48€ taitaa olla Suunnistajankaupassa tuo pääosa. Yksi kaveri moisen oli kiinaihmeeseen hakenut ja muistaakseni puhui 48 eurosta.
Printable View
48€ taitaa olla Suunnistajankaupassa tuo pääosa. Yksi kaveri moisen oli kiinaihmeeseen hakenut ja muistaakseni puhui 48 eurosta.
Oma DX:n fillarilampun tilaus lähti 11.10 ja seuraavana perjantaina 16.11 se lähti tulemaan tänne päin. Eilen 28.11 se sitten tuli.
Tuntuis olevan iha hyvä lamppu, mut huomenna ensimmäinen testi lenkki niin siellähän selviää. Fenix ld20 ja tuo DX lamppu, toinen tankoon ja toinen päähä ni eiköhän nillä näe iha ok.
Hyvin oli pakattu ja kaikki oli mukana mitä piti.
Ilmeisesti tuo mun toinen lamppu tulee ensi viikolla :) Outoa tässä on se, että tilaus muuttui 10 päivää sitten "shipped" muotoon. Tuli haettua paketin tiedot Hong Kongin ilmapostista ja siellä on maininta, että paketti lähtee 30.päivä kohti Suomea. Ootas Hong Kongissa päivä on jo vaihtunut ja siellä kello on nyt noin 01.12 eli se lähtee "tänään"
No niin, ny on ensimmäinen testilenkki takana tuon DX taikaloisteen kanssa. Ajelin asfaltilla, soratiellä ja vähän metsäpolulla. nyt on lamppu jolla todellakin näkee.:)
Ainoa parannus mikä ois omasta mielestä hyvä, ois kytkin josta vois valita valotehon
low -> high ja erillinen on/off kytkin.
Onkohan Lupinen vastaavassa tämmöistä toimintoa?
Lupinessa painetaan lyhyitä painalluksia tehon säätämiseksi ja pitkään painamalla se sammuu.
Lohjanharjun polut tuli koluttua nyt pimeellä.
Mukavaa oli ja valot pelitti ongelmitta.
Pelkästään yhdellä lampullakin näki hyvin hitaammilla pätkillä.
Eiköhän noilla maantielläkin talvella pärjää :D
http://www.niterider.com/prod_pro1200.shtml
Äsken kävin juoksulenkillä Hopen Vision 4 valon kanssa ja valoteho oli ainakin tiellä juoksuun vähintään riittävä jo 2 teholla. Pitänee käydä pimeässä fillaroimassa kun vaan ehtii niin näkee riittääkö se poluilla pyöräilyyn. Luulisin että teho on riittävä siihenkin. Jos joku vatuloi Wilman ja tämän välillä, niin voin suositella tätä selvästi halvemman hinnan vuoksi. En tiedä minkä verran Wilma maksaa kahdella 5ah:n akulla, kypäräkinnityksellä ja otsapannalla varustettuna, mutta villi veikkaus on noin 500€.
Tuo vilkku moodi on minusta aika turha, minkä voisi jättää pois.
Vertasin fenixin ld20:een, jossa on 180lm, ei ollut hirveempää eroa vaikka tässä DX:n lampussa pitäis olla ne 900lm. Fenix oli kirkkaampi kun vertasi dx:n 500lm modeen. Ilmeisesti sattunut kohdalle se tehottomampi versio? Onhan tästä lumeni määrästä jo keskusteltu mutta yllätti vain se teho määrä kun kuitenkin puhuttiin 900 lumenista. Mutta onhan se kuitenkin aika kirkas, ei siitä mihinkään pääse.
Miten olette muuten laittanut noita kiinni kypärään? Olen varsinkin yrittänyt laittaa tuota fenixiä mutta en saa sitä kunnolla kypärään kiinni siten, että se olisi oikeassa kulmassa ja tukevasti.
huomaa myös se että heijastimet/linssit ovat erilaiset joten valo suuntautuu eri tavalla eli 10lumenin teholed voi olla todella kirkas 1asteen spotilla ja ero 1000lumeniin voi olla siten huomaamaton vaikka todellisuudessa tietty se esim 1000lumenia on kirkkaampi :) .
kannattaa valotehoa kotikonstein tutkiessa valita jokin pitkähkö tunnelin omainen metsikkö tms ja siinä kohdistaa valot ensin tismalleen samalla tavalla ja sen jälkeen vasta tutkii että kummasta tulee laajempi valokuvio ja kuinka hyvin yksityiskohdat näkyvät siinä ja sama molempien lamppujen spoteille eli kuinka kauas näyttävät ja kummalla näkyy paremmin yksityiskohdat.
se kummasta näet eniten yksityiskohtia molemmilla tavalla testatessa on luultavasti myös se tehokkaampi.
Fenix LD20:n olen kiinnittänyt tällä tavalla kypärään:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...pictureid=2635
Eli lamppu on vyökotelossaan, joka on sitten erillisellä tarranauhalla kiinni kypärässä. Ulkonäkö on mitä on, mutta ainakin lamppu on pysynyt paikoillaan ja kulma on sopiva. Viime talvena kokeilin myös Fenixin BikeMountia, mutta sitä oli paljon vaikeampi säätää sopivaan kulmaan.
Mä en ole vielä ymmärtänyt DX:n lähetyksien logiikkaa. Itse tilasin lampun 6.10 ja 19.10 pitäis olla lähetetty, mutta mitään ei ole kuulunut. Toinen tilaus on tehty 8.10, mutta se odottaa vieläkin jotakin. Yhteyttä pyysivät ottamaan. Tämä toinen tilaus on otsalamppumalli.
Jotkut saavat tavaransa kohtuu nopeasti, mutta toisilla kestää ikuisuuden. On tää niin väärin :mad:
Itsellä on tapana joskus vihellellä tai lauleskella pyöräillessä. Yleensä tosin lähinnä silloin kun oletan, ettei kukaan ole kuulemassa. Mutta varsinkin laulamalla kyllä antaisi itsestään sen verran mielenvikaisen kuvan, että vastaantulijat väistäisivät varmaan tien toiselle puolelle jos voisivat.
Itse koitan yleensä tarvittaessa käyttää kelloa, mutta joskus on tullut koiranulkoiluttajien kohdalla myös vihelleltyä. Yleensä olen yrittänyt suosia kappaletta "Oi katsoppas vaari tuota hauvaa". :cool:
Lainaus:
Itsellä on tapana joskus vihellellä tai lauleskella pyöräillessä. Yleensä tosin lähinnä silloin kun oletan, ettei kukaan ole kuulemassa. Mutta varsinkin laulamalla kyllä antaisi itsestään sen verran mielenvikaisen kuvan, että vastaantulijat väistäisivät varmaan tien toiselle puolelle jos voisivat.
Itse koitan yleensä tarvittaessa käyttää kelloa, mutta joskus on tullut koiranulkoiluttajien kohdalla myös vihelleltyä. Yleensä olen yrittänyt suosia kappaletta "Oi katsoppas vaari tuota hauvaa". :cool:
Kukahan DIY-mies kehittelisi jarrut, jotka saisi vinkaisemaan oikein kunnolla halutessaan?
Kummassa fenixessä on parempi valokuvio pyöräily käyttöön PD30 vai TK11?
Saattaahan se kismittää kun tavaroita ei näy, mutta noilla hinnoilla ja ilmasilla postikuluilla ei oikeen oo varaa valittaa. Nopeempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta ne maksaa. Valintojen maailma...
Se on tietty eri asia jos se paketti oikeesti katoaa matkalla Suomeen.
Passaako niissä DXn lamppujen laturi suoraan pistorasiaan vai pitääkö siihen olla tämmönen adapteri systeemi? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529
Kiitoksia myötätunnosta
1. Näin on - onneksi olin ennakoinut ja vähentänyt vauhtia, kun vastaantuleva näytti käyttäytyvän epävarmasti.
2. Täällä ei yskäisyt ja kellokaan aina auta, kun ihmisillä on korvastereot päällä - niin oli tälläkin kaverilla, eikä hän kuullut kelloni pingausta kauempaa.
Asun Võrun kaupungissa ja täällä liikennekulttuuri on vielä heikohko. Virolaisilla on tapana peittää koko kevyenliikenteen väylä tavallisesti niin, että kuljetaan käsikoukkua ja jutustellaan mukavia. Samoin pyörätapahtumissa ajellaan useampi rinnakkain, että voi seurustella. Ja kulttuuriin kuuluu vielä sanonta, että joka ei riskiä ota ei shampanjaa juo!
Että kaikki valot kehiin, mitä vain on - vaikka vähän häikäisisikin.
Muistelin, että joku postasi linkin yhdelle Venäläiselle sivulle, jossa on taskulamppujen "beamshot" -kuvia.. No, en kuitenkaan löytänyt, mutta onneksi google auttoi tässäkin ongelmassa :D
http://fonarevka.lux-rc.com/
Kuvauspaikkojen valaisin listat ovat erilaisia, mutta jos esimerkiksi valitset kuvauspaikaksi "Road", niin siellä on molemmat lamput listalla. :)
Se yskäisy kommentti oli siihen tyttö ja koira haaveriin.. Ekassa haaverissa siitä tosiaan ei olisi ollut mitään hyötyä. Ihmiset eivät tajua, kuinka he altistavat itsensä vaaratilanteisiin noiden nappikuulokkeiden takia. Siinä helposti unohtuu ympäristön tarkkailu ja muiden huomioon ottaminen kun ajatukset ovat muualla.
No, mutta tuohan kuulostaa tulta :D Samaa siis harrastetaan täälläkin..
Meneekö paljon pieleen lm lukemista, jos pudotan nollan pois perästä niin saan suuntaa antavan W-määrän? Kysessä siis hehkulangan tuottama valo,
Mikäli arvio pitää kutinsa edes jollakin haarukalla, niin sokaiset vastaantulijasi pöpelikköön?
Molemmissa tapauksissa tietenkin se heijastimen muotoilu on se oleellinen tekijä.
P.S.
Olen nyt ajellut viikon Shimanon Shimano 6V / 2,4W napadynamon (Biltema, polttimon polttaja(!)) yhdistettynä tuohon
http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0
Ei voi kuin kehua, valokuvio ja voimakkuus. Kondensaattorin ansiosta valoteho säilyy myös "ryömintänopeuksissa"
Työvälipyöräily ympäri vuoden, eikä hyydy paristot pakkasessa.
Toimitus kotiovelle hoitu alle 1 vko.
Olen miettinyt paljonkin tuota vastaantulijan häikäisyä valaisinta valitessa (myös itse kokoeneena) ja uskoisin että tässä tapauksessa sekin olisi minimoitu.
Mites toi DX:n Magicshine-lampun kypäräversion hihna oikein istuu? Olisko kellään näyttää kuvaa siitä kypärään kiinnitettynä? Tilasin nyt sellasen mutta tuli vähän jälkiehkäisyfiilis että onko se kiinnityspanta sittenkään mun tarkoitukseen sopiva.
Nappulakenkalle suurkiitokset tuosta linkistä itäpoikien valotestiin, uusi pd 30 on ilmeisesti kirkkaampi kuin tuossa testissä oleva.
Honkkarista tilaamisessa hintaan kuuluu jännitys siitä mitä on saamassa. Ei noita hirveästi ole kiinnostanut ainakaan mun pennoisia palauttaa, jos jossain kilkkeessä on ollut ongelmia. Paketin purkuun ja käyttöönottoon kannattaa varata yleismittari, jeesusteippiä, nippusiteitä ym. perustarpeita. Tankomallin ainakin saa pottaan kumilenkillä. Ei tuota lamppuakaan mainosteta minään kypärä- vaan otsalamppuna. Eiköhän nuo ole samat laitteet, toinen hikinauhan kanssa ja toinen ilman.
Näin se istuu:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...pictureid=2642
Eli remmit pois ja tuo muovipidike nippareilla vanhaan kypärään. Koitin kyllä hihnoillakin, ja niilläkin onnistuu, mutta toi on mun mielestä vähän siistimpi ratkasu. Tuossa muuten 25-asteinen linssi heijastimen tilalla.
Painopiste tulee aika korkeelle tolla pidikkeellä, mutta lamppu on sen verran kevyt että ei haittaa. Eikä tuo leveä keilakaan hirveesti osu kypärän lippaan.
Riippuu vähän kypärästä.
En kyllä kypärään laittaisi noin leveää keilaa. Makuasia tietenkin.
Tänään minullekin Itellamies toi työpaikalle laatikollisen linssejä Led-Techistä. Sovittelin noita paikalleen ja päädyin 25 asteisen sopivan tankovaloon. Kypärään ehdottomasti vähän kapeampi keila. Tarkoitus on kyllä itsellä ostaa toinen tuollainen, että näin mustan maan aikaan on sekä tangossa, että kypärässä valo. Lumella menee tuolla tankovalollakin varmaan hienosti. Vaimon pyörään (hyrpiidi SPPT:stä) laitoin tuon 25 asteisen linssin. Saahan nähdä miten se yllättyy kun seuraavan kerran lähtee ajamaan. En ajatellut kertoa modauksesta.;)
Kahden eri lampun välillä oli muuten melkoinen rakenne-ero. Jälkimäisenä tilattu oli edistyksellisempi malli ja siinä oli paremmat suojaukset sisäpuolella. Ensin ostettuun sopi 25 asteinen linssi modaamatta sisälle, mutta uudempaan piti viilan kanssa sovittaa.
Nyt alkaa koetella hermoja. Tilasin Fenix PD30 R2 hkequipment (Hong Kong) ja ilmoitettiin postitetuksi 16.10. Katsoin tuossa eilen seurantakoodilla missä mennään ja se ilmoitti paketin lähteneen 29.10. Siis melkein kaksi viikkoa makasi paikallisessa postissa ennenkuin löysi tiensä Suomea kohden :mad:.
Mrrrrr...:mad:
Hmmjoo aika korkealle tulee... no täytyy katella josko kuitenkin laitan tän tankoon ja jatkan MTE-fikkarilla kypärässä. Keveys houkuttelee kyllä. DX:n kuvien perusteella nämä on muuten samalaiset pakkaukset, mutta "kypäräversiossa" tulee bonuksena se sträppi ja paketti on vielä dollarin halvempi :seko:
Juu, kyllä tuo ihan harkittu päätös on:) Tangossa on melkein saman verran tehoa sekä kapeella että leveellä keilalla, joten menosuuntaan riittää jo näkyvyyttä. Mulla oli viime syksynä P7-fikkari heijastimella kypärässä, ja ajattelin että spotti leviää paremmin mitä korkeemmalla se on maasta. Mutta kun sillä sohottaa suoraan tuohon eturenkaan eteen - mitä tulee tehtyä aika usein - se spotti on niin kirkas että se näyttää hämärään tottuneilla silmillä valkoselta läntiltä, ja niin maasto kun hajavalokin on yhtäkkiä näkymätön. Valon määrällä ei ole niin merkitystä, vaan sillä että se on tasaisesti jakautunut.
Tuo P7 on lisäksi liian tehokas tankovaloihin verrattuna, koska se syö kaikki varjot polulta, joten keilaa on ihan hyvä leventää. Jos DX:ä olis mun ainut valo, laittaisin sen varmaan 15-asteisella tankoon.
Täysin samanlaiset, paitsi että otsavalomallissa tuo pienempi kumilenkki on musta punaisen sijaan:)
DX yllätti eilen illalla.. Tilasin 25.10 pari fikkaria, akut, laturin ym kilkettä, niin ilmottivat eilen että paketti on tuloillaan:eek:
Eikös niiden perinteinen toimitusaika oo jotain 5 viikkoo??
Todella hämmentäväää. Itse odottelin viime syksynä 2 kuukautta yhtä lamppua!
Nyt tästä viisastuneena laitoin joikaisen kilkkeen menemään omana tilauksenaan eli akuille oma tilaus, fikkarille oma tilaus, tankotelineelle oma tilaus, laturille oma tilaus.... ja TaikaHohdolle oma tilaus... :D
DX ainakin viime syksynä aivan ihmeellisesti viivytteli tilauksia jos laittoi kaiken samaan läjään - ihan kuin pystyisivät toimittamaan vasta kun TUURILLA varastosta löytyy kaikki tavara samaan aikaan, ottamatta saapuvista mitään sivuun mun tilaukseen. Siltä se ainakin vaikutti kun seurasi tilauksenseurannassa.
Viikko sitten erikseen tilatuista tankolampusta ja adapterista jälkimmäinen lähti juuri matkaan, taikahohto on vielä tilassa Waiting for Supplier.
No niin, posti toi viimein tuon tilaamani PD30 R2. Akut latautuu...:)
No ni, hope 4 sano ittensä irti.
Lopetin pähkäilyn ja laitoin setin englantiin elvytettäväksi.
http://carbonio.kuvat.fi/kuvat/Py%F6...P8963.JPG/full
Todella laadukkaan oloinen peli, ei voi muuta sanoa. Just rakentelin sen kiinni tuohon Cicli B:n ylikoon tankoon Led Lenserin Halter-kiinnikkeellä. Toisin kuin Fenixin omalla Bike Mount, nyt sain lampun aivan stemmin viereen kiinni. Shimanon vaihdevaijeri ei ole enää varjostamassa valokeilaa, kuten ennen oli. Supertukeva kiinnitys tuolla Halterilla. Fenix on läpimitaltaan 21,5 mm, kun taas tuo Halter on tehty 24 mm paksuiselle lampulle. Jouduin tästä syystä puristamaan kiinnikkeen lampun ympärille tuolla kuvassa näkyvällä nippusiteellä.
Testilenkki jää huomiseen. Lamppu näkyi painavan keittiövaa'alla 85g akkuineen.
Edit. 4.11: Pari tuntia tuli ajeltua ympäri Espoota nyt iltasella ja teline vaikuttaa todella hyvältä. Lamppu pysyy kuin naulittuna paikallaan, eikä valokeila vaeltele mihinkään. Uskoisin että tässä Halterissa pysyy lamppu kiinni myös maastorymistelyssä.