Täytyy vaan laittaa s.postia menemään heti kun on tarjous voimassa
Printable View
XXL:n asiakaspalvelulla oli vahva näkemys, että uudet läskimallit julkaistaan vasta syksyllä. Kohtahan sen näkee.
Lähestyin heitä sähköpostilla kun kivijalkaliikkeet ei ota kantaa verkkokauppa ostoksiin ja verkkokaupassa ei ole v-loppuna puhelinpäivystystä.
Kyllähän tuosta Interceptorista muutaman euron takaisin saisikin.
Sama juttu, eilisiltana jo laitoin spostia.
Teemui:lle: ohjauslaakerin kiristys
http://www.artscyclery.com/learningc...urheadset.html
Tubeless hommeleita...
Ostin 2kpl Barbegazi kumeja ja tarkoitus oli ne asentaa ilman sisureita. Tulipa tuossa aikaisemmin tilailtua myös fattystripperin lateksinauhat ja venttiilit.
Viime viikolla otin vanhat renkaat pois ja ihmettelin osassa nippeleitä olevia hurjia jälkiä ja teräviä kulmia. Katselin että muillakin oli ollut vastaavaa ongelmaa ja XXL:stä ei apua löytynyt. Olin tilaillut samoihin aikoihin pickup@storesta fatbagin ja otin ihan mielenkiinnosta vanteet mukaan, koska halusin kuulla mitä huollossa niistä sanottiin. Raision liikkeen huoltomies oli kovin ymmärtäväinen ja samaa mieltä etteivät ne voi tuollaiset olla. Lopputuloksena he vaihtoivat kaikki murjotut nippelit uusiin. Vanteita hakiessa niitä olikin eri kaveri luovuttamassa ja huomasin että 2 pinnaa on n.1mm yli nippelin ylätason ja kommentoin että eihän ne pinnat nyt voi noin pitkiä olla. Vastauksena että no voihan ne siitä hioa pois... Tuumailin että ei mulla kyllä itsellä ole oikein mitään hiomavälineitä ja lopputuloksena huoltomies ne käsiviilalla hioi nippelin yläreunan tasolle. Olin kuitenkin tyytyväinen ei tarvinnut itse alkaa kaikkia nippeleitä hiomaan :D
Alunperin oli tarkoitus teipata vanteet ja heittää lateksinauha suoraan teipin päälle. Teippi osoittautui kuitenkin sen verran heikoksi että katsoin paremmiksi laittaa 1kpl alkuperäisen vannenauhan alle ja siihen kierros teippiä päälle. Lateksinauha paikalleen ja barbegazi päälle, no oli sen verran holot renkaat/vetelät reunat ettei toivoakaan saada nousemaan kompuralla, joten telttapatjaa kierros lateksin alle ja rengas nousi hienosti paikalleen. Leikkaisin aika leveän suikaleen telttapatjaa ja reunoille jäi n. 0,5cm/puoli vanteen sisäreunaan, joten rengas asettui mielestäni todella tiukasti paikalle ja nousi hyvin jopa sielu sisällä.
Testilenkki heti parin tunnin päästä perään (olisi pitänyt varmaan odotella hieman asettautumista paikalleen) alku lenkki meni hyvin isoilla paineilla (yli 1bar) , sitten vähän tiputtelin normaalimpaa ajopainetta. Mielestäni ei takaata edes vielä kovin alas (näppituntumalla) ja rengas rupesikin toimimaan tosi hyvin. Sitten tipahtikin takapää pitkospuilta alas ja huomasin takarenkaan tyhjentyneen ja eipä rengas enää pysynytkään tiukkana reunaa vasten. Koitin kaverin käsipumpulla saada rengasta nousemaan, mutta vaikutti aika toivottomalta yritykseltä. Totesin kaverille että parempi jos sinä pumppaat ja itse koitan painaa rengasta vannetta vasten, jos vaikka sattuisi vahingossa nousemaan niin eikös samassa yhtäkkiä napsahda tuo uusi venttiili juurestaan poikki. Ei siinä auttanut muu kuin vaihtaa sisuri sisälle ja nitkuttaa kotiin vaihtamaan täpäriä alle... Jäi meinaan sen verran takaraivoon kummittelemaan tuo renkaan pois pomppaaminen että tarvitsee varmaan alkaa kantaa mukanaan ainakin kahta sisuria :D Noh ehkä teen vielä uudenlaisen kokeilun ja annan uuden mahdollisuuden.
Niin pyöränä siis 3 fat pro ja muuten olen ollut laitokseen erittäin tyytyväinen :) Ehkä mulefut tai kiinan kuitua harkintaan :P
https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-1...112004_1_style
Onks nää Whiten fättärit mistä kotoisin? Ton sais nyt tonnilla. Itse tykkäsin kyl ajaa kaverin fättiksellä tänään.
Tossahan juuri sun viestis edellä tiivistettiin hyvin mikä on 3fat pron ongelma. On sanottu ketjussa n+1 kertaa.
Toistolla tehoa: vanteet on kelvottomat. Renkaan asentaminen sisurilla vielä onnistuu jotenkuten mutta ilman sisuria ei ilman musta magiaa.
^ Sama tilanne se on 2 tonninkin pyörän kanssa.
Pro ja siihen paremmat kehät jos tubeleksena haluaa ajella. Entisiin napoihin kun vaihtaa niin halvimmillaan parilla sataa saa hoidettua. Hinta-laatu parhaimmistoa.
Niin no kyllä ne ainakin tuolla whitebikesin sivuilla on 2015 osastossa. Ja sillähän tuon kommentin laitoin, koska joku aikaisemmin ilmoitti samassa ketjussa kohta tapahtuvasta uusien mallien julkaisusta. Oli ilmeisesti virheellinen kommentti tuo oma. Pahoittelut.
Tuo tubeles homma ei ihan täysillä aukee meikäläiselle, painonsäästöä ei taida tulla ollenkaan ja sisurit pitää kuitenkin olla mukana, miksei niitä litkuja voi vaan laittaa sisurin sisään ja jättää teipaamiset na retkipatjat muuhun käyttöön. Minulla on enskassa litkut sisurissa ;)
Kokeilin itse fillarissa ja edessä onkin vielä tubeles ja toimii ja ilmat pysyy mutta pysyi ne sisurillakin eikä tarvinnut läärätä litkuilla eikä lisäillä eikä jännittää että milloin matka katkeaa, taakse laitoin sisurin kun litkut ei enää pitäneet ilmaa, oli möykkyina renkaan sisällä ne taika-aineet ja laitan eteenkin sisurin kun vaihdan renkaat kesäksi. On minulle mieluisampi huoleton sisuri jonka hetkessä paikkaa, kuin pelata noiden litkujen kanssa. Tuo yllä oleva ongelma vanteiden ja renkaiden kanssa on aika turhake kun se pelaa ihan hyvin sisureilla jotka on renkaan sisällä eikä työkalupussukassa tai repussa, lisäksi pyörän todetaan ongelmaiseksi kun on tuo "vika" :p
Jokainen tietenkin tavallaan, mutta mikä etu noilla oikeesti saadaan, keveys ei ihan täysillä mene läpi, saattaa mutulla tuntua keveemmältä mutta ero lienee käytännössä mitätön normi ajossa ja kuitenkin on oltava ne sisurit mukana niin kokonaisuus taitaakin olla painavampi :o , ei myöskään huolettomuus kun niiden ongelmista saa koko ajan lukea ja on myös omakohtaisia kokemuksiakin. Minulta lipes ilmat takaa ja se hyvä Swalben 3.0 sisuri jonka piti kestää Walkon 4.7 renkaassa ei kestäny vaan halkesi korjaamattomaan kuntoon heti muutaman kilometrin ajon jälkeen joten se siitäkin, hyvä ja kevyt mutta ei toimi isoissa kumeissa. Seuraavaksi menee Walkoon Swalben 4.0 läskin sisurit, painoi ne yli 400g kappale mutta saattaa siksi pelittääkkin.
Ei mulla ainakaan ole matkassa mitään sisureita. 2 kertaa on lenkki jäänyt kesken rengasrikon takia: ekalla kerralla hajos sisuri, sen jälkeen tein tubelessit ja tubeless on hajonnut kerran kun meni puunkarahka kevennysreiästä läpi. Ainakin orggissisuriin verrattuna painonsäästö on noin 0,5kg per rengas mikä jo sinällään on kyllä aika merkittävä. sen lisäks rengas vaan on aivan eri tuntuinen tubelessina. Jos et halua heti itelles värkätä, niin yritä päästä edes kokeilemaan jotain vastaavaa fillaria tubelesseilla. Ihan tämmönen tavallinen sukankuluttajakin huomaa kyllä eron! Sanoisin, että tubeless on läskissä ehdottomasti fiksuin upgrade mitä voi kuvitella.
Joka väittää että läski ei tubeless-asennuksessa kevene, puhuu soopaa. Puhutaan tosiaan suuruusluokaltaan kilogrammasta ja ne on ulkokehällä pyöriviä massoja. Ja varasisureita ei ainakaan monikossa tarvi. Yhtä olen pitänyt, kerran olen tarvinnutkin. Lisäetuna tulee hyvää rullavuus.
Kun rengas ja vanne ovat hyvä pari, ei todellakaan laiteta mitään teippejä tai retkipatjoja. Jos varoituksista huolimatta ostaa 3fat pron, ei sisurien käyttöä tarvi perustella ainakaan tässä kylässä.
Mutta joo. Kukin tavallaan.
Huh, tulipas itsekin tänään tilattua XXL:stä Fat3 pro kun -20% sai. Kaveri harrastanu fatteja jo vuosia ja oma mielenkiinto heräs tässä talven aikana. Nyt vaan odotellaan että paketti saapuu niin pääsee kruisailemaan. Samalla tuli potkastua oma pyöräilyharrastus kunnolla käyntiin, pitkään oli tarkois osta cyclo mutta tuli nyt läskiin sitten päädyttyä kuitenkin. Saas nähdä löytyykö vielä cyclokin varastosta vuoden kahden päästä.
Eka viesti foorumille :rolleyes: vaikka acco tehty jo 2014.
http://www.fatbike24.de/products/SAL...elge-2016.html
Olisivatkohan tuollaiset Alexrimssit hyvät tubeless kehät white3:een jos joskus innostuisi päivittämään?
Ghettotuplesilla ajelen tyytyväisenä, originaali vanteilla tällä hetkellä.
Ei taida mulefutteja saada noin halvalla?
Whiten vanteisiin ainakin verrattuna ihan eri planeetalta, Bulldozerit tarttuu reunaan todella tiukkaan kiinni.
Tubeless-asennusta en tosin ole vielä tehnyt, mutta lähtökohdat on ainakin ihan erilaiset.
Verkkokaupassakin on nuita muuten varastossa (tosin vähän kalliimpaan hintaan).
Syvemmän rintaäänen kokemuksia varmaan löytyy tuolta Verkkokaupan fatbike-ketjusta.
Ite en ihan hirveästi laskisi noiden Pron vakionapojen varaan. Vapaaratas vastaavaa kuraa, mitä alla olevassa linkissä. Omassa(puhtaassa) yksi kynsistä on alle 200km ajolla kaivanut itselleen isomman loven. Lisäksi jokainen kynsi on kärjestä mennyt kasaan ja taittunut. Kynnet vaihdettu huollossa uusiin 75km sitten.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...79#post2362179
Onko kenellekkään tullut hyviä kiekkosettejä jotka sopisivat tuolle SRAM XD 11 pakalle? :D Mieluiten sellaisia millä uskaltais lähteä vaikka Tahkolle ;)
Edit: Tässä vielä kuva omasta
https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAA...yw?size_mode=5
Hyvin mahtui 4.8" tuuman Jumbo Jimit alle. Samalla kevennyssisurit tuli laitettua. Pyörän paino tippui melkein kilon renkaan leveyden kasvaessa!!
Muuttui pyörä aivan toisenlaiseksi ajaa alkuperäisiin renkuloihin verrattuna.
http://i.imgur.com/42QNCAL.jpg
Saako kysyä et mitkä sisurit ja mistä?
Ja muistutuksena, että lisään sisuritietoja sun muuta fillarikeskustelu.comiin white-ketjuun...
Kiitoksia vinkistä.
Eteen sain venyteltyä tuon schwalben 13F:n. Oli päivän "venytyksessä". Saa nähdä miten kestää.
Minulla oli alkuperäisen sisurin paino n.600g. Taakse tuli schwalbe 13J. Vannenauhat vaihdoin samalla.
JJ:t yhteensä reilut 200g kevyemmät kun alkuperäiset.
Näyttääkö se vaan vai onko tuo satula ihan älyttömän takana ja vielä setback-tolpassa? Näyttää siltä, että kiskot on reilusti yli rajoitinmerkkien ja tuskin tulee kestämään kovin pitkään tuohon tulevaa rasitusta riippuen vähän kuskin painosta ja ajotavasta.
Varsin paljon keskimääräisestä poikkeava täytyy tosiaan olla kehon mittasuhteiden jos toi satulan paikka on hyvä.
Satula oli irti kun käänsin pyörän ympäri rengashommissa.. Just siis tuo ees taas säätö...
Osaakos joku sanoa oliko uusissa White Fat3 Pro:ssa presta venttiilit renkaissa? Myyntikuvasta jotenkin näyttäisi... Pitääkö tässä hakea adapteri kun olisi illalla tarkoitus kasailla.. :)