EBAY:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...2F4%22&_sop=15
Mitä itse olen katsellut niin levariversiot eivät käy kaupaksi ja niitä pukataan "alennuksilla" ulos. Ei ole/ollut menestystarina.
Printable View
EBAY:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...2F4%22&_sop=15
Mitä itse olen katsellut niin levariversiot eivät käy kaupaksi ja niitä pukataan "alennuksilla" ulos. Ei ole/ollut menestystarina.
Oma mielipiteeni tarpeettomista maantielevyjarruista muuttui heti ajettuani Enduracella ja RS805 jarruilla.
Aika paljon eriäviä mielipiteitä noista levyistä täälläkin :) Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitenkä nuo Canyonin levarimallit ovat menneet kaupaksi. Kaikkia runkokokoja on heti saatavilla eli varastoa on ainakin ;)
Joku pyörä pitäisi löytyä tallista viimeistään toukokuun puoleen väliin mennessä, sillä olen silloin lomalla. Toivottavasti kelitkin olisivat silloin kohdillaan. Canyonilta nuo varastomallit tulevat kuulemma 1-2 viikossa eli vielä ehdin miettiä pääni puhki.
Tullut harkittua cf sl disc endurancea ja ultimatea ns kolmen vuodenajan pyöräksi (poislukien nastakausi). Miten endurance soveltuisi paremmin ympärivuotiseen käyttöön? Rengastila lienee sama ja lokasuojakiinnikkeet puuttuu (ja saa puuttua).
Noista hydraulisista vaihtajista, taloudesta löytyy molemmat 685 ja 505. Naishenkilöllä on 505 hinnasta ja kuulemma paremmasta reach adjustmentista johtuen. 505 on vähän matalampi hatun päästä ja lähempänä vanhoja 10s 105 vaihtajia. 685 on taas korkeampi. Seuraavaan pyörään tulee 685 mutta pääosin/ainoastaan ulkonäöllisistä syistä.
Niin unohtui vielä kysyä, että sopiiko tuo Ultimate Disc miten työmatka-ajoon kesäisin? Matkaa on noin 10km/siivu ja koko matkalta kestopäällystettyä tietä. Cycloa ei löydy tallista eikä tällä rahanmenolla ole tulossakaan ;)
Jos ympärivuotiseen käyttöön hakisin niin endurancen puolesta puhuisi leppoisampi ohjaus ja pystympi ajoasento. Tosin tässä olin enemmän itse ajatellut, että se olisi myös nastakauden käytössä, koska siihen varsinkin nuo hydr levarit ovat omiaan, ja tällöin olisikin kaikkein parhaiten tuo geo tullut esiin.
Laskisin endurancen vähän samaan kategoriaan kuin spessun roubaix:n. Nyt levareilla ja lokareilla siitä saisi helposti ympärivuotisen pyörän kaksilla tai kolmilla renkailla (nastat, pistosuojatummat ja sliksit).
Ei tarvitsisi montaa pyörää pitää jollei kisaa.
Muuten endurancen ja ultimaten erot ovat vain siinä, että millaista ajoasentoa ja pyörää kaipaa. Toinen on leppoisampi ja mukavampi kun toinen on selkeästi kisaisempi.
On tullut harkittua kuituisen Enduracen hankintaa, kiinnostaa levyjarrut ja sähkövaihteet. Miten Enduracen SLX ja SL rungot käytännössä eroaa toisistaan? Kannattaako tuosta SLX-rungosta maksaa reilu tonni enemmän, jos tarkoitus on hankkia pitkäikäinen pyörä leppoisiin lenkkiajoihin.
Seuraavat mallit kiikarissa:
https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-9-0-di2.html
https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-8-0-di2.html
Oliko noissa jotain muuta oleellista eroa kuin rungon (ja kiekkojen) osalta?
Sama geometria, SLX on kevyempi. Viime kädessä jää kiinni taskujen syvyydestä. Toki osia on helpompi päivittää kuin runkoa. Ja tossa hintaluokassa varmasti pärjää pidemmällekin myös SL- mallilla.
SLX on Canyonilla aina se huippumalli ja grammanviilauksen viimeisin taidonnäyte, josta n. vuoden viiveellä julkistetaan hiukan rahvaanomaisempi SL-versio. Yleensä eroa on n. 200 grammaa, johtuen ilmeisesti SL:n vähän halvemmista kuiduista ja/tai helpommasta valmistusprosessista, jonka seurauksena pitää käyttää vähän enemmän materiaalia. Jäykkyydessä ja mukavuudessa tuskin on havaittavaa eroa.
SL-rungot saattavat olla vähän kestävämpiä. En ole kuullut yhdestäkään murtuneesta SL-rungosta. Sen sijaan SLX-runkoja on jonkun verran mennyt vaihtoon.
SL on aivan riittävä runko "leppoisaan lenkkiajoon" ja eikä tuo runko välttämättä ratkaise edes kisasijoituksia, jos harrastus eskaloituu kilvanajoon. Paras vastine rahoille mielestäni tulee SL-rungosta ja siihen pistetyistä kunnon kiekoista. Tuo Endurace CF SL 9.0 on jo tosi kova paketti.
Itse ostin juurikin tuon CF SL 9.0 nyt huhtikuussa, olen kyllä tykännyt kovasti. Aiempi pyörä Cannarin CAADX cyclocross ja siihen verrattuna on kyllä eroa selkeästi parempaan suuntaan. Toki cc on talveksi hyvä työmatkapyöränä. Näköjään oli jo loppuunmyyty tuo oma koko tuosta Enduracesta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
SLX on hieman jäykempi. Suurin ero on keskiön muhveissa. SLX:ssä bb:n laakerit menee kuituun, kun taas sl:ssä metalliin. Itseasiassa pidemmän päälle sl olisi parempi, koska valmistusteknisistä syistä suoraan kuituun tukeva keskiö on herkempi narisemaan
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Huomasin tuossa vanhaa sotaratsua ulkoiluttaessa että ohjainlaakeri pitää rohisevaa ääntä ja "tahmaa" eli lienee 5v ajelun jälkeen vaihtokunnossa. Potilas siis Ultimate CF muistaakseni vuodelta 2012. Osaako joku sanoa miten tällasta pitäisi lähestyä? Osia valmistajalta ja lähikauppaan laitettavaksi, vai onko nuo Acroksen laakerit sellasta kamaa että voisi löytyä muualtakin?
Melkein olisin canyonin aspaan. Tuskin saa muualta kui acrokselta ja joskus selanneena oli hieman hankalaa saada selkoa ja jäi epäselväksi lähettävätkö niitä edes suoraan.
Canyonin kautta tuli nopeasti
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Vuosia olen palstaa kytännyt ja nyt päätin kysellä. Pari vuotta pyörien parissa ja nälkä kasvaa. Nykyisiä pyöriä perus fixie työpyörä ja Feltin Z85, jota hieman "paranneltu".
Nyt olisi haussa pitkällä hankinta-ajalla (joskus syksyllä) Aeroad CF SLX 8.0 Di2. Mietityttää vain kun moni sanoo että on todella matala ja tiukka ja sitten se tärkein eli koko.
Omia mittoja; pituus 184cm, inseam 88cm, 25v ja höyhen 66kg
Nykyinen Felt on kokoa 58. Original infot: reach 392 ja stack 600. Stemmin (110mm) kääntäny ajan kanssa -16 degree ja 2cm spacereit jäljellä. On aina alusta asti tuntunut jotenkin hieman kiusalliselta mutta ei huonolta sen selässä. Aivan kuin olisi liian pitkä tai jotain. Vai endurance geo tuntuu huonolta?
Fixie on huomattavasti pienempi koko kuin pitäisi ja tuntuu jotenkin luontevalta ja ketterältä. Satula tolppa ja droppi nyt on naurettava.
Canyonin oma mittapalvelu ehdottaa tietysti koko L ja oma numero "kokemus", mutta mietityttää olisiko se M kuinka väärä? Stack siinä on ainakin hurjempi.
L: reach 403 ja stack 570, stem 110mm
M: reach 397 ja stack 551, stem 100mm
Venyvyys minulla on kokoaika parantunut, kun treenitkin alkaa mennä hurjaksi. Mielipiteitä?
Onko kukaan vaihtanut tota ohjainlaakerin kiristystsydeemiä perinteiseen? 30 eurolla saisi kivijalassa töineen normaalin kiristysmutterin ton Acrossin tilalle, mikä ei tunnu pysyvän kireellä eikä siihen saa mitään tuntumaa. Laitanko ostohousut jalkaan ja käyn vaihdattamassa niin Enduraceen kuin Infliteenkin? Onko kellään lainata 120 mm stemmiä 6 asteen kulmalla?
Mistä minä voin tietää?
Joo en ole vaihtanut enkä vaihdattanut, mutta kun viime vuonna jo melko tuskastuneena etsin syytä vähän reippaammin putkelta ajettaessa kuuluneelle napseelle konsultoin (ihan vaan tiskin yli ilman että olisin edes kantanut pyörän nähtäväksi) teknisempää Tonia, hän piti Acros the Clampia yhtenä lukemattoman monista mahdollisista äänenlähteistä ja esitti mahdollisuuden vaihtaa perinteisempään. Uskoisin sen vuoksi ettei tuossa pitäisi olla mitään pelon tai epäröinnin aihetta eli jos koet tarpeelliseksi, siitä vaan!
Mukana tulleesta ohjekirjasesta oli muuten harvinaisen vähän apua mutta Canyonin verkkosivuilta löytyi sentään https://www.canyon.com/download/manu...g_TheClamp.pdf ja YouTubesta:
https://www.youtube.com/watch?v=znpZy3sLbL0
Sikäli kuin minä näistä asioista ylipäätään mitään ymmärrän, oikea suoritus eli asentamis- ja kiristämisjärjestys on tärkeämpi kuin kiristysmomentin säätäminen juuri tietynlaiseksi? ja tietysti sen muistaminen että kun vaihtaa tai kääntää stemmiä pitää muistaa avata ja uudelleen kiristää Acros...
Aeroadin entisen omistajan mukaan Acrosilla oli taipumus vaatia uudelleen kiristämistä kerran kaudessa, enemmän ajava voisi joutua tekemään saman ehkä toisenkin kerran. (No, mä olen varmasti sellainen enemmän ajava mutta ei se mielestäni ehtinyt löystyä ennen maantiekauden päättymistä ja kun se keväthuollon yhteydessä taas kiristettiin, ei vielä ole ilmennyt oireita sen löystymisestä. Voi toki olla että mä en vaan huomaa. Tai sitten voi olla niin että mitä kevyempi kuski sitä tiukemmalla klämppi pysyy.)
Canyon Endurace CF SLX Disc 8.0 ja Challengen 33 mm Gravel Grinder Race renkaat. Edessä on runsaammin tilaa. Takana jo selvästi ahtaampaa, rakoa jäi n. 2 mm takahaarukan alaputkiin.
4 bar paineilla renkaat turposivat n. 37 mm leveiksi. Kiekkojen sisäleveys 21 mm.
http://i1283.photobucket.com/albums/...psnejsyw9q.jpghttp://i1283.photobucket.com/albums/...pseeb0iilv.jpg
Ihme firma, tilasin viikonloppuna pyörän mikä löytyi varastosta ja tänään tuli sähköpostia että lähettävät vasta 19-23.6 pyörän saksasta.?! Aika huonosti menee jos pyörä löytyy varastosta.
Todennäköisesti lähettävät n. viikon sisällä. Oma fillarikin tuli 2 viikkoa etuajassa ilmoitettuun nähden.
Parempi luvata sellainen mihin pystyy, kuin hieman optimistinen.
Vituttaisi vain jos olisi myöhässä
Sent from my iPad using Tapatalk
Itse tilasin hiljattain Enduracen ja tilausvahvistuksessa toimitusaika oli jonnekin kolmen viikon päähän (pyörää oli varastossa). Pyörä oli kuitenkin kotiovella jo noin viikon päästä tilauksesta, joka oli kyllä mukavan nopeaa toimintaa. Ilmeisesti laskevat noihin arvioihin reilusti ylimääräistä.
Mikäs sen parempaa jos tuliskin etuajassa. Toivotaan näin. Endurace meni mullakin tilaukseen.
Minullakin tuli endurace vajaassa viikossa
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eilen illalla otettu maksu että varmaan pyöräkin lähtenyt.
Mä tilasin in stock ultimaten ja maksu lähti maanantaina (kortilta), aluksi kerrottiin että 2 viikkoa mut sitten kolme tuntia myöhemmin tuli viestiä että postitettu. Tuli vähän liian nopeasti, en ollut henkisesti valmis
Endurace cf 7 hankinta mielessä ensimmäiseksi maantiepyöräksi.Rungon koko vähän mietityttää itsellä pituutta 174cm jalan sisämitta 81cm.
Canyonin oma laskuri suosittelee kokoa s mutta ei ole myöskään kaukana xs koko.Ketjua lukeneena ilmeisesti canyonin laskurin suositukset
pitävät aika hyvin paikkansa,pistänkö tilaukseen s kokoisen vai olisiko sittenkin koko xs parempi?
Mä oon 175cm, jalka 84cm ja ajan S:llä. Jos oot rajoilla ni soita Canyonin asiakaspalveluun ja pyydä apua, oon saanu ainakin itse sieltä vastauksen kaikkiin kysymyksiini.