Alkujaan tämän lähetti
jannevaro
Nyt olenkin pitkästä aikaa parina päivänä käynyt täällä ja kuinka ollakkaan sain aihetta kirjoittaa tänne. Tänään työmatkalla tapasin oikean työmatkatempoilijan peräkärryn kera. Toivottavasti kaveri lukee tätä koska minustä hänellä on säännöt pahasti hukassa. Sekin on mukavaa että heippalappuperinne ei ole kuollut!
Sain siis tänään heippalapun polkupyörääni työpaikalla. Se alkoi näin: "Hei, Olen ohittanut sinut monena aamuna..." Valoissa ennen Satakunnansiltaa ajoin kaverin vierelle joka oli siinä peräkärryn kanssa, kattelin hänen vihreää Konaansa. Lähdin liikkeelle ja sillan nousussa kaveri tulee väkisin ohi ja kiilaa niin että kärry tulee mun päälle. Ehdin vielä mäen aikana ajamaan tämän kiinni, otin olkapäästä kiinni ja kehuin kaverin. Sen jälkeen ajelin varmasti tarpeeksi kovaa kun oli turhan kiihdyksissä. Tästä tämä heippalappu. Lapussa luki myös että hän yritti sanoa mulle valoissa ettei kannata tulla eteen, jota en kuullut, koska kuulokkeet. Hänen mielestään ilmeisesti hänelle kuuluu paalupaikka liikennevaloissa koska hän on aiemmin ohittanut minut. Työmatkatemmon säännöissä ei minun tietääkseni puhuta mitään paalupaikoista ja saako sitä ohittaa niin että peräkärry tulee päälle, eikö pitäisi ajaa ohi niin reilusti että kärrykin mahtuu siihen väliin?