Tuli ostettua Kona Dew DL (XXL) !
Ensin piti ostaa Kalkhoff Agattu mutta kun eivät Suomessa myy ja tarve oli työmatkoille/Vanajaveden rantoja kiertelemään.
Ostin pitkään pähkäiltyäni Kona Dew DL pyörän ja maksoin etukäteen. Tuli vahvistus mutta perään viesti että rungon vaakaputkessa pari naarmua, tilataanko uusi vai mitä tehdään? Mitättömiä naarmuja kuvan mukaan joten pyörä liikenteeseen ja alennuskuponki olisi kiva. Laittoivat takaisin rahaa tililleni, käyhän se niinkin :)
Matkahuolto toi pyörän kotiovelle. Itse pyörä oli vähän huolimattomasti kasattu. Huomio: vasta 30km ajettu!
- jalkatappi oli ruuvattu 12mm ruuveilla, oli matkan aikana korkannut sen kierteen verran mitä olivat kiinni. Jalkatappi oli paketissa irtonaisena. Ruuvit olivat tallella rungossa.
- satula takakenossa pari senttiä. Huomasin vasta koeajojen jälkeen että jotain outoa. Piti tarkistaa vatupassilla, ei sitä silmällä huomannut.
- takakappa ei vaihda isommalle kuin "yhden yli" menetelmällä. Alaspäin napsahtaa tarkasti.
- etukappa ei vaihda pienemmälle kuin rutisemalla, ylöspäin napsahtaa tarkasti
Itse osasin korjata vain tuon satulan asennon sekä jalkatapin kiinnityksen, hain oikean pituiset ruuvit 16mm ja kiinnitin niillä ruuvilukitteen kanssa. Vaihtajan säädöt menee paikalliseen pyörähuoltoon. En lähde viemään pyörää Bikeshopin myymälään Turkuun vaikka lähellä Hämeenlinnassa olenkin.
Erittän mukava pyörä ajaa, rullaa ja on tukeva! Iso äijän tarpeisiin! Renkaat toimii sekä asfaltilla että sorassa/metsäpoluilla. Jarrut kaipaisi säätöä, vähän pitkät liikeradat minun mieleeni. Alamäessä pitävät melkoista rutinaa. Pyörän painoa on moitittu mutta lisäsin siihen itse vielä Kryptonite EVO -lukkojärjestelmän vaijerilla. https://m.motonet.fi/fi/tuote/450070...kaapeli-120-cm
Minusta ihan ok painoinen, helppo kantaa rappusia yms.
Varmaan ensi vuonna enemmän tarinaa mutta Bikeshopin kautta ihan onnistunut ostos. Postimyynnin peruskauraa: huoltohommat saa ihan itse pähkäillä missä ja miten tekee.