Mitäs päätuomari sanoo Chunky Monkeystä? Semmoiset on nyt edessä ja takana Trail Extreme-seoksella, ja oishan se kamalaa jos ne oiskin huonot :eek:
edit: hitsin hitsi, johan ne on lytätty elokuussa :(
Printable View
Mitäs päätuomari sanoo Chunky Monkeystä? Semmoiset on nyt edessä ja takana Trail Extreme-seoksella, ja oishan se kamalaa jos ne oiskin huonot :eek:
edit: hitsin hitsi, johan ne on lytätty elokuussa :(
Mä oon ajellu nyt syksyn 27,5x2,3" Minion DHF/DHR2 -kombolla, 3C MaxxTerra -seoksella ja oon ollu ihan tyytyväinen. Hyvä pito märillä juureksilla, märät kivekset ehkä tuon renkulan akilleen kantapää. Märät kalliobaanat on aika pelottavia välillä. Varmaan pitävempiäkin vaihtoehtoja olisi, mutta en kuitenkaan jaksa vaihdella kokoajan renkaita, joten näillä mennään.
Onko kukaan onnistunut löytämään kotimaisista pyöräliikkeistä Ardenttia koossa 29x2,25? Pitäisi vaihtaa rara pois ja laittaa pitävämpää, mutta myös rullaavaa rengasta alle.
Höh. Jouduin foorumitietämykseen pettymään tänään pahemman kerran. Edessä DHF 2.5" 3C ja takana HR2 2.3" 3C. 29:nä. Lämpöä oli varmaan nollan nolemmin puolin, koska lätäköt oli sulana, mutta kaikki kura kuitenkin jääty pyörään loppulenkistä kiinni. Hyvin oli pitoa ainaki kallioilla, vaik eikö noiden reunanappuloiden ollu tarkotus muuttua ihan saippuaks alle vitosen lämpötiloissa? Viime viikonloppuna taas ku oli vähä lämpimämpää, jotku kalliot oli ihan oikeesti yhtä liukasta ku jää. I kid you not! Mut siinä ei paljo renkailla tuntunu olevan väliä, oli Bontrageria, Maxxista ja On-Onea alla ja kaikki luisteli.
Itseni on yllättänyt tänä syksynä WTB:n Nine Line 2.0 29er. Tulivat ostamieni kiekkojen mukana ja ajattelin vaihtaa pois mutta en sitten jaksanut. Nyt sitten elokuu-nyky hetki alla ja mm: tänään 30cm lunta ja jäätä. Edelleen yksi parhaista renkaista millä olen ajellut. Rengasta tehdään myös 2.2 koossa mutta saatavuudesta en tiedä. Rullaavat loistavasti ja pitoa on tosiaan ollut muhkeasti.
Takana 25v lajin parissa ja muutama kymmenen rengasta alla pyörinyt.
Ja vielä Ardenttia http://www.octane.fi/p/maxxis-ardent...ompound/114718
20% saa tuosta vielä sivustolta löytyvällä koodilla pois...
Nyt on ajettu muutama kostea EKP-lenkki täysjäykällä Surly Instigatorilla ja 29" Butcher Grid renkailla. Butcher kulkee hyvin märässä kivikkojuurakossa sekä vinokalliolla ja tuntuu luotettavalta hiukan pahemmissakin paikoissa. Ei lipsu helposti ja jos lipsahtaa niin siihen ehtii useimmiten reagoimaan. Jos 29" Butcheria ja 26" Chunky Monkey Trail Extremeä voi verrata toisiinsa, niin CM:n märkäpito on vielä hiukan parempi ja ilman jousitusta CM on mukavampi käsille.
*OT* Mikäs on HarMin mielikuva Instigatorista kaks'ysinä noin muuten? Jotain oudon kiehtovaa tuossa rungossa on.. *OT*
Ajankohtainen bump!
Syksyllä loistavasti pitäneet Highroller II 3C:t eivät kestäneet pakkasta ja halkeilivat. Nyt tarvitsee alkaa katselemaan sulan kelin kumeja. Onko Schwalben Trailstar seoksesta vastusta keväisille juurakoille?
On, kunhan et koita ajella pakkasella.
Onko Magic Mary Snakeskin Trailstar seoksella ollut kenelläkään käytössä?
On ollut. Pitää kuin tauti, ei rullaa. Ei mulla muuttunut saippuaksi pikkupakkasella, toisin kuin väitetään.
Alkaa tämäkin lanka oleen kohtapuoliin aiheellinen. Onko jollain kokemusta contin trailking 2.4 etusena ja mountainkingeistä 2.4 takasena performancena? Onko puregripissä iso ero black chiliin?
Ookkei, kiitos kommenteista. Jos hakis paikallisesta butcherit alle..
Onko tuo spessun fast trak ihan susi märällä? Kokemuksia?
^
Ei sitä ole tarkoitettu talviolosuhteisiin tai märälle. Olen minä ajellut niillä kesällä sateisinakin päivinä, mutta talven tai syksyn liukkaat kelit on asia erikseen, ei mikään pienikuvioinen rengas ole silloin parhaimmillaan, paitsi nyt tamppautuneessa lumessa.
^ Ei niin, mutta pitäisi saaha kesäksi nopeaa rengasta alle ja aattelin että jos eteen laittaa 2,2" niin toimisko se yhtään märällä juurella... Viime syksynä oli Purgatory 2,3" edessä ja siitä kyllä pitoja löytyi, mutta näyttäis varmaan melko overkilliltä nyt kun vaihtui xc pyörä alle..
Voin kokemuksesta kertoa että ei toimi kyllä yhtään.. Lähtee märästä juuresta/kivestä ku jalka saippualta..
Sitten sitä ei laiteta. :D Eli oliskos suosituksia eturenkaaksi xc henkistä kumia, leveys 2,0-2,2" jossa siis olisi pitoa märällä mutta rullais kans hyvin ja olis mahollisimman kevyt.
E: mielellään Specialized, Schwalbe, Conti tai Maxxis.
No, minähän en millään voi olla mainitsematta nytkin takana rullaavaa Rocket Ronia, joka itselläni toimii niin kesällä kuin talvella, mutta totuuden nimissä on sanottava, että nimenomaan märälle juurakolle ja kivikolle löytyy parempiakin, mutta rullaavuus on mainio ja rengas kevyt, snakeskin itsellä myös kestää.
Jos haluat renkaan, joka pitäisi varmemmin myös liukkaissa paikoissa joku Ground Control esim kapeampana versiona voisi olla hyvä valinta, kapeammassa on pienempi kuvio ja se on varsin kevyt, leveämpi 2.3-versio taas isommalla kuviolla on itselläni käytössä ihan märän kelin renkaanakin (kesät, syksyt, talvet), varsinkin takana, pahimpiin keleihin eteen menee Butcher. Spessuissa ehdottomana plussana se, että ne litkuttaa vaikka silmät kiinni, kirjaimellisesti.
^ Mites tää GC sit rullaa 2,1" versiona?
^
Hyvin rullaa, selvästi paremmin kuin Purgatory leveämpänä ja painavampana. mitä olen lueskellut niin esim tuota 2.1-versiota käyttää osa xc-kisoissakin, kertonee jotakin siitä rullaako vai ei.
Nämähän on aina vähän tasapainoilua pidon ja rullaavuuden välillä rengasvalinnat. Jos maasto ei ole tosi teknistä voi kapeammallakin, pienempikuvioisella renkaalla ajella ja pärjäillä märälläkin. Jos taas maasto on hirmuista juurakkoa ei sinne ainakaan märällä kannata laittaa kevyttä, pienikuvioista rengasta, kun se liukastelu vaan hidastaisi matkaa.
Jokatapauksessa GC on rengas, johon kannattaa tutustua eri levyisinä. Itse käytän kapeampaa xc-tyyppiseen ajoon ja leveämpää enskatyyppiseen.
^ Tiedätkö vuotaako tuo GC S-Works mallina litkua läpi kyljistä? Kuulin että Fast Trak sworksina ei pitäisi uutenakaan litkuja sisällä kun niin ohuet kyljet on..
S-Works Fast Trakia olen ajanut pitkään litkuilla ja Ground Control on ollut ajossa kanssa, en muista onko sekin S-Works vai painavampi. Ilman pienintäkään epäilystä pitävät litkut sisällä. Tosin kaikki minun Spessun renkaani ovat vuosimallia '14 tai vanhempaa, voihan se olla että ihan uusimmat on vielä pidemmälle kevennetty.
Onza Canis? Ei ole siitä kokemusta, mutta voisi olla hyvä tuohon tarkoitukseen. Ainakin Ibex ja Lynx litkuttuivat helposti eikä tullu mitään läpi. Helsingissä jos majailee niin muutamassa kaupassa ainakin Onzaa myydään.
Fast Trak? Ground Control?
Piti oikein katsoa onko tämä nyt se liukkaiden paikkojen keskustelu vai sittenkin se "Yleisrengasta maasturiin" tjsp.
Mä tykkään kyllä GC:sta yleistakarenkaana, mutta liukashan se on ja nappuloiden kulmat pyöristyvät vähällä ajolla ja sitten sopii vieläkin huonommin topicinmukaisiin ajoihin.
Spessun renkailla litkutubeless-hommat on helpompia kuin millään.
edittinä nuorisolle tarpeellinen lisäys: imo imo (y)