No katso datasta mitä se näyttää. Connectista näkyy ihan kännykän apsinkin kautta jalkatasapaino pisteinä.
Printable View
130:n ei vissin lue jalkatasapainoa, ainakin sellainen hävisi datakentästä kun ostin sen hajonneen 530:n tilalle ja jostain muistan myös näin lukeneeni
Jotenkin tuntuisi, että se kuitenkin tallentaa datan ihan normaalisti. Noita datakenttiä ei vaan ole olemassa.Lainaus:
Here you can see me picking out some of the details for a given screen. What you’ll notice though is that the Edge 130 has a slightly reduced set of data fields. For example, in the power meter side of things you’ve got the power data fields like average power, 3-second average, and lap power. But you lack more advanced fields like Normalized Power, power balance, and TSS/IF.
Tai siis pakkohan sen on näin olla.
Connect vaan auki kännykästä niin näät onko ongelmia
Juu, heitän. Tai oikeammin jätän varalaitteeksi.
Se ei näytä connectissa tasapainoa, harjoittelun tilaa eikä tss:'ää, np näkyy
Pitää ehkä tutkia tuota tarkemmin, olen vain ruuvannut polkimet kiinni ja yhdistänyt ne kulloinkin olemassa olevaan ajotietokoneeseen.
130 plussa ei myöskään näytä suoritustasoa/performance conditionia joka lienee yhdistelmä wattipolkimen wateista ja sykkeestä. Tämä oli myös numero jota aina lenkin alussa tsekkasin mutta siitä poispääseminen on ollut hyvä asia koska se vähän alkoi jo määritellä lenkkifiiliksiä.
Ensin ajattelin että kun laite oli kerran ostettu niin että se on ihan ok ja riittävä, mutta nyt olen sitä mieltä että minimi olisi 530.
Varsinkin jos 130:n ei pysty välittään millään muotoa kaikkia wattipolkimien antamaa dataa.
Suoritustasoa katsellessa kannattaa ymmärtää mistä tuo tulee. Pw:hr.
Eli jos olet syönyt tosi tuhdin aamiaisen, tai on vähän liikaa päällä vaatetta, niin saat huonon arvon. Sitten taas jos paleltaa niin olet muka kovassa kunnossa. Tai jos syke on laskenut liian määrän vuoksi.
Vähän luulen, että Garmin on vaan rajoittanut softasta toimintoja 130:n kanssa. En vaan jaksa uskoa fit filen muutoksiin.
Faveron aspasta otettiin yhteyttä ja kerrottiin toimenpiteet, eli oikea poljin oli pudonnut pois ja ajelin Unona. Varmastikin käyttäjävirhe edellisen päivityksen aikana. Uudet linkitykset ja päivitykset niin nyt pitäisi taas toimia.
Faveron aspa kyllä tekee huolellista työtä. Mun pitäisi vielä tehdä Static Weight test, ajaa vastaava datasetti toisella pyörällä, sekä lisäksi koittaa päästä narisevasta poljinäänestä eroon purkamalla polkimet ja putsaamalla (eipä mulla edes ole työkalua, jolla päätylevyn alla olevan mutterin saisi pois...)
Taidan ostaa uudet, tai mieluumminkin Fillaritorilta vähän käytetyt.
Tiedoksi heidän vastauksensa:
I checked them carefully and I could see the difference in power. Moreover, I noticed the balancing value was odd (59,6%-40,4%).
By analyzing again the status of your pedals, I could see you added some power adjustments on your right sensor. Would you be so kind as to let me know if you performed the Static Weight test to introduce those values?
If this is not the case, I kindly ask you to take the adjustments off and try to see if the power is more similar to the one of your trainer.
If you still see a difference, in order to exclude all possible external factors, and if it is possible, I kindly ask you to install your pedals on one of your friends' bikes or on your bike mechanic's bike and ask them to have a ride pedaling uniformly at a constant cadence, comparing the data with their trainer. They should use their cycle computer and switch off all the technological devices nearby.
I kindly ask you to let me know if the situation improves.
Moreover, I will wait for the pedals pictures to come when you have the chance to disassemble them.
Onko laakerit ehjät? Nuohan on tosi helppo vaihtaa, eivätkä maksa edes paljon. Minusta tuollainen kuuluu polkimien huoltoon.
Ei faveron aspa pyydä sinua tekemään static weigt testiä, vaan ihmettelee miksi olet säätänyt toisen polkimen tehoa sliderista alemmaksi. Siis että oletko tehnyt static weight testin, jonka mukaan olet polkimista tehoja säätänyt? Tuo painotesti on siis sellainen, jolla säädetään polkimen näyttämä saletisti kohdilleen riippuvan painon avulla.
Eli, johtuuko virheellinen näyttämä nyt vain siitä, että olet vahingossa säätänyt kännyn apsista toisen polkimen tehon vääräksi?
Enpä minä laakereista tiedä, kun en siis edes saa poljinta purettua auki...
Aspa pyysi minua tekemään Static Weight testin jo aiemmassa viestissä, ja siitä tuo "Would you be so kind as to let me know if you performed the Static Weight test to introduce those values?"
Kun muutama vuosi sitten pannutin kovassa vauhdissa ja pojin sai aikamoisen osuman, tein tuon Static Weight testin. Silloin piti säätää korjausta oikealle polkimelle. Tuo L/R-epätasapaino sen sijaan on tullut nyt tämän talven aikana. Tuo SW-testi ei olisi ihan mahdoton tehdä edes tällaiselle laiskurille.
Sen sijaan epäilen ehdinkö ja jaksanko ja osaanko tehdä tarvittavia toimia ennen reissuun lähtöä kahden viikon kuluttua. Katsotaan nyt, jos edes saisi ensi viikolla tarvittavan hylsyavaimen hankittua.
No mutta silloinhan tuo on tosiaan sulta ihan oikein tehty ja pitäisi nyt selkeästi tehdä uudelleen. Poljintasapainon muutos tosiaan kertoo selkeimmin laitteen viasta.
Tosin vähän epäilyttää vioittuneen polkimen korjaus tuolla static load säädöllä. Olen itse käyttänyt tuota Garminin kanssa ainoastaan testiin. Siis jos se antaa väärää arvoa tiedän polkimen olevan rikki.
Katsoin garmin connectista fit filet, ja en löytänyt otsakerivia vasen/oikea tasapainosta eikä mikään lukusarjakaan viitannut sellaiseen.
Olisiko niin että vaikka favero lähettää po. dataa, niin garmin 130 ei osaa erotella/jakaa sitä ja sen vuoksi se ei connectissa.
Vähän varauksella tämä fit filenkin tsekkaus.
Nyt on kyllä puhdasta kehumista Shimanon uudesta ja parhaasta Dura-ace tehomittarista.
https://www.dcrainmaker.com/2023/02/...ingly-bad.html
Ei vaan oikeasti käsitä miksi tuollaista tuubaa työnnetään väkisin markkinoille. Porukka ostaa 15ke fillarin ja mittari on täysin susi.
Käsittämätöntä sekoilua Shimanolta. Jos eivät saa toimivaa tehomittaria tehtyä, niin ei siinä mitään. Mutta se, että laittavat myyntiin yli 1000€ maksavan SER-jätteen, ei ole ok. Ja vieläpä toistamiseen.
No niin. Sitkeästi on DC antanut shimanolle aikaa korjata laitteensa ennen jutun julkaisemista. Tämähän on siis ollut tiedossa jo tosi kauan. Sen toisent youtube hörhön revikkahan tuli jo ajat sitten.
Ropsit kyllä rainmakerille hyvin kirjoitetusta jutusta. "Yleensä tässä alussa on unboxaus ja laitteen tarkempi esittely, nyt niitä ei ole, koska niitä ei vaan tarvita. Tämä pska ei tee sitä mitä pitäisi, eli se ei mittaa tehoa luoettavasti"
Väärin näyttävä tehomittarihan on ihan ok, jos se näyttää sen aina väärin ja samalla tavalla. Shimanon kanssa tuo ongelma johtuu saletisti edelleen erillaisista kammista. Tuollaisten kampien kanssa ei vaan saa toimimaan vääntöön perustuvaa mittausta.
Ois kyllä mukava olla SRAMin insinöörien kanssa kahvilla nyt. Voi olla iloista porukkaa :)
Mistähän voisi johtua noin iso ero peruslenkissä ? Assioma Duo polkimet, tässä alla "peruslenkin data" ja tuolla alempana erään ITT kisan data.
Olen melko nöösi käyttäjä noissa tehopolkimissa, n. 2kk. Ja mitä tuo tasapaino vasen / oikea loppujen lopuksi tarkoittaa ? Onko noilla juurikaan merkitystä ? Ei googlaamalla löytynyt vastauksia. Outoa, että vasen on "vahvempi"
Peruslenkin data:
Tasapaino vasen/oikea
53% vasen / 47% oikea
ITT-kisan data:
Tasapaino vasen / oikea
51% vasen / 49% oikea
Vääntömomenttien arvoissa ei ollut juurikaan eroja 86%V/88%O.
Mulla lähtee quarq takuuseen. Saas katsoa tuleeko uutta laitetta, vai bumerangina takaisin.
Näyttää noin 4% liikaa verrattuna tacx neohon ja vector3
Olisi pitänyt hankkia se p2max.
Olen katsellut vähän tehomittareita graveliin, mutta valinta on aika vaikea:
-mittaavat polkimet ehkä unohdan, sillä polkimet saavat aika usein kunnon iskuja ja tonnin kolahdus kiveen ei tunnu ajatuksena kivalta.
Joten ehkä sitten Stages. Toiselta puolelta mittaava olisi helppo tapaus, mutta jos tekisi mieli suoraan molemmilta mittaavaa, niin onnistuuko muunnos yhdelle eturattaalle ja esimerkiksi ovaalille, vai tuleko mittaukseen ongelmia tai onko paristokotelo sijoitettu siten, että monetkaan 1x rattaat eivät mahdu.
Stagesin lisäksi muita vaihtoehtoja? Vaatimuksena olisi luotettava toiminta Garminin kellon kanssa (tällä hetkellä 6x Pro).
Itse löysin etsimällä, että ovaalin kanssa Stages antaa 4-5% hyvää mittaukseen: https://support.stagescycling.com/en...c-chain-rings-
Spideria vaan niin ei tarvitse enää murehtia.
Itse en osaa enää kyllä suositella muuta kuin p2maxia. Sen verran paljon on ollut quarqeissakin ongelmia.
^joo, niillä näyttäis olevan suoraan Shimanon HT2 yhteensopiva, joka söisi samoja Shimanon rattaita. Miten käy mittaustarkkuuden ovaalin kanssa, entä onko kokemuksia Garminin kanssa?
Garminin kanssa tietysti kaikki toimii. Mulla ei ole ovaaleista kokemusta, mutta muistelen p2maxin ja assioman toimivan ok noiden kanssa.