Tommonen TK30 ja PD10 ois ihan kivat, en tosin ajatellut niitä pyöräilykäyttöön. LD20:ssa on alkanu paristot hiipua tiuhaan, pitänee alkaa kantaa mukana varapattereita ja -valoa kunnes Magicshine saapuu.
Printable View
Tommonen TK30 ja PD10 ois ihan kivat, en tosin ajatellut niitä pyöräilykäyttöön. LD20:ssa on alkanu paristot hiipua tiuhaan, pitänee alkaa kantaa mukana varapattereita ja -valoa kunnes Magicshine saapuu.
Itselläni ei kyllä ole aivan noin positiivinen kuva tuosta Delotecin toiminnasta. Tilauksen toimitus viivästyi kahteen kertaan (yht n. 2vko) ja kummalakaan kerralla minulle ei soitettu saatika sitten annettu mitään hyvitystä asiasta. Ekalla kerralla soitin itse sinne, (3 päivää tilauksesta) että miten on tuon toimituksen laita ja olisiko mahdollista saada s-postiin postin seuranta koodia ja sielä sanottiin, että tuote (HP 10) lähtee huomenna postilla tulemaan ja seuranta koodi myös lähetettäisiin minulle.
No 2 työpäivän kuluttua (viikonloppu välissä) soitosta tulee sähköposti jossa vain ilmoitetaan että tuoteeni päästään toimittamaan vasta viikon päästä. -> lähetän s-postilla vastauksen, jossa kerron tuosta, että minulle on annettu virheellistä tietoa ja olen jonkin verran pettynyt siihen ettei minulle oltu siitä aiemmin ilmoitettu ja takaisin sain vain pahoittelut. Eli loppujen lopuksi toimituksessa kesti 2,5vko, vaikka tuotteen piti olla heti varastossa tilausta tehdessä!:mad:
Niin ja sitä postin seuranta koodiakaan ei minulle koskaan lähetetty vaan sekin piti lopulta itse erikseen soittamalla Delotecille hankkia! (päivä sen jälkeen kun lamppu oli minulle lähetetty)
Mutta lampussa itsessään ei ole kyllä mitään valittamista :)
Mullakin on vähän ristiriitaisia kokemuksia Delotecista kun tilasin sunnuntai-iltana ja torstaina meni vasta postiin (maanantaina itellä), kuulemma tilisiirto tuli perille vasta keskiviikkona. Kumma juttu kun aina muulloin tilatessani tavaraa tilisiirrolla on rahat tulleet perille viimeistään seuraavana päivänä
PD 30 tuli eilen ja ensimmäinen lenkki myös tuli eilen ajettua tuo keulassa, lamppu on ihan ok.
Tasan ei käy onnenlahjat! Se pahamaineinen lamppu Hong Kongista tuli kahdessa viikossa, mikä ylitti hurjimmatkin unelmani!
Mikäs valmis kaapeli euroopan markkinoilta kävisi tuohon DX:n lupine-kopioon pidennyskaapeliksi? Entä mikäs olisi sopiva ja halpa kypäräkiinnike (CRC:ssä on esimerkiksi Light and Motion Seca/Stellla/Vega Helmet Mount, mutta halvempia kaipaan ) ?
Itselleni oli viime yönä tullut sähköpostiviesti, jonka mukaan tilaukseni (dx-tesla ja adapteri) on lähetetty. Tilauspäivä oli 22.10. Olen vähän pessimistinen ja luulen, että sieltä tulee pelkkä adapteri, vaikka lamppukin on listassa merkitty lähetetyksi. Katsotaan nyt, mitä tapahtuu.
http://fillarifoorumi.fi/forum/showp...postcount=3867
Liittimet on tiukat, mutta sopii.
Mullahan kävin kans siten, että molemmat merkittiin lähetetyiksi, mutta seuraavana päivänä lampun status oli taas muuttunut siihen pending -tilaan. Adapteri odottaisi noutoa postista tällä hetkellä, mutta en ole vielä hakenut, kun en oikein keksi sille käyttöä ilman lamppua
Ajattelin tehdä omanlaisen valovirityksen maastoajoa varten.http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobject...197858orig.jpg
Tällä systeemillä näkyvyys on vähintäänkin erittäin loistava:D
MTE SSC P7 on siirtymiä varten.
Polarion silloin kun ei ole vastaatulijoita. Ihan vaan 4000 Lumen tehon takia.
Tilanteen mukaan käytän kahta erilaista diiffuusoria. Toinen vaihtoehto hajottaa valoa vähän, ja toinen valaisee kaiken 50 metrin säteellä oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös. Eteen vieläkin pidemmälle.
Ensin harkitsin Lupinen ostoa, mutta..
Lupine on köyhille, näemmä.
Missäs pk-seudulla voi ostaa Fenix-valoja? Olen päättänyt tarvita crossariin PD30R2:n, mutta haluaisin hypistellä ensin.
KVG tehty. Tuntuu siltä, että noita myydään vain nettiputiikeissa :seko:
Tänään tuli DX-paketti, tasan kuukausi tilauksesta. Näyttää toimivan. Metsälenkkitesti saa odottaa korvatulehduksen keston ajan, ainakin :(
Ja minä heitin tämän ihan vaan vitsinä täällä :eek::
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...postcount=4002
Mahtaa olla näkyvyys pimeällä melkoisen hyvä:p...
No sehän "melkein" on puolimetriä:)
32 cm filtterin kanssa.
Aina joku ottaa vitsin todesta :D !!!
Onhan se ISO, Tosiaan 32cm pitkä filsun kanssa.
Kuva on otettu tosi läheltä, joten se hieman suurentaa lamppua.
Juuri tulin ajosta tuolla kombinaatiolla.
MTE:n valo häviää täysin Polarionin hajavaloon vaikka MTE on suunnattu n. 3 metriin.
Pimeys ei enää ole ongelma.
Eikä tuota fyysistä kokoakaan huomannut ajossa.
Olen tyytyväinen viritykseen.
Vielä kun hoksasin että huonolla kelillä voin käyttää hyväksi esim. keltaista suodinta näkyvyyden parantamiseksi.
Tilasin 25.10 MTE SSC P7 C-Bin 900-Lumen 2-Moden ja tänään tuli paketit, aikas nopeesti!
Näyttää olevan Ok eli myös kirkkaus samaa luokkaa kuin edelliselläkin, joten ei muuta kuin käyttöön. Toisessa paketissa tuli laturi, akut ja kiinnike, kaikki perillä samaan aikaan.
Kuittaan DX-vastaanotetuxi. Onpa erittäin hienoa työtä. Akku ladattu ja kaikki. Ulkopakkauskin oli erittäin viimeistelty. Valokuvio on laajempi kuin DealX aiemmin ostamani SSCP7 käsilamppu. Alkaa ikskjuussit käydä vähiin jollei iltasella tule lähdettyä lenkille. Unohdin tietysti tilata ton pistokesovitteen....mmmrrrrh.
Tuo polarion on aika vakuuttava, kuin myös on sen hinta :eek:. 2195 dollaria, huh huh
13.10 tilattu lamppu oli viime yönä muuttunut shippediksi ja sähköpostikin oli asiasta tullut. Hongkongin pojille tuolla tilausjärjestyksellä ei taida olla väliä eli otetaan aina pinkan päältä ensimmäiseksi käteen tuleva....
Hyppääkö pyörä taaksepäin, jos erehtyy laittamaan lampun täysille? :)
Olen nyt seurannut pari päivää täällä käytyä keskustelua ja useita lamppumalleja on tullut kirjattua muistiin. Erityisesti Fenixin lamput tk11 ja pd30 ovat saaneet paljon kehuja. Onko muita valmistajia jotka ovat käytössä osoittautuneet kunnollisiksi, sillä rimpulaa en halua. Tarve ei kuitenkaan ole ihan Polariksen kaltaiselle majakalle :D
Haussa satunnaiseen pimeeseen metsäajeluun oleva, ,mutta pääasiassa kaupunki/lähialueet. Tankoon kiinnitettävä sopivan tehokas laite mielellään noin 3 h kestolla jossa valoteho on riittävä. Valokeila saisi olla myös kohtalaisen laaja, eli ei mitään todella tarkkaa spottia pelkästään. En aja kilpaa, tai hemmetin kovaa jne. Alustavasti myös tarkoitus pärjätä ilman otsalamppua. Myös laturi + akut systeemillä toimiva.
Olen kiitollinen muutamasta vinkistä hyvistä valmistajista ja heidän malleistaan jotka voisi olla hyviä vaihtoehtoja, sillä valinnanvaraa tuntuu riittävän, enkä haluaisi vaan valita jotain summittaisesti.
Kuulostaa Lupine Tesla 5:lta. Voitti juuri What Mountain Biken suuren valotestin (lokakuu 2009). Kehuttiin kirkkautta ja liki täydellistä pyöräilyyn sopivaa keilaa. Akkujen kestokin juuri kolme tuntia. Ja jos ei kiinnosta laittaa 300 euroa lamppuun kiinni niin sitten DX:n lahjakas kopio samasta tuotteesta 50 eurolla. Itselläni kaksi noita DX:iä, ei ole ollut mitään ongelmia ja voin varauksetta kehua.
Mulla on tuo Fenixin TK11 ja Lupine Wilma. TK11 valotehoa on kivasti, mutta keila kapea. Lisäksi tuo 3h vaatimus ei taida ihan yltää- ainakaan yhdellä akulla. Aikani kärvisteltyäni tilasin Lupinen juuri tuon keilan leveyden takia...valotehoa on riittävästi eikä ajoaikakaan lopu kesken. DX ssä on valotehoa - valokeila oikea ja ajoaikaakin varmaan riittävästi. Lisäksi edullinen ratkaisu...mutta joutuu hieman odottelemaan. Lupine toimitus kesti viikon (vaikka valotukku ilmoitti, että niitä on varastossa)