Mitäs mieltä olette silverback scoop fatty pyörästä ? Hinta ei ole ainakaan järkyttävä.
Printable View
Mitäs mieltä olette silverback scoop fatty pyörästä ? Hinta ei ole ainakaan järkyttävä.
Hyvä pyörä 👌😊
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Oisko linkkiä tuotteeseen?
Mielestäni xxl:n valikoima antaa paremman hinta/laatu suhteen.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12...e0141c8152.jpg
Kuva tältä päivältä.
Oma Scooppi on toiminut moitteetta. Tubelessiksi vanteet meni helposti, 1x10 modattu 32h absolute blackin ovaalilla, ja leveempi tanko vaihdettu. Me likes! ;)
Ystävällä on vuoden verran ollut tuollainen, on tosi tyytyväinen läskiinsä, yllättävän kevyt hintaansa nähden, vaihteisto vaihdettiin melkein heti. ei kait vanteissa vikaa ole, mut itse vaihtaisin nekin :)
Pukki toi tuommoisen eilen.Kasaus helppo.Ajokokemukset 200m sileää. etukiekko täyd.3,71kg. Takakiekko täyd. 4,29kg. yht. tietysti 8kiloa.
Koko pyörä exustarin fläteillä(n.380g pari) 15,06 kg (koko M) eli valm.ilm.paino on realismia.
Osasarja on tonnin ensiläskiksi hyvä. (ko.pyörä tuli bikeavenue.de 999e+n.40 toimarit)
Tanko mietityttää. Oisko näissä täysjäykissä hyötyä hiilaritangosta joka vähän lisänä joustelis?
Itse miettinyt kyseistä pyörää. 178cm pituutta olisikohan M koko passeli? Tuossa 100€ halvemmassa mallissa näyttäs olevan laadukkaammat renkaat, muuten ilmeisesti köyhemmillä osilla?
Hiilaritangon hyödystä ei vallitse yksimielisyyttä joten kyse on pitkälti makuasioista.
Mutta minusta jäykkäkeulaisessa fillarissa, varsinkin alumiinihaarukalla varustetussa, kunnon hiilikuitutangosta on hyötyä. Ei niin terävästi lyö juurissa ja kivissä käsille eli tekee ajosta mukavampaa.
Hiilaritako ja -satulatolppa on hyviä päivityksiä täysjäykkään. Mutta älä sitten hanki mitään epämääräisiä tekeleitä. Kovassa vauhdissa jossain montussa poikki rapsahtava ohjaustanko saa aikaan helposti pahaa jälkeä eikä myöskään riski, että jossain patikossa poikki menevän satulatolpan teräväreunainen pää tunkeutuu istuinosastoon, ainakaan minusta tunnu mukavalle. Joten kannattaa hankkia merkkitavaraa tunnetusta kaupasta eikä mitään kahdenkympin juttuja.
Käytetty hiilaritanko voi myös olla hyvä vaihtoehto. Fillaritorilta voi löytää kun esimerkiksi joku on hankkinut pyörän ja vaihtaa siihen paremmin itselle sopivan. Just tämmöisessä tilanteessa ostin siistin käytetyn Renthalin riser-tangon muutamalla kympillä. Hyvä on ollut.
Noni. Vajaa kakstuntinen Soop Fatty läskeilyä takana läpimärässä metsässä. Tämä vaatinee totuttelua.Siis paksupyöräily.Muutenhan en pidä märillä juurakoilla ajamisesta mutta tällä leveerenkaisella menee. Pariinkin otteeseen paineiden laskua renkaista kunnes alkoi takapää tanssimaan tasaisella,jolloin maastossakin alkoi mennä paremmin. Hullua self steeringiä siirtymillä! Ei ole Bulldozer 4.8" 72tpi ehkä paras edessä,voisin leveydestä tinkiä helposti jos parantaisi asiaa.
Fillari tosiaan mediun ja ajaja 170/84cm ins. josta syystä muutkin pyörät pykälää isompia.tykkään että sopiva mulle...
Ihan olisi mielenkiintoista kuulla perustelut tälle?
Yks iso bonus XXL:n mallistoon on mielestäni nuo Scoopin Blizzerk vanteet, jotka on sellaisenaan tubeless-yhteensopivat. Whiten Pro/Liten vanteiden kanssa ilmeisesti melkoista virittelyä vaativaa hommaa.
Tuossa nyt ei ole mitään järkeä. Miksi vaihtaa hyvistä 90mm kehistä mihinkään? Ovat tosiaan valmiiksi teipatut, eli ei tarvitse edes säätää tubelessin kanssa. Itse värikoodailin, ja kaks kiekkaa gorillaa tiivistyi nätisti.
Renkaat ovat toimineet ihan hyvin, selfsteeringiä kyllä kovemmassa vauhdissa ilmenee pienilla paineilla.
Just sain tehtyä tubelessiksi oman scooppini, vakio vannenauhoilla ja teipeillä. Bulldozerit sai nostettua takaisin vanteelle tornipumpulla, eli ainoastaan venttiilien asennus ja litkujen lastaus tehtävä.
Noobin ensimmäinen tubelessitus, nou probleem!
Tuo hieman tuollainen hajuton/mauton ei mitään erityistä mutta ajaahan sillä ja kyllä surkeampiakin valitettavasti löytyy...
Muistelen että höyrysulkukaan ei pidä litkuja. Kannattaa laittaa teipitön tubeless.
Ainakin Stanin litku liottaa höyrynsulkuteipin liiman.
Tolta se näytti
https://lh3.googleusercontent.com/-u..._50_59_Pro.jpg
Juuri niin... Teipit on kalliita. Säkitysmuovit ja tyhjiöputket on nykyaikaa.
Verkkokauppa löytyi scoopin nettisivuilta jälleenmyyjänä. Mites noi navat? Kyllä noi vaihteet meikäläiselle kelpaa ainakin taka ,ellen etuvaihtajaa sit poista. Himottais hakee laite ,mut ei viitti kiusaa ittee enempää. Murtui olkapää marraskuu puoles välis lensin stongan yli . Ensi torstaina olisi orton aika...
Kauanko meni että suli?
Itellä vähän erinäköstä teippiä ja ainakin ilmastointiteipeissä on vissejä eroja valmistajien kesken. K-raudan kprof ei pysy pahvilaatikossa eikä hääviin itsessäänkään kiinni edes yön yli.
"oikiat teipit", kuten 3M, Tesa, Scapa on ihan eri maata liimansa ja materiaalinsa suhteen muutenkin.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...72e151d0c0.jpg
Sitkoflex suli kuukaudessa, tai ei se ihan kokonaan sulanu. Meni siinä vielä 2,5h per kiekko kun teipin ja liiman jämät irroitti:), oli hyvin lähellä että olisin ostanut uudet kehät.
Etukiekonkin tehdasteippaukset alkoivat porsimaan n. 2vrk litkutuksesta, vaikka ekan vuorokauden jälkeen pitivät yön yli paineen n. 0,05 bar sisällä Pro-merkkisen mittarin mukaan...
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
^gorillat on pitäneet paineet hyvin. Onneks värikoodailin. :D
Älkää hyvät veljet tehkö noita pituussuuntaisia saumoja teippailuihinne, turha riskisauma mihin pääsee litkut ujuttautumaan.
Mulla toiminu tälleen hienosti vajaan puolen vuoden kokemuksella, 100 mm leveetä teippiä laidasta laitaan, vedin varmuuden vuoksi kaks kierrosta päällekkäin, sen verran kevyttä toi ettei haittaa. Tässä työnalla 90 mm Fatboyn kehät:
https://imageshack.com/i/p5EkPijpj
Teippinä Fixman, tilasin iibeistä. 10€ rulla kotiintuotuna. Jos Gorilla-tyyppisestä tykkää niin sitten vaikka Clasulta teippiä.
Tuli sitten tilattuu scooppi verkkokaupassa. Kyllä saa kelvata kivien kiertelyy tää budjetti fillari.
Just tekemässä samoin. 👍 Pähkäilen vaan koon kanssa. Pituutta 178cm ja jalan sisämitta 80cm M vai L?
Älä Punis osta liian korkeata läskiä, sen kanssa ei pysty elämään. Siis M.
Mä tilasin ämmä-koon . Tsykä on kovaa vauhtia tulossa . En viikollakin pitäis tulla lunta ja sit kohti uusia pettämyksiä.
Kokemukset kiinnostavat! Paljon tuo sisureiden poisto keventi? Ja mitäs näihin kannattaa jo valmiiks ajatella päivittää?
T. Whiten ja Scoopy fattyn välilä arpova
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f1a088a648.jpg
Tuon verran painoivat orkkis sissarit.
Fillari tuli laatikossa eturengas , tanko ,penkki ja etujarru olivat irti . Aikaa fillarin kasaamiseen ja vaihteiden säätöön meni tunnin verran. Jos valittamista pitää keksii niin venttiilit on prestat. Eikä ollu adaptereja niin paineet piti kokeilla painamalla rengasta kynnystä vasten. Alux meinasin ,et mä en ainakaan jaksa tussaa tubeless juttujen kanssa . Noiden venttiilien johdosta voi olla hyvinkin ajan kohtaista ja pakkanen vielä hyvänä apuna. Onko kukaan kokeillut autonrenkaan paikkausvaahtoa kun poistaa sisurin? Pitää kokeilla uutta stemmii vähän pystympää ajoasentoa . Pakkauksessa ei ollut mitään heijastimia . Eikö ne ole kumminkin pakollisia periaatteessa ?
Itse tilasin Double Scoopin tuossa joulukuussa ja ehtinyt pari kertaa käydä metsässä ajelemassa. Itsellä 178cm pituutta ja 82cm inseam. Arvoin pitkään L ja M koon välillä ja päädyin lopulta kokoon M ja olen tyytyväinen valintaan. Kävin koeajamassa muiden valmistajien pyöriä ja vertailtuani geometrioita, tulin siihen tulokseen, että L-koon runko olisi ollut hieman liian korkea. Stemmi saattaa mennä jossain vaiheessa vaihtoon hieman pidempään tai sitten ei, aika näyttää. Ostin samassa yhteydessä 4,5" Snowshoet fillaritorista niin nyt on sekä noi pyörän mukana tulleet 4" Mammothit että snowshoet eri olosuhteisiin. Lunta ei Keski-Suomessa vielä hirveästi ole ja olenkin ajellut tähän asti noilla Mammotheilla ja täytyy sanoa, että rullaa hyvin ja toiminut vähälumisilla poluillakin mallikkaasti. Kuvio on kyllä sen verran matala, että kunhan lumisateet saapuvat, vaihtuu snowshoet alle. Pyörän paino on vielä sitä luokkaa, että ei ahdista kantaa aina lenkin jälkeen 5. kerrokseen. Toivottavasti kokemuksistani on apua, jos joku kyseisen pyörän hankintaa miettii.
Eilen tuli oma scoop kotiin. äkkiseltään näyttää kyllä melko maukkaalta ja ei hullumman oloinen mitä olen selässä fiilistellyt. Keuhkoputken tuhellus estää viellä koeajot :(
Vinkit näin alkuun? Levyjarrut tietysti "sisäänajaa" ja onko näitä joutunut keskittämään? Ihmettelin paketin mukana pussissa tulleita pikkutappeja ja keltaista palikkaa sekä s-muotoista muovikäikälettä, mihin nämä ovat?
Kaikki vinkit uuden fillarin omistajalle on tervetulleita!
Tilasin kans scoop double deluxen marraskuussa saksasta bikeavenuesta. Mun speksit 177/83 ja M-koko tuntuu sopivalta, Stemmin vois olla vähän pidempi niinku tässä joku jo mainitsi. Tilasin samalla Kendan juggernaut sport 4,5" renkaat. Hyvältä tuntuvat lumessa ja rullaavat hyvin kovalla, ei selfsteeringiä kuten mammoth maxxisesa 4" jotka tuli mukana. Juggernautit mahtuu just ja just, ei leveys mutta halkaisija, 2 mm pelivaraa. Muuten ollu tyytyväinen pyörään ja suosittelen.