Mun perässäni kyseisellä pätkällä ei ole vuosiin ajanut minkään kokoinen mieshenkilö tappituntumalla, joten syyllinen on sähköpyörä :rolleyes:
Printable View
Ohittajat voi laskea yhden käden sormilla ja oma kehu ei haise tässä yhtään:rolleyes: työmatkalla ajan limiitin rajoilla jatkuvasti ja jos joku on oikeasti tulossa ohi, niin lähden heti eri suuntaan ennen kuin ohitus ehtii tapahtua. Useamman kerran olen tästä syystä joutunut ajamaan työmatkaa yli 40 km viiden kilometrin sijaan;)
Mulle ei yön yli nukkumisen jälkeenkään ole selvinnyt minkä paikkaansapysyvyydestä tuossa puhut.
Mutta itse olisin valmis laajentamaan sääntötulkintaa siten että häviön voi kokea myös silloin kun itse ei ole työmatkalla (vaan ns. kunto- tai urheilulenkillä tai sen siirtymällä) mutta ohittaja joko on tai on sen näköinen että voisi olla työmatkatempokuski.
Yleensä siitä että vauhti ohituksen jälkeen hidastuu huomattavasti. Muutenhan on kieltämättä joskus vaikeaa erotella ohitustarkoituksessa tehtyä ponnnistelun lisäystä ihan sattumalta tai muusta syystä suoritettuun.
Joskus voi myös tehdä havaintoja TMT-kuskin aiemmasta vauhdista, Ainakin silloin kun ensin ohittaa TMT-kuskin ja sitten pienellä viipeellä tulee tämän toimesta ohitetuksi ollaan melko varmalla pohjalla.
PS Kysymykseni lähti siltä pohjalta että kun tulee ohitetuksi ohittajan sitä mitenkään tavoittelematta tai siihen pyrkimättä, ei itsekään koe mitään erityistä tapahtuneen mutta kun ei voi olla huomaamatta että ohittajalle kyseessä on ns pieni voitto - olkoonkin että se on täysin illusorinen ja täydelliseen sääntöjen ymmärtämättömyyteen perustuva - niin jotenkin olisin taipuvainen ajattelemaaan että täytyyhän sen olla edes häviö (vaikkei siis itse olekaan työmatkalenkillä):
Kypärän takia tulee ihan selkeästi turpaan.
Just pari päivää sitten palailtiin metsälenkiltä (ei siis oltu varsinaisesti tmt:ssä mukana) niin joku hipsteri veti vanhalla 26" tarjoustalotäpärillä ohi niin että tangossa kolisseen u-lukon takia korvissa soi vieläkin. Eikä ole kuin pari viikkoa aikaa, kun silloinkin maastoporukkalenkin siirtymällä hybridikuski veti kammet bumerangeina ohi pyörätiellä. Nämä molemmat voittajat siis ilman kypärää, joten sen käyttäminen voi olla monessa tappiossa yksi osasyy. Siis nimenomaan osasyy, pääsyyllinen on tietenkin hävettävän paska kuski.
Eli pyörä pitää viedä kotilon katolla kauas sivistyksestä ja siellä "maantien rauhassa" on vapaa TMT-opportunisteista ja heidän aiheuttamastaan mielipahasta ;)
Jos olen oikein ymmärtänyt, vasta ohitetuksi tuleminen on häviö. Eli jos saan blokattua yritykset tai miutoin hiekoitettua vastustajan etenemistä, vaikka heittämällä kapuloita rattaisiin, säilyn voittajana? (ajan harvoin ihmisten ilmoilla, joten olen lähes poikkeuksetta se ohittava osapuoli, paitsi eettisen dilemman mukaisissa tapauksissa olen pakotettu häviöön tai ainakin pysymään perässä)
nih..
Joo, elikkäs huomenna fätbikellä töihin niin antaa mennä ohi mummojen ja trikootempoilijat.
Sitä mä vaan mietin, että millonkohan häviämisestä tulee trendikästä. Pääsis trendsetteriksi.
Testasin faetbiken tmt:ssa ja ei kukaan tullut ohi, ohitin kyllä monta mankeloijaa mutta veikkaan että kellonajat ja lauantai olivat minun puolella koska liikenteessä oli lähinnä tavallista kansaa tuulipukuineen ja citypyörineen.
Hetken voiton tuuletusta ja ensviikolla hybridillä 5 kertaa turpaan :)
Joo olin kännykällä liikenteessä ja pitkällinen avaava kirjoittaminen on yhtä mukavaa kuin tökkisi harpilla otsaan.
Kirjaan epämääräisyydestäni itselle yhden TMT - häviön lisää.
Uusi kysymys. Häviääkö automaattisesti jos on autolla liikenteessä, vaikka normaalisti ajaa työmatkat pyörällä?
Tänään oli äärimmäistä psykologista peliä tinkoff-housuiselta. Ohitti ensin reippaasti ja hidasti tahtia jääden eteeni. Jatkoin samaa tahtia kuin ennen ohitusta, mutta jouduin lopulta hidastamaan etten menisi ohi ja antaisi luulla että ajaisin tmt-häviöistä noin hitaasti. :(
^Kai kuumotit rallattamalla vapaaratasta peesissä? Myös jarrukahvojen äänekäs naksuttelu olisi ollut paikallaan.
TMT-tappion äärimmäinen muoto: perässä tulee tappaja, joka vapaarattaan rallatuksella ja jarrukahvojen naksutuksella viestittää, että nyt on menossa kissa ja hiiri-leikki. Itse mittari punaisella odotan kuoliniskua, jota ei tule. Olen niin helppo saalis, ettei minua edes vaivauduta ohittamaan. Ziiisus! Nyt työpäivä silkkaa tuskaa tappiosta. Minut on lyöty, kylvetetty... ah tappion karvasta kalkkia. TMT on hieno laji!
Juu ei ole Tinkoff -pöksyjä vaan pääkaupunkiseudulla edelleen harvinainen Kanuunapaita.
TMT. Äärimmäinen älyllis-psykologinen ja taktisia taitoja kehittävä peli - verrattavissa Pokemonin koukuttavuuteen, mutta profiloitu vanhemmalle ja työtä tekeväle väestön osalle :D
Voisiko olla niin, että TMT on "Freudilaisittain" SadoMasokistisien tarpeiden purkuun erinomainen sijaistoiminto? :D Nimimerkillä: "Otan turpaan mutta nautin siitä"
TMT-peili pelasti tänään häviöltä, vaikka lähellä olikin. Kaveri oli siirtymässä rinnalle kun vastatuuli taivutti tämän kaverin tapioon:)
TMT:n säännöt on yksinkertaiset, mutta väitän että työmatkoilla käytävän kisan yksi tunnusmerkki on että suurimmalla osalla lajiakin tuntemattomalla on jonkinlaiset omat säännöt vastaavaan lajiin. Siinä onkin haaste kilpailla kun kukaan ei tiedä tarkkoja sääntöjä millä toinen kuvittelee pelaavansa, tai edes mitä lajia. Varmaan useimmilla polkijoilla on jonkinmoinen "silly commuting riding"-kuvitelma säännöistä, jossa häpeän tunne vaatii vastaamaan jos edes jossain määrin samalla tasolla oleva kulkine yrittää ohitse.
Yksi kysymys toki tulee mieleen että kisaako TMT:ssä miehet ja naiset tappioiden välttämisistä omissa sarjoissaan? Itse en ainakaan ole havainnut että naiset kovin hanakasti lähtisi kisaan mukaan, mutta onko naisten välillä samanlaista kisaa havaittavissa? Toisaalta eikö eettisen dilemman takana olevan miehen tapauksessa kuitenkin kyse ole rökäletappiosta? Onko myös erikseen lasten sarja? Toki lapset harvemmin tekee töihin, mutta onko heillä sitten oma lajinsa, esimerkiksi KMT?
Tänään tuli kunnolla turpaan kun läskillä poljin työmatkaa, sellainen 20 hengen pyöräilyporukka sen kun liiti ohi, suurin osa vielä tervehti, voi tätä häpeän tunnetta 😢
Lähetetty käyttäen sisuria
TMT on ehkä yksi maailman tasa-arvoisimmista lajeista. Kaikki samassa sarjassa. Ikä/sukupuoli/fillarin laji. Turha piipittää. Raaka ja rehellinen kisa.