Suomalaiseen jalkaan sopivat pyöräilykengät?
En heti löytänyt tästä keskustelua mutta luulisi että en ole ihan yksin ongelman kanssa? Tavallisista kengistä mun jalkaan sopii aika napakasti 43 Adidakset ja juoksukengät taitaa olla Asicsin 43, kenkäkaupoissa ei oikeastaan koskaan ole ollut isompia ongelmia löytää sopivia kenkiä.
Nyt ajattelin että ostanpas itselleni kerrankin oikein kunnon fillarikengät kun olen ajellut kaiken maailman halpiksilla tähän asti mutta eihän tästä tule yhtään mitään kun kaikki laadukkaammat ja kisaisemmat gravel- ja XC-kengät on aivan hirveitä jalkaan, etsin siis SPD-kenkiä soratielle ja metsään.
Tähän asti testattu:
Fizik Terra Powerstap koko 43, laadukkaan oloinen kenkä mutta puristaa aivan kamalasti jalkaterän leveimmästä kohdasta ulkosyrjältä. Tähän auttaa kun laittaa pohjallisen alle pienen korotuspalan sisäsyrjän puolelle mutta pidemmän lenkin jälkeen on jalkapohja kipeä
Fizik UOMO M3B koko 43, aivan sama ongelma mutta vielä pahempana koska tässä vain yksi BOA-kiristin joten nilkkaa ei saa kireälle ilman että jalkaterä rusentuu kasaan
Mavic Cosmic BOA SPD koko 44, taas sama ongelma. Kenkä on muuten sopivan kokoinen ja itse asiassa varpailla on hyvinkin reilusti tilaa mutta jalkaterän leveimmästä kohdasta kenkä on aivan liian kapea. Näihinkin kun virittää pohjallisen alle korotuspalaa niin tuntuu vähän paremmalta mutta ei hyvältä.
Eli mitäs sitä kokeilis seuraavaksi? Haluaisin jotkut suht yksinkertaisen näköiset, maantiekenkiä muistuttavat kengät mutta SPD-klosseilla ja sellaisilla pohjilla ettei ole märällä nurmikolla heti silmällään..