-
Bike-discount
Menin aivan pähkinöiksi tänään kun koitin päästä Bike discountin sivuille jossa juuri eilen olin ollut katselemassa satuloiden kuvia. Kirjoittelin osoittetta selaimeen ja päädyin juu saksalaiseen polkupyöräkauppaan, vaan en siihen samaan jossa olin eilen ollut.Satuloista ei löytynyt olleenkaan kuvia ja muutenkin saitti oli ihan eri näköinen. Kyllä hämmästytti. Lähempi tutkimus paljasti että Saksassa on sekä www.bikediscount.de että www.bike-discount.de. Tuossa jälkimmäisessä on kivemman näköiset nettisivut ainakin.
Kinku
-
Ja se jälkimmäinen on meikäläisen ostopaikka. Tavarat ovat aina tulleet viikossa. Ei ehkä se halvin, mutta kokemuksen mukaan eivät pidä sivuillaan tavaraa jota ei ole hyllyssä.
-
Onkos kukaan tilannut bike-discountista tai muista sakemannikaupoista Jarru- ja vaihdevaijereita, kuorta metritavarana edellisiin sekä kuoriin tulevia "päitä", ja V-jarrun alapään "mutkia"? Kas kun kielitaito vähän takkuaa (ei meinaa tietää mitä ne on Suomekskaan..)
Kuvastosta löysin vaan niitä valmiita Goren ja Jagwiren paketteja mutta kun ne on niin kalliita...
Kinku
-
Kohdasta Züge löytyy... Aussen (ulos) ja Innen (sisälle). Pitää ilmeisesti kuoresta imoittaa haluttu (kokonais)pituus.
-
Saatanan sakemannit.
Tunnissa tuliu vastausmeili 350 euron tilaukseeni jotta
"luottokortit ei käy, COd tai ennakkomaksu" mutta tää oli kaikkein paras:
En keksinyt miten se niiden ostoskorisysteemi toimii (kori oli aina tyhjä vaikka kuinka lisäsin tavaraa) joten kirjoitin tilaukseni tavalliseen meiliin. Kaveri vasta että "jos et (tyhmä) osaa käyttää nettikauppaa niin tilaa FAXILLA!" Vitun kivikautisella paperisilppurilla en tilaa mitään. On se kumma ettei se osaa lukea sitä tilausta siitä meilistä..
Noin. pääsi höyryt pihalle.
Kinku
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> En keksinyt miten se niiden ostoskorisysteemi toimii (kori oli aina tyhjä vaikka kuinka lisäsin tavaraa) joten kirjoitin tilaukseni tavalliseen meiliin. Kaveri vasta että "jos et (tyhmä) osaa käyttää nettikauppaa niin tilaa FAXILLA!" Vitun kivikautisella paperisilppurilla en tilaa mitään. On se kumma ettei se osaa lukea sitä tilausta siitä meilistä.. </font>[/QUOTE]Siinä vaiheessa kun menet ostoksia vahvistamaan sinun pitää pistää ruksi sinne alas. Joo, ei sieltä voi tilata puhelimitsekaan. Lisäksi eipä ne osaa tai viitsi kauheasti Engalnniksikaan vastailla, mutta pääasia on, että tavarat tulevat nopeasti. Itse myös ihmettelin miksi sähköpostilla tilaaminen ei onnistu, mutta en keksinyt mitään järkevää syytä. Tietysti tuo Saksa on maana sellainen, että sähköposti ja netti yleensäkin ei ole hirveän vahvoilla näissä kauppa jutuissa. Näin kertoi duuni kaveri, paljasjalkainen Sakemanni.
-
Kiukun nieltyään hän meni sanakirjan (eli saksankielentaitoisen talousosaston typykän)kanssa uudestaan saitille ja sai kuin saikin tilauksen tehtyä.
Temppuhan oli se että ENSIN pitää rekisteröityä käyttäjäksi ja sitten vasta voi tilata.
Nyt jäämme jännityksellä odottamaan koska ja kuinka romut tulevat.
Kinku
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> Nyt jäämme jännityksellä odottamaan koska ja kuinka romut tulevat </font>[/QUOTE]Viikon päästä on postissa.
-
kinkku!
Tää on pelastanut mut montakertaa.
Saa ainakin saksan lontooks.
Vaikka joskus heittääkin aivan merkillisiä lauseita.
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> lainaus:
--------------------------------------------------------------------------------
Nyt jäämme jännityksellä odottamaan koska ja kuinka romut tulevat
--------------------------------------------------------------------------------
Viikon päästä on postissa. </font>[/QUOTE]Ja v¤tut...
Eilen jo meilitse kysyin mikä maksaa. Gunther tai mikä lie vastas että on lähetetty 4.8. Ei vaan tavaroita näy. Hermostuttaa...
kinku
-
Kinkku: pyydä niiltä paketin seurantakoodi, jolla voit sitten postin sivuilta käydä ihmettelemässä onko se edes suomen postin hallussa.
-
Pyysin jo mutta lapinpolttaja vastas ykskantaan että trackingnumber toimii vaan Saksassa mikä mun mielestä ei kyllä pidä paikkaansa, paitsi jos ne käyttää jotain paikallista fillarilähettiyritystä tavarantoimittajana. Tähän viittaisi toimitusaika-arvio 1-3 viikkoa...
Kinku, aika huonohermoisena
-
Postin nopeuteen kommentti: Saksasta tuli paketti viikossa (4. päivä oli lähtenyt ja 11. päivä paikallisessa postissa, lappu olis tullut kotiin 12. päivä). En löytänyt seurantakoodilla economy-pakettia saksan postin kautta (DHL), mutta suomen postista sillä seurantanumerolla sitten paketti löytyi kunhan saapui suomeen. Meren ylitykseen meni 5 arkipäivää.
-
Tilasin tavaraa bike-discountista viime maanantaina, paketti tuli tänään perille. Mielestäni varsin nopeaa toimintaa.
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Lare:
Tilasin tavaraa bike-discountista viime maanantaina, paketti tuli tänään perille. Mielestäni varsin nopeaa toimintaa. </font>[/QUOTE]Siis päivässä Saksasta Suomeen. :eek:
-
Auf wienerschnitzel....
nyt meni usko saksalaiseen täsmällisyyteen.
vuodatus löytyy tästä topicista
Kinku -hermoton ja takajouseton
-
väliraporttia....
Kolme kertaa mailasin ja kyselin että mitäs me tehdään sen väärin toimitetun iskarin kanssa.
Aika yllättävää että Guntherin meileihinvastausinto lopahti samantien kun paketti oli lunastettu, eli yhteenkään meiliin ei vastattu (aikaisemmin tuli meileihin aina vastaus alle 2 h.)
No tänään sitten soitin, Marcus vastasi, puhui hyvää englantia ja tuumas että lähetä iskari takasin niin kattellaan sitten. Pikku keskustelun jälkeen totesimme että niitä lock-out -malleja ei enää ole joten pidän sen minkä sain ja otan jotain romua sillä 30€llä joka iskareilla oli hinnaneroa.
Olisko kukaan kiinnostunut hyvästä käyttämätömästä Rock Shox SID 2002 takaiskarista ilman lukitusta? Nyt sais halvalla...
Kinku
-
Iskari kiinnostaa!
Ota yhteyttä mahd. pian!
Lähetä mailia saranpaa@tkukoulu.fi tai soita 040-8456455
-
Pannaanpa loppukaneetti tähän aiheeseen:
Väärintoimitettu iskari löysi hyvän kodin ja keinuu nyt Teemun ahterin alla jossain turkkusessa päin, terveisiä vaan.
Siihenkään meiliin jossa Marcuksen ohjeiden mukaan reklamoin virheen ja esitin toivomuksen 3:n Koolstop -parin saamisesta hyvityksenä niistä 30 €:stä jotka olin saamapuolella ei tietty vastattu mitään. Mutta eilen oli postilaatikossa kirjekuori johon oli sisään laitettu ei suinkaan 3, vaan peräti 4 pakettia koolstoppeja, joten loppu hyvin, kaikki hyvin.
Eli loppuarvosanaksi kaiken tämän sähläyksen jälkeen semmoinen hyvä miinus.
Toimitusvirheet on postimyynnin arkipäivää, joten siitä nyt en jaksa edes olla kauhean pahoillani (paitsi että pitäis löytää jostain uus takajousi), mutta toi kommunikaatiovammaisuus panee vituttamaan.
Yhtäkaikki, ostan jatkossakin pyöräkamaa postimyynnistä. Jos on kiire, poikkean lähikauppaan ja maksan tuplahinnan, jos joutaa odottamaan tilaan postimyynnistä.
Kinku
-
Sain iskarin vihdoin kiinni, joten nyt alkaa keinuttelu.
Tässä omaa pakettia discountista odottelen. Ilmoittivat tosin, että paketti on jo lähtenyt, joten jokohan kohta...
-
Mielestäni hieman hidasta asiakaspalvelua discountilla. 2-3 päivää menee vastauksen saamiseen, kun joillain muilla Saksalaisyrityksillä 1-2 tuntia.
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> Mielestäni hieman hidasta asiakaspalvelua discountilla. 2-3 päivää menee vastauksen saamiseen, kun joillain muilla Saksalaisyrityksillä 1-2 tuntia. </font>[/QUOTE]Ehkä homma on muuttunut? Itse olen aina saanut vastauksen parissa tunnissa.
-
Jos bike-discountista ei kuulu vastausta maileihin ni kannattaa tulostaa se maili ja laittaa menemään faksilla.. Vastaavat niihin nopeasti.
Typerää :confused:
-
Mun teoria vastausherkkyydestä on se, että niin kauan kun tehdään kauppaa niin vastaukset tulee salamana, ja sitten kun paketti on lunastettu eli rahat on kotona loppuu meileihin vastaaminen. Näin ainakin mun kohdalla. Siellä on varmaan asiakaspalveluhuoneen seinällä tulostettuna joku ylivääpelin päiväkäsky jossa tästä asiakaspalveluprotokollasta muistutetaan.
Mutta puhelin on hyvä keksintö, ei kun luuri kouraan jos ei tule vastauksia. Saksalaiset on sitäpaitsi semmosta sakkia että pikku ärähtäminen saa asioita joskus tapahtumaan aika rivakasti.
Kinku
-
Laitoin bike-discounttiin tilauksen 26.8 klo16 tänään tuli s-postii klo12 että paketti lähtenyt dhl:än matkaan. Nyt jännätään että kauanko kestää että täällä. Ainakin vielä olen tyytyväinen palveluun, toivottavasti myös sitten kun saan paketin ja kaikki mitä tilasin.
-
Paketti tuli kuudessa päivässä tilauksen jättämisestä.
Postin täti ei muistanut laskuttaa sitä 6,70 (tai sitten sitä ei mene enää), joten postikulutkin olivat vain sen 20€.
Kerrassaan erinomaista toimintaa!!!
-
Jätin tilauksen viime perjantaina ja nyt paketti on näköjään rantautunut suomeen. Maanantaina sen voikin jo hakea postista. Hienoa palvelua, toisin kuin Bicycles.de:ssä, josta 5,5 viikkoa sitten tilattu paketti ei sitten saapunutkaan lainkaan.
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> Jätin tilauksen viime perjantaina ja nyt paketti on näköjään rantautunut suomeen </font>[/QUOTE]Mistäs näet paketin rantautumisen? Saitko jonkin seurantakoodin?
-
joo: se on trackin code tai tracking number. bike-discountista se pitää erikseen pyytää mailitse ja sitten ne väittää ettei se toimi saksan ulkopuolella mutta kylläpäs vaan toimii suomen postin systeemeissä. Netissä voi postin sivuilla seurata paketin kulkua SITTEN kun se on saapunut suomeen. Tuolla koodillahan sen paketin saakin heti kun se on tullut paikallispostiin jo ennen kuin varsinainen pakettikortti kolahtaa postiluukusta.
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja JKK:
</font><blockquote>lainaus:</font><hr /> Jätin tilauksen viime perjantaina ja nyt paketti on näköjään rantautunut suomeen </font>[/QUOTE]Mistäs näet paketin rantautumisen? Saitko jonkin seurantakoodin? </font>[/QUOTE]Minä sain ainakin tämmöisen s-postin jossa oli numero ja toi teksti
This tracking-number is only valid for deliveries inside Germany. The package gets a new tracking-number from the border which we cannot access to.
Olisiko rantautuminen=posti ilmoittaa että paketin voi noutaa
-
Asiallista palvelua [img]smile.gif[/img] . Paketti tuli kahdeksassa päivässä, lähetyksestä puuttui yhdet housut(olivat loppuunmyyty), mutta ei se minua niin haittaa kun eivät olisi minulle edes tulleet.
-
Kyllä Bike-Discountilla välillä näköjään tökkii, kun kaksi viikkoa sitten tilaamani paketti olikin kummallisesti kadonnut matkalla suomeen. DHL, joka sen oli "hukannut" ei tosin ollut sellaista pakettia koskaan vastaanottanutkaan, eikä BD:n antamaa tracing-koodiakaan tunnistettu. Tänään tuli, oman tiedusteluni jälkeen, BD:ltä lyhyt mutta ytimekäs vastaus "Your package has been sent again today". Kiva juttu muuten, mutta kun olisi Finlandiaan tarvinnut ne polkimet ja muut vermeet jotka siinä paketissa olisi tullut. Olivat itse tainneet "unohtaa" lähettää koko paketin, sellaisen käsityksen sain.
Sitäpaitsi DHL/Danzas/DeutchePost (samaa firmaa nykyään) vahvisti minulle että kaikki heidän tracing-koodinsa toimivat world-wide. DHL 10-lukuinen ja Danzas 12-lukuinen (halvempi lähetystapa, tulee rekalla). Millaisia (minkä pituisia) koodeja te olette tuolta saaneet, jotta voin vähän verrata?
Siirryn takaisin Starbike.com:in asiakkaaksi. Se on usein tullut todistettua toimivaksi, ja luotettavaksi. Martin, joka kyseistä puljua pitää, ei rupea väittelemään, vaan laittaa uutta palikkaa tulemaan heti kun kuulee että joku hänen lähettämänsä on väärä tai ei sovi. Ja tavarat on aina tullut alle kahdessa viikossa... Joulukorttikin on tuolta tullut pari kertaa.
-
Joo se bike-discountin seurantakoodi oli 12 merkin mittainen eli...
-
Pyörätilaus kehiin 8.9. eikä pyörästä ole tilausvahvarin jälkeen kuulunut vielä mitään :(
-
No miksi et laita mailia ja kysy mikä mättää?
-
"The bikes will be produced in the 40th calendar week. The shipment takes normaly 2-3 days."
Pari viikkoa vissiin pitää vielä odottaa...
-
Pyörä piti tehdä viikolla 40 ja nyt edes viikolla 42 ei vielä ole tullut mitään ilmoitusta siitä että paketti olisi lähtenyt Saksasta. Kun tilauksestakin on jo reilusti yli kuukausi alkaa olla aika nostaa kissa pöydälle. Siispä haluaisin kysyä saksalaista mentaliteettia ja tuota firmaa tuntevilta:
1. Kannattaako kysellä kohteliaasti vaiko ärähtää?
2. Tapaavatko kompensoida myöhästymisiä mitenkään?
3. Kannattaako kysellä/vaatia jotain kaupan päälle?
-
Tuossahan sitä on yläpuolella kommunikaatioprotokollaa...
Kinku
-
</font><blockquote>lainaus:</font><hr />Alkuperäisen viestin postittaja Teemu:
Paketti tuli kuudessa päivässä tilauksen jättämisestä.
Postin täti ei muistanut laskuttaa sitä 6,70 (tai sitten sitä ei mene enää), joten postikulutkin olivat vain sen 20€.
Kerrassaan erinomaista toimintaa!!! </font>[/QUOTE]Ei tainnut postitäti unohtaa, tai eri postitäti eri paikassa on yhtä hajamielinen :confused: Tuliskohan se 6.70€ siitä toisesta postitustavasta?
Mulle tuli isohko paketti just tolla 20eurolla viikossa ja halpaa oli kuin saippua.
-
Nykyjään (kesästä lähtien) Suomen posti ei ota enää 6.70 egee lainkaan. Muistelen lukeneeni jostain (täältä palstalta?) et kyse oli aikaisemmin jostain EU:n sisällä tapahtuneesta rahaliikenteestä jota ei enää oteta.