Tarkoituksena olisi hankkia maantiepyörä ja olen katsellut hiukan Canyon Ultimate CF SLX 8.0 ( http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=1925 ). Se olisi budjetin yläpäässä ja on ainakin pärjännyt testeissä hyvin.
Olen tähän saakka polkenut Cuben Reactionilla duunimatkoja (20km/suunta) pari kolme kertaa viikossa ja mieli tekisi lähteä ajelemaan pidempiä matkoja maantielle.
En tiedä maatiepyöristä paljoakaan joten voisitteko ystävällisesti kertoa kannattaako minun ostaa näin "kallis" pyörä vai pärjäänkö halvemmalle eli huomaanko eron tonnin halvempaan pyörään. Vai kannattaako ostaa samantien vielä kalliimpi? En hirveästi jaksaisi ostaa ensin halpaa pyörää ja sitten upgradeta sitä parin vuoden päästä.
Ymmärrän kyllä sen että kaikki jutut ovat makuasioita, mutta onko esim vaihteistoilla ja vanteilla sellaista eroa, että minäkin sen huomaan, vaikka en olekaan ennen ajanut maatiepyörällä vai onko se aloittevalle lähinnä fiilisjuttu?
Jos jollain kokemuksia Canyonin pyöristä niin rohkaiskaa/kannustakaa minua ostopäätökseen.