^Siis mahtuu se "pyörimään", rahinan kanssa. :D
Josko mulla on sitten noita ylikokoisia, pirun muhku se kyllä on.
Printable View
^Siis mahtuu se "pyörimään", rahinan kanssa. :D
Josko mulla on sitten noita ylikokoisia, pirun muhku se kyllä on.
Olin jo valmis tilaamaan 2.6 renkaat, mutta omassa viisi vuotta vanhassa maasturissa onkin 19mm leveät vanteet. Nice. Se on sitten 2.25 prkl. Uusi pyörä alkoi kyllä himottaa, sillä talven työmatka kulkisi ehkä hippasen paremmin leveämmillä kumeilla. Miten nämä pyöräprojektit on aina tälläisiä dominoefektejä?
Ei kai tuo mitenkään mahdoton yhdistelmä ole, jos vaan mahtuvat pyörimään haarukoissa. Renkaan profiili noin kapealla vanteella on varmaan aika pyöreä, mutta ihan hyvin kapeilla vanteilla ja leveillä renkailla on maastopyörissä pärjätty viime vuosiin asti.
Selkeesti sai syyn päivittää kiekot :)
Näinhän sitä tuli hyvä syy pyöräkuumeilla. Saatavuus on vaan vähän niin ja näin. Erikoista aikaa elämme.
Mun mielestä 19C vanteet eivät rajoita 2.6" renkaiden asennusta, pilaanko siten hyvän kuumeen, vanteesta joskun löytyy koukku, voi nuo turvalisisin mielin asentaa, hassu suomennos muuten tuo "koukku".
Kalliiksi tulisi kuitenkin kokeilu, jos eivät mahdukaan pyörimään.
Ja on sitä muutenkin ajatellut, että uudempi, parempi maasturi olisi kiva. Tulisi ehkä ajettua taas poluillakin.
Uuden pyörän hankinta on mielekäs juttu, hyvää mieltä ainakin tuottaa, mielellään uudella ajaa...
Kuinka paljon pienempi toi uus 2.6 piikkisika mahtaa olla vs. Vanha ylikokoinen?
Ja mistä tunnistan ”uuden” version? Ja saako uutta piikkisikaa teräsvaijerilla?
Myös 2.25 piikkisika käynyt mielessä, Ice Spikerin ominaisuudet lumella on niin kehnot että se ei herätä niin paljon kiinnostusta. Vai onko wired-versio kenties vähemmän kiemurteleva?
Kyljethän Ice Spikerin taittomallissa on luvattoman ohuet.
Nasta tulee siis vain eteen ja ainoastaan pääkallokeleille, että toisaalta voi olla sama onko siellä Ice Spiker vai piikkisika.
45NRTH Nicotine? Hinta kyllä suolainen.
2.25” piikkisika on kyllä mainio, joskin järkyttävän raskas tietty. En ole huomannut, että onko tämän kauden renkaista mitään kokemuksia vatkaamisesta tässä tullut vielä.
Itsellä on talvea varten vanhat viime kauden vatkaavat 2.25” mallit eteen ja taakse. Haitta on kosmeettinen, en huomaa sitä ajossa mitenkään. Pito on ns. jäätävä ja pärjää lumellakin. Ilmeisesti vatkaus koski taittuvaa mallia. Itsellä on myös ISPit (sähkömaasturissa) ja ne ei ole hyvät kuin jäällä.
^^Kai sitä vois tuohon Piikisikaan taipua. 2.25 on vaan vähän kapoinen, josko etsis sitten uuden ”kapeamman” 2.6:n.
Piikkisika on oikeasti jäätävän hyvä. Tarttuu kuin purkka tukkaan ja lumellakin toimii mainiosti. Sellaiset kalliomäet mitä ei syysmärällä pysty laskemaan menee jäisinä piikkisioilla kuin kuivalla kesäkelillä.
Mikä on tuon 2.25:n todellinen leveys? Ja meneekö 30mm leveällä kiekolla profiili huonoksi?
Kun olis edes ylikokoinen kuten isoveljensä. 2.25 kun vaan on vähän kapea eteen.
On se jonkun verran ylikokoinen, olisikohan ollut noin 2.45” leveä 30 mm sisäleveällä vanteella, pitääpä mitata kun laitan ensi viikolla taas nastat alle. Saattoi olla jopa vähän leveämpi. Profiili oli mun mielestä aivan hyvä, kun niillä viime talvena ajelin.
Vielä senverran utelen että onko 2.25 piikkisika TLR aina vaijerirengas? Superlight sitten taitettava pierunkuori?
Minulla 2.25" ISP on kyljistä 53 mm leveä, eli siihen joku 4-5 mm lisää olisi kyllä hyvä juttu. Tuo Moukarin muistelo tekisi n 62 mm, eli kiinnostaa kovasti...
Mittailin että 2.6" Piikkisika ei mahdu 100 mm Foxiin, korkeudesta alkaa ahdistamaan.
Tilasin Motonetistä 2kpl 2.25 vaijeriversiota. Paikallisessa Motonetissä ei ollu kuin ruttaantunut 1 kpl hyllyssä kun aamulla siellä turhaan kävin.
Tulevat ilman kuluja tuohon lähikauppaan 100m päähän. Very nice.
2.6 en tosiaan uskaltanu toistamiseen ostaa kun ei tiedä minkä version saa kouraansa. :D
Ja jääpähän tilaa sohjollekin sinne lokasuojan ja renkaan väliin.
Itse tilasin 2.25 piikkisiat taittuvakylkisinä, täytyy viikonloppuna askarrella pyörään.
Kokeilin viime talvena vaijerikylkistä 2.25 ISPtä työmatka-ajossa ja vaikka lumessa kulkikin ihan kivasti, niin kokonaisuutena renkaat olivat niin kovat ajaa epätasaisella jäällä, että tuolla uraisella maantien pientareella lähinnä vaan v*tutti.
Itsellä on nämä nicotinet vissiin kohta kolmatta talvea alla. Nastoja niissä on keskellä aika vähän ja pito tulee vasta kun reunanastat puree eli liian myöhään.
Rullaavat ihan hyvin ja ovat kevyet sekä pulleat. Lumisella polulla pidän tunnelmaa parempana kuin ice spiker.
Paljasta jäätähän näillä ei ole läheskään yhtä luottavaista ajaa kuin ISP:llä.
Hinta on kova, omani löysin onneksi puoleen hintaan.
Piikkisika kyllä kiinnostaisi, se voisi olla jotain isp:n ja nicotinen välissä.
Tässähän oli nyt lopputulema se että tänään pitäisi saapua 2kpl 2.6 vaijeripiikkisikaa.
Motonetin saldot oli yllättäen pielessä, 2.25 ei pystyneetkään toimittamaan.
Varmistettuani asian sekä valmistajalta että kauppiaalta uskalsin tilata nuo 2.6t, ovat uudempaa "normaalikokoista" sarjaa.
Parempi näin, leveämpi parempi varsinkin lumella.
2,6" reunalangallinen Piikkisika 15min. asennuksen jälkeen 63mm leveä. Vanteen leveys 30mm ja paine 2,5bar.
Viikonlopuksi haettu mätänetistä 42mm roudat. Ensviikolla pitäs talvi saapua
Kaverin tän vuoden Piikkisika SL 29x2.6 taas i29 vanteella alta 60mm. Ylikokoisesta alikokoiseen. Ja tolkuttoman löysä vanteella ettei meinannut ensin nousta ja nyt tiivistyä Stans racella. Ei hyvä.
Mulla 2.6" taittuvakylkiset nousi helposti hyllylle, mutta eivät pitäneet ilmaa yhtään ilman litkuja. Ajelin sisureilla viime talven. Aika näyttää koska nastarengaskelit saapuvat lounaisrannikolle tänä vuonna.
2.6:t vaijeriversiot napsauttimella kerrasta paikalleen, ilmat pysyi ilman litkujakin.
Suoratkin ovat.
On pieni(2.4?), josko tuosta vähän venyis ajan kanssa. Kuvassa painetta 2bar, vanteen sisäleveys 30mm.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...76101d8df9.jpg