En toki, tässä pukki punanuttu viime jouluna eräässä lauttasaarelaisessa ravitsemusliikkeessä:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti -hz-
http://80.81.189.227/i//00/32/55/16/5921389.jpg
Printable View
En toki, tässä pukki punanuttu viime jouluna eräässä lauttasaarelaisessa ravitsemusliikkeessä:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti -hz-
http://80.81.189.227/i//00/32/55/16/5921389.jpg
Taas tuli lenkillä todettua, että succiskuskit ei paljoo tervehdyksiin vastaile. Tietysti ku kilometri toisensa jälkeen tuijottaa tasasta asfalttia, niin ei siinä iloista maastopyöräilijän tervehdystä huomaa...
moikkailu on cuulia!
:D
Haluaisin palata tähän aiheeseen, koska haluaisin vähän saada selvennystä tähän tervehdys etikettiin. Minä nimittäin ostin tänä kesänä maantiepyörän ja ilokseni :D ja ihmetyksekseni huomasin, että osa käyräsarvisella ajavista alkoi tervehtiä minua. No kun olen sosiaalinen laumaeläin, niin kyllähän minä nostan kättä takaisin.
Tapana tämä on mielestäni loistava. En kuitenkaan halua jäädä pelkäksi perässä hiihtäjäksi, ja siksi kaipaisin vähän selvennystä tähän etikettiin :D :seko: . Eli koska kuuluu tervehtiä toista pyöräilijää? Esim tyyliin:
Olmo kuski tervehtii toista Olmo kuskia, jos molemmilla on succikset päällä.
tai
Tervehdi kaikkia, joilla on menevän näköinen maantiepyörä.
Aina vain tumppua pystyyn, kun oikein iloinen pyöräilijä tulee vastaan. :)
Jos olen maantiepyörällä, moikkaan kaikkia maantiepyöräilijöitä. Maastopyörällä moikkailen maastopyöräilijöitä. Moikkailut jää kyllä tekemättä jos vauhtia alkaa olla turhan paljon tai on muuten paha paikka.
Ihan kaikki ei tuohon leikkiin lähde mukaan, vaan karttavat katsekontaktia viimeiseen saakka tai katsovat kuin vierasta sikaa.
Kanuunat tervehtii kaikkia retkipyöräilijöitä, maantie- ja maastokuskeja,
pikkumukuloita, mummoja, pappoja ja harrikkakuskeja.
Joskus kyllä kypärättömiä vähän moitiskellen.
Kyllä miekin moikkailen kaikkia kanssakuskeja, se tuo ees hiukkasen yhteenkuuluvuudentunnetta kun maastolenkillä joku vinkaa kättä.
Tosin tänään jäi käsinostamatta kun tuli vastaan uudennäköstä porukkaa ja siinä ajattelu sekos sen verran etten älynny moikata. :o
Tapana tämä käden nosto on kuitenkin varsin hyvä.
kyllä tulee tervehdittyä vastaantulevia pyöräilijöitä. Pyöräilijäksi ymmärrän pyöräilyä harrastavan (ainakin sen näköisen) ihmisen.
Käden noston sijaan useammin tulee nyökättyä tervehdykseksi, mutta sen verran selvästi että toinen saattaa jopa huomata tervehdykseni :eek:
Ilokseni olen huomannut että (pk-seudulla) lähes aina tervehdykseen vastataan. Vastaus tervehdykseen on aina mukava nähdä, se on kuin joku ystävä jonka kanssa voin jakaa reisissä polttelevan tuskan. tiedän että en ole yksin tässä maitohappoisessa maailmassani :D
Täällä Sveitsissä vastaantulijaa moikataan kohteliaasti sanomalla "bonjour". Mutta täällä toisaalta moikataan toista julkisessa wc:ssäkin :D
Minulla on onni asua tässä Suomen pisimmän pääkadun pientareella, ts. aitiopaikalla... usein huidon pikku-huppelissa halkoja tuossa tienposkessa tai sitten törrään muuten vaan siinä. Ja huiskutan taatusti jokaiselle ohikulkevalle pyöräilijälle (kriteerinä kypärä)
Nyt on jo tällekin vuodelle alkanut retkipyöräilijöitä tarpoa ohi ihan kiitettäviä määriä, eikä kukaan ole vastannut tervehdykseen :mad: .
Telttapaikkoja - ja joskus löylytkin - riittäisi - puhumattakaan Luciferpallogrillistä - (heinäkuussa ei mutta muutoin ympäri vuoden)
"viiva halkoo maisemaa... nelostie - valtatie"
Suomessa tulkitaan homoseksuaaliksi jos menee viereiselle pisuaarille vaikka kauempana nurkassa olisi vapaa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Alex
Liittyen pyöräilyyn... Vakioreitilläni on pari blondia koiraa, jotka monesti tulevat aidan taakse haukkumaan kun ajan ohi. Yhdessä vaiheessa olivat niin täsmällisiä, että tulivat siihen joka kerta. Haukkuminen kestää, kunnes pyörä on sadan metrin päässä. Mietin, että pitäisikö ruveta nostamaan kättä kun minua aina tervehtivät, mutta en ole vielä kehdannut.
Eipä sitten ole tullut yhtään Kanuunaa vastaan toistaiseksi....Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Talisker
TERVE minä tervehdin nyt kollektiivisesti
........................................
...................xx.xxx............
.................x.x.x..xx...........
...............x.x.x.x.xxx..........
.............x..x...xx.xxxx........
....x.x.....x.x.x..x.x..xxx.......
...x.xx.....x.x.xxx..xx.x.x.....
...xx.xx...xxxx..x.xx..xxx....
...x.x.x...xxx.x.x.xxxxxxx...
...xxxxx..xxx..xx.x.xx..xx...
...x.x.x.x.xxxx.xx.x.x.x.xx..
....xxxxxx..x.x.x..x.x.x.x.x..
.....x.x..x..x.x.x..x.xx.x.x...
......xx.x.x.x.x.x.xx.x.x..x...
........xxx.x.x.x.x.x.x.x.xx...
.........x.xx.x.x.x.x..x.x..x...
..........xx.x.x.x.x..x.x.x.x...
............xxx.x.x.x..x.x..x....
.............x.x.x..x.x.x.x.x....
Juu, eipä ollut Kanuuna, jonka tänään Kaupissa näin. Lapa pystyssä ajoin vastaan, mutta ei... ;)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Reino Hoo
Aivan totta. Täällä saa omituisen (tai homon) leiman, jos ihan vieraita alkaa moikkailemaan.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Kristian Ovaska
Saksassa, jossa viime vuonna asuin, aivan ventovieraatkin toivotteli hyvät viikonloput toimistolta perjantaina lähtiessä ja fillarilenkilläkin yksi kanssapyöräilijä oikein hallot huuteli. Mukavan välitöntä, eikä tarvitse miettiä, pitäskö/voiko/uskaltaako tervehtiä.
Heh, heh... aikoinaan naapurin valkoinen pieni koira räkytti aina, kun ajoi ohi siitä. Se piski tuli siis omakotitalon pihasta tielle haukkumaan. No, kerran sitten olin ajamassa paikan ohi ja kuinka ollakkaan, rakki kyykötti tien pielessä vääntämässä jöötiä. Paikassa on loiva alamäki, joten kelasin mäen päältä niin paljon vauhtia, kuin pohkeista lähti. Kaahasin suoraan kohti koiraa tarkoituksena säikäyttää se. Säikkyihän se, koira lähti niiltä sijoiltaan karkuun, viimeiset pökäleet vielä persiistä roikkuen, luontokappale juoksi pusikoiden läpi omaan pihaan turvaan. Ette arvaa, miten hyvä olo oli loppupäivän, kun kerrankin sai maksaa samalla mitalla takaisin. Oli nimittäin pidemmän aikaa suututtanut se piskin ainainen väy-väy-vou-vou-jollotus, kun siitä ohi ajoi. Tästä on aikaa jo useampi vuosi, joten en muista, tuliko koira kertaakaan tämän jälkeen tielle haukkumaan ohikulkijoita.Lainaus:
Heh! Siitä sai eno-elmeri ikuisen trauman. :D
Heh heh... Eikös tuosta vois antaa tuomion eläinrääkkäyksestä :DLainaus:
Alkujaan tämän lähetti SuperMonza
Ei koiralle käynyt kuinkaan, säikkyipähän vaan pahanpäiväisesti. Minkäs minä sille voin, että siltä jäi työn teko kesken.
No, eilen lenkillä moikkailin testimielessä sitten kaikkia succiksia, viittä henkilöä. Kukaan ei moikannut takas. :rolleyes:
Ainoastaan Myyryläisen Kyösti moikkasi työmatkalla..
Eilen ja toissapäivän kaikki, joille morjestin, moikkasi takaisin. Ja niitä oli ainakin yhteensä 15. Yksi kerkesi nostaa käpälän ennen minua.
Eilisellä lenkillä ensimmäisen puskista tulleen fillaristin morjestus pääsi yllättämään, mutta parille sen jälkeen ehdin jopa vastata. Ihan mukavaa vaihteeksi...
Tänään porvoonpätkällä tuli useampi jäyhä jököttäjä vastaan katse tiukasti tien oikeassa laidassa, mutta heti kun pääsi takaisin itä-helsingin kotoisaan gettoon ensimmäinen vastaantullut vitjis moikkasi heti innostuneen ystävällisesti. Wanhukset ei osaa tapoja :|
Yleensä on kyllä tapa moikkailla kaikkia maastopyöräilyhenkisiä vastaantulijoita, mutta ajan kyllä niin syrjissä alueissa etten pahemmin tapaa ketään...
Missäpäin Porvoota ajelet? Ei muuten, mutta uudet reitit kiinnostaa...Lainaus:
Tänään porvoonpätkällä tuli useampi jäyhä jököttäjä vastaan katse tiukasti tien oikeassa laidassa, mutta heti kun pääsi takaisin itä-helsingin kotoisaan gettoon ensimmäinen vastaantullut vitjis moikkasi heti innostuneen ystävällisesti. Wanhukset ei osaa tapoja :|
No voi nunnunnuu...
MORO KAIKKI
ja nyt voikin ajaa taas lenkillä keskittyneesti :p
No juu, ei tule tuolla hirveän paljon itsekään ajettua, mutta tarkoitin ihan tätä Hki-Borgå välistä pyörätietä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Toyovoima
Vitjis! :D
Emmie ainakaan kaikille pyöräteillä heiluttele, mutta lenkillä jakelen nyökkäyksiä vastaanottavaisen oloisille kanssaharrastajille. Mitä pidemmällä lepikossa tai maantiellä mennään, niin sitä varmemmin..
Espoo-Porvoo-Espoo välillä lauantaina melkein kaikki maantiepyöräilijät moikkasivat takaisin. Yhdelle en ehtinyt vastata, kun oli vähän ahdas mutka.
Vanhan porvoontien pyörätien kohta helsingin päässä missä pyörätie siirtyy valtatien eteläpuolelta pohjoispuolle ja eka mäki siitä ylös? Siellä ainakin 2 valkeaa piskiä räksytti minulle AINA kun ohi siitä menin. Vaikka sen tiesi että ne siellä on, aina se säikäytti. Luulisi ärsyttävän niitä ihmis-asukkaitakin siellä jos minuutin välein kun joku kulkee ohi siitä niin hurtat pitää semmosta mekkalaa ettei mitään rajaa.Lainaus:
Sepä juuri.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti VesaP
Minuakin ensin häiritsi, mutta ajan mittaan räksyttäminen rupesi tuntumaan hieman huvittavaltakin...
Ettet vain olisi ollut Vantaalla? Täällä ei nimittäin tervehditä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Heikki Vierelä
Muu kuvaus sopii hyvin meihin vantaalaisiin. Ei se tervehtimättömyys habituksesta ollut kiinni.
Mää olen Vantaalta, ja tervehdin kaikkia kilpapyöräilijöiden näköisiä vastaantulijoita! Siis silloin kun ajan itsekin treenilenkkiä. Eli ei pidä yleistää!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Hylje
Em'mie kaikkia tunne - joskus joku moikkaa ja mie kans - hälläwäliä...
Hybridi- ja maasturikuskit voi kokea itsensä väliinputoajiksi. Kilpuri- ja nojakkikuskeille kyllä tulee morotettua automaattisesti. Mistäs sitä aina tietää,onko vastaabtulija lenkillä vai kaljalle menossa/ tulossa? No, takaisin morjestan aina.
Kyllä minäkin haukkuisin jos näkisin ihokkaaseen puetun koiran leijuvan kahden renkaan päällä... :seko:
Ai nii TSAU!
Mä morjestan kaikkia harrastajan näköisiä. Niin maasto- kuin maantiekuskeja. Tai ainakin yritän. Joillekin saatan jopa huutaa succis tai vitjis. ;)
jos sillä on kypärä ja jotain tuulipukua urheilullisempaa päällä ja keskimäärin kaksi rengasta allaan, niin sitä tervehditään...
Wooot? Onko Muka olomessa urheilulisempaa asustetta kuin tuulipuku, varsinkin jos niitä kantaa yllään kaksi keskiiän ylittänyttä ihmistä sauvat kädessä heiluen?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti TJ
Olisin kyllä kovin otettu jos minua joku joskus täällä idässä morjestaisi kun fiksillä ajelen, siis jos näet jossain idässä tuskaisen näköisen pojan puskemassa fiksillä niin moikkaa vain, siitä tulee hyvä mieli jollekin pitkäksi aikaa:)
Eilen tervehdin vieressä istuvaa kanssamatkustajaa lentokoneessa. Ja mitä siitä seuras, voivoi. Juteltiin koko matka.
Pyöräillessä pitää siis varoa tervehtimästä. Menee koko matka jutteluks.