Ei muuta kuin ääs-pankin konsultit paikalle.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Kaikki vaan älyluuriin, niin jo on kätevää. Paitsi ettei ole niille joilla ei ole sellaista luuria ole eivätkä haluakaan.
Voi hitto kun olen sitten kömpelö tässä digimaailmassa.
Piti käydä Tampereen keskustassa asioilla niin vähän kiireessä sähläsin noiden parkki-appien kanssa niin taas tuli 60 euron opetusmaksu. Eikä tämä ollut eka kerta. Vaikka joku Moovy tai Parkman tuntuu helpolta sovellukselta käytää, niin jotenkin minä saan niidenkin kanssa sohlattua.
No niin, tässä se nyt on sanottu. Teknostressi!
TEKNOSTRESSILLÄ tarkoitetaan stressiä, joka syntyy teknologioiden käytöstä työssä.
Teknostressiä aiheutuu esimerkiksi siitä, että erilaisia teknologioita on työpaikalla käytössä liikaa, työntekijät eivät osaa käyttää niitä tarpeeksi hyvin – tai teknologian kautta pitäisi pystyä omaksumaan turhan paljon tietoa suhteessa rajalliseen työaikaan.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009660244.html
Mulle tulee stressi tuosta vaikeasta sanasta! Yrittäkääpä sanoa sitä nopeasti monta kertaa peräkkäin!
Hoitelen töissä neljän asiakkaan kiinteistöasioita. Ja niistä jokaisella on esim oma laskunkäsittely, kiinteistön huoltokirja, verkkolevyt, energianseuranta järjestelmät, jäteyhtiöiden raportti-järjestelmät ja etäyhteydet talo-automaation. Ja sitten vielä työnantajan omat systeemit matkalaskuihin, tuntikirjaamisiin ja muihin mahdollisiin Teams, HR ja intra juttuihin.
Pikaisesti laskin n 32 eri järjestelmää joihin minulla on tunnarit ja käyttöoikeudet. Ja tietysti joka asiakkaalla on omat tilikarttansa ja budjetointiohjelmansa.
Että koko ajan on tunne jatkuvasta perässä juoksemisesta. Kun nuo vielä vaihtuu ja päivittyy aika taajaan.
Minä teen noita töissä.
Teknostressi näkyy sitten siinä, että vapaa-ajalla ei kiinnosta vähäänkään säätää. Siksi esim. poden sähköautoahdistusta, kun ei kiinnosta tipan vertaa alkaa säätäämään latausten yms. kanssa vrt. ylivoimaisen helppo bensan tankkaus kerran pari kuussa.
unohdettiin salasanat lukittuihin tiedostoihin.
tältä kompuutterilta löysin niitä reilusti, toisesta paikasta taas numerolista sopivasti merkitsettömänä jne. En ihmettelisi vaikka olisi piilotiedostoja jossain.
onneksi kovot ei oltu lukittu, muuten olisi tullut perintökoneen kanssa paskamaista.
En myöskään ala säätään kenenkään tietokonetta, jos poistun kotoa, vaikka osaankin sen jokseenkin ;)
Onko Facebook rikki vai onko mun tili hakkeroitu?
Rikki on, jossain näin uutisen, että kaikki Metan alustat kaputt.
Kun näin uutisen, tuli ekana mieleen, miten paljon maailmanlaajuisesti vapautui ihmisillä laatuaikaa. Sen kunniaksi lähden itsekin nyt ulos, vaikken Metan uhri olekaan.
Turhaan käytin aikaa salasanan palautukseen mutta jos tili olisikin ollut hakkeroitu niin sen nopea takaisinsaaminen olisi varmaan ollut hyvä eli tavallaan ei kuitenkaan mennyt hukkaan tuo aika :D
Tuntuu että sitä mukaa kun nää vehkeet viisastuu niin minä tyhmennyn