DT Swiss BR 2250 ja Gorillateippi
Luottamus Gorillateipin ylivertaisuuteen on vähentynyt merkittävästi viime päivinä kun olen yrittänyt saada BR2250-vanteita tiiviiksi.
Setup on siis seuraava: ensin vanteen putsaus huolellisesti Quickcleanillä ja sitten reikien peitoksi 50mm leveää heijastinteippiä väärinpäin liimapinnan suoja irroitettuna ja lopuksi päälle leveää Gorillateippiä (mahtuu hieman venytettynä juuri sopivasti vanteen reunojen pienten pykälien väliin). Teipin ja vanteen reunan väliin ja siis molemmille puolille muutaman millin levyinen tila, johon renkaan reunan pitäisi mahtua.
Asennuksen jälkeen olen varmistanut, että teippi on hyvin kiinni vanteessa kummallakin reunalla noin vajaan sentin matkalta eikä missään kohtaa ole näkyvää vekkiä tms. Tubelessventtiilin olen kiristyksen jälkeen tiivistänyt Sikaflexillä, kuten myös teipin sauman.
Kaiken tämän varmistelun jälkeen ilmaa kuitenkin vuotaa jostain (saippuavesi kuplii iloisesti vanteen kevennysreikien reunojen ja heijastinteipin välistä). Voiko olla niin, että Gorillateippi ei tiivisty "ilmatiiviiksi" vanteen pintaa vasten? Vai eikö Gorillateippi olekkaan itsessään ilmatiivis?
En vielä ole laittanut litkuja sisään kun mielestäni setupin pitäisi jo ilmatiivis litkuitta.
Pahoja Tubeless ongelmia!
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
jpf
Voi perse, kyllä se nyt taitaa olla niin, että Gorillateippi ei vaan tartu riittävän tiukasti BR2250-kehien pintaan ja jostain ilmaa pääsee pakenemaan. Pitää vissiin vielä kokeilla kahdella kierroksella kapeampaa G-teippiä siten, että laittaa sen ihan reunasta toiseen. Jos rengas puristuessaan vannetta vasten tukkisi kaikki mikroskooppisetkin raot.
Katselin noita kuviasi. Ensinnäkin minä olen saanut läskin gummit pitämään ilmaa laittamalla 100 mm klovninkenkien keskelle sen solumuovikaistaleen (aka. eristekaista). Leveytenä muistaakseni 75 mm ja reunoille on siten jäänyt kumin reunuksen mentävä kaistale. Toiseksi olen vetänyt gorillat aivan vantehien reunoihin asti. Mikäli näen oikein, sinulla teipit eivät ylety vanteen reunoihin asti. Tällä tavoin olen onnistunut tiivistämään kolme kiekkoa varsin vaivattomasti. Yhteen kiekkoon riitti kerros Gorillaa, kahteen tarvitsi kaksi kierrosta. Jos nämä ja edellä mainitut neuvot eivät kelpaa kiekoille vieläkään, niin sitten ghetto-tyylillä.