Ostin Sagen espressokeittimen ja kahvimyllyn ja kahvimyllyn jauhatusta säädin pavuille sopivaksi. Muutaman testisäädön jälkeen löytyi sopiva asetus ja tuli hyvät capuccinot.
Printable View
Ostin Sagen espressokeittimen ja kahvimyllyn ja kahvimyllyn jauhatusta säädin pavuille sopivaksi. Muutaman testisäädön jälkeen löytyi sopiva asetus ja tuli hyvät capuccinot.
Oon aloittanut eilen loisteputken(2kpl) vaihtotyön mutta äkkiä joku luulisi että se on minuutin homma mutta vie viikon verran ennen kuin valo palaa
Poistin valopidikkeet fillareista.
Kesäkumit alle, pentele mikä säätö oli taas tubeleksissa: meni 30min vaikka oli kompura. Ei meinannut nousta millään, viimeksi meni ekalla.
Grainderiin pikkusen keväthuoltoa; pesu, lokarit pois, kesäkiekot ja -kumit alle ja taakse uudet jarrupalat. Uuden takapakan, ketjun ja eturattaan jätin vielä odottamaan kesempää keliä.
Takapakan läskiin. Eilen vaihdoin ketjut ja olishan se pitänyt arvata, että pakkakin vaihtoon. Vaihdoin sen sitten tänään. Tosin johan sillä jotain 3000+ km tuli ajettua. Että ei se 65€ pakka kilometriä kohden niin kallis olekaan. Ja eilen suvikumit myös läskiin.
Kymmenen päivää kun valmistelee loisteputkien vaihto niin homma alkaa käymään... oli luontokin vastaan kun hautasi telineet ja peräkärryn kinokseen
Uusi takapakka vihreään pyörään.
Nastattomat renkaat nastallisten tilalle.
^samoissa puuhissa: työmatkapyörä luopui nastoista ja sai tilalle litkutetut 38:t Sawtoothit.
Nastarenkaat, joita en varmaankaan ota kiekoilta, kaipaavat puuttuvien tilalle muutaman tuoreen nastan. Onneksi olin poikennut jo aiemmin Foxcompista noutamassa pussin uusia. ->huoltojonoon.
Minä erehdyin ottamaan vanteelta pois ja oli kyllä taas työmaa, oli nastakumi tarttunut hyllylle kiinni ja sai repiä ihan tosissaan ennenkö lähti irti, ei oo tuolla tavalla ennen hitsannut renkasta kiekkoon kiinni.
Nastattomat 29’eriin ja Ibikselle alajalkojen huolto
Oulun ympäristössäkin jo uskalsi vaihtaa sliksejä alle, vaikka lunta paksusti penkoissa, joista päivisin valuu vettä tielle ja yöllä jäätyy, varottava noita, muttaku tiet pääosin sulat.
Kesärattaatkin jo vaihdoin arkiajokkiin, vielä satula putkineen ja polkimet vaihtuu piakkoin. Tule kesä!
Suoratankoiseen pyöräytin stemmin "väärin" päin, nyt tanko nous lähes satulatasoon, missään ajokissa ei tähän mennessä noin, saas nähä ohjautuuko ojaan heti...
Korjailin vähän tangon asennusta ja samalla piti koskea tilapäisiin tankoteippauksiin. Paksut tankonauhat ovat aiheuttaneet pientä päänvaivaa ja aiemmin olen vain saksinut tangonpään aloituksen suoraksi ja teippaillut. Nyt leikkasin aloituksen jo valmiiksi siten, että viisteen pituus on tangon ympärymitan verran. Paksun tankonauhan aloitus kävikin todella helposti:
https://live.staticflickr.com/65535/...4de398ae_z.jpg
Sähköteipillä viimeistely ja sopiva tulppa koristeeksi.
Uutta valaisinta seinään. Ensin asennettiin ja sitten säädettiin. Nyt saa jäädä niille sijoilleen, riittävän hyvä. Mulle.
Grainderiin uusi pakka, eturatas ja ketju.
Eipä ollutkaan DT:n XD-päätykorkki täysin yhteensopiva XDR-vaparin kanssa ja piti hieman improvisoida. Ohuempi spacerikaan ei auttanut joten 11. vaihde disabloitu toistaiseksi.
Laittelin cycloon sileen eturenkaan, ja kaveri vaihtoi jarrupalat. Lenkkireiteilläni on senverta hiekkaa ja sepeliä että cyclolla ajelen.
Heti pyörän saatuani tein laittomuuksia ja nostin avustuksen 32km/h
Kolmeen fillariin kesäiset renkaat alle ja kevyt keväthuolto jokaiseen (tsekkaus ja tarvittavat säädöt)
PNW:n tanko ei oikein vain ottanut asettuakseen, joten vähän vahingossa hain uuden tangon: 460-millinen Salsa Cowbell Deluxe.
Aikani veivailin tankoa, enkä oikein saanut mitään aikaiseksi, mutta sitten päätin toimia ajatuksella: tanko sellaiseen asentoon, että alaote on hyvä ja vasta sitten kahvat riittävän ylös siten, että myös kahvoilta on hyvä ajaa. Kääntö kahvoista sisään päin ja siinähän se oli.
Aikaisemmin käytössä olleet ja hyväksi havaitut Easton EA70 AX:t olivat päätyneet pikavauhtia työmatkakrossariin, eikä se halunnut niistä luopua.
Lempparimaasturin museaalinen 2x10 vaihdettu 1x12:ksi. Vihdoinkin sai aikaiseksi tuon etuvaihtajan hävittäminen, nyt niitä ei onneksi ole missään talouden fillarissa.
Outo säätöhomma ilmeni, B-ruuvi piti kiertää kokonaan auki (=ei vastannut mihinkään) ennenku tulkin mukaan oli hyvä. Mutta toimii loistavasti niin lultavasti ei ongelma.
Säädin pyöräilyvaatehyllyjen järjestystä vuodenajan mukaiseksi. Talviroina alimmaiseksi.
Cyclon etunavan laakerit pois navasta. Oli toinen saanut kyllikseen ja alkoi vinkumaan. Jostakin pitää käydä uudet hakemassa pian, kun ei ole vielä kaikki tiet oikein häävissä kunnossa
Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Rouvan kommuutteriin keväthuolto, taakse pitää hankkia levyä halailemaan uudet palat.
Etäläisellä on käyttöaste ollut hieman vähäistä viime vuosina, onneksi edellinen syyshuolto
tuli hoideltua huolella.
Lämpömuokkasin Bontin maantiekengät ja asensin uudet Speedplayn klossit. Piti olla nopea homma, mutta veny parin tunnin säätämiseksi. Jatkuvasti sai tehdä pieniä muutoksia, että pääsi mieluisaan lopputulokseen.
Liitin Polar Flow -tilini Kilometrikisaan. Itse asiassa kaduttaa, että edes ilmottauduin firman joukkueeseen (näköjään ei pääse pois) kun ei se viimeksikään antanut itselle ns. mitään. Eikä muusta porukasta ollut edes leikkimielistä vastusta.
^ Eikö Kilometrikisassa ole tarkoitus kilpailla (leikkimielisesti) joukkueena muita joukkueita vastaan?
Eli etenkin jos tietää jo etukäteen ajavansa muita jäseniä enemmän pitää hakea tyydytys, motivaatio tai hiukan ironisesti hymyillen seurattava pieni huvi siitä että nostaa joukkuettaan korkeammalle tulosluettelossa kuin se oikeastaan ansaitsikaan.
Ja ehkä myös siitä että tarjoaa toisille tilaisuuden taivastella ja kommentoida sitä miten paljon tuo ajaakaan.
PS Itse en ole ollut kuin lenkkiporukan joukkueessa. (Kerran olin mukana tuomassa tehosarjan voittoakin kotiin. Kakkos- ja kolmossijojen ansiosta muutama ihan laadukas jalkapumppu on päätynyt uutta pumppua hankkimassa olleelle.)
En oikeastaan asentanut, mutta korjasin lätkäteipillä takalokarin: aisat ja lokarin liittävä osa oli murtunut ja toinen aisa sojotti vapaasti sivulle. Voisihan sitä jossain vaiheessa hankkia uudet (ja kenties paremmat), mutta vanhojen purkamisessa ja uusien sovittamisessa ja asentamisessa on sen verran työtä että ratkaisu oli helppo, vaikka tuommoinen korjaus ei tietenkään kestä kuin aikansa.
On vissiinkin... mutta sijoituksilla ynnä muut ei liene mielenkiintoa.
Aivan! Kiitos tästä, tuossa voisi olla motivaationpoikasta. Itse asiassa taisin hymyilläkin ironisesti kun talvikilometrikisassa joukkueen tulos ja osallistujien kilometrikeskiarvo kerrottiin.Lainaus:
Eli etenkin jos tietää jo etukäteen ajavansa muita jäseniä enemmän pitää hakea tyydytys, motivaatio tai hiukan ironisesti hymyillen seurattava pieni huvi siitä että nostaa joukkuettaan korkeammalle tulosluettelossa kuin se oikeastaan ansaitsikaan.
Ja osatarkoitus on toki vähentää hiilidioksidipäästöjä ja pelastaa ilmastoa. Itsellä kuitenkin on se tilanne, etten lähde ajamaan autolla jos en pyöräile.