Kyllä noita mustarastaita piisaa täälläpäin, kokoajan saa olla väistelemässä😂 kurkipariskunta tuli myös bongattua pellolla tanssahtelemassa.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Kyllä noita mustarastaita piisaa täälläpäin, kokoajan saa olla väistelemässä😂 kurkipariskunta tuli myös bongattua pellolla tanssahtelemassa.
Kevään ensimmäinen hippiäinen metsässä nuotiokahvilla istuessani. Lyhyttä viserrystä aluksi, mutta sitten lauloi muutaman kerran tutun säkeensä.
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/hippiainen
Tulleepa itelläki käytettyy rollo sanaa. Tarttunu tästä.
kyyt muuten heräilee talvihorroksesta että varuillaan siel kivikoissa tunkatessa. Ovat kyllä kohmeessa.
Viime keväänä astuin melkeen päälle nivavaarassa ku ei sitä erota ku se siinä kivellä ottaa arskaa :)
Täh? Rollo ei enää ookkaan Rollo :seko:
Tuohon vielä lisäksi ensimmäinen havainto metsäkauriista "villissä luonnossa", ei ruokinnalla.
https://lh3.googleusercontent.com/-w...=w1693-h940-no
Ensimmäiset järripeipot jääneet odottamaan kevään etenimistä ennen lappiin muuttoaan. Oulun ympäristössä satoi maan valkeaksi ja tuulee pohjoisesta. Joinakin keväinä ovat jääneet viikoiksikin suurina laumoina, jopa jotkut pesimäänkin kuusimetsiin, kun kevään tulo sopivasti pysähtynyt näille tasangoille. Matkanteko myötäiseen on kevyempää eikä vielä kiire talviseen lappiin. Noiden täsmäsää voittaa Forecan.
Valkohäntäkauris lähti myös hämärälenkillä sunnuntaina, sekä niityltä lähti iso harmaa lintu, metsän suojiin päästäen lyhyen korahduksen.
Ainoa, johon tuon lentotyylin, koon ja habituksen voisi yhdistää, on harmaahaikara. Aikaisuus keväällä vaan ihmetytti, mutta kai niitä sammakoita alkaa olla syötäväksi, eikä muuttotiedoissa ole ristiriitaa "kevätmuutto maalis–toukokuussa".
Aamulla kävellessä Porlan altailla oli hauska seurata nokikanojen luistelua, kun altaat olivat jäätyneet noin sentin peilijäähän. Kuviakin otin, mutta en nyt jaksa alkaa tänne postaamaan:D.
Viimeviikolla oli parikin kurkiauraa ja yksinäinen kurki yks päivä pohjoiseen ja toinen päivä etelään
Eilen mäyrän jäljet metsätiellä, tänään saukon liukujäljet mökkijärvellä
http://www.sports-tracker.com/apiser...t=600&fit=true
^^ Please!
Mun päivän luontokokemuksien huippu oli se kun taukopissalla huomasin kuolleiden lehtien seasta martona makaavasta maasta nousseen sentään jotain vihreää.
Sinivuokkoja sekä västäräkki.
Enpä osaa sanoa onko tämä varsinaisesti luontokokemus, kokemus kuitenkin.
https://lh3.googleusercontent.com/V1...=w1128-h940-no
Näkykö sitä kisua kenties jossain lähettyvillä.
(Oli vaan ihan pakko.)
Aamulla postilaatikolle lenkkeillessäni oli pakkasta 7 astetta ja peipponen lauloi ponnekkaasti.
Punakylkirastas viritteli lauluntapaista:) Muuten on ollut
kyllä pysähtynyttä toimintaa muuton osalta.
Juu näkyi. Säijässä pieni valkoinen kisu kyyristeli pientareella, mä juttelin sille kis kisss!. 4 pupua, pupuille mä huutelen pupu! hyvä pupu!
Ja juuri ennen auringonnousua tosi hienot kirkkaanpinkit pilvet taivaanrannassa, osa pilvistä näytti jännittäviltä pinkkisadepilviltä. Se hetki oli kyllä parissa minuutissa ohi.
Tuo sihahtelu "kissssss" muuten oikeesti ei ole kovin suotava kissan juttelukieli kun se voi kuulostaa kissan korvaan sihahtelulta mitä se onkin jos ässä kirjainta pitkään söhistelee huulilla. Kissalle sihahtaminen on vihamielinen ele jota käytetään tapellessa jonkun kanssa. Ennemmin sössöttää muuten vaan jos haluu että kissa tykkää siitä mitä höpisee. Mutta ei sssssssss.
^ kiitos tiedosta, tarvii muuttaa tervehdystä. No, en mä sentään mitään sihise, pikemminkin kiskis mutta tarvii sanoa vaikka että huomenta kisuli. Aika usein kisut menee karkuun kun honaa pyöräilijän, tai sitten vaan kyyristyy. Paitsi jos sattuvat olevan hiirulaisia metsästämässä, eivät huomaa pyöräilijää ollenkaan.
Vuoden ensimmäinen oravanpoikanen bongattu Turun linnanpuistossa.
Kalasääksi keräsi aamuauringossa korkeutta ja suuntasi pohjoista kohti.
Pari punkkien ruokailualustaa* EKP:ssa.
*(=kauris)
Kotkan taisin nähdä eilen
Lintujen konsertti lähimetsässä oli kyllä pysäyttävän kaunis. Aikani sitä kuuntelin ja olo keveni kummasti. Auringonlaskua kohti lentänyt korppi oli vaikuttavan näköinen ilmestys.
Yksinäinen sinivuokko metsän siimeksessä. Pysäytti.