^ Pitäisiköhän hieman liioitella ja sanoa että tyypillistä maastokuskien meininkiä?:cool: Ajetaan pätkä polkua, ollaan kingejä ja unohdetaan että muuallakin ajetaan - ja tulla tupsahdetaan metsästä suoraan ulkoilutietä ajavan eteen:rolleyes: Ei sentään, mutta useampi kuin yhden käden sormilla laskettava määrä sellaisen aiheuttamia jarrutuksia on ajovuosien saatossa kertynyt...
Mä törttöilin Kauppatorin laidalla eli Pohjois-Esplanadin puoleisella pyörätiellä. Jonkun torikauppiaan pakettiauto ajoi eteen ja tukki pyöräkaistat, joten käänsin torin kiveykselle tarkoituksena kiertää mokoma sivuilleen vilkaisematon pikkupaskiainen - mutta tämäpä ennätti kääntää takaisin torille eli suoraan eteen! Lievässä affektissa käänsin takaisin pyöräkaistalle - ja ajoin itse suoraan vastaantulevan pyöräilijän eteen!
Olin kyllä mielestäni katsonut ettei ketään ollut tulossa, mutta niin vain tämä pyöräilijä oli jäänyt näkemättä, ehkä juuri pakettiauton taakse piiloon. Yhteentörmäykseltä olisi ehkä muutenkin vältytty, mutta ei minun silti olisi tarvinnut säikäystä ja äkkijarrutusta aiheuttaa!
Eli jos ei ole täysin varma että tie todella on vapaa, pitää ajaa niin kuin se ei olisi vapaa. Simple as that.