Mä se olin. Ice spiker prosta pamahti kylki halki ja odottelin siinä tienposkessa vaimolta kyytiä kotiin.
Printable View
Ei olla kunnossa ei. Piti vanha jäykkis laittaa kasaa et pääsee lenkille, maantietä 36km ja aikaa menee yli 2h... :D sykkeet tietty hakkas ihan jossain muualla kun pitäs..
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Tänään oli hyvä veto päällä. Tässä päivän reitti.
Viikon ainoa vapaapäivä niin pakko polkaista vähän pidemmälle.
Yksinpuhelu jatkukoon täällä.
Käväisin tänään katsomassa fillareita System 1 kaupassa helsingissä, tai ainakin yritin. Sanoivat että liike on mennyt konkurssiin ja luultavasti maanantaina alkaa tyhjennysmyynti. Saattaa olla tavaraa edullisesti tarjolla. Pari konan täpäriä ainakin, hirveä määrä kenkiä, kypärää ja vaatetta myös.
Olisin ostanut jo tänään kaikenlaista mutta ei kuulemma ollut lupaa koskea kassaan.
Nyt on polut hyvässä kunnossa. Pitoa on ja pyörä pysyy puhtaana!
Tuli pari Duplo hetkeäkin koettua kun muutama ennen ajamaton paikkka menikin aivan heittämällä läpi :)
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Pojaat oli tehny hienon sillan aulangonjärven taakse ,Siihen loivan ala tai ylämäen viereisenojan yli .Aika lähellä Heikkilää ,ajoin sen yli ekana .toimii.
Aiaiai kun oli hieno keli polkea parin tunnin aamulenkki. Polut aivan erinomaisessa kunnossa.
Joku mustapukuinen maasturikuski bongattu ahveniston harjulla. Yritin lähteä perään mutta ei kunto riittänyt vauhdikkaampaan ajoon.
Laitoin täpäriin tuommoiset bilteman tankorukkaset ja ihan hyvin pysyi nakit lämpimänä tai ainakin lähes toimintakuntoisina.
Minulla alkoi cyclokausi tanään. Runko poikki maasturista eilen. :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/542/rf4a.jpg
Johan se kestikin kokonaiset 5kk pienin vaurioin.:cool:
Lumihan tuli juuri sopivasti lajinvaihtoa avittamaan. 5 kk on toisaalta jo pitkä aika :)
Tällä kertaa ei riitä jesari, ihan on katkipoikki mennyt.
Täytyy näköjään opetella oikeasti korjaamaan kuitua, jos kuidulla meinaa maastossa ajaa.
Tuokin kohta on mielellään osattava korjauksen lisäksi vahvistaa, tai sitten kuskin on laihduttava ja paljon.
5kk on tosiaan pitkä aika ja kun harrastaa on tuommoiset kolhut hyväksyttävä. Eiköhän tuolla rungolla taas ensitalvena ajeta.
Se kuinka olkapää kestää cyclolla ajoa huolettaa hieman enemmän, mutta jää nähtäväksi.
Aidot kiinarungot on halpoja, ehkä sellainen tilaukseen korjausopintojen ajaksi.
The silta taisi löytyä: http://img.tapatalk.com/d/14/01/13/yjesy2u4.jpg
Hirnuvien otusten polut olivat aika mielenkiintoista ajettavaa....
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mikäli keksis hyvän cyclo aihion saatan ollan kiinnostunut linkistä. Vahvasti epäilen jotta kumminkin jää seuraavien vuosien mielenkiinnoksi tuo cyclo
Jopas täällä tapahtuu kaikenlaista. Onkohan Ahvenistolla milloin ladut ja baanat kunnossa?
Pala kauneinta Suomea:
http://img.tapatalk.com/d/14/01/13/3amapa8y.jpg
Ja siitä yli silta (Jukka ja Tapio tehnyt):
http://img.tapatalk.com/d/14/01/13/gapa5yte.jpg
Hyvä että on kestänyt vielä koeajon jälkeenkin, 5 kk kestotesti vielä edessä..
Ensiviikolla pitäis itsekin olla taas ajokunnossa.
edit:
Olipahan luonto muuttunut, viikko sitten paikka oli ihan vihreänä ja vehreänä. Lauantaina tuollainen pieni harmaa lumi/kuura maassa ja nyt Juniperin kuvassa jo valkea lumipeite.
Sen mitä minä tiedän, niin perjantaina on kai aloitettu tykitys. Ainakin torstaina vielä puhuttiin, että perjantaina aloitetaan ja nettikameroista olin viikonloppuna näkevinäni lumen lentävän. Pakkasta on hyvin, mutta taivaalta ei taida nyt hetkeen tulla apuja tuohon lumitilanteeseen.
Mukavaa että täälläkin on elämää.
Hienon sillan on pojat tehneet, pitää käydä joskus ajamassa se.
Polkaisin äsken moottoridadan ohi vaan eipä tullut mieleen käydä katsomassa onko jo latuja. Itse en kyllä sinne mene hiihtämään kun noi karhun eräsukset ja huopakumisaappaat on tehty vähän toisenlaiseen maastoon :p
Pyöräily vaihtui luisteluun ainakin muutamaksi päiväksi. Järvet niin sileässä jäässä että nyt on mentävä pitkiä lenkkejä kun ei ole vielä lunta häiritsemässä.
Onkos täällä muita retkiluistelun harrastajia? Niin ja saa sinne jäälle pyörälläkin lähteä jos haluaa vaihtelua maisemiin.
Ootko alajärvellä käyny ( sopivan pieni ettei ole pahoja virtapaikkoja, tai?)? Onko jo vahva jää?
Mä voisin olla messissä jos jotain jääpyöräilyä aletaan virittämään jos vain ei olis kovin mäkinen reitti :)
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Kuka tuli vastaan cyclolla aamupäivällä Poltonahon Salen kohdalla? Sininen takki, keltainen huomioliivi, turpa kuurassa niinkuin minullakin. http://www.strava.com/activities/106689264
Jäätiedotus pyöräilijöille :p
Katuman jää kestää hyvin ja on noin 10 senttistä, luistelin ympäri ja 15 kilsaa sain mittariin. Vanajanlinnan avantoa kannattaa varoa.
Alajärvellä kävin eilen ja jää vaihtelevan paksuista mutta riittävästi sitä on. Järven itäreunassa 10-tien alittava joki on aina sula. Ei sinne siis.
Jos koko järven kiertää rantoja pitkin tulee matkaa vajaat 40 kilsaa.
Vanajanselästä ei ole (vielä) tietoa. Se olisikin kova lenkki kun polkisi vanajanselän ympäri vaikka crossarilla. Kuka ehtii ekana?
Huominen tuhlautuu töissä mutta sunnuntaina on ohjelmassa ulkoilua, mahdollisesti pyöräilyä.
Hiihtäville kavereille tiedoksi, että Ahvenistolla on nyt pari segmenttiä Stravassa, joilla voi vertailla omaa hiihtovauhtiaan muihin ja itseensä. Edellyttää toki, että puhelin on mukana, Strava käynnissä ja lajiksi valitaan tallennusvaiheessa nordic ski.
Vanajanselkä jäässä, suntinsuuhun en kuitenkaan menisi, eli täällä eteläpäässä "ylitys" vanajanniemi-vanamaja akselilla. Vanamajallehan pääsee mukavasti merven kautta. Niin ja lepaan virralle ei saa mennä koskaan(talvella) siis jos seikkailee vaikka mierolasta selälle. Voi kiertää puutarhaoppilaitoksen kautta vanajanniemeen.
Alajärvi kierretty kokolailla rantoja pitkin, joku 28km sain mittariin. Yhden pilkkijän kanssa pysähdyin rupattelemaan, tiesi kertoa jään olevan 12 senttistä tällä hetkellä.
Nastarenkaan jäljet bongattu alajärvellä.
Alkaa jään pinta olemaan siinä kunnossa että tänään luultavasti viimeinen luistelupäivä. Pitänee siirtyä traineripyöräilyyn kunnes pakkanen vähän hellittää.
Hiihtokausi avattu itellekin tänään. Kannattaa mennä moottoriradalle, aivan mahtavassa kunnossa ladut. Suolenkkiä puolet pääsee jo kiertään, loppua tekivät kovaa tahtia :)