^MIten meni tullien ja muiden extrojen kanssa?
Printable View
^MIten meni tullien ja muiden extrojen kanssa?
^Wiggleltä kiekot viimeksi tuli helposti mutta onko kelläkään kokemusta CRC:ltä about 700€:n paketista?
Samaa jauhantaa viikosta ja kuukaudesta toiseen. CRC on Pohjois-Irlannissa joten ei tulleja.
^Hyvä kun sinullakin joku tarkoitus...
Tulllaukset hoitui syöttämällä henkkari DHL.n suojattuun linkkiin, eli mallikkaasti näin:
Hei! Sinulle on saapumassa tullattava DHL Express-lähetys rahtikirjannumerolla <piip>. Lähetyksesi tullauksesta ei tule lisäkuluja. Käythän hyväksymässä lähetyksen kuljetusehdot linkin kautta. Yrityksiltä tarvitsemme lisäksi Y-tunnuksen tullauksen tekemiseksi, jonka toimittamalla valtuutatte DHL:n suorittamaan tullauksen puolestanne. Ilmoitathan tiedot suojatun linkin <linkki> kautta. Samasta linkistä saat lisätietoja tullauksesta ja palveluehdot.
Ystävällisin terveisin,
DHL Express huolinta
Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla
^Itselle Wigglen tilauksen yhteydessä DHL:ltä soitettiin ja homma hoitui puhelimitse, toisaaltaan kaveri kyllä ilmoitti että jos epäilee puhelun aitoutta niin voi soittaa takaisin tai tehdä saman verkossa. Samassa yhteydessä sovittiin myös tilauksen toimitus...
DHL:n nimissä kyllä tulee myös hyvin samanlaisia "saapumisilmoituksia" vaikka ei yhtään tilausta tulossa, kannattaa olla varovainen...
Onko viimeaikaisia kokemuksia täältä tilaamisesta? Täältä sais sopivaa ajotakkia mutta tuleeko tullien yms kanssa säätöä? Ostos reilu 150€...
Edit: Testataan, ostos olikin alle 150e.
Omalta kohdalta myös päivitystä ekasta CRC tilaukselta brexcit jälkeen.. Tilauksessa 20" fillari + sekalaista pientä osaa.
Tilauksen jälkeen kysyin aspasta miten prosessi menee ja sieltä sanottiin, ettei itse tarvii tehdä mitään. Sivuilla lukee myös toimitusehdot DDP, eli jos tulee jotain lisämaksu niin olla yhteydessä aspaan.
Irto-osat tulivat kotia eilen, eikä näistä tullut mitään kysymyksiä tullauksista (arvo alle 150€)
Fillarista tuli DHL tullausilmoitus viestillä, mihin piti syöttää tilauksen arvo ja hetu. Fillari saapui tänään kotia eri kyydillä.
Tilauksesta meni aikaa n. 2 viikkoa.. Infoan tänne jos vielä ilmestyy asiaan muutoksia, mutta näillä näkymin meni varsin sujuvasti myös brexitin jälkeen.
Olen katsellut pyöräilykamaa ja CRC:ltä löytyisi sitä mitä etsin. Olen kuitenkin tyhmänä ihan pihalla tästä tullikuviosta. Tullin sivuilla sanotaan, että "Pohjois-Irlannin ja unionin välillä siirrettäviin tavaroihin ei kohdisteta tullivalvontaa, -tarkastuksia tai -muodollisuuksia" ja edelleen "Jos tavara toimitetaan Pohjois-Irlannista, lähetystä ei tarvitse tulliselvittää. Pohjois-Irlannin kanssa toimitaan edelleen EU-säännöin". Minkä takia porukka kuitenkin joutuu välppäämään tulliasioiden kanssa ja antamaan henkilötunnuksen kaiken maailman hämäräperäisille huolintafirmoille. Mitä minä en ole ymmärtänyt? Eikö tavaran pitäisi tulla Pohjois-Irlannista samalla lailla kuin vaikka suomalaisesta tai saksalaisesta nettikaupasta.
Mun paketit tossa edellä Wiggleltä ja CRC:ltä oli arvoltaan alle 150e. Mitään tullihässäköintiä ei ollut, vaan paketit tulivat postiin noudettavaksi reilussa viikossa.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Ei kannata maksaa 11e dhl rahdista versus ilmainen, ei tule yhtään sen nopeammin.
Onko kokemuksia tilauksista Suomeen ihan viimeviikolta tai päiviltä? Minulle herjaa että tuote on liian painava kuljettajaksi Suomeen vaikka ostoskorissa on vain muutaman sadan gramman housut.
Halvin, ilmainen toimitus, 7.1.2023 (la) tilattu, 9.1.2023 (ma) lähetetty, 19.1. (to) paikallisessa Postissa. Ei lisämaksuja, eikä mitään tullin/postin kanssa viestittelyä.
Oma eka tilaus sitten Brexitin, hyvinhän tuo näytti toimivan.
Tänään noudin paketin postista. Oli ilmaiskuljetus: shortsit ja magneettikaukalo huoltohommiin.
^Täytyy taas lisätä tutkittavien listalle jos toimii ilman extroja!
CRC toimi kuten ennenkin, ei mitään ylimääräistä säätöä ja paketti saapui 8 vrk päästä perjantaina 3.2.
Ihan kuin ennen Brexittiäkin, ihan hämmästelin, mutta niin vaan luotin tän foorumin sanoihin ja pitihän ne :)
Muutama viikko sitten tilasin lapselle Vituksen ja tuli kotiovelle ilmaisella toimituksella. Tässä välissä nettisivut muuttunut ja nyt pyörän toimitus 129e suomeen. Pilalle mennyt vissiin tuokin kauppa.
Flättipolkimet tilasin. Seuranta näyttää että jossain välillä jumii- tulli on jo 3pv sitten "cleared" mutta matka tullista postin kuljetettavaksi lienee pitkä ja kivinen koska "The item is not yet in Posti."
Jos/kun Posti täällä päässä hoitaa hommaa niin voi mennä sama aika kuin suomeen tulla ilman tulliakin... Joten tulee kun tulee!
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui...sz=w2560-h1252 Ja tuli, lopulta viikon ilmoitetusta toimitusajasta myöhässä. tänään jo pääsi ajeleen. Oli vaan niin hyvä alennus että houkutteli!
CRC:n ja Wigglen (ja Bikesterin ja Brügelmannin ja Probikeshopin) omistava taustayhtiö talousvaikeuksissa: https://www.bicycleretailer.com/inte...A0restructures
Jotain varovaisuutta tilauksiin ehkä täytyy ottaa mutta luottokorteissa on kai jonkinlainen turva.
Koko kesän on mielestäni Bikesterin valikoima sakannut. Omat ostokset mennyt muihin osoitteisiin.
Harmittavaa Nukeprooffin ja Vituksen osalta. Hyviä pyöriä. Ja nukeprooffilla myös komponentteja kuten erinomaisia polkimia. Toki surullista kaikkien yhtiöiden työntekijöidenkin kannalta tietty.
Parin satkun kuitutankot tuli suoraan Ärrälle. Täähän oli yhtä helppoa ku ennen berskittiä. Harmi jos lafka katoaa.