Tervetuloa mukaan lenkeille vaan, ei meillä ole ollut mitään rajoituksia millä härvelillä tulee. Kaikki ajaa sillä millä tykkää.
Printable View
Jos vaikk pitäs torstain vapaat. Olisko joku lähös kiertää esim. Valkjärvee?
Edit. Mä kuulema haluun kuopsuttaa huomenna puutarhaa, joten maastoilu jää johonkin myöhempään ajankohtaan.
Huomenna hitaasti pappavauhdilla horjuen Valkjärven ympäri.
Alustavasti Isosuo- Lintumetsä-Mustikkamäki-Hyypiänmäki-Valkjärven pato (evästauko)-Numlahden valtatie-Talvisto-Tebis-Vesitorni-Mustamäki-Pietarinmäki-Palomäki-Tornimäki.
Lähtö Torniksen parkikselta klo 10.
Hmmm, lawwantaille ehkä, ehkä ei. On aikas 50/60. Lenkkispekseissä ei mtn vikaa gyl. Vaparikiekko on samoin jarrulevy, mut pultit levyn kiinnittämiseen uupuu. Koitan ehtiä Alppilan ruuvimutterikauppaan iltap.
Aittakallion mopopaanalla pari uutta kiemuraa. Paremmaksi vaan muuttunut.
Onko aittakallio sama ku sudentulli vai onko siellä tien länsipuolellaki mopobaanaa?
Ei taida uskaltaa Kapun loivienliikkeiden lenkille, kun pukkaavat venymään monituntisiksi ja työesteitä olis iltapäivällä :)
Tuu Legsa mukaa vaa, jos ei oo parempaa tekemist. Tolta lenkuraltaha o helppo hypät kotia, jos aika uhkaa loppuu.
Aikaa kyl kuluu, ku koittaa pitää tehot matalal ja saad aikaseks semmosen palauttelevan rasvanpolttolenkin.
On tossa laatuaikaoptio kotosalla, ni kattellaan :) älkää oottako turhaan aamulla jos en tuu.
Takapalkilla Oukitelin kiinaihmeellä.
Tulossa myös
Tulossa koska ryhmäpaine.
Tebikselle saakka päästiin horjahdellen, sitten iski koti-ikävä. Melkeen 40 km saatiin mittariin. Kiitoksia osanottajille.
Hyvä rundo, vaikka jouduinkin ennakkoon poistumaan. Uusiksi, kun ehditään.
Maanantai-aamulle meinasin jonkinmoista rundia joko maantietä tai metsää omalla rauhallisella tahdillani.
Mä aattelin huomenna vetään mutkikkaan lenkin, lähtö syväojalta kello 10:00
Mä aattelin ensi lauantaina vetää taas mutkikkaan lenkin, lähtö syväojalta kello 10:00, kesto noion 3-4h 20-40km, riippuu siirtymistä. Reduvauhtia hankalassa maastossa, juurakkoa, kivikkoa, mutaa ja mäkeä. Toki pari metriä kalliotakin löytyy.
Terrrrvetuloa
Maantiepyörällä vain ennen ajellut, mutta nyt on läskipyörä tulossa taloon myös. Pojalla 8v on myös sellanen Cresentin "marketti maasturi". Mihinkäs päin tällainen kaksikko voisi Klakessa suunnistaa. Erittäin helpot metsäpolut tai periaatteessa hiekkatien pätkätkin riittäisi meille alkuun.
Siinä Tornimäessä olisi ne latupohjat ainakin, mutta liekköhän ne kovin turvallisia kun sieltä metsäreittejä pitkin ajelee latupohjien yli puoliammattilaiset tuhatta ja sataa. Hieman hirvittää viedä 8 vuotiasta sinne kun ei se mitään metsästä täysiä tulevia pyöräilijöitä vielä osaa varoa.
Mistäs me löydettäisiin jotain helppoa maastoa. Harjulassa asutaan, mutta teline on katolla, joten päästään kyllä kauemmaskin.
Jyri
Kiljavannummi Rajamäellä on täynnä tuollaista helppoa kangaspolkua, hiekkatietä ja latupohjaa. Klakesta tosin pitää lähteä pois, mutta kuten totesit, "päästään kyllä kauemmaskin". Kehityksen maja (Kiljavantie 231) on hyvä lähtöpaikka, jonne saa esim auton parkkiin. Tai vaikka Sääksin uimaranta, ja lenkin jälkeen voi käydä huuhtomassa hiet pois. Tästä kirkonkylältä ajeltiin joskus pojan kanssa teitä pitkin fillareilla tuonne (about 10 kilometriä) vastaaville ekskursioille.
Pienellä vaivalla voi käydä tarkistamassa takapihalta Harjula-Syrjälä -mäen: https://www.trailforks.com/trails/ma...5&m=trailforks
Siitä löytyy hyvä kokoelma vaikeusasteita. Juuri tänään olin siellä 6v:n seurassa 45 min veivaamassa edes takaisin.
Yksi helppo lenkki on ajaa linkin takaa kartassa näkyvää sinistä linjaa Jarintielle ja kääntyä oikealle vihreätä alamäkeen Syrjälän kentille. Tuota voi rundata vaikka koko päivän :)
Rajamäellä toki on helppoa ja tasaista tarjolla yllin kyllin.
Puhdistamon kohdalta voi ajella joen yli ja ajella mönkkäriuraa oikealle tai sitten vasemman kautta kärrypolkua. Kyllä siitä muutaman kilsan saa aikaiseksi. Helppoa polkua ja ei tarvitse ajella sen pidemmälle ja tulee heti kotiseutu tutuksi.
Mutta jos mä lähden vetämään nöösilenkkiä, niin kyllä rajamäki on ehdoton ykkönen. Päiväretki herusiin ja takaisin, noin 10km.
Kiitoksia vinkeistä. Tuo Kiljavan maasto kuulostaa varsin oikealta paikalata. Tuo Harjula-Syrjälä reitti kuulostaa hyvältä myös, niin pääsee kotioveltakin käymään.
Tattis. Tulen varmaan myöhemmin kyselemään lisää.
Jyri
Kun Jyri on junnun kanssa menollaan niin kannattaa tänne huudella. Voi löytyä paikat tunteva opas.
Olisiko perjantai iltapäivällä ketään lähdössä maantielenkille about 30 km/h keskari?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Jos ei vanhat silmät iha pettäny ni Rokky ajeli tänää ip vastaan peräkärryn kans ortodoksikirkon kohdill. Mä siis itte olin autoll tuloss töist.
Mut olisko lauantaina joku kiinnostunu lähteen jonnekin Luukin suunnalle. Koko päiväks luvass mukavaa kelii. Lähtöaikavaihtoehdot täss vaihees tollee ungefäär klo 9:35 Klake tai/ja n. 14 vaikkapa Saarijärven parkkis. Paluu illalla ennen pimeetä. Safkaa ja kaljaa vois saad Haltiast ja/tai Fishtailist. Keskaritavote vois ol vaik maltilline 6.8 km/h.