Mulla olis yksi, olikohan se nokialainen WXC300? Jos kiinnostaa niin paiskaa koodia nol4nol3010331.
Printable View
Mulla olis yksi, olikohan se nokialainen WXC300? Jos kiinnostaa niin paiskaa koodia nol4nol3010331.
Tuli aloitettua läskipyöräilyharrastus ja pyöräiltyä tulee lähinnä keskustan pohjoispuolella. Ajattelin ostaa pyöräilytietokoneen muun muassa GPS-jälkeä, kartan seurantaa (kun en kuitenkaan tunne juurikaan reittejä) ja esim. nopeuden, ajoajan ja pulssin seuraamista varten. Polar V650:tä saisi alennusmyynneistä halvemmalla kuin esim. Garminin 520:ntä (142 EUR vs. 180-240 EUR), mutta siinä missä Garminiin saa esim. MML:n kartan (vaihtoehtoja on enemmän), niin Polariin ei saa muuta kuin perus OpenStreetMap -kartan.
Nyt haluaisinkin kysyä oululaisilta kokemuksia, tekeekö esim. Polar/OpenStreetMap -kombolla mitään, kun ajetaan teiden lisäksi myös maastoissa ja poluilla. Arvatenkin täällä varmasti suurin osa porukasta käyttää enimmäkseen vain kännykkää tai GPS-kelloa katsoen karttaa vasta jäljestäpäin. Itse en GPS-kelloa (XXL:ssähän olisi hyvä tarjous Fenix 3 HR Sapphiresta) halua sen takia, että kello ranteessa on vain tiellä urheilussa, ja vaikka vanha Samsung Galaxy -luuri löytyykin ajotietokoneen korvikkeeksi (löytyisihän siitä GPS/Glonass, OruxMaps offline-karttoineen, Bluetooth 4.0 LE sensoreita varten), niin akkukesto ja se, että luurin joutuu laittamaan koteloon (josta sivupainikkeita on sitten hankalampi painella) voivat haitata käyttömukavuutta.
Polar V650 voit ajaa sisään reitin Polarin ohjeilla ja merkata se Favourite reitiksi. Sitten seuraat sitä mittarin mukaan.
Kaupungin ympäristössä en ole varma antaako lisäarvoa maastokartta.
Onnea valintaan.
Mielestäni tässä Oulussa pärjää mainiosti ihan puhelimella. Karttasovelluksia on useita, esim Oruxmaps.
http://kartta.arpotechno.fi/kartta_oulu.html Samoin jo ihan tämän avulla voi ajeluitaan suunnitellla. Oruxmapsissa on itselläni maastokartta ja openstreetmap-kartta. Joskus täytyy katsoa, että missä oikein olen, mutta aika hyvin täällä voi navigoida rautatien, nelostien ja meren välillä ihan arkijärkeä käyttämällä.
Näitä kadenssipulssijuttuja varten tietysti sitten voi olla perusteltua joku tekninen härpäkekin.
JohnOrion ei varmaan vielä tarvi kadenssipulsseja, tai mistä minä tiiän. En minä ainakaan oo niitä käyttänyt. Polarissa viehättää iso väri näyttö. Paljon saa tietoa näkyville. Flown ja Stravan yhteensopivuus. Huomiovalo. Hyvä kiinnitys. Hyvä patterinkesto. Näytönlukitus. Niin ja Oulussa on paljon porukkaa V650 hommissa tai mitä sitte tulee seuraavaksi. Sekin sopii mulle. 🇫🇮😀
Lumisade loppuviikosta aiheutti jälleen pakottavan tarpeen päästä maastoon. Mikä on mukavampaa kuin sopiva keli ja hyvät polut pullukalla kurvailla. Valitettavasti työt häiritsevät ja piti tyytyä auringonlaskun aikoihin nopeaan pyrähdykseen pohjoisen puolella.
Huomiselle luvassa kunnon keli, alan jo valmiiksi orjentoitumaan polkujen aukomiseen.
Jos tulee poluilla vastaan alumiinin värinen Radon ZR Race 29 8.0, jossa vihreä Sidin keula, niin mielellään otan vinkkiä vastaan. Koko XL. Semmoinen pyörä on pöllitty viime aikoina minulta Heinäpäästä.
Työt tuo Ouluun, niin mihinkä kannattaa suunnata että löytää parhaimmat polut? n.50km säteellä Oulusta mieluusti. onko teillä jotain porukkalenkkejä?
http://kartta.arpotechno.fi/kartta_oulu.html perus polkuja
https://m.facebook.com/events/122828154942318?acontext=%7B"ref"%3A"2"%2C"ref_das hboard_filter"%3A"upcoming"%2C"action_history"%3A"[%7B%5C"surface%5C"%3A%5C"dashboard%5C"%2C%5C"mecha nism%5C"%3A%5C"surface%5C"%2C%5C"extra_data%5C"%3A %7B%5C"dashboard_filter%5C"%3A%5C"upcoming%5C"%7D% 7D]"%7D&aref=2&arefdashboardfilter=upcoming&ref=bookm arks tapahtuma tiistaina
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Edit: ei mitään enää.
joko ne köykkyrin maastopyörä reitit on valmiit?
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Onko kukaan käynyt pilpasuon seudulla poljeskelemassa? Käytiin tyttären kanssa makkaranpaistossa laavulla ihan kävelemällä ja näytti että ois mukavan poljettavaa polkua tarjolla.
Vieläkö yhteislenkit rullaa Linnanmaan liikuntahallilta?
Laitetaan tännekkin tiedoksi:
Jatketaan "Pop-up" MTB lenkkien sarjaa. Vedän perjantaina 30.6. tutustumisajon Kaakkurin tulevan liikuntamaan alueen poluille. Osittain haasteellisten polkujen takia en suosittele tätä esittelyä ihan vasta-alkajille. Lähtö Kaakkurin S-Marketin kierrätyspisteen nurkilta klo 18.02. Tervetuloa mukaan :-)
Kiitos a-o lenkistä!
Mukavaa teknistä polkua löytyi yllättävän paljon kaakkurin kulmilta.
Kaikki eivät tosiaan käytä facebuukkia, joten on kiva että tietoa jaettaisiin täällä vastaisuudessakin.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
On kyllä kiva ku täälläkin ilmoitellaan, ku ei tuu facebookia käytettyä
Bongasin tuossa Polarin Flowsta kuluneella viikolla mukavan uuden maastopyöräreitin Oulusta. Siinä mentiin Auranmajalta kuntopolkua pitkin Valkeisjärvelle, ja sieltä enimmäkseen mettien ja polkujen kautta eri reittiä takaisin. Mittaa 35 km. Kävin eilen ajelemassa ja tykkäsin kyllä kovasti, mutta vähän häiritti kun reitti meni pariinkin otteeseen puolustusvoimien mettien läpi, ja kauheasti oli joka paikassa kieltoja ja varoituksia.
Tietääkseni Hiukkavaarassa ei mitään elämää ole enää maailman aikoihin ollut, ja viimeiset varusmiehet on palvelleet vielä kauemmin sitten, joten tältä pohjalta oletin että ei siellä tykinkuulasta tai edes rynkystä saa päähänsä, mutta toisaalta ei tuonne nyt oikein uudestaankaan tee mieli lähteä. Miten te muut näihin suhtaudutte? Ainakin joku Polarin käyttäjä viisveisaa kielloista, kun oli vaikka kuinka monesti tuosta ajellut. :) Ja helppo oliskin kyllä uskoa että ei niitä kylttejä ole otettu pois, jos on edes pieni mahdollisuus että alueella joskus toiminta alkaa uudestaan.
Olen ajellu aika paljon nyt syksyllä siellä ja hiljaista on. Tänään tuli puolustushenkilö kehottamaan jatkamaan matkaa pois pv-alueelta kun putkahdettiin metsästä tielle. Olisi hyvä merkata tuo alue jotenkin maastokarttaan, kun nyt näkyy pelkkä ampumarata.
Paljon siellä porukkaa ajelee enkä tiedä haittaako tuo kauheasti jos ei ampumaradan varoalueeelle mene. Kiellettyä toki. Kameroista ovat kuulemma katselleet maastopyöräilyä.
Niin ja ne kyltit on kuulemma ihan voimassa.
Ok, hyvä tietää, ja kiitos varmistuksesta. Yhdeltä muualla palvelevalta pv:n tyypiltä tuosta kans kyselin, ja kyllä hänkin meinas että maat on edelleen pv:n ja alueella on toimintaa, jos kyltit on paikoillaan. En sitten sen koommin ole siitä enää läpi mennyt, vaan kiertänyt alueen eri puolilta. Harmillisesti pohjois-itäpuolella ei mene kuin tuo pikitie jos Valkeisjärvelle pyrkii menemään.
Kyllä siellä Hiukkavaarassa yhä edelleen reserviläis- ja kertausharjoitustoimintaa on. Ampumaradan lisäksi siellä on ns. taisteluampuma-alue. Itse olen tuolta pysynyt poissa ihan vaan senkin takia, että se nyt on fiksua noudattaa sääntöjä ja jos jotain sattuu niin aika turha varmaan vinkua.
Kalimeen ojan reunoja pääsee valkeisjärvelle ja toista puolta takasin. Heikinharjusta tullessa joutuu kai vähän teitä pitkin menemään. Lähinnä tuo länsi-eteläpuoli on hankala kun hiukkavaaran ja kasarmin välistä ei pääse oikein kuin pururataa/hiihtolatua. Tai ainakaan en ole vielä löytäny polkua.
Kuukauden päästä olisi pari kaveria tulossa käymään täällä Oulussa, ja mietin sopivaa läskipyöräilyreittiä. Olisiko ehdotuksia Oulun pohjoispuolelta? Mieluiten sellaista mukavaa fiilistely- / retkireittiä, ja vähemmän teknistä taikinointia. Matkaa ajattelin että voisi olla jotain 30-50 km, eli niin että ehtii mukavasti päivän aikana ajella ja mieluusti jossain puolivälissä voisi laavulla pitää evästauon.
En ole Pilpasuolla koskaan käynyt, onko siellä läskipyörällä ajettavaa reittiä, vai tuleeko sanomista jos sinne ylipäätään pyörillä menee? Tosin jonkinlainen reitti pitäisi sinnekin kehittää kun lähtö olisi Auran majan seutuvilta. Ainakin viimeksi kun kävin katsomassa niin Kalimenojan vieruspolut oli täyttä lumihankea joten niitä pitkin ei ehkä matkanteko ole mielekästä.
Onko tälle vuotta mitään aktiivisuutta? FB:n puolellakin on vaikuttanut hiljaiselta.
Onhan ainakin Höhäriltä lähtevillä lenkeillä ollut porukkaa.
Olen heinäkuussa tulossa hailuotoon mökkeilemään. Kovin hiekkaisilta näyttää tiet kuvissa, tekeekö 40mm sorakumeilla siellä mitään? Voiko siellä ajaa gravelia jossain?
Kaksi muuta vaihtoehtoa; 150mm täpäri 2.5 kumeilla tai maastosinkula 2.25 kumeilla.
Päätie ja sivuhaara Pöllään on vain asfaltilla, muutoin sepeliä tai "lentohiekkaa". Kyllä siellä GG-pyörällä hyvin pärjäilee. Ite olen ajellut sitä merkittyä maastopyöräreittiäkin sinkulakrossarilla 33mm kumeilla. Niitä sivuteitä ajelee varmasti nelikymppisillä.