Mukava tutustumiskäynti ja esittely paikallisen panimon tiloihin ja maistiaiset tietysti [emoji4]
Printable View
Mukava tutustumiskäynti ja esittely paikallisen panimon tiloihin ja maistiaiset tietysti [emoji4]
Aivan parhaat työkaverit.
Pari tuotetta oli pienen virheen myötä epäkuranttia tavaraa, joten ne luvattiin meikäläiselle. Sitä en odottanut, että varastosta ja viimeistelystä vielä nähtäisiin se vaiva, että ne pakattaisiin myös asianmukaiseen pakettiin ja niihin laitettaisiin enaritarratkin. Ja tarrassa lukisi "Special Colour + mun nimi". Hienot! Ei näitä paketteja voi edes avatakaan. Täytyy vaan ujuttaa jotenkin se tuote sieltä muovikuplan välistä käyttöön. :D
Tänään ilahdutti se, kun maantiefillarista katkesi etuvaihtajan vaijeri.
! naurettavan halvalla meni, mutta sain kaikki ( 7) huutonettiin laittamani nuket myytyä. Mitäpä niitä suotta kaapissa säilyttämään...no sillä rahalla sain sitten ostettua haluamani convention-nuken ja jäikin vielä satanen itelle.
Täällä Öölannissa mökin isäntä toi minulle aamupäivällä kartan "Cykel- och vandringsleder på Öland" (2019) ja matkailuesitteen "Öland www.oland.se" (saksa/englanti | 2019) muutoin vaan. Kaipa halusi myös nähdä, mitä oikein puuhailen kämpillä. Kävin tuolla hetkellä läpi omalla media-PC:llä läpi autolla taltioituja kojelautakameratallenteita, näitä on jo 500 GB ja joudun jo raakkaamaan tilaa uusille tallenteille.
Tätä kämppää markkinoidaan ruotsalaisen muusikon nimen arvolla (Huom! Ruotsissa on muitakin muusikoita kuin ABBA ja Per Gässle). Hänen isänsä omistaa tämän Falunin punaisella maalatun maalaistalon, jossa ei ole saunaa, jossa ei ole kuivauskaappia, jossa ei ole erillistä tuuletusikkunaa, jossa ei siis ole suomalaisuutta muuta kuin suomenkielinen teksti lämminvesivaraajassa. Portaat yläkertaan ovat tuplasti jyrkemmät kuin Alto de l'Angliru Vuelta a Españassa !!
" Onko vaiva vatsassasi
pahanlainen pakotus
Hetken täällä oltuasi
tulee sulo helpotus "
Opin uuden tavan sitoa kengännauhat ja totesin että sehän on kerrassaan mainio ellei peräti nerokas!
^ kuka sitoo kengännauhoja? mä laitan monot/popot jalkaan siitä vaan valmiiksi kengännauhat solmittuna.
Kun omistaa tällaiset akuankkajalat, on nauhoilla tehtävää, tässäkin yksi ohje
https://youtu.be/RUNMUC-Eszc
Savon Sanomien otsikko. "Anopilta räjähti kerran mokkula"
Siis nimenomaan otsikko, ei itse valitettava onnettomuus.
https://www.savonsanomat.fi/savo/Ano...udesta/1453975
^ Internet ja/tai some räjähtää tai sekoaa aika usein, mitä iltiksen "uutisia" lukee...
Eräs "nukkeilija" suuttui kun laitoin nuken huutonettiin, olin antanu 3 viikkoa maksuaikaa eikä sekään riittäny. No minäkin harmistuin. - - meni tässä kolmisen vuotta, ja nyt tämä henkilö rohkeni ottaa yhteyttä erään ns.Holy Grail- nuken tiimoilta, että voidaankohan me vielä käydä kauppaa :) no tottakai voidaan. Kiva että voidaan olla taas ystäviä. ( kiva on se nukkekin saada kaupaksi, en yhtään mielelläni postita USA:han pakettia kun joudun kuitenkin tililtäni maksamaan sen postimaksun )
Ja kun laittelin näitä viimeisimpia nukkekuvia ( kalastusta) suomalaiselle nukkefoorumille niin totesin siinä itelleni että on tosi kivat ja hyvät kuvat.
:) jipii, huomena Nakkilaan, viime viikolla oli niukemmin saalista ( täysikuu ja se pelottaa nahkiaiset liikkumattomiksi ) mutta nyt tilanne parempi.
^^ Hattivatit innostuvat ukkosmyrskystä. Kuutamon vaikutusta heihin en tiedä.
:) no tottakai Nakkilan Nahkiaispaistamolla käynti. Elävä nahkiainen kädessä on aina ihanaa, tuntea kun nahkis hengittää ( se kidusaukkojen osa tuntuu käteen) ja jännittää vartaloansa, ja puree. Kyllä, "beautiful little creatures" , ja tämä käynti tuli kyllä tosi tarpeeseen.
Aattelin vielä tänä vuonna kerran käydä, joulukuussa.
Nytpä ei woodoot toiminukkaan ja tulit sitten itse purruksi, vaikka sitä olit niin muille toivonut :)
Hah! Näinhän aina käy, jos on toiselle pahansuopa.
Laukku pakattu huomista lähtöä ennakoiden, joudun muulaamaan
rouvankin tarvitsemat tamineet, kun hänellä oli kireähkö aikataulu.
^^ mä annan todella mieluusti nahkiaisten purra mua, oikein pyytämällä pyytelin niin vähän nappasivat vaikka tarjolla olisi ollu pulleeta verisuontakin...
Kyllä Nakkilan reissu kovasti piristi, nyt kun ei ollut niin kiire kun markkinapäivänä, niin sai rauhassa hääräillä. Ja kas, latvialaiset nahka-nahkiaisetkin ovat jo saapuneet Suomeen :) tilasin lisää - nyt vain pitäisi miettiä niille nimet, yksi tulee olemaan "Asum" ( Pacific lamprey alkuperäiskansan kielellä )
Sain pankkikorttini toimimaan. Ei vaatinut kuin kolme käyntiä eri konttoreissa, että löytyi tarpeeksi sitkeä virkailija, joka sitten lähetti kuvauksen ongelmasta tekniseen tukeen.
niitä pitää olla ainakin 18
Läskissä tempotangot ja tietysti 45° kulmassa.
Alkaa pikkuhiljaa olee vointi normi... unohtuu kuin kivaa olla terveenä jotakuinkin :)
Jipii, mun Imogen-nukkeni nahkiaiskasseineen ja "nahkiaisineen" pääsi Nakkilan Nahkiaispaistamon facebook-sivulle :D
( 22. lokakuuta- päivitys)
https://www.facebook.com/nakkilannahkiaispaistamo/
Tein eilen ruokaa perheelle ja sillä aikaa kun ruoka oli uunissa niin putasin fillareiden renkaanvaihdon parissa. No, sitten nostin valmistuneen ruoan pois uunista ja laitoin saalaattipuolen pöytään ja ilmoitin että itsepalveluna olkaa hyvät, meikä menee nyt suihkuun. Poitsu oli lapannut ison satsin ja todennut että isän ruoka on aina hyvää ei tarvi maistaa etukäteen. Näin tytär raportoi kun tulin pöytään. Kyllä siitä hyvä mieli tuli, etenkään kun läheskään aina ei ole mitään pojan lemppariruokia tarjolla, nyt kyllä taisi olla yksi suosikeista.
^nyt haluaa mitä se ruoka oli.
Tätin paino noussut vajaassa viikossa 700g. Hipii, lettukestit jatkuu!
Viimein ehti ajamaan lumentulon jälkeen. Jäätynyt vesi, 3" nastakumi ja sähkö sopii mielestäni yhteen paremmin kuin hyvin.
Nyt oli kyse ihan arkiruoasta,e li makaroonilootasta. Tosin meikäläisen tekele on kyllä kriittisen nuorison mieleen ja suurtaulousversiot on aina saaneet murska-arviot minun tekemääni verrattuna. Ehkä ero on rohkeammassa maustamisessa, reilussa kananmunan käytössä ja muskottipähkinässä. Viimeisin versio oli erityisen reilulla sipulimäärällä varustettu kun kerran niitä sipuleita näytti olevan niin paljon. Yllättävintä on ollut se, että pojalle maistuu myös tekemäni täyskasvisruoka (no, ei vegaaninen kuitenkaan, koska mukana yleensä kala- tai osterikastiketta) ihan hyvin. Kyse kuitenkin 15vee kaverista, jolle hamppari ja makkaratyyppiset tuotteet on se juttu.
^ahaa! Makaroonilaatikkohifistelyyn suosittelen kokeilemaan tv-kokki Kari "Kape" Aihisen makaroonilaatikkoa. On hyvää!
https://www.soppa365.fi/reseptit/pas...karonilaatikko
Lähikaupassa odottelee uusi runko. Ennätyksellisen pitkät pari tuntia tiedossa.
Kiitos linkstä! Tuossa reseptissä minulle kokeilematonta oli tuo aurinkokuivattu tomaatti tässä yhteydessä, jota kyllä muualla pastaruokaan on koklattu. Yksi aines (jotkut sanoisi mauste), jota tykkään käyttää, on kokonaiset viher- tai rosepippurit. On tullut käytettyä jopa siinä määrin että olen saanut rakentavaa palautetta asian tiimoilta.
Jotta pysytään topicissa niin tämä linkki sai hyvälle tuulelle. Ruoka, sen suunnittelu, tekeminen ja etenkin syöminen noin yleensäkin aiheuttaa hyvää mieltä.
Kyllä. Tänään lounaaksi oli tajolla paistettuja siikafileitä, peruna-piparjuurimuussia ja pinaattikastiketta ja paahdettuja vihanneksia ihan normaaliin (~10) lounashintaan. Iltaravintolassa kasaamani olisi maksanut 24-26€. Ja paljon vähemmällä siialla. Hyvää.
Toi Aihisen makaroonilåda on muuten kätevä tehdä valmiiksi jääkaappiin yöksi muhimaan ennen paistoa. Sitten kun tulee vaikka sieniretkeltä tai fillarilenkiltä senkus heittää uuniin ja saa vaivattomasti ruokaa.
Se että pääsee kotikulmille töihin. Kivaa vaihtelua tuo vantaan/espoon komennus mutta aika heikkotasoinen majoitus osan ajasta ja ei tuosta varsinaisesti ylimääräistä jää kuin parikymppiä päivä.
Romaanivähemmistön työpaikkakiusaamattomuus.
Talon loppukatselmus meni läpi ja mihinkään ei puututtu. Leijun varmasti vielä pari päivää onnesta.
.500 Jeffery. Olkapää muistanee huomennakin.
Huippukuntoinen latu, alamäetkin alkavat mennä jo kelvollisemmin
...Köftiksellä vaan novelleja...ja Ojan Jackilla yksi ateria maksaa saman verta kun mun viikon sapuskat...
Mutta sain yhden lähetyksen kuljetuksen sovittua keskiviikoksi, niin olen kotona vastaanottamassa joulupakettiani.
Janne on löytynyt ja on "hyvässä fyysisessä kunnossa", jess! :)
Eli hyvä henkinen puoli uutisoinnissa kuitenkin rajattiin ulos, vaikka näin ei olisikaan. Paskaa uutisointia :(
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006301602.html