Ok. Nähdään siellä.
Printable View
Ok. Nähdään siellä.
Onko kiinnotusta ajella maanteitä tuvalta lauantaina joko 10 tai 11 lähdöllä? 4-5h ajoa ja vauhti erittäin maltillinen (alle 25km/h). Itsellä varmaan nastat krossarissa edelleen jos sääennusteet paikkansa pitävät.
Mantis, minkälaisessa kunnossa tiet oli teidän reitillä? Vähän tekisi mieli kokeilla viikonloppuna kesänakkeja maantiepyörässä:p.
Kiitokset mantis ja TimeMa, sikapähee lenkki tuli nyt vedettyä. Kun ns. lähtö oli kotinurkilta niin lenkin pituudeksi tulikin komeat 72 km, ja siirtymiä vaivaiset 3 km. Alun pienen kosteuden ja tihuttelun jälkeen kelihän vaan parani, ja toden totta, nyt oli kevätpyöräily parhaimmillaan kuivalla tiellä auringon kohta kadotessa horisonttiin. Upea keli kuivalla osuudella.
Kyllä siellä reikiä ja sen sellaista oli, mutta ei kait se mihinkään muutu kesällä, joten kesägumia vaan kehiin. Jos on kuivaa niin sillon ainakin natsaa mainiosti. Kelveillähän toki oli sit soraa niissä paikoissa joissa jouduttiin ajamaan kelviä pitkin. Ja kaiken lisäksi joissakin paikoissa oli tien varsia puhdistettu hiekasta. Varsinaisia routavaurioita en oikein bongannut.
Mä harkitsen kanssa lauantaina mukaan tuloa, mutta se edellyttää, että tie ei ole luminen tai jäinen. Nastoja en laita enää alle.
Kiitti lenkistä. Oli kiva polkee seurassa ja kivassa kelissä. Eipä mulla tuohon tassun raporttiin ole paljon lisättävää, paitsi että jos haluaa oikeasti polkea maantiegumeilla niin on parempi ronttaa se pyörä sinne maantien laitaan vaikka autolla - muuten puhkeaa kumi. ;)
Tassu - kun me lenkillä ihmeteltiin niitä eri mittareiden antamia tuloksia niin koitin google mapsissä tehdä saman reitin mahdollisimman tarkkaan. Lopputulema oli että maps sano 82.5km ja mittari 82.3km, joka on siis noin 2.5 promillen virhe, joka kyllä kelpaa mulle. Suurempi ero varmaan tulee tosiaan niistä eri autostop-toiminnoista.
Jos sää on kiva, saatan tulla alkumatkaksi mukaan ajamaan lauantaina cyclolla ja 25mm kumeilla.
Mantis & Tassu kiitos reissusta, oli kauden rekordi joka suhteessa. Mun trackeristä löyty 82,3km ja mediaani 25,7km/h.:)
Oliskos huominen reitti tässä? 4-5h. Siippoossa tankkausta.
Eli 11:00 Bemböle. Vauhti alle 25km/h.
Tarkentava kysymys. Laitoitko mittarin päälle kotona etkä nollannut Prismalla? Mä nollasin Prismalla. Siitä vois tulla se keskariero juomataukopaikalla.
Toivotaan, että keli pysyy kosteana tai kuivana, niin olen mukana. Ilmoitan aamulla jos olen estynyt.
Huomenna menossa mukana oli keli mikä hyvänsä. :-)
Huomisen lauantain sää näyttää alustavasti oikein hyvältä. Tulen tuvalle kuikuilemaan klo 11, jos siellä olisi vähän lyhyempään lenksuun tyytyviä. Joku 2-3 h riittäisi mulle, krossipyörä ja -renkaat alla.
Itsellekin riittäisi tuollaiset 2-3 h mainiosti, mutta saas nähdä löydänkö itseni nastarenkaitten kanssa tuvalta? Säätila ja muut mukavuustekijät/tekosyyt ratkaisee osallistumisen. Aamun sää näyttää toki hyvältä, mutta puolenpäivän jälkeen lupaillaan mahdollisesti vähäistä lumisadetta ja neljän tienoilla jo ajoittaista lumisadetta, joten kovin pitkälle ei huvita lähteä.
Kun katsoo miten sadealueet ovat menneet ja ennustetaan- voi olla että suunnitellun reitin päältä on se kulkenut, mutta idempänä ei niinkään.
http://ilmatieteenlaitos.fi/sade-ja-pilvialueet
Kannattaisiko reittisuunnitelmaa kenties muuttaa?
Olipas kylmä!
Ajoin mukanapuolisen tuntia, ja sitten käännyin omalle lenkille. Pidempään olisi ollut kiva ajella, mutta ei pärjännyt mun varusteilla:( Sormet ja varpaat oli kivassa kohmeessa jo siirtymällä, niin tänään ajot jäi kokonaisuudessaan kahteen tuntiin. Harmitti vähän, kun olisi ollut kiva ajella Bodomin kautta pois. Paljon oli ajajia sää ja ajankohta huomioiden, varmaan 9-10 lähdössä. Mutta tulipahan ajettua edes vähän:) Energiaakin kului ihan kivasti mittarin mukaan 950 kcal. Eväsbaanani tippui taskusta jo lenkin alussa, enkä löytänyt sitä paluumatkalla. Äkkiä hävisi:eek: Itse lenkissä tai porukassa ei siis mitään vikaa, mutta lämpöä olisi saanut olla jokunen aste enemmän, tai varusteet paremmat.
Hiekat oli aika hyvin harjattu pois, jäätä oli Kauniaisissa jonkun verran. Rengasrikkoja ei omalle kohdalle tullut (25 mm Continental 4season renkaat alla). Ensi kerralla ehkä jo maantiepyörällä.
10 taisi olla lähdössä. Timpan kanssa erottiin porukasta noin tunnin ajon jälkeen, jolloin pääryhmään jäi 6 ajajaa. Ajeltiin sitten takaisin tuvalle Velskolan mäkien kautta ja saatiin mittariin rapiat vaille 49 km. Itselle tuli siirtymineen n.63 km ja se oli ensimmäiseksi maantieporukkalenkiksi sitten 31.12 ajetun ajon jälkeen ihan riittävä aloitus ainakin nastojen kanssa ajaessa. Viime kauteen verrattuna sentään parisen viikkoa aikaisemmin tuli nyt aloitettua porukkalenkit, joten hyvällä mallilla ollaan.
Tipsun banaanin kohtalo: loppupään ajajista ainakin Tassu näki banaanin lentävän tielle ja noukkaisi sen mukaansa, mutta valitettavasti ei huomattu kenen taskusta banaani ponkaisi epäonnistuneelle karkumatkalle. Vasta lähdettyäsi omille teillesi banaani otettiin puheeksi ja joku tiesi kenen banskusta oli kyse, joten ei sitä paikalliset sammakot tai etanat sentään olleet tien poskesta ehtineet omiin poskiinsa vielä ahnehtia. Voit varmaan pyytää Tassulta banaanisi takaisin seuraavalla yhteisellä porukkalenkillä ehkäpä jo viikon parin tai sitten kuukauden parin päästä;). Milloin nyt sitten törmäätte toisiinne.
Kiitos vaan mukana ajaneille ja ennenkaikkea alkumatkan tuulenhalkojille.
No niin, banaanin kohtalokin selvisi! En ehkä tarvitse uutta tilalle (Tassu saa pitää). Olisin vain poiminut sen paluumatkalla muussaantumasta autojen alle, ja jättänyt kuorittuna vaikka linnuille (syövätköhän banaania...) :) Ens kerralla banaani eri taskuun varakumin kanssa, niin mahtuu paremmin.
Mä olisin hyvin voinut ajaa teidän kanssa sen Velskolan lenkin, jos olisi ollut edes paremmat hanskat. Nyt ei sormet hetkeen toimineet lenkin jälkeen. Yllättävän kiva oli yksinkin tosin ajella, ja vauhtiakin oli hyvin (ei mittaria mukana, niin näin voi sanoa) :D
Kiva lenkki. Nopeus pysyi justiinsa spekseissä. ;) Kiitos hiekkatien joka muuten oli mun reittiin piirrettynä. Kiitokset mukana olleille! 4:50 tuli ajoaikaa itselle.
Oli mukava lenkki ja paljon kivoja mäkiä. :) Kiitokset reitin speksaajalle ja muillekin lenkkikavereille. Täytyy ottaa tämä taas tavaksi.
Kiitoksia alkumatkan seurasta. Oli mukava nähdä tuttuja naamoja pitkästä aikaa. Itse poikkesin omille reiteille jo Röylässä ja jatkoin Bodomin kautta Kökkeliin ja kävin vielä tarkastamassa teitä Vitträsk järven ympäriltä. Matkaa kertyi reilu 70km. Tiet ja kelvit oli pääosin hyvässä kuosissa jos perus routavaurioita ei lasketa. Maantiepyörällä kesänakeilla pärjäsi hyvin eikä rengasrikkoja tullut.
Kylmä oli tänään vaikka metriäkään en ajanut. En viitti ajaa maantiepyörällä toppavaatteissa enkä nastoilla maantiellä joten ootellaan jos tosta kelit vähän lämpenis. :D
Kiitos vetäjille! Ja hyvä että ette uskoneet välitämääni Ilmatieteenlaitoksen pessimismiä...
Hyvin pelitti maantipyörälläkin, Schwalben Ultremo ZX 25mm alla. Vähän tosin hirvitti kun eilen puhkesi. Mukavaa rasvanpolttoa, kokonaissaldo siirtymineen karvan verran yli 150 km. Piti ajaa kilsa extraa...
Toteutunut reitti
Maantiepyörällä pitää mun mielestä pärjätä lyhkäset + irtovehkeet + tuuliliivi -varustuksella.
10 lähti, 6 ajo speksatun lenkin. Kiitos koko porukalle, hyvä lenksu oli. Kelikin suosi oikein hyvin. Mäet tosiaan (ne uudetkin) oli mukavia, tuli tehtyä rekordi tän päiväsellä fixivälityksellä (59 km/h). Harmi, että http://www.surplace.fr/ffgc/ ei pysty antaa kampikierroksia tuolle vauhdille. Mahtaiskohan jostain löytyä isompi skaala?
Tipsun banaani: Joo, koppasin sen matkaan, mutta en sit alkanu kyseleen mitään. Enkä tajunnu sit kysyä kun Tipsu lähti omalle reitille.
Lenkkikuume nousee kun lukee spekulointeja eilisestä setistä. Itselläni jatkuikin vielä salibandytuomarointikausi, joten en päässyt eilen messiin. Pääsiäisenä oon Pohjanmaalla, mutta sen jälkeen mukana kuvioissa!
Tupalenkkiä lauantaina. Moi kaikille ja hyvää alkanutta kautta. La voisi ajella tuvalta cyclo/hybridi (miksei myös road) asfalttitie PK-lenkin 3-4h. Tämän hetken ennuste on sellainen, että klo 11 vois olla sopiva lähtö. Jos torstaina näyttää siltä, että perjantaiksi tulee parempi keli, niin pohditaan vaihtoa.
Jos kelit on hyvät voisin ajella tuvalta ainakin perjantaina ja lauantaina ja ehkä maanantaina. Sateella en lähde liikenteeseen ja jos lämpöä on alle 7-8 niin kalustona krossari lokareilla.
Mua kiinnostaisi myös maanantai. Tai siis ajelen silloin, mutta en tiedä milloin. Rauhallista n.4h.
Huomenna taas Sellon pyörältä hidasta katulenkkiä, viime viikon reitti toiseen suuntaan. Se onkin kalenterin mukaan kauden tokavika lenkki.