^ Itsellä siis juurikin tuo racesport.. pitänee vaihtaa jotkut muut alle.
Printable View
^ Itsellä siis juurikin tuo racesport.. pitänee vaihtaa jotkut muut alle.
Vaihdoin noiden tilalle SnakeSkin-versioina eteen Schwalben Rocket Ron 2,25" ja taakse Racing Ralph 2,25". Hyvin toimivat ja niillä ajellut nyt pari vuotta tyytyväisenä. Sen verran takaa kulunut jo nappulat pois, että ensi kesäksi odottaa kokeilua varten Maxxis Ikon TR EXO 3C 120tpi 29x2,2" renkaat eteen ja taakse. Kauhee nimimonsteri, tulikohan tohon nyt edes kaikki merkinnät mitä renkaan kyljessä lukee. :D
^
Oijoi, jäiköhän siitä Max Terra pois? mulla ainakin tais vielä semmonenkin olla 3C Minionien kyljessä. Tarttis viivakoodinlukijaa vastaavan laitteen noille nimille. :D
Noi Contit on vähän erilaisia, kun eivät ole tlr. Toisilla ne ennenpitkää tiivistyy, toisilla ilmeisesti ei, kiekko-, tai rengaskohtaista.
Itse sain yhden Racesportin litkutettua kaverille, mutta omille vanteille en saanut edes kiskottua X-Kingiä, ei vaan riittänyt voimat, eikä renkaan reuna tullut yli, vaikka miten änki Stripin keskiuraan muita kohtia. Käytän ne nyt sisurin kanssa, useimmiten takarenkaina, pidän kyllä renkaista kuivalla.
Mullakin on Minioneissa 3C MaxTerra, mutta Ikoneissa tuo 3C on erilainen seos ja nimeltään MaxSpeed. Se siitä jäi vissiin vielä puuttumaan.
Niin ja onhan nuo mun Schwalbetkin Evolution, PaceStar, SnakeSkin, TLR. Nykyään ilmeisesti nimellä TLE. Kaikenlaista ne keksii.
Niin muuten olikin joo Max Speed. Itsellä on vähemmän ollut noi käytössä niin ei ole noi nimitykset mennyt vielä jakeluun.
Niinpä, kyllä ne muuttuu kokoajan. Vuodenkin olis seuraamatta niin olis auttamatta ulapalla nimityksistä.
Stanin venttiilit on itsellä vuotanut monesti DT:n vanteilla. DT:n omilla venttiileillä taas pitänyt aina. Conteista racesport versiot saa pitämään mutta vaatii todennäköisesti litkun lisäämistä ja ravistelua useampaan kertaan. Itsellä meni niiden kanssa hermo kun viimein sai pitämään niin seuraavalla lenkillä kylki auki
Racesporteistahan tässä oli puhe.
Conti MountainKing 2.2 RaceSport en saanut tiivistymään. Hiljalleen hikoili kyljestä paineet veks. Tilalle tuli Maxxis Ardent Race EXO TR. Kertalaakista piti ilmat
Mistäs sais sitä virallista tubeless teippiä "Tesa 4289" tilattua esim. 30mm leveydellä ilman että joutuu montaa rullaa haalittua?
Rullabearing ?
^ 25mm näyttää löytyvän. Itse asiassa 40mm olisi paras. Tullee läskiin.
Suuria ongelmia ei ollut tubelessin teossa. Ainut että spessun fast trakit ei nousseet vanteelle, tarvii duunista kysellä saisiko napsauttimen joku aikaiseksi. Laitoin sitten GC:t, nehän nousi itsestään liki... Tänään kävin parinkympin lenkin, hyvin rullasi, pito parani ja pompotus väheni. Oheisissa videoissa paine edessä 0.30 ja takana 0.35. Piti vähän katsoa että miltä näyttää.
https://vimeo.com/162062688
https://vimeo.com/162062797
^
Onkohan ihan kannattavaa pitää noin alhaisia paineita? Entä sitten, kun hyppäätkin jostakin ja rengas yhtäkkiä antaakin periksi vanteeseen asti?
Eihän käsin tankoon nojaamalla saa mitenkään samanlaista efektiä aikaiseksi mitä hypätessä tulee.
^ Kannattaa. Tosin paksumpi kumi kivempi niin ei pohjaa niin helposti, mut ei se pikku vanteelle kopsaus mitään haittaa.
Nostin paineita ajolenkillä edessä 0,40 ja taakse 0,45. Sillä en saanut läpilyöntiä aikaiseksi normaaliajolla. Kun paineet 0,30 / 0,35, niin tuntui joissain paikoin laskevan vanteelle asti. Mutta rengas ei silti burbannut. Noissa 4' nakkirenkaissa pitää olla enempi painetta kuin isommissa.
En oikein usko tuohon nanan hyppy teoriaan. Hypätessä joustat kuitenkin jaloilla. Jos rengas kestää ajaa juureen tai kiveen vauhdilla, niin paineita on ihan riittävästi.
Se renkaiden vertailu ja jatkuva vaihtelu on ihan turhaa, jos ajelet maastossa liian kovilla paineilla.
Sinun mielestäsi tankoon nojailu vastaa siis vauhdilla kiveen ajoa vai miten tuo pitäisi tulkita? Minä sanoin vaan, ettei tankoon nojaamalla saa samaa efektiä aikaiseksi kuin hyppäämällä, tämä kattaa siis luonnollisesti myös muulla tavoin vauhdilla ajamisen, ajattelin sen olevan itsestään selvää, siis myöskin kiviä päin ajelut.
Ja hlö jo kertoikin nostaneensa ajoa varten paineita.
Juu, joutui vähän nostamaan. Minun painollani ( 78kg ) tuo 4' GC kolautteli läpi kun ajoin reilumpaa vauhtia metsäpolkuja. Nuo videot kuvasin että näen itsekin miten kumi käyttäytyy terävää estettä vasten. Kun ajaessa ei oikein voi kytätä kumeja :)
Oikea paine ainakin enskaprätkässä oli mielestäni sellainen, että normiajossa saattoi väärin kiveen ajaessa kolauttaa vanteelle. Eli oikealla ajotavalla ei lyö vanteelle vielä, mutta virheen tehdessä voi vähän pusua antaa.
Sama tyyli ollut läskeilyssä, kun käynyt pikkupaineilla leikkimässä kivikossa. Aikalailla lemppari paineet on 4.8 JJ:ssä siellä 0.4 tuntumassa.
No nyt pukkas ongelmaa.. Takarenkaan virkaa toimittava Spessun 6Fattie Ground Control 3" tubeless ready ei pidä ilmoja, vakiona tulleet tubeless venttiilit paikallaan ja 2 mitallista litkua sisällä. Eturengas Specialized 6Fattie Purgatory Control 3" toimii moitteetta samalla venttiilillä ja litku määrällä. Lenkillä paineet laskee hissukseen ja kun rengasta puristaa kyljistä ilmaa vuotaa kehän ja renkaan välistä.
Mitä neuvoksi?
Presta-sielu on ilmeisesti kuivattanut sisäänsä litkua kun ei oikein ilma tahdo kulkea läpi. Lämpimässä vedessä liottamalla venttiili alkaa liikkua kevyesti, mutta jämähtää uudestaan, eikä paineilmallakaan saa henkeä kulkemaan. Roskiskamaa, vai saako tuota litkua (Zefal) jotenkin liotettua venttiilin sisältä pois?
Olisiko parempi vaan hommata uus sielu ?
Nappasin jo korvikkeen yhdestä sisurista joten akuutti tarve tyydytetty. Pitää joskus muiden hankintojen yhteydessä muistaa tilata varakappaleita. Mutta jos tuon saisi ajan kanssa jollakin konstilla liotettua, niin olisihan sekin kiva.
Kannattaa jostain pyöräliikkeestä ostaa 1-2 varasielua. Eivät maksa juuri mitään, mutta tukkeutuneen voi jättää rauhassa likoamaan.
Itse olen kokenut parhaaksi vaihdella säännöllisesti aina "uusi" tilalle ja liottaa "vanha" hyvin. Jossain vaiheessa ne mennevät silti totaalitukkoon, mutta itse en ole vielä yhtään joutunut siksi heittämään pois. Aina on auennut, kun riittävän kuumaan veteen laittaa riittävän pitkäksi aikaa, putsaa kuivuneet käsin ulkopuolelta ja tuhauttaa pumpulla loput.
Meni pinna poikki ja pätkä jäi nippaan sisälle. Eli nippa pitää vaihtaa ja tubeless teippi rikkoa. Meniskö vaan teippaamalla tuosta kohtaa reikä umpeen vai pitääkö vaihtaa koko tubeless teippi että saa pitämään?
Sent from my iPhone using Tapatalk
^ no mulla tippu ketjut pakan taakse ja katkaisi yhden 2.0/1.5 mm Revolution pinnan joka ampui hiilarivanteen läpi teipin halki.
On tähän asti kestänyt kolmen pinnareiän yli yltävällä teipin pätkällä. On toki koko vanteen sisäleveyden levyistä joten kumi pitää paikallaan ja litkut hoitaa loput.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...r-pump/p/11881
Tähän vempaimeen saa lisäpotkua suurentamalla suuttimessa olevan kuristinkappaleen org. n. 2.5mm reiän. Porasin em. reiän 3.5mm ja max. virtaus kasvoi huomattavasti.
Lieneekö joku turvajuttu tuo kuristin? Uteliaana savolaisena purin suuttimen ja samalla operoin sen.
e: tarkennetaan, jotta kuristinnippeli sijaitsee letkussa suuttimen&letkun liitoskohdassa. Irrottamalla suutin ja ko. nippeli letkusta, napsautinpumpusta saa kätevästi paineilmaa pieneen tarpeeseen.