Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen
Onko foorumilla muita Levokuskeja? Omalla 6Fattiellä olen ajanut nyt vajaat 200 km ja ensihuolto teetätetty.
Minulle pyörä on ollut juuri sitä mitä sähköavusteiselta pyörältä hain. Halu ajamiseen on noussut aivan eri tasolle, lenkit pidentyvät ja saan pidettyä sykkeen alempana. Liian korkealle karkaava syke on minulle ongelma kaikessa urheilussa, sykkeet ei kestä pk-tasolla.
Täysjousto ja hissitolppa (jälkiasensin) olisi pitänyt olla jo edellisessä pyörässä... Tämä ihan yleisenä huomiona.
Voisin myöhemmin hieman raportoida akun kestosta kun saan enemmän dataa kerättyä. Ensimmäisessä huollossa ajettiin softapäivitys järjestelmälle.
Mission Control ohjaus-app tuomii hyvin ja antaa hyvin tietoa ajoista. Ainoa ongelma tuli kun työnantaja vaihtoi puhelimet Samsungin A5:een niin se ei yhdisty pyörän kanssa. Asia on selvityksessä.
Kaikin puolin olen tyytyväinen hankintaan tällä hetkellä.
Marko
Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen
Eilen tuli hankittua Turbo Levo Comp Fsr st29. Eipä nyt voi muuta kuin hehkuttaa ensimmäisten ajojen jälkeen. Mtn huomautettavaa en keksinyt, 120mm joustoa ensin epäilin mutta turhaan. Dropit, hypyt ja kivikkojuurakko menevät aivan kivuitta, eikä ole vielä ollut kuitenkaan pohjaaminen lähellä. Pyörä on ajoltaan tuttu koska itseltäni löytyy myös Stumpjumper comp fsr 29. Levo menee kuitenkin mielestäni huomattavasti vakaammin, johtuneeko sitten painosta, iskunvaimentimista tms. 29' renkaan ohjaus on tarkempi kuin 6fattien, niistä olen kokeillut sekä jäykkäperän että fsr:n. Kuivalla kelillä pitokin on vähintään riittävä, märällä en ole vielä ajellut. Se ehkä hivenen jännittääkin...Moottorin avustusta pystyy säätämään monipuolisesti, eikä eco-tasokaan ole mikään tuhnu. Itselläni se riittää jo niihin paikkoihin minne en omin voimin / taidoin ole päässyt. Normal-mode on riittävä mihin vaan ja turbo-modea kokeilin, ei ainakaan minulle tarpellinen metsäpoluilla. Toki näitäkin saa säädettyä sovelluksen kautta mieleisekseen. Jarrut ovat tehokkaat ollen samalla tunnokkaat. Ajamisen riemu on melkoinen. Marko tuossa ylempänä kertoi keskisyketason laskeneen, minulla taas päinvastoin. Eli verrokkilenkin jonka tein Stumpjumper fsr:llä, ajoin ensimmäisenä myös Levolla. Keskinopeus kasvoi, aika lyheni mutta keskisyke nousi 141->152. Silti ei tuntunut pahalta, lähdin vielä kaverin kanssa uudelle lenkille samointein. Ajoa tuli vajaa 4 tuntia ja akkua oli jäljellä 40%. Kilometrien karttuessa varmaan osaan kertoa lisää fiiliksiä.
Edit: Iskunvaimentimet olivat vielä ekoilla lenkeillä "joillain säädöillä", samaten sisurit paikoillaan. Viikonvaihteessa jos saisi litkuteltua kumit ja katseltua vähän jousitustakin. Siihen olisi oiva apu Specializedin Eki Vainikan näyttämä säätölaite, kytketään iskarin ilmapuolelle kiinni, puhelimesta appi auki, valitsee ajotavan ja alkaa ajamaan. Kertoilee sitten mitä keulassa / takaiskarissa tapahtuu, antaa vinkkejä säätöihin ja pisteyttää säätöjen onnistumista.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...08f4a907d2.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...1716934834.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4ce6a05348.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9d861886ab.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...510003735a.jpg
Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen
^ Hieno väritys, vähän harmittaa kun ei saanut 29' tuolla värillä. Vaan onhan tuo harmaa / keltainen ihan tyylikäs. Tänään vaihdoin renkaat, alkuperäinen GC / Purgatory eivät oikein kestä kivikossa ajoa. Vaikka litkut renkaissa niin liki joka raapaisusta liemi lentää. Nyt alla on Maxxis Ardent exo 2,4'. Niistä kokemus luotettavana renkaana, Stumpissa alla samanlaiset. Hyvin rullaa pikaisen koeajon perusteella, fillari keveni samalla 200gr.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...053ce15300.jpg
Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen
Tahko MTB 2017 tuli koluttua läpi Levolla. Akku riitti loistavasti 60km:n matkan, el granden "pääkallokyltin" kohdalla oli vielä 40% jäljellä. Eco-mode 20% ajoin kisan, moottorin vääntöä olin pudottanut 20% ja polkemisvasteen kohtaan"normal". Riitti itselläni loistavasti joka paikkaan. El granden porsastelin sitten ylös trail-modella, meni turhankin helposti. Kisan aikainen keskisyke oli minulla 152 ja maksimi 178. Ennen kisaa perjantaina ajelin El granden myös eco-modella, ei mitään ongelmia, syke mäen päällä 178, eli kyllä ihan töitä saa tehdä kumminkin. Ainut miinus tulee vauhdikkaissa epätasaisissa laskuissa, ketjut putoavat päältä todella helposti. Perjantaina lähti kerran ja kisassa 3 kertaa, ensimmäisen kerran ennen el grandea olevassa laskussa ja loppulaskussa sitten kahdesti. Niihin tuhraantui kyllä aikaa. Kovasti toivoisin valmistajan tekevän jotain tämän "ominaisuuden" poistamiseksi.
Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen
Sopineeko tuo uuden mallin tehonsäädin suorilteen, taitaa olla kuitenkin johdollinen versio ja ylimääräisiä reikiä ei 2017 rungossa ole? Mitenkähän tuo softan päivitys, lieneekö siitä hyötyä, ainakin nyt lukemani perusteella vanha kenties parempi? Parantaako akkukestoa softa mitenkään? Btw, nyt on itselläni tullut vasta vaivaiset 1500km ajoa, fillari toimii hienosti. Ketjut ovat pysyneet päällä, takajousitus oli tuoreeltaan itseni alla turhan kova. Ketjut myöskin alkuperäiset, eivät ole vielä venyneet 0,5% mittaan, milloin ne ajattelin vaihtaa. Yhden kunnon kurakeikan jälkeen kammet tuntuivat vähän nahkealta ajon jälkeen, meni ohi kun vain hetken pyöritteli. Miksi Sambella on moottori vaihdettu? Menikö laakerit vaiko jotain muuta?