Torstaille luvataan aurinkoa ja +9 astetta, maantiepyöräkeli siis. :) Riippuu vähän miltä viikonlopun ennuste näyttää että jaksanko vaihtaa kiekot vai ajelenko sormet ristissä tuubeilla.
Printable View
Torstaille luvataan aurinkoa ja +9 astetta, maantiepyöräkeli siis. :) Riippuu vähän miltä viikonlopun ennuste näyttää että jaksanko vaihtaa kiekot vai ajelenko sormet ristissä tuubeilla.
Sopii. Nähdään siellä.
Jaha, olis hyvää lenkkiä tiedossa. Torstai kiinnostaa. Koitan järkätä itseni paikalle, ja jos keli kohdallaan niin maantiefilolla. Kait sekin pitäs ottaa pikku hiljaa käyttöön.
Hyvillä mielin katsoin VP:n käppyröitä.:D
Oijoi kun olis liki.
Mut pieni huomautus. Kehä kakkosen varsi Olarinluoman jälkeen on sitä Suurpellon työmaa-aluetta, joten siellä on joku 300 m sorapintaista KLV-pintaa yhdistettynä kuorma-autoväylään. En suosittele maantiekumeksilla.
Eli otatte tyhjät pois heti alkuun ja ajatte Mankkaan kautta ajoradalla 40 lasissa niin ei autot tuupi. Tosin sielläkin on pieni työmaapätkä jossa joutuu vähän hidastaan ja nouseen pois ajoradalta.
Lepuskin cyclocross-lenkkikauden finaali tänään. http://www.fillarikalenteri.fi/
Tassu,
kiitti tiedosta, kierämme olarinluoman ja mankkaan kautta. En oo tänä keväänä vielä polkenu kehä II vartta, mut aiemmin se on ollu aina hyvässä kunnossa.
Ajeltiin nelistään speksattu lenkki, vielä löyty lunta ja tiukkoja mäkiä :D Kiitos mukana olleille!
http://connect.garmin.com/activity/167056270
Kiitos CX finaali retkestä. Oli siistejä mulle uusia pätkiä, ja pysy mukavan lämpimänä. Tiukkoja mäkiä.
Cheers Time
Tupalenkki lauantaina 14.4? Ei ole valmista reittiä mutta voisi olla pituudeltaan 120-150km. Perinteiseen PK-tyyliin.
Viikonlopun ennustetta on rukattu taas kylmempään suuntaan mutta en kyllä viitti enää ajella krossarilla maantiepyörien seassa. Näillä näkymin voisin lähteä lauantaina.
http://maps.google.fi/maps?saddr=Bel...17,18&t=m&z=10
Tollasta hahmotelmaa, voi kans lyhentää esim jättämällä Hiidenveden kierroksen väliin. Taukopaikkoja ainakin Selki, Koisjärvi ja Mäntynummi.
Katos olin just rustaamassa karttaa ja vpr kerkes ensiks. Ainakin ollaan samoilla linjoilla kun mun reitti oli sama mut 15km lyhyempänä. Kannattaa nyt vielä pitää se maltti noissa lenkkimitoissa, koska kaikki ei ole kuitenkaan polkenu talven ympäri ja siten vähän vähempikin riittää. Lisäksi on luvattu suht kylmää keliä. Mut joo samanlainen reitti oli mullakin suunnitelmissa ja pk-tyyliin eli varmaan joku 27-29kmh.
http://www.google.fi/maps/ms?msid=20...48064,1.538086
Lauantaiksi Foreca lupaa nyt aamupäiväivälle about 40 % todennäköisyydellä sadetta ja iltapäiväksi 20 %.
Sunnuntaina olisi nyt todennäköisesti poutaa. Toivotaan, että ennusteet paranevat ja lauantai toteutuu.
Voin osallistua ainakin osalle matkaa, jos vauhti on perinteistä 28-30 km/h. Saatan jäädä kyydistä pois
aiemmin, jos jalat alkavat mäissä hyytymään. Esim. Vihdistä on lyhyt matka takaisin Kylmälään :cool:
Eipä noissa näytä juuri muuta olevan eroa kuin että mulla oli koukkaus Valkjärven ja Perttulan kautta, mun puolesta sen voi kyl jättää väliin. Rinnekoti ois kiva ;)
Susta on tullut mäkihamsteri :D, mut joo ei sun reitissä ollut mitään vikaa, mutta kun ehkä hieman turhan pitkä näin alkuvaiheessa.
Tästä KP:lle, Arille ja muille hulluille hautumaan visio kesän suurlenkistä: http://maps.google.fi/maps?saddr=Bel...,20,21&t=m&z=8 :D
Juu, tällä kertaa ajeltiinkiin sellaista normivauhdikasta ajoa, vaikka vähän lupailin että nää kevään viimeiset lenkit ajetaan rauhallisesti palauttavana :D
Yhteensä 28 cyclocross-lenkkiä ehdittiin ajamaan talvikaudella. Kiitokset kaikille mukana olleille. Kesäkaudella Sello ei toimi lähtöpaikkana, vaan maantielenkit lähtevät Bembölestä tai Vantaankoskelta.
Se oli kuule just hyvä ;) Juurin tulin tammaraveista palauttelemasta, nyt on oikein hyvä fiilis ja vuorokauden saldo tasan 100km maantietä maastopyörällä. Yritin kyllä, muttei vaan pysynyt V-P:n & kumppaneiden vauhdissa 2,2" leveillä nappularenkailla (+ väsyneellä ja huonokuntoisella kuljettajalla)
-Lauri
Kulkipas maantiepyörä kevyesti :D vaikka hitaampi ryhmä sai meidät kiinni rengasrikon yhteydessä tykitin Veikkolaa ennen ohi, sai hyvän maksimitreenin. Kiitos mukana olleille!
http://connect.garmin.com/activity/167347934
Olipa ihanan rasittava mäkireeni. Kiitos!
Huomaa kyllä eron eiliseen, eilen oli jalat jumissa ja vaatteet hiessä ja tänään ei kumpaakaan :D johtuneeko sit kevyemmin kulkevasta pyörästä vai paremmista juomista, vaatetta laitoin tahallaan niin vähän kuin suinkin mahdollista ja suunnitelma toimi loistavasti. +8 asteessa riitti aluspaita, ajopaita, irtohihat, shortsit ja irtolahkeet, tietty vielä tässä vaiheessa vuotta myös kengänsuojat, pipo, lippis ja pitkät hanskat.
Ei VPR - tänään oli parempi tuuletus ;)
Ja LJL, hyvin se maastopyörä kulki ja kova sälli oot kun sillä roikuit mukana edes sen mitä roikuit. Itellä oli vähän sama tilanne kun sulla. Eilen vedettiin arin kanssa kunnon vk-treenit niin ei oikein tänään irronut enää koko matkalla. Muut tuli mäissä heittämällä ohi ja vitträskissä oli kyllä eväät syöty. Nyt pari päivää lepoa ja sunnuntaina lenkille uudestaan.
Kiitos myöskin! Ajatus epätasatehoisesta lenkistä oli hyvä (vaikka itse sanonkin), mutta omalla kohdalla ei jalosta löytynyt parin polasun jälkeen enään mitään. Palautuneena näitä vauhtileikkittelyjä varmaan kandee tehdä.
Olipa muuten vuodenaikaan nähden hyvä keskari.
Joo naureskelin sitä vähän, oikea taitaa olla toi viidennen kierroksen 64,7 km/h. :D
Muuten OK, mutta speksaus oli
"
mutta vauhti jossain 27-28 tietämillä. Mäen nyppylät mennään reippaasti ylös ja päällä palautellaan
"
Tässä "äijäkerhossa" tällainen speksien ohitus vauhdin osalta vielä menee (äijät tulevat uudestaan) mutta
Tammaravien osalta se on varma tapa kadottaa loputkin naiset porukasta.
Tänään onneksi speksissä pysyttiin ( kiitos AriT vedon) ja toivottasti jatkossa naisia on enemmän mukana kuin tämänpäiväiset neljä.
Terv. nimim. "Kylmälän mäkitreenipaikalta hitaampaan joukkoon liittynyt"
Noh, kyllä sitä paremminkin olisi voinut kulkea ja tuollaisen vajaan Tahkon verran täytyisi pystyä aina roikkumaan mukana… Mutta tämän päivän lenkillä tuli vasta 400km täyteen tälle vuodelle, että tästä on suunta ylöspäin. Rovaniemellä oon tottunut maantiemiesten vauhdissa roikkumaan aina alkukaudesta, se on hyvää reeniä niin jaksaa ajaa polkuakin kun ne joskus sulaa.
-Lauri
LJL, ihan mielenkiinnosta, mitkä renkaat sulla oli alla. Mun maastopyörien renkailla (rampage, purgatory) ei kyllä tommosissa vauhdeissa pysytä mukana.
Mutta ilmeisen hyvin rullaava yhdistelmä kuitenkin.
Asiasta viidenteen. En tiedä kauan olet espoossa majaillut, kun mainitsit olleesi Rovaniemellä aiemmin, mutta mikäli porukkalenkit maastopuolella kiinnostavat espoossa kannattaa tarkistaa MTBCF ja bikepoli nimiset ajoporukat.
Tämä yhdistelmä ei vain oikein toimi, jos ylämäet mennään ylös 35-40 vauhtia ja sen jälkeen on loiva alamäki/tasaista jossa vauhti nousee 32-38 tasolle.
MTBCF:n lenkeistä onkin ollut puhetta LJL:n kanssa, mutta on todettu että siellä ajetaan nopeasti ja teknistä maastoa. Voitaisiin viritellä jotain yleistä Espoon XC-maastolenkkiketjua kunhan metät sulavat ja saan oman maasturin.
Juu kyllä tiettyyn pisteeseen rullaa hyvin, mutta sanotaanko että noin 40km/h vauhdissa alkaa tulla raja vastaan, jolloin vierintävastuksessa alkaa tulla aika paljon turpaan maantiepyörään verrattuna :) Kiitti vinkistä, tässä 1,5kk ehtinyt asustella Espoossa ja olen CF:n jäsen. Ehdin jo viime kauden olla jäsenenä, kun olin etelässä kesätöissä.
Loistava idea!! :) Kannatetaan vahvasti.
-Lauri
Näinhän siinä käy, edellyttäen että kunto on tuolla vauhtitasolla, että vielä mäen täysillä vedon jälkeen jaksaa tasaisellakin
pitää kovaa vauhtia.
Jotta porukka ei hajoa liikaa niin kärjen pitäisi malttaa himmata mäen päällä (jos ei ole alamäkeä) ja odottaa tavallisia
kuolevaisia, jotka ajavat mäen tasolla 20-30, kukin kuntonsa mukaisesti.