Jep. Ja shortsit suojaavat kuralta hyvin.
Taidan tilata M-koon bike.24:sta, kun näytti hinta olevan edes jollain tapaa järkevä.
178/72kg ja L-koko on hivenen väljä alp-x normi shortseista.
Printable View
Kerrankin sattui koko kohdalleen, M- on juuri passeli.
Pääli shortsit ovat todella ohutta kangasta, eli housut toimivat varmasti helteilläkin.
Lahkeet ovat lyhyet, mikä sopii minulle hienosti.
Uudemman mallin shortsiosa näyttää olevan enemmän shortsimainen, eli lahkeet ovat pidemmät ja yläosakin näyttää aidolta.
Taskujakin on tullut mukaan.
Olisikohan näissä kangaskin hivenen vahvempaa?
http://www.bike24.com/1.php?content=...,18,12;page=90
https://static.bike24.com/i/p/5/7/153575_00_c.jpg
^Katselin kanssa noita ja olen arponut olisko se L vai XL, 185 cm ja 90 kg.
Alp-x mallit ovat shortsi osaltaan väljemmät mitä luulin ja bibsi osa on venyvää materiaalia. Eli näistä ei ainakaan tarvitse ottaa liian isoa kokoa.
Trailit voivat olla sitten ihan jotain muuta. Olisivatkohan nämä trail mallit tiukemmat ja tarkoitettu vähän toisenlaiseen käyttöön?
Talvihousut ovat minulla ällät ja castellin kesä bibsit xl kokoa, mutta nuo castellit ovat nyt mitoitettu kääpiöiden mukaan.
Asiallisen oloiset housukkeet tosiaan. Pitäisin itsekin maastossa löysempiä ajohousuja, mutta napakasti istuvien trikoitten mukavuutta en halua pilata kiskomalla niiden päälle jotain paavonurmia. Täytyy pitää mielessä kun byysakaupat ovat ajankohtaiset.
Olisiko vinkkejä kokoneemmilla Gore-käyttäjillä.
Tarkoituksena hankkia syyskaudelle takki pääosin työmatkoille fillaritakki, talvelle sitten harkinnassa Goren One-malli.
Element-malli ainakin vaikuttaisi järkevältä mutta mille keleillä tuo takki oikeasti on tarkoitettu? http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-we...lite-jacket-1/
Nämä takit ovat yleensä kuoritakkeja, eli vetäistään päälle vesisateella tai kelin kylmettyä liikaa. Siltä tämäkin näyttää.
Osta mieluummin sopivan paksuinen ja hyvin istuva, lue tiukka, softshell takki. Ne hengittävät huomattavasti paremmin ja lämmittävät kroppaa ilman paksumpia aluspaitoja.
Nyt on muuten tullut testattua Oxygen Windstopper Active Shell Light takki kesän aikana ja tuo pitää kyllä vettä ainakin puoli tuntia täydessä kaatosateessa. Ei siis pienintäkään merkkiä vedestä sisällä. Tosi hyvä ja istuva takki syksyn keleille esimerkiksi gaban päälle.
Mahtuu nätisti takataskuun. Oxygenin uudempi gore-tex kuoritakki ei taas takataskuun sovi. Testailin tuota kaupassa.
Kiitos nopeista vinkeistä, täyytyy suunnata katse softshelleihin. Miten nuo Goren softshellit pitää vettä? Mulla on Milletin windstopper softshell, joka on mainio takki mutta koska ikää sillä on jo 8 vuotta niin tuulta/vettä ei pidä enää niin hyvin.
Vedenpitävyys ja (huono)hengittävyys kulkevat käsikädessä. Eli softshell ei pidä kovaa vesisadetta pidempiä aikoja. Siihen isutuvuuteen kannattaa tosiaan panostaa. Kun softshell istuu kunnolla päälle, niin se lämmittää ohuenakin liikunnassa hyvin. Jos taas ajat rauhallisesti matalilla sykkeillä, niin tarvitset hivenen lämpimämpää takkia.
Syksyisellä vesisateella takataskusta otetaan kuoritakki ja pakataan se sinne takaisin heti sateen loputtua.
Itse olen ollut kohtuu uskollinen Gore softshell -asujen käyttäjä. Viime vuosina olen huomannut, että ompelulaatu on heikentynyt huomattavasti. Lähes jokainen housu ja takki on auennut jostain saumasta. Jopa aivan uusista vaatteista. Muutamasta takista on myös vetoketju hajonnut. Alkaa mennä usko Goren laatua kohtaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
Onko kenelläkään kokemusta Goren C7 bibseistä?
Onko 111 euron arvoiset (XXL tarjous tällä hetkellä)?
Olen käyttänyt nyt Castellin Free Aeroja L-koossa, mutta kaipaisi seuraaviksi bibseiksi vähän kestävämpää ja paksumpaa kangasta.