Re: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
GynZi
Onko muka olemassa muita tapoja kääntyä oikealle? Tuo nyt vaan ei auta yhtään enempää siihen näkemiseen vaikka joka kerta kurkotankin niin pitkälle kun pystyn. Isoa autoa ei vain saa käännettyä risteykseen 90 astetta, hyvä jos suojatiehen mennessä edes 45 astetta, ja tämä siis suojateiden kohdalla joissa on liikenteenjakaja joita kovin iso osa on.
Harjoittele kovemmin, nouse kunnolla penkistä ja nojaa vaikka sen jääkaapin (tai keskilaatikon tjsp.) päälle. Tuo 45 astetta riittää jo varsin hyvin, jos vaan jaksaa turvavyön avata. Pienemmässä kulmassa näkee jo oikein säädetystä laajakulmapeilistäkin...
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
scf_
Samoin meistä pyöräilijöistä joidenkin olisi syytä miettiä omaa tilannenopeuttaan tiedostaen miten huonosti niistä kopeista näkee oli peilejä miten paljon tahansa. Vai kärsiikö työmatkatempon aika tai lenkin keskari kun joutuu hidastamaan, ehkä jopa antamaan tilaa? Vai onko yksinkertaisesti liian kivaa olla oikeassa?
Arvelen että iso osa autoilijoista ylipäätään ei ymmärrä miten eri nopeuksilla pyörällä voi liikkua ja että iso osa kovempaa ajavista pyöräilijöistä ei tätä tajua autoilijan näkökulmasta. Maanteillä nopeuden arviointi on hankalaa ja taajamassa tämä vain korostuu ja kovempaa vauhtia ajavien pyöräilijöiden havaitseminen on entistä vaikeampaa, käännät päätä ja pyöräilijä tuli ja meni jo.
Annat ymmärtää että nämä tumpelot tekevät sen mielestäsi tahallisesti (yrittää), aika paksu väite. Ei ihme että asennoituminen on noin jyrkkää.
Uskot että hyvät kuskit on vähemmistö. Käy hyvin linjaan aiempien kommenttiesi kanssa. Tuskin tulet näkemään heissä jatkossakaan mitään hyvää kun lähes jokainen ison auton kuski on potentiaalinen tappaja.
Ja tuo "Ongelma ratkaistu. Vastuu on nyt sinulla..." Luepa tän postauksen yläosasta omaa tekstiäsi vastuunpakoilusta. Annat kaikenkattavan "ratkaisun" ja luovutat samalla kaiken vastuun että tulet nähdyksi, ei näin.
Ei todellakaan näin.
Ihme venkoilua. Olen 11 vuotta ajanut kuormuria kaupunkiympäristössä ja saan joka päivä pudistella päätäni kun kollegat ajelevat täysin välinpitämättömästi. Ja kyllä, se välinpitämättömyys on tahallista.
Juuri katsoin peilien näköalueita ja tuo laajakulma näyttää arviolta 65-70 astetta sivulle, kunhan sen sääti aamulla kuntoon edellisen kuskin jäljiltä. Ja kyllä, siltä penkiltä noustessa näkee todella hyvin katvealueen. Ja kyllä, vastuu on kuljettajalla joka jatkaa ajamista kun ei voi olla varma onko sieltä joku tulossa.
Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
GynZi
...
Et kai aja fillarilla tasoristeykseenkään jonka puomit ovat ylhäällä huolimatta saapuvasta junasta, koska se nyt on puomien tehtävä taata turvallisuus ja minulla on oikeus ajaa silloin kun puomit ovat ylhäällä?
Taitaa olla ainoastaan autoilijoiden harrastamaa toimintaa tämä, oli puomeja tai ei. Eihän sieltä eilenkään ketään tullut...
Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
GynZi
...Junavastauksessa tulikin ilmi se mitä olen odotellutkin, kyseessä on kuin onkin asennevamma.
Jep, asennevamma autoilijalla.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
GynZi
Entä näiden katveeseen jäävä alue?
Junavastauksessa tulikin ilmi se mitä olen odotellutkin, kyseessä on kuin onkin asennevamma.
Sitä katvetta jää hyvin vähän kun sen osaa tiedostaa ja tehdä asiat oikein. Kokeile vaikka sen sijaan että piirtelet karrikatyyrejä hytissä seisovasta kuskista joka ajaa mutkat niin kovaa ettei ehdi reagoimaan mihinkään.
Tästä junahommasta päättelen että pidät tosiaan minua asennevammaisena kun jalankulkijanakin oletan että auto väistää minua kun asutun suojatielle, kunhan jätän pelivaraa.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
GynZi
Vaan kumpi meistä onkaan se joka luottaa peileihin ja ikkunoiden näkymiin ja kumpi se joka tietää ettei niihin voi luottaa? Kolistelija toki tulee seisaaltaan ohjaten perse irti penkistä, mutta miten kätevästi käykään jalan siirto kaasulta jarrulle yllättävässä tilanteessa, ja mitä käy kuskille kun turvavyö on auki ja auto päättää pysähtyä nopeasti?
Näitä viestejä lukiessa tulee helposti sellainen kuva että porukka olettaa minun ajelevan jokaisen suojatien yli yhtään välittämättä muusta liikenteestä tai edes seuraamatta sitä, kun todellisuus on sitä että seuraan sitä hyvinkin tarkasti mutta rohkenen myös pyytää muilta tienkäyttäjiltä maalaisjärjen käyttöä. En ole joka päivä ajamassa pyöräilijän yli, en edes joka viikko. Mielestäni vain yksikin auton alle jäänyt pyöräilijä on liikaa.
Ero meissä on se että virheen sattuessa sinä yrität keksiä mitä vastapuoli on tehnyt väärin, sen sijaan että nostaisit käden pystyyn virheen merkiksi ja miettisit mitä mokasit.