Se kun noin 8 kippurasarvipyöräilijän ryhmä tuli vastaan Tuusulanjärjen ympärillä. Itse olin vielä talvimoodissa ja menossa jäälle hiihtämään.
Printable View
Se kun noin 8 kippurasarvipyöräilijän ryhmä tuli vastaan Tuusulanjärjen ympärillä. Itse olin vielä talvimoodissa ja menossa jäälle hiihtämään.
Pojan kommentti. "Isi, mämmi loppui."
Ropponen kesti alle 6 tuntia...
Phillarilenkki ja aurinko, chic :)
"Lunssa" alkaa väistyä. Olin tytön perheelle "talkkarina" Pirkanmaalla, kun he olivat viikon pois. Sen verran tapasin 2,5, 4 ja 8 vuotiaita tytön lapsia, että toin palattuani heiltä hyvän taudin, noita vuosiin ole ollutkaan. Eipä ole rasittavampaa liikuntaa viitsinyt, nyt jo polttelee hiihto kuin pyöräilykin.
Omat (kierrätys)bokkerit ja niiden suoritukset tottiskentällä. Kyllä noista vielä koirat tulee :)
"Hotelli Pesä-Hovi" jo ajatuksenakin:)
Apteekkarin konjakki, hunaja ja tulistettu vesi.
Tämä todellakin auttaa Rouvan ärsyttävään yskään, suosittelen.
Toimii myös ilman yskää :)
Itse kokattu พะแนง:). Tuttavat toivat tuliaisina maustetahnoja/jauheita
Thaimaan matkakohteiden ei-turistikaupoista.
Vaikuttaa hyvältä, ehdottomasti! :)
https://goo.gl/images/w97VkP
http://www.pim.in.th/images/all-side...ang-moo-02.JPG
Oikein onnistunut hiihtolenkki.
Metsän puolella seikkailleen koiran ilme kun sanoin sille "Terve!" kun se oli juosta suoraan eteeni palatakseen emäntänsä luo.
Latu-uralla siirtymää polulta toiselle ajaneen maastopyöräilijän ilme, kun esitin hänelle niin sanotulla vakavalla naamalla murhaavan kommentin.
Sosiaaliset ja hyväntuuliset kanssahiihtäjät, kun muunlaiset ovat jo päättäneet kautensa tai ajavat paremmiksi kokemilleen hiihtopaikoille
Grillaamani kokonaiset sardiinit (joita joita mahtui kiloon vajaa tusina) ja hajonneet piparkakut joille keksin käyttöä turkkilaisen jogurtin kera jälkiruoaksi syötynä.
Vihdoin tekemäni päätös ruveta seuraamaan foorumista vain määrättyjä ketjuja ja tiettyjen kirjoittajien viestejä.
Mistä saat kokonaisia tuoreita (=pakastettuja) sardiineja?
Kuuluvat herkustooni, ainakin Kreikassa ja Madeiralla niitä saa, joskin pakasteena kuuluvat sinnekin tulevan.
Kotopuolessa muikkua ja verkkosilakkaa halsterissa tai rillissä, etikkasuolaliemi kastatamisen kautta lämpimänä pöytään :)
Mökkikylämme torilta ostetut silakat valuvat verta siivotessa, tuoreempaa eivät voisi olla :)
Silakoilla saatavuutta keväisin Juhannukselle asti.
^Täällä "meren"rannoilla kasteltiin norsseja (villakuore)
Silakat syötiin niine hyvineen halstarista.
Valitettavasti mä ja rva syövät silakat, teinistö ei ymmärrä;
tosin poika aapaa nahkiaisia:)
Ulkopuuhastelu ja olut kuistilla järjettömän upeassa kevätsäässä:cool:
^^ Täälläpäin norssi ei ole suosittua, mutta venäläiset niitä rakastavat.
Sinne menevät kaikki mitä merestä ylös saadaan.
Omakohtaista tuttavuutta norsseihin ei ole, mutta kuuluvat haisevan vastenmieliseltä, vaatinevat totuttautumisen.
^Tuoksahtavat kyllä, tuon vuoksi liemitys. Molemmat isoisät ovat koulineet
jo vaippaikäisestä lähtien, joten jäävään itseni asiasta. BTW, tuostapa kiva kirja:
https://www.vapaa-ajankalastaja.fi/t...llinen-kiiski/
Mainio kulttimainetta nauttiva orkesteri Papu ja pojat mainittu toisaalla:)
Työasioiden järjestely silleen että koko aamupäivä oli aikaa hiihtämiselle. Neljä ja puolituntia omassa valtakunnassa luonnon keskellä. Luksusta. Vain hiihtoa, kauniita maisemia ja muistoja edesmenneen isän kanssa tehdyistä hiihtovaelluksista.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2a2a56fe2b.jpg
^ Tuo on hienoa, hyvistä asioista saa hyviä muistoja.
Äijävainaan ollessa kopillaan liikuttiin paljonkin ulkona.
Työpäivän päätyttyä klo 19 oli vielä aivan valoisaa.
Toinen on tuon kasvilampun vaikutus hyötytaimistoon.
Lammas+punaviini ilman lammasta
Isännän työpaikan yt:t on ohi ja tänään julkaistiin lista ketkä saa kenkää. Arpa ei tällä kertaa osunut :D
^ Loistavaa :)
Itse en koskaan ole voittanut arpajaisista koskaan mitään.
Joskus parikyt vuotta siiten nostin tyhjän arvan ja sain lähteä.
9 kk myöhemmin tapasin silloisen pomoni viinakaupassa, joka pyysi takaisin hommiin, kun on kaikki sekaisin.
Lupasin harkita ja tein paluun kuukautta myöhemmin.
Samalla reisulla edelleen. :)
^ Olenkin aina naureskellut saaneeni viinakaupasta hommia :D
Kannatti käydä. Rouvan mäkätyskin loppui muuten siihen. :)
Mitä onni on?
Patikoinnin uuvuttamat kintut partsin kaiteelle nostettuina.
Hyvä punkku, patonki ja brire juusto
Meren pauhe ja suolaveden tuoksu.
Alapuolisen kävelykadun vilinän seuraaminen.
Paahteinen iltapäivä-aurinko kasvoilla.
Onni on sitä, että voin tehdä nuo jutut Rouvan kanssa.
Keväinen sää.
^ Tuokin, mutta se outo liisteri joka niputtaa ja kietoo kaikkien
eri alojen harrastajia tällekin palstalle. Kaikilla on varmasti kosketus-
pintaa fillarointiin, OK, mutta se "ryhmä" siellä näytön takana luo
sen elämänmakuisen yhteisön tähän yksinäisyyden uhkaamaan maailmaan.
Eihän tästä Unescon kohteeksi ole, mutta me ollaan me. UGH!
Annoin vanhan kasetti- ja cdmankkani autistille, joka rakastaa purkaa elektroniikkaa. Mitäs minä sillä enää? Kuuntelisin Ace of Basea?
Eilinen pienen karitsanpaistin myhittely grillissä loistavassa kelissä,
kuten myös nähty vanha merikotka (onkkuja ei vielä). Tänään sitten
kalkkunanfilepaisti puu-uunissa muulle taloudelle.
Katselin Ronde van Vlaanderenia pari tuntia ja lähdin itsekin lenkille. Lähtiessä kaksivuotias poika könysi sohvalle ja nukahti siihen omatoimisesti päiväunille Selinien selostuksen saattelemana. Selin-efekti on meille tuttu jo vanhemman pojan kohdalta, siinä äänessä on taikaa!
Lenkki meni hyvin, aurinko paistoi sittenkin. Lenkin jälkeen sauna ja Ronden loppu.
Illalla vaimo paistoi karitsaa, viime kesänä takapihalla kasvatetun koivesta. Eilen tein itse karitsamakkaroita ja grillasin pihalla :)
^ Mainio visio, meillä tuo jälkikasvu on jo 16 ja 14- vuotiaita, mutta
vaikutus oli aikoinaan aivan sama, parhaimmillaan isikin uinahti:)
Omista karitsamakkaroista vihreitä mainepalleroita.
:) nahkeeta, nahkee topicci on keränny ihan mukavasti lukukertoja, ei ne kaikki mun käyntejä ole :D vaikka se yksi video onkin kestosuosikkini ja kuuntelen sen musiikin aika usein.