Kun edellinen meni lukkoon, niin jatketaan täällä.
Rebaan vaihdoin öljyt ja pidensin joustomatkaa.
Printable View
Kun edellinen meni lukkoon, niin jatketaan täällä.
Rebaan vaihdoin öljyt ja pidensin joustomatkaa.
Vaatekuivurille valohoitoa : ei pelittänyt joten purin kuoret ja tarkistin hihnan kunnon. Pellit takaisin + koekäyttö = laite ok :)
Tupelekset 29" nastoille. Vanteilla ennestään tubelekset niin meni ihan laittamalla n.1/2h
Autoon pakoputken vaihtoa ja oikean raidetangon säätöä.
Kevät asennusten pohdiskelua ja pohjustusta, yhdelle takakiekolle rengas paikalleen...
Kiristelin takakiekosta löysiä pinnoja ja rihtasin suoraksi. Samaalla säädin takalaakerista klappi pois ja takajarrun keskitys säädettiin uudelleen.
Nastarenkaan eteen että uskaltaa ajella sateen killottamia metsäjääteitä kyläkaupoille .. kyllä WXC 2.1" näyttää kaposelle MK 2.4" jälkeen ja kivikkojuurakkoilmatilaa katos mutta nastat pitää hyvin pitkoksilla ja märillä juurilla :D
Punamustaan Giro Transferiin mustaa ilmastointiteippiä etupuolen ilmastointireikien päälle design-muotoon leikattuna. Kyllä tuli söpö.. noilla mennään varmaan kesäkin :D
Maasturiin uudet nastarenkaat talvikiekoille ... Schwalbe Ice Spiker Pro 2.35" Aika muhkun oloset nokiawxc300 jälkeen :o .. Helposti meni sormivoimin vanteille :) Pientä heittoa on pyörittäessä, toivottavasti asettuu sisäänajettaessa
Ruuvvasin kaverin pyörästä etuvaihteiston irti ja vaihdoin uuden 1x vetokaluston vähä paremmilla pallikoilla ja n/w rattaalla..
Klossit uusiin kenkiin, satulan korkeuden ja etäisyyden.
Crossarin KMC 10x-93 ketjut täysinpalvelleena, 3000km, pois ja tilalle Shimano 5701 ynnä niitillä liitos.
Taisin saada säädettyä 29er ISP:n pitämään tubelessina ilmaa paskemmalla vanteella. Nostin kumia syrjään, putsasin venttilin kohdalta teipit ja laitoin 5cm:n pätkän päälle johon uusi tiukka reikä venttiilille joka tiukasti kiinni ja toisesta sisurista freesimpi sielu.
Lisäksi yritys herkistellä 9-Heiskasen mäntiä takajarrusta kun meinaa olla vaikea satula keskittää ilman laahausta.
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
Ardentin litkun kanssa uuteen etukiekkoon.
Postipekka toi saksanmaalta DT:n 9mm läpiakselin, joten uusi etukiekkokin pääsi testipenkkiin. Ohjaamosta säätelin neljännen version ja nyt kuulosti sen verta hyvältä, että mennään näillä asetuksilla toistaiseksi. No, satulaa pitää ehkä hivenen siirtää taaksepäin.
Valkoinen NSbikes Society ajokuntoon, eli Grimeca jarrut paikalleen ja keskitys + Freddies Revenzit kiekoille.
Uuden lyhyemmän stemmin maasturiin.
Purin pakkaukset Ragley Mmmmbopin päältä ja hiukka hiplailin pyörää. :P
No säädin sentään jarrukahvat ja triggerit itselle mieleiseen asentoon. Ai niin, ja keulan sägin laitoin jo "sinnepäin".
Vaihdoin maasturin etujarrulevyn ja -palat. Vinkuna loppui siitä päästä, mutta taakse jäi senkin edestä.
Tubelesslitkutus eturenkaaseen. Gorillateipillä ja vanhalla prestaventtiilillä. 3x erkkaa reunaan niin nousi vanteelle. Litkua meni vajaa 200ml 5" renkaaseen
Tubelesslikutukset takaläskiin. Sinne meni helpommin kuin etupää. Miksi se aina on niin, että ekalla kerralla pientä kämmellystä ja se toinen menee laittamalla (tai ainakin helpommin)
Vaihdoin takavaihtajan rissat krossariin. Tuli vähän pikatilanteena, joten tuin paikallista pyöräkauppiasta. Rissat maksoi puolet siitä, mitä kokonaan uusi vaihtaja saksasta tai briteistä, mikä näin jälkeen päin vähän harmitti.
Täpäriin uusi vaihdevaijeri. Jagwire Mountain Pro, koko matkalle kuori. Josko nyt toimisi...
Otin videokameran irti maasturin tangosta ja putsasin siitä roiskeet mitä lenkillä siihen tuli.
Säädin Ibanezin intonaation kohdilleen..
Irrotin takaiskarin ja pakkasin samaan pakettin myös keula Huomenna lähtee huoltoon..!:)
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Fixupyörään vaihdoin stemmin..
.. vaihdoin IceSpikerPro -kiekot Schwalbe SpeedKing -kiekkoihin ja just sisäänajetut isp:t lähtee kesälomille ulkovarastoon odottamaan enstalven liukkauksia :p
Nastakumit veke ja tilalle mountain kingit. Stemmiä käänsin ja laskin saman tien siinä puuhaillessa.
Uusi vaihtajankorvake ja vaijeri kuorineen Nomadiin, tämänaamuisen kanto-osuman ansiosta.