-
STEVENS E-Inception 2021
Onkos joku tutustunut näihin pyöriin? Siis äkkiä kun katsoin vaikuttaa aika asialliselta kokoonpanolta jokaisessa hintaluokassa.
Uutuuksia tulee tietysti joka merkiltä pitkin syksyä ja talvea mutta ei paha avaus vielä jos Bikeshop tarjoaa noista ovh hinnoista sen 10-12% pois.
https://www.stevensbikes.de/2020/ind...-for-2021.html
-
^Missä siellä oli hinnat näkyvillä? Mutta ihan mielenkiintoisiltahan nuo näyttävät. Näköjään uusia merkkejä ja valmistajia putkahtelee koko ajan.
-
Taisin mennä jotain toista kautta kun mulla näkyi hinnat, linkissä ei tosiaan ollut.
Netistä löysin äkkiseltään nämä hinnat, tosin ilmeisesti Saksassa.
Kallein 9.7 malli 7999€
8.7 malli 5699-5999€
-
Moro!
Päivitetään uudet mallit näillä näkymin tänään sivuille niin tulee hinnat ja saatavuudet näkyviin sekä tietysti avautuu ennakkotilattavaksi myös. Saksan hinnoista voi piirtää suuntaa, mutta täytyy muistaa veroerot ja logistiikkakustannukset jotka nostavat Suomen hintoja aina hieman.
Demoja on tulossa uusista puoli tusinaa eli testaamaan pääsee tietty myös, ensimmäiset saapuvat arviolta loka/marraskuun vaihteessa.
-Visa, www.bikeshop.fi
-
Kiitoksia tiedoista. Meinasin jo laittaa teille postia ja kysyä.
-
Ja nyt kaikki sivuilla, saatavuudet päivittyvät yön automaattiajossa https://www.bikeshop.fi/index.php?mo...ption&pageno=1
-
Jopas on mielenkiintoisia pyöriä. Iskarivaihtoehtoja riittää ja mallit parhaasta päästä. Jos uus Shimano osoittautuu hyväksi niin näitä pyöriä ei voi skipata sitten kun uutta pyörää oon ostamassa. Ja kirsikkana kakun päällä hiilarirunko.
-
Itse katsoin tuota AM 8.7 GTF mallia. 15% alennuksella noin 5100€ Bikeshopissa joten toivottavasti talvi tulee nopeasti ettei joudu lakki kädessä pankkiin. :)
-
^Mistä tuo 15% alennus tulee?
-
-
https://pic.useful.fi/9LT_s3z1p.jpg
Ensivaikutelma Stevensistä oikein positiivinen. Työnjälki laadukasta, saksalaiset kriteerit täyttävää.
Komponentit, geometria ja jousitus kohdallaan, helppo kotiutua YT Decoyn jälkeen.
Myös Bikeshopin toiminta ensiluokkaista, meileihin ja kysymyksiin vastattiin ripeästi. Toimitusaika piti tismalleen kutinsa kaupantekohetkellä saadun arvion kanssa.
-
^Kertoilehan kokemuksiasi, tämä malli ja merkki kiinnostaa kovin.
-
Nyt on kokemuksia kertynyt Lahden lumipoluilla reipas 300 km. Mainio laite omiin ajoihini ja kuten moneen kertaan todettu, hinta-laatu-suhteeltaan lyömätön. Sileillä talvipoluilla ei jousituksen toiminnasta osaa ihmeempiä kommentoida, mutta eiköhän tuo hommansa hoida kesälläkin. Pakkaskelissä on päästy ajelemaan. Kylmäkäynnistyksen kanssa ei ongelmia, pakkasta pahimmillaan 13 astetta. 3 vartin kahvitauon jälkeen pelit käyntiin kuin palmun alta. Jostain sakujen testistä luin, että tässä virtakytkin on akkuvalmistaja Darfonin valmistama, ei siis Shimanon. Tässä lienee syy toimivuuteen. Iso 726 Wh akku on painava, mutta rauhoittaa kummasti pidemmillä lenkeillä. Tänään 52 km lenkki lähes koko matka avustustasona Trail, pakkasta lähtiessä 8 astetta, palatessa 3 astetta, akkua 2 tolppaa jäljellä ja rangea näyttää Traililla vielä 25 km. Minusta tuntuu, että kyllä me tullaan hienosti juttuun.
"Testsieger aus Hamburg"
-
^ Mielenkiintoiselta vaikuttaa. Kysymyskimara: onko kaikki ED- ja AM-mallit mulletteja? Sopiiko takana pyörimään Fat Freddie? Miten helposti akun saa irti?
-
Taitavat kaikki olla mulletteja, kiekot ja rengastus vaihtelevat malleittain. Freddiestä en ole varma, sehän on vissiin aika muhku rengas? Swingin sisäleveys on 81 mm ja eteenpäin on aika mukavasti tilaa. Tässä 3-tuumainen 45 Nrth Wrathchild, joka on kyllä nimellisiin mittoihinsa nähden alamittainen:
https://pic.useful.fi/w1l8zg1uH.jpg
Ennen nastarenkaan laittoa kokeilin myös 3-tuumaista Nobby Nicciä, hyvin mahtui sekin, vaikka on vähän viallinen sivuheittoineen. Vähän edellistä leveämpi, muttei sekään ole oikeasti 3-tuumainen 35 mm sisäleveällä vanteella.
Akun peitelevy lähtee irti käsin ilman työkaluja, akku irtoaa avainta kääntämällä.
-
Eipä tuo Fillari-lehden vertailu ainakaan vähentänyt AM-mallin hankintakuumetta... hieman tässä arvuuttelen 8.7 ja 9.7 -mallin välillä. Onhan niissä hintaeroa alennuksenkin jälkeen 1700 EUR, joka ei ole ihan mitätön rahamäärä. 9.7 -mallissa ihmetyttää Maguran MT Trail-jarrut, ne pitäisi vaihtaa saman tien tai minimissään se jarrukahva kunnolliseen. Halvemmassa versiossa eniten arveluttaa paskan värityksen lisäksi kiekot, jotka ei innosta pätkääkään. Tosin tuolla 1700 juurolla saisi Situmilta kuitukiekot kunnon navoille jolloin olisi kahdet kiekot, toiset talveksi ja toiset kesäksi...
---
Jahs... tämähän ratkesi itsestään. 9.7:aa ei ole enää saatavilla, joten 8.7, jos jotain.
-
Katsoin samaa tuosta AM 8.7 mallista, todella huonot kiekot laitettu, kun muut osat on kuitenkin aika hyvää peruskauraa.
-
Onhan tuossa 8.7:ssa sniiduiltu monessa paikassa, mutta jos runko, moottori, keula ja takapumppu on priimaa, niin loput alkaa sitten olemaan kulutuskamaa. Ja joku hissitolppa riittää että se toimii, kashima menee siinä aika lailla hukkaan.
Päätynen 8.7:aan (kun muutakaan ei saa) ja tilaan siihen situmilta kiekot sekä vaihdan nelimäntäiset XT-jarrut, kun sellaiset tuli joskus tilattua RCZ:sta halvalla.
-
Mjahas. Näinhän siinä sitten kävi, että AM 8.7 lähti tilaukseen. Kun yksi oli enää saldoilla vapaana ja sekin tulossa 10.5. eikä sen jälkeen ole lisää tulossa näille lumille.
Nyt sitten situmilta kiekkoa ja valoa tilaukseen.
Tuleeko tuossa pulloteline mukana?
-
Onko se nopeusmagneetti integroituna jarrulevyyn? Jos hankkii toiset kiekot jarrulevyineen, niin tietää mitä voi ostaa ja mitä ei...
-
Centerlock-levyt, magneetti ei varsinaisesti ole levyyn integroitu, vaan kiinnityspanta tulee levyn päälle samoihin spooreihin.
Saatko tolkkua? Voin napata kuvan myöhemmin, jos tarpeen.
Veikkaan, että jos valitset 6-pultti levyt, se kahden pultin alle kiinnittyvä magneetti ajaa asiansa.
Ja pullotelinetta ei paketista löytynyt ;)
-
Joo, kuva olis kiva :)
Maguralla on myös 6-pulttiset levyt, joissa paikka magneetille. Onko sulla linkkiä tuohon mainitsemaasi 6-pulttimagneettiin?
-
Motonetistä pikkumagneetteja paketti, ja levyyn kiinni. Onhan ne levyt magneettisia?
-
^Joo, tuo on yksi vaihtoehto, mutta näissä "kelluvissa levyissä" se spider taitaa olla alumiinia.
Ohessa kuva Maguran levystä, jossa magneetille paikka: https://r2-bike.com/MAGURA-Rotor-MDR-P-203-mm-6-hole
-
I see. Siinä joutuisi säätämään vähän enemmän sitten esim. epoksilla. Sinänsä hyvä että päästään niistä pinnamagneeteista sillä olen kuullut että jollain on se irronnut ja avustus loppuu siihen. Samalla siirtyy anturin johto toivottavasti helpommin suojattavaan paikkaan. Luulisi että löytyisi joku aftermarket magneetti joka ruuvataan puristumaan levyyn kiinni jotenkin. Tuohan rajoittaa melkoisesti levyvalikoimaa ja aiheuttaa tällaiselle monikiekkopyörittäjälle päivityspaineita kaikkiin takajarrulevyihin.
-
Tällaisella zsydeemillä oli toteutettu YT:ssä: https://www.cycleaddicts.co.uk/compo...olt-disc__9250
Tämä toki Boschille, mutta idea sama.
-
^Ok, tuohan voisi olla yksi mahdollisuus.
-
Mitenkäs tuossa e-Inceptionissa menee nuo kaapelien vedot? Kunnon kuvaa ei olkein löydy mistään, mutta ilmeisesti ne menevät siitä ohjainlaakerin kauluksesta sinne rungon sisään? Vai miten? Ja onko siinä tilaa / paikkoja valokaapelille?
-
Lytättiin e-Inception AM 9.7 GTF aika huolella uudessa e-mountainbikemagazinen 25 pyörän vertailussa. Merida voitti taas, olisko toinen vai kolmas vuosi peränjälkeen.
Mut joo, aika lailla eri maastoissa ajavat Keski-Euroopassa ja täällä.
-
https://pic.useful.fi/KIwF-ftFO.jpg
Eiköhän tuolta jostain pääse lampun johdonkin ujuttamaan. Minulla on siellä tilaa reilustikin, kun ei ole dropperin vaijeria.