Halpa sen olla pitää ja asiallinen??Suostuksia
Printable View
Halpa sen olla pitää ja asiallinen??Suostuksia
Tässä, täyttää mielestäni molemmat kriteerit. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1357e230d7.jpg
Koukut katossa ja ohut köysi
Ostin motonetistä. Tähän asti kääntänyt renkaat taivasta tai kattoa kohti. Iso pöytä olis kätevä siinä.
Kokemusta ei vielä ole kun toimitus viipyy.
Velogin vertailu
https://www.youtube.com/watch?v=oq6qA2ya0b0
Kaikki on suhteellista mutta mielestäni ParkTool PCS-9 on hyvä ja halpa...
70e telineitä saa ostella joka vuosi ja 150e teline kestää 10v. Mikä nyt sit on halpaa?
Saako oikeasti? :)
Köyhän ei kannata paskaa ostaa ja halvalla ei saa hyvää, oppi mennyt ainakin tässä huushollissa perille.
Aikanaan kun kasasin ekan fillarini ehkä joskus -94 tjsp. laitoin mielestäni käsittämättömän kasan rahaa huoltotelineeseen. Olisko ollut 300 mk. Tuolla se on vielä mulla kakkostelineenä ja kantaa kevyesti myös sähköpyörän. Vuotta kohden jos laskee, niin tuleehan siitä toista kymppiä. Tai EURoissa kaksi. Siis kaksi euroa. Per vuosi.
Ykköstelineenä nykyään Feedback Sportsin Pro. Voin suositella.
Joskus joutunut tekemään hommia jonkun halpahallin telineen kanssa ja meni kyllä innostus... En suosittele.
Ei takerruta nyt pikkuseikkoihin [emoji3]
Mut jos joku haluaa tietää:
1994 300 mk = 2019 72.15€
eli nyt kaikki ettimään tuon hintaista kun se on niin hyvä.;)
tai ainakin säilyttämisen arvoinen.
https://www.stat.fi/tup/laskurit/rahanarvonmuunnin.html
No ok, vajaa kolme euroa per vuosi. Ei ihme ettei rahat tahdo riittää.
^Joo no worries, sattuuhan näitä myös tuolla valtiovarainministeritasollakin välillä.
Verkkikseen olisi tulossa Parktoolin telineitä
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...teline-PCS-9-2
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...DCzOU7nH9ssv3R
Pitänee uhrata jokunen pari sataa.
Parktool PCS10.2 on muuten hyvä mutta se kartiokiristyssysteemi on aika hanurista. Tai kun se ei löysty silleen nätisti että pyörittäminen olisi hallittua. Parempi olisi joku simppeli reikiä+lukitustappi -sydeemi.
Bilteman teline on kyllä surkea laitos. Kyllä siihen pyörän saa ripustettua mutta ei siinä kovin ilolla sitä ropaa. Vähän on ikävä Parkin ammattikäyttöön tehtyä pukkia.
Itse hommasin lopulta tuollaisen, kun halvalla sain:
https://www.prisma.fi/fi/prisma/jupi...eline-4-jalkaa
Hintaansa nähden kelvollinen, jaksaa pidellä 32 kiloista sähköpyörääkin ja helppo laittaa pieneen tilaan käytön jälkeen. Muutamia kertoja käyttänyt ja helpottaahan tuollainen korjausteline pyörän huoltoa huimasti. Katsotaan miten kestää.
^Tuota Prismapaskaa myydään usealla nimellä ja ei tosiaan vakuuta. Yhä pointsit Parkille...
Itsellänikin PCS 10.2 teline ja muutaman huomion olen siitä tehnyt:
- Telineessä on taittuvat jalat ja se mekanismi toimii pikalinkulla. Huomasin varsin varhaisessa vaiheessa, että sen linkun pitää olla suht voimakkaasti kiinni (järjen rajoissa), jottei se mekanismi ala luistamaan ja teline kaadu. Pari kertaa kiristin siis suunnilleen siihen tiukkuuteen kuten oli jossakin Parkin videossa ja se ei kyllä riittänyt. Tämä tapahtui n. 11 kg hybridipyörän huollon yhteydessä.
- Vaikka teline on luokiteltu kestämään 36kg kuormaa, niin ainakin 30kg sähköisen pitkäperäpyörän huoltaminen on sen verran hurjaa touhua ainakin omasta mielestäni, etten viitsi pyörää kovin korkealle telineellä nostaa, ettei satu havereita. Ainakaan itselläni ei kantti riitä noin painavan pyörän huoltaminen telineessä siten, että pyörä olisi kovin korkealla ilmassa saati ylösalaisin tms.
- PCS 10.2 versioon ei enää saa lisävarusteena vanteen rihtaustyökalua kuten sai PCS 10:een. Kokemusta ei tosin ollut tuosta rihtaustyökalusta, että oliko se kuinka kätevä vanhemmassakaan telineessä, mutta tämä lähinnä tiedoksi.
- PCS 10.2:n olen nähnyt ajoittain esim. Amazonissa n. 170€ hintaan.
- En nyt yhtäkkiä muista kaikkia eroja, mutta periaatteessa jos telinettä ei tarvitse koko ajan ottaa esille ja jokaisen lenkin jälkeen pyörää telineeseen nosta, niin PCS 9.2 voi olla taloudellisessa mielessä järkevämpi vaihtoehto, varsinkin jos telinettä ei ole pakko laittaa nippuun joka välissä. Numeroa isommassa telineessä on muutama telineen käyttöä helpottava toiminto ja lisäksi muistaakseni siinä oli vakiona sellainen kaulus, johon saa lisävarusteita asennettua (tämän joutuu 9.2:ssa hankkimaan erikseen), mutta muuten vähemmän telinettä tarvitsevalle varsin käyttökelpoinen teline kohtuullisella rahalla.
Kiitos palautteesta ja kuten aiemminkin, niin lupaan palata asiaan jos tuon kanssa tulee pettymyksiä.
Kaikkea mistä ei tykkää toki voi jokainen haukkua paskaksi, mutta se ei välttämättä ole kuitenkaan se koko totuus. Ja kun tietää @nure sun mielipiteitten tason jo ennestään, niin vähän odotinkin tällaista alatyylistä kommenttia... ;)
^en sitä sanokaan etteikö esim. ParkToolin telineet olisi parempia ja hintaa katsoen kyllä pitäisikin olla. Mutta jos pärjää tuollaisella 50 euron hintaisella telineellä, niin miksi maksaa 3-4 kertaa enemmän? Tämä tuntuu aika monelta hämärtyvän, varsinkin jos ei ole omakohtaisia kokemuksia vaan vain näitä essobaaritasoisia heittoja joltain foorumilla povitaskussa.
Onko Prisman teline huonompi kuin ei mitään? Ei se kovin huonolta näytä.
Jos ei kykene kertomaan miksi vekotin #aska, niin parempi pitää turpa kiinni. Noita tuollaisia oksennuksia on suoli24 täynnä eikä sellaiset kommentit tuo mitään uutta asian käsittelyyn. Itse toivoisin että kirosanat voisi muutenkn jättää pois foorumilta. Minun mielestä niiden käyttö vie kaiken uskottavuuden viestistä.
Itse päädyin Bilteman huoltotelineeseen. Puolen vuoden käytön jälkeen olen ihan tyytyväinen hankintaan, koska muista ei ole kokemusta. Kyllä siinä sähköpyörää huoltaa, jos ei tarvitse kovin erikoisiin asentoihin pyörää vääntää. Arvioidaan teline sitten uudestaan, kun tulee ensimmäisen kerran tarve ilmata jarrut ja pyörä pitää saada muuhun asentoon kuin vain yläputken tasapainopisteestä roikkumaan.
Älkää nyt sokeriperseet taas ottako nokkiinne, kaiketi teilläkin lähistöllä metallinkeräyspiste jonne moisen voi siirtää... Itse sain kakkostelineeksi tuollaisen vastaavan ja kyllä se hävisi maisemista melko nopeasti, en viitsinyt edes kaupata kellekkään vaan kierrätin suoraan.
Pointtina on vain se että kaikessa täytyy miettiä kestävää kehitystä ja jättää huono tavara hankkimatta...
Ramzez, tuollaisen pitkäperän ongelma sama kuin joskus tandemia korjatessa, se vaan on liian pitkä...
Jos Prisman telineen jalat ei aukea enempää kuin kuvassa, niin tukevuudesta ei kyllä voi tuon kohdalla puhua. 30+ kilon kantavuuskin on silloin aika optimistinen väite.
Itse en ala työkaluissa säästämään, mutta kukin tietysti vastaa omistaan.
Tuolla alemmalla sinsellä palikalla rungon alaosassa voidaan säätää jalkoja pystystä säilytysasennosta lähes vaaka-asentoon. Tyypillinen säätö ilmeisesti kaikissa muissa paitsi Parkin telineissä.
Jos ei ole ollenkaan rahasta kiinni kaikilla olisi Parkin tasoinen. Mutta kun vaihtoehtona on halpis tai ei ollenkaan telinettä, parempi olisi kai sitten ilman telinettä. Pitääkin viedä Lidlin 30€ teline välittömästi metallinkeräykseen.
Kyse pitkälti siitä että jos tekee jotain niin kyllä välineet täytyy olla kunnossa, kaikkeen harrastukseen häviää mielenkiinto kun huonoilla touhuaa. Ja on tuo sininen väri kyllä ok...
Kymmeniä rakentaneena osaa arvostaa laatua ja toimivuutta enemmän kuin halpaa hintaa.
Kyse on siitä miten usein telinettä tarvitsee ja miten paksu kukkaro on. Vaihdevaijerin asennus kerran vuodessa onnistuu halpistelineelläkin mutta jos kasaa pyöriä puoliammattimaisesti kaipaa jo parempaa.
Viimeiseen viiteen vuoteen olen kasannut 4 pyörää runkosetistä kokonaan ja sähkiksenkin käytännössä kokonaan uudestaan, kun siinä vaihtui kaikki osat. Lisäksi ostanut sitten vielä yhden pyörän, jota sitäkin on jo tullut ropattua jonkin verran. Niin kyllä sitä on oppinut arvostamaan kunnon telinettä ja rakentelupaikkaa. Johan pelkästään mulla on verstaan vuokra 80 EUR kuussa. Mutta kaikki maksaa. Se mitä maailma on opettanut, on että työkaluissa ei kannata säästää rahaa. Mikään niin v*tuta, kuin se, että homma menee reisille jonkun työkalun vuoksi.
Jos jonkun mielestä neljänkympin teline on omiin tarpeisiin ok, niin eihän se mu(i)lta ole pois. Toisaalta joku on sitä mieltä, että ei pyörään kannata laittaa yli kolmea sataa, vaan silläkin hintaa saa jo hyvän pyörän. Tosin moni täällä saattaa sitten olla eri mieltä.
^Aamen...!
Mikä olisi hyvä huoltoteline kerrostaloon yhteiskäyttöön? Pitäisi olla paitsi tukeva ja painaville sähköpyörillekin soveltuva, niin myös sellainen että rasitukselle alttiit osat eivät heti rikkoudu ja irtoavat osat joudu hukkateille.
Park Tool 9.2 ja 10.2 malleja olen katsellut, olisiko jompikumpi näistä järkevä? Mikä noiden oleellinen ero muuten on?
Edelleen käytössä, eikä ole hajoillut mikään vaikka pyörä painaa sen 30+ kiloa eli varmaan aika maksimipaino tälle. Ja kunhan on tasainen alusta, niin ei keiku edes tuon painon alla. Iso plussa myös edelleen, että menee pieneen tilaan, sen on tässä huomannut tosi hyväksi ominaisuudeksi.
https://www.puuilo.fi/mag-pro-tools-...-korjausteline
Itsellä on tämä ollut nyt puoli vuotta sähköpyörän huolloissa/korjauksissa. Toistaiseksi ajanut asiansa. Saa pieneen tilaan kun ei käytä. Olen ketjuja öljynnyt ja vaihtanut. Kerran myös ilmannut jarruja.
Miinuksena on tuo "keppi" tai mikä lie millä pitäs saada ohjaustanko pysymään suorassa. Kiristysruuvista meni jo kierteet kun väänsin yli. Pehmeää muovihötöä kun oli.
Kysyisinkin millä olisi kätevin asettaa ohjaustanko pysymään suorassa ettei eturengas kääntyile huollon aikana itsekseen?