Tässä ketjussa voit purnata mikäli toisten harrastukset / harrastusvälineet ärsyttävät sinua. Mainitaan vaikka esimerkkinä sähköpyörät mutta kai niitä lienee muitakin.
Tässä ketjussa voit purnata mikäli toisten harrastukset / harrastusvälineet ärsyttävät sinua. Mainitaan vaikka esimerkkinä sähköpyörät mutta kai niitä lienee muitakin.
Sähköpyörät voitaisiin sulkea ulkopuolelle koska niistä purnataan joka palstalla tai niitä varten pitäisi olla täysin oma ketju...
Minua harmittaa lasten pesäpallo. Olisi hyvin tärkeää että lapset liikkuisivat mutta kun katsoo heidän pesäpalloa niin lukkaria ja lyöjää lukuunottamatta ihan seisoskeluahan tuo on. Eipä tuossa liikunnallista elämäntapaa pahemmin opita.
Voisin muistuttaa että tässä ketjussa saa ihan luvan kanssa arvostella sähköpyöriäkin ihan vapaasti. Ne kun tuntuu edelleen joitakin niin kovasti harmittavan muissa ketjuissa.
Siispä. Lupa annettu. Saa avautua. Olkaa hyvät.
Tää ketju on varmaan joku penkkiurheilun alalaji ? Pistäkää veikot parastanne.
Tulkitsen tämän siten että kenelläkään ei ole enää mitään negatiivista sanottavaa sähkiksiin liittyen. Enpä kyllä tosissani uskonut että tämäkin päivä vielä koittaa. Hallelujah!
Henk.koht. sitä mieltä suurin osa sähköpyörillä "polkevista" pärjäisi luomullakin mutta väki vaan laiskistuu ja lihoo. Toisaaltaan jokaisen oma asia ja olen ajat sitten sanonut kun vanhenee tarpeeksi ja pyörät kevenee lähemmäs kymmentä kiloa hinnan ollessa inhimillinen niin voin harkita...
Itseäni ei ärsytä toisten harrastusvälineet tai väärin harrastaminen. Hyvä että jotain harrastetaan tai edes yritetään harrastaa sen sijaan että ollaan jossain pahan teossa. Omiin harrastuksiini sen verran tyytyväinen ettei viitsi muitten harrastuksia kritisoida.
^Kun omat välineet kunnossa ja joku menee ohi niin pelkästään itsessä vika... Toisaaltaan pitäiskös päivittää jotain ettei ohimennyt saa tasoitusta...
Itse olen sitä mieltä, että keventely on turhaa. Sillä kilolla tai kahdella ei ole pyörän kulkuun mitään merkitystä.
Tämä arsyttää minuakin. Tosin en tiedä miksi. Ehkä juuri sen takia että sillä ei ole mitään merkitystä mutta kuitenkin sille kovasti halutaan keksiä suurikin merkitys. Yritän nyt kuitenkin olla ajattelematta asiaa koska eihän se minulle kuulu mitenkään. Eli tällä lausumalla hyväksyn keventelyn 100 %.
^^ Mutta ärsyttääkö sinua se että joku harrastaa pyöränsä keventämistä tai kevyen pyörän rakentelua tai ajaa kevennetyllä pyörällä?
Muuten olen sitä mieltä että kilon tai kahden kevennyksen voi pyörässään huomata ja sillä voi olla ajajan fiiliksiin merkitystä. Eikä siinä silloin ole kysymys siitä nouseeko lenkkikeskari vai ei.
Minäkin kuulun niihin, joita muiden fillarointi voi välillä ihmetyttää tai huvittaa, vaikkei se minua mitenkään ärsytäkään.
Tai ärsyttäähän minua joskus harvoin värikkäissä ihonmyötäisissä vaatteissa kippurasarvisilla pyörillä ajavien fillarointi, jos se on laadultaan sellaista, jonka tiedän voivan ärsyttää erityisesti tietynsorttisia autoilijoita ja jota voisi välttää lenkin siitä kärsimättä.
Ja joskus, suunnilleen yhtä harvoin: kun sähköpyörällä mennään maastossa polkematta (ilman alamäen antamaa vauhtia) ylämäkeen.
Toisaalta jos tuo tapahtuu myötätuulessa niin antaa mennä. Nautinnollista mennä vastatuulessa heittämällä ohi kun joku on mennyt viimisillä voimillaan ensin myötätuulessa ohi ja katsoa ohitettavaa että mikä nyt tuli ilme kasvoilla.
Sent from my iPad using Tapatalk
Kuka noin on sanonut?
Nure taitaa olla ahkerin asiasta kirjoittava ei hänkään ole väittänyt että nopeutuisi, tekee sitä rakentamisen ilosta.
Mä olen ajanut samalla pyörällä gravelia niin runkolaukku, juomapullo ta kaksi täysinä, kuin ilman pulloja, pullotelineitä tai laukkuja juomarakko selässä. Parhaat tykitykset lähtevät, kun pyörässä ei ole mitään kiinni, eli se on kevyin.
Jos joskus joku hulluus vielä iskee, niin oikein kevyt gravelipyörä voisi olla kiva hankinta.
---------------------------------------------------------------------------------
Mitä tulee ärsytykseen, niin olen pyrkinyt siihen, että en juuri jaksaisi ärsyyntyä mistään.
Kyllä pyörää ja osia hankkiessani katson painonkin ja se on yksi valintaperuste. Vaikka mun ajoillani ja kunnollani sillä ei olisikaan mitään merkitystä. Keveys on kiva ominaisuus, ihan niinkuin mikä tahansa muukin parametri. Jos on varaa valita kahdesta niin keveämpi, mutta muidenkin speksien pitää täyttyä samaan aikaan.
Nykyinen fillari on ajokunnossa about 7,7 kiloa. Seuraava painaa vähemmän. Koska mä voin (ja mulla on varaa sellaiseen).
Itse aiheeseen mennäkseni: ei ärsytä.
Käsittääkseni tämä on yleisesti harrastamista ei vain tätä foorumia koskeva ketju. Kyllä tuota paatosta erinäisistä kanavista yhä löytää
Onko olosuhteet ja mittaukset miten vakioitu näissä testeissä?
Niin minäkin, mutta en kuvittele, että olisin yhtään nopeampi sen ansiosta, että fillari painaa 200g vähemmän.
Jep, suurinosa arvostelijoista ajaa lienee "kaupan pyörillä", ostavat ajoon ja tyytyvät siihen. Itse en ole ostanut valmista pyörää pariin kymmeneen vuoteen tai jos olenkin niin sekin purettu ja uudelleen rakennettu.
Kasaaminen on mukava harrastus ja kun saa pyörästä liki sellaisen kuin se omasta mielestä parhain itselle... Toisaaltaan sehän on mukavaa että joku ärsyyntyy niin pienistä seikoista kuin muutamista grammoista.
Nykyinen täysjäykkä maastopyörä noin 7.7kg ja tuleva FBG:n tavoite 8kg johtuen painavasta rungosta. Ja jos tulee seuraava niin kyllä kevenee!
Onhan noita tullut kasattua. Innostus lakkasi kun ei se valmiiden kaupasta ostettujen osien pulttaus kaupasta ostettuun runkoon niin ihmeellistä enää ollut. Yksi kasatuista on kyllä edelleen ajossa. Ehkä innostaisi jos raskisi joskus jonkun mittatilausrungon teettää tai jotain.
Mulla ei ole koskaan tullut vastaan tasavauhtista loputonta suoraa, niin ajattelin että Newton olisi mun puolesta tehnyt työn F=ma.
Jos taas kokonaismassa pysyy muuttumattomana, eli juomapullot siirtyvä selkään, niin oma havaintoni on, että tyypillisessä epätasaisessa gravelissa kevyempi pyörä on herkempi ajettava (massan hitaus). Lisäksi mun pyhägraveli on jousitettu sekä satulatolpan, että stemmin osalta, niin suosin jousittamattoman massan vähentämistä.
Stenu, lienee joskus huvittaa besserwisser kielipoliisit, jatkat lienee tulevaisuudessakin samalla linjalla :-)))
Mitä kevyempi sitä kivempi.
Ja vielä kivempi jos voi keventää.
Mua ärsyttää se, että epäilen suurinta osaa sähköpyöriä arvostelevien koskaan ajaneen sellaisella (nyt puhun maastopyöristä), ainakaan mun pyörä ei kulje montaakaan metriä polkematta. Ylämäkeen se menee kovempaa kuin luomu, mutta polkemaan sitäkin joutuu. Kesksrit on kovempia, mutta nousee ne sykkeet silläkin.
^eikä uskalleta kokeilla, kun pelottaa että siitä voisi tykätä.
Samaa sanottiin aikoinaan läskipyöristäkin ja en tosiaan niistäkään tykännyt...