta etu ja takarengasta ei kannata verrata keskenään. Eturengas kestää helposti ehkä noin 2 kertaa pitempään kuin taka. Takana on enemmän painoa ja se välittää koko ajan tehoa kun etunen vain rullaa.

  26. #356
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    84
    No nyt kun aiheessa ollaan, niin voisin kirjottaa ~800 km kokemuksella noista Vittorian Corsa TLR G2 renkaista. 28milliset.

    Vaihdoin nää 32 millisestä GP5000 ja todettakoon, että Corsat on nopeammat, pitää huomattavasti paremmin mutkissa sekä ajotuntumaltaan mukavammat. Tubelessasennus on noh.. täytyy tietää mitä tekee. Ei siis ole helppo saada nousemaan, koska Corsan reunakangas on hyvin ohut (kangas). Mulla nous toinen napsauttimella ja toinen piti nostaa eka puoliksi sisurilla hyllylle. Reunakangas imee huomattavasti myös alussa litkua huokoisuutensa takia, joten suosittelemme esim. orangesealin tuotteita. Effetto ei sopinut tälle renkaalle, kun päästi seistessä ilmaa niin reippaasti pihalle. Orangesealin kanssa tätä ongelmaa ei siis ole ollut.

    Mutta tässä se asian pihvi: Renkaat eivät ole puhkeilleet, litkuvaihdoksen jälkeen paineetkin pysyy, renkaat ovat helevetin nopeet ja to-del-la mukavat ajaa. Suosittelen. Paineet tämmösellä alle 70kg kuskilla 4,5 - 5 bar. Hiekalle näitä en mielellään veisi, tosin eivät ole tehty hiekkatielle. GP5000 ajoin pohjois Norjassa kivikkoisen tunturin yli, että se ero näillä on. Jos näitä haluais lähtee vertailemaan, niin GP5000 brevetteihin ja pitkiin mahtkoihin. Corsa lenkkeilyyn, treenaamiseen ja nautiskeluun.

  27. #357
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    7.094
    Eli ei speed versio ja on nopeampi?

  28. #358
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eli ei speed versio ja on nopeampi?
    Vierintävastukseltaan eivät varmaankaan ole mutta ilmanvastus sen sijaan putoaa kohtalaisen paljon kun renkaan leveys muuttuu 32->28 mm.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •