Jokos joku jo testannut Tuboliton sisureita http://www.tubolito.com ?
Printable View
Jokos joku jo testannut Tuboliton sisureita http://www.tubolito.com ?
30€ sisurista? Heippa vaan. Olisi varmaan ollut kova juttu joskus ennen kuin tubeless keksittiin.
No, johonkin ne rahat laitettava ja ei ainakaan omaan 26" tubeless onnistu. All-Cityssä myös moiset, en ole vielä ymmärtänyt että mitä etua sisäkumittomista on maantiepaineilla?
Saksalaisilla foorumeilla on pitkiä ketjuja sekä Tubolitoista että RevoLoopeista. Ketjut ovat pitkiä sen takia että vaikka avauksessa kysytään kokemuksia, yhden ja toisen pitää tulla kertomaan (a) että aikaisemmissa vastaavanlaisista materiaaleista valmistetuissa sisureissa, joita on markkinoitu vallankumouksellisina, on ollut heikkouksia joiden takia ne eivät ole toimineet luvatusti ja ne ovat vähin äänin poistuneen myynnistä, (b) että ne ovat jo periaatteesta aivan liian kalliita, tai (c) että niitä ei tarvita koska tubeless toimii niin paljon paremmin.
Pikaisella silmäilyllä näyttäisi siltä että rullaavuudeltaan ne pärjäävät tai ainakaan subjektiivisesti huomattavaa eroa ei ole. Ne kestävät hyvin alhaisilla paineilla ajoa, mutta kovin pistosuojaamattomien renkaiden kanssa käytettynä rikkoutuvat siinä missä muutkin sisurit.
Thermoplastinen elastomeeri materiaalina tarkoittaa myös sitä ettei sisuri palaudu alkuperäiseen muotoonsa. Sen vuoksi sisuri laajenee renkaan mittoihin eikä sovi enää kapeammassa renkaassa käytettäväksi. Renkaan ulkopuolella pumpattaessa syntyy helposti (lateksisisureista ehkä tuttuja) "palloja" jotka sitten jäävät sellaisiksi. Sisurin voi paikata erityisellä paikalla (á 4€) mutta pienen reiän löytäminen voi olla edellä mainitusta syystä haastavaa.
Ongelmia on ollut sisurin ja venttiilin liitoskohdassa eli "yksittäiskappaleissa" ne eivät ole olleet tiiviitä. Vieläkin kevyemmässä S-mallissa venttiili on erillinen ja se on kierrettävä paikoilleen juuri käyttöohjeen mukaisesti eli huolellisesti eikä liian tiukkaan. Ongelmia on ollut silti.
PS En minäkään tajua mitä hyötyä maantiepuolella melko olemattomasta painonsäästöstä lateksisisuriin verrattuna olisi. Koska yhtään parempaa suojaa rengasrikoilta ei myöskään saisi, jäisi ainoaksi plussaksi se ettei tarvitsisi pumpata ennen jokaista lenkkiä. Mutta niissä pyöräilyn muodoissa joissa renkaat ovat leveämpiä ja butyylisisurit painavampia, asia voi aivan varmasti olla toinen - ja ilmeisen tyytyväisiäkin käyttäjiä näkyy foorumeilta löytyvän.
varasisureiksi matkaan hyvä kun ei tilaa vie juuri mitään.2kpl ostin kyseiseen tarkoitukseen vaikka tubeleksilla ajelenkin, hinta on mitä on.
Täytyy testailla kun ajot noilla pyörillä pääsee vauhtiin, lähinnä painon lisäksi luvattu kestävyys kiinnostaa, kylläkin on paikkarasia varattu kumeille.
Onko näistä nyt jollakin kokemusta käytössä? Kokemukset maantiekäytössä erityisesti kiinnostaisi.
Ite oon noita miettiny plussarenkaaseen. Meni hermot tubelespelleilyy, taino on mulla edessä edellee tubeles kun se on kestänyt.. tosin harkitsin viime lenkin jälkeen senkin korvaamista sisurilla kun kumin taittuessa karkas ilmat. Taakse tuli sisuri sen jälkee kun renkaasta irtos nappula ja ilmat karkas. Muuta eroa en ole huomannu sisuri vs tubeles kun että helpompi pumpata ilmaa ja ilmat myös pysyy. Ei tuo svalpen sisurikaan kyllä hirveesti plussakoossa paina(200g) mutta ois se tubolito vielä puolet kevyempi ja enempi kiinnostas se kestävyys vaikka en tuotakaan ole vielä rikki saanut.
Musta on jännää kun pyöräilijät ostaa yhtä sun toista kallista turhaketta pyörän keventämismielessä, mutta sitten kitistään sisurin 30e hinnasta, mikä on suht halpaa tuossa leikissä :D Eine litkutusvälineet ja litkutkaan ilmasia ole.
Vois kyllä tuommoiset hommata. Nyt alla on fossin vastaavat, mutta tubolitot on vielä paljon kevyemmät.
Edit: fossit kestänyt mainiosti kesän rymistelty speed kingeillä. Aika tarkkaa tuo asentaminen normikumiin verrattuna. Hinta ei haittaa, jos nuo pari vuottakin kestäisi.
Mulla on ollut kinnerin takakumissa Tubolito parisen kuukautta, Schwalbe One 28-622 takana.
Kilometrejä tullut aika reippaasti (3500 luokkaa), eikä kertaakaan särki, paitsi silloin kun ryssin Michelin Pro 4 vaihdon tuohon
Schwalbe Oneen sain siinä tuhottua sisäkumin. Tyytyväinen olen. Ostin noita nipun jo varastoon,
kun sopii 18-28 leveyksiin ja noita ulkokumeja löytyy riittävästi.
Uskaltaiskohan noita sisureita kokeilla 30-35 leveyksiin? Vielä kun 406 saisivat markkinoille niin saisi etupyöriinkin......
Ja musta 30 euroa on tuosta ihan ok hinta, keveyttä ja kestävyyttä samassa paketissa.
Tuommonen tuli vastaan, en ole aiemmin törmännyt merkkiin https://www.bike-components.de/en/RE...for-29-p62867/
Löytyy paljon erilaisia tuubeja.
Revoloop on pöllinyt One Plussan logon.
https://revoloop.com/racer-cyclocros...revoloop.white
Ostin fossien kavereiksi tubolitot ja mietin, että kestääkö tuo materiaali miten pakkasia? Ei viitsisi kalliita sisureita heti paskoa :( Onko tietoa?
Itse itselleni (taas) vastaten; Molemmat toimivat pakkasessa, valmistajat vastasivat kyselyyn seuraavana päivänä.
Kulunut talvikausi on nyt tullut ajettua tubolitoilla ja pakko sanoa, että olen tyytyväinen. Ulkorenkaina ollut nyt käytössä 29 schwalbe ice spiker pro, joka ei kovin hyvin sovellu litkutukseen. Tuboliton kevyempi versio houkutti ja otin sen sitten loppusyksystä 2018 käyttöön. Keveyden todellakin huomaa. Toinen erikoinen ominaisuus on ilman pitävyyden taso. Ajelen vajaan 2 bar paineilla. Tubolito pitää ilmat niin hyvin, että pumppaamista tarvitaan todella harvoin. Mitään yllätyksiä ei toistaiseksi ole tullut.
Aikoinaan mietin, että kuka hullu maksaa 30 euroa sisäkumista, mutta näiden viimisimpien kommenttien jälkeen voisi itsekin kokeilla talivkiekoilla ISP:ien kanssa näitä.
Tämä on minulle aivan uutuus. Menee heti tilaukseen. Nastolan "pojat", jotka ammatikseen renkaiden ominaisuuksia testailevat autotehtaille ja fillareidenkin renkaille, ovat huhujen mukaan antaneet speksejä huippu ammattipyöräilijöillekin ja niiden mukaan maantierengastehtaat ovat räätälöineet pieniä sarjoja huipuille. Huhut kertovat, että avorengas on sittenkin se nopein. Jos tämän sisurin keveys vähentää ulkokehän pyörivää massaa näinkin paljon, niin voisin olettaa, että GP 5000 tällä sisurilla saattaa olla maailman nopein rengas, jos puhutaan yleisrenkaasta maantielle.
Ainoa vaan, että perinteinen latex on edeleen nopeampi.
Ja pidemmällä lenkillä olisi mukava, ettei tarvitse kesken lenkin pikkupumpulla pumppailla.
R2 myy Tubolitea hitusen halvemmalla kuin muualla. Onko jollakin kokemusta paikkaamisesta tuboliten valmiilla paikoilla eli tuleeko paikasta pitävä ja onko kuinka pysyvä? Verrokkina Parktoolin valmiiksi liimatut paikkalaput alkavat vuotamaan ajansaatossa, kun liima kovettuu. Erityisesti maantiepyörään kiinnostaisi testata, mutta 50€ parilta ei ihan kauheasti houkuttele jos paikkaaminen ei ole kovin varmaa.
Vuosia käyttänyt ilman ongelmia eri merkkisiä kohtuu keveitä (80g) butyylisisureita. Michelinin lateksisisureita testasin vuosia sitten ja en tiedä oliko kokemattomuus tekijä, mutta ei ollut mun juttu. Jatkuva pumppaaminen, tuplasti kalleempia, asennuksessa sai olla erittäin tarkka vs butyyli ja muistaakseni paikkaaminen ei ollut kovin onnistunutta. Painokin samaa 80g luokkaa. Jostakin syystä itselläni lisääntyi vain puhkeamiset lateksisilla vaikka pitäisi lukeman perusteella olla toisinpäin. Ajotuntumasta vaikea sanoa enään, mutta negatiivistä kokemusta oli niin paljon etten jaksanut säätää enään.
Tänään tuli eka flätti tubolitoilla ja ice spiker evoilla. Reikä oli helppo paikata tuboliton tarrapaikalla, kunhan sen ensin löysi. Onneksi paikkasetti on ihan järkevän hintainen.
Tuossa oli sillain pieni hoppu saada surkeitten ajokelien takia uusi 29" pyöräni Ice spiker renkaitten kanssa käyttöön jotta hyödynsin ainoa Tuboliteni. Hmm, suattaa käyvä niinkin etten litkuta noita nastarenkaita ollenkaan vaan tyydyn kepoisiin sisureihin. Suvikumeille on jo toiset kepoisammat kiekot hommattuna.
Varmaan sama ilmiö kuin antibioottiresistenteissä bakteereissa?
Saattoihan se olla joku lasinsirukin, mitään en ulkokumista löytänyt. Reikä oli ihan keskellä kulutuspintaa, joten ei myöskään mikään snake bite.
Mulle tuli myös pian (alle 100km ajolla) tubolitoon pienen pieni reikä, renkaina 5v vanhat ice spikerit. Nyt on tuboliton paikalla paikattuna taas kestänyt sen 100km. Mun tubolito jää venttiilin kohdalta renkaan kyljestä aavistuksen vajaaksi, tällä kohdalla siis tuboliton sauma. Ei neljän barin paineilla venynyt. Ei ole ajoa haitannut enkä jaksanut reklamoida. Aion käyttää työmatkakulkineessa jatkossakin ainakin takana niin kauan kun vanhat ice spikerit käytössä, niitä turha yrittää tubelesoida.
700km nyt takana tubolitoilla maantiellä. Renkaina vähän vähemmän pistosuojatut Michelin Power Competitionit. Tähän saakka 100% tyytyväinen eikä ole ollut mitään ongelmia. Tuboliton omien mittausten mukaan nämä 42g rullaavat butyylin lailla, kun vielä kevyempi, ainoastaan disc-yhteensopiva 22g S-tubo on verrattavissa lateksiseen.
Plussaa vielä, että tuntuvat pitävän paineet vielä paremmin kuin 80g butyylit, puhumattakaan lateksisista. Usein tulee automaattisest laitettua parinkin päivän päästä viime pumppauksesta pumppu kiinni todetakseen ettei pumppaukselle ole tarvetta.
r2 laittanut hinnankin jo kohtuulliselle tasolle (22,5€). Oranssi venttiili ei sopinut pyörän väritykseen, mutta permanenttitussi korjasi tilanteen. 80mm venttiiliversiossa olisi jo valmiiksi maalattu mustaksi.
Lateksi olisi aavistuksen nopeampi, mutta ei oma suosikki sisureissa. Muutenkaan ei niin just viilata ihan viimeistä wattia, kun pyöräkään ei ole aero ja rullaavuuden tunne tubolitoilla riittävän hyvä. Varsinkin hyvä vaihtoehto varasisuriks pienen koon vuoksi.
Minullakin se paikka kestänyt jo monta kk. Hitto kun just tilasin sisureita, niin päädyin hinnan takia FOSSin vastaaviin, Bike-componentsissa oli Tubolitot yli 30e, Fossit vain puolet siitä. Onhan ne Fossit paljon painavemmat, mutta on niissä makeammat venttiilit...
Talveksi hommaan maasturin nastakiekoille toisen Tuboliton, onhan nuo kepoisat. 29:n ensiapulaukussa matkustaa nyt Tubon varasisuri, pakkaantuu pieneen eikä paina mitään.
Jos se varasisurina mukana kulkeva Tubolito on S-mallia eli siinä on irrallinen venttiili joka on sitten kierrettävä paikoilleen, niin on ehkä syytä pitää mielessä että saksalaisilla foorumeilla valitettiin sitä että venttiili joko vuosi (jos sitä ei kiertänyt tarpeeksi tiukkaan) tai hajosi (jos sitä erehtyi kiertämään liian tiukalle).
Mutta voi toki olla että tapaukset olivat puhtaasti käyttäjän osaamattomuudesta tai huolimattomuudesta johtuvia tai että mallia uudistettiin siten ettei ongelmia enää ole.
Vähän vassua tai tubelesslitkua kierteisiin, niin ei fuskaa.
Samaa olen minäki lukenut yhden kokemuksen verran ja Tubolito lähetti samantien uuden parin ilman enempää kyselyjä. Vuosivat siis hyvin hitaasti tyhjäksi. Kierrelukitetta myös suositeltu. Noissa perusmalleissakin on muovinen venttiilinvarsi eli todennäköisesti sama kaikissa malleissa.
Jaha, menin kauppaan muissa asioissa ja törmäsin sattumalta tähän tuotteseen. Katoin, että Road lukee paketissa. Kyselin vielä kokemuksia myyjältä. Nyt kotona yli 200km päässä huomaan, että paketin toisella puolen lukee "elä käytä vannejarrujen kanssa".
No, varmaan varasisurina voi huoletta käyttää kun tiedostaa asian.
Mutta onko joku käyttäny tuota 24g painoista vain levyjarruille tarkoitettua sisuria vannejarrujen kanssa, ja jos on niin kokemuksia?
Onko tuosta S-Tubo MTB:sta (https://foxcomp.fi/tubolito-s-tubo-m...0-presta-42-mm) kokemusta. Spekseissä ilmoitetaan käytettäväksi rengasleveyksien 1.8"-2.4" kanssa. Toimisiko vielä 2.6" renkaan kanssa vararenkaana, eli sillä pääsisi vaikka metsästä pois jonkun 10-20km. matkan. Olisi vain niin sopivankokoinen paketti pidettäväksi mukana.