Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen kuitenkin kallistumassa Shimanoon ihan vaan vanhasta tottumuksesta.
Printable View
Tuota Sram X1 pakan irrotusta ihmettelen. Pitääkö pienin ratas irroittaa ennen kuin pakan voi irrottaa tuolla normi pakka-avaimella vai miten se menee? Onko jossain kuvallisia ohjeita?
Ihan samaan tapaan kuin 9 tai 10 pakka, paitsi mitään irtoratasta ei ole. Koko pakka irtoaa yhtenä pakettina.
^ Tuo ylempänä väittämäni pakan paksuushan ei pidä paikkaansa, kiinnitystason pituus vapaarattaaseen on ainoastaan sama.
Laitetaas tähän kun kuuluu enemmän tän otsikon alle tuo toisaalla kyselemäni asia johon tuli vastauskin vastaan guugletellessa:
Näemmä toimii, ainakin SRAMin triggerillä eli kaiken järjen mukaan sit 11-speed gripparillakin: http://mtb.tools/cs/blog/13_Test-kom...imano-Deore-XT
Tarkoitus panostaa pyörän vaihteistoon, kun muuten pyörä on jo itselle "täydellinen". Pyörässä on nyt GX 1x11, ja olin miettinyt X01 tai XX1. Onko noissa mitään käytännön eroo, vai onko se vain et kun ostan X01, niin mietin aina et prkl ku en hankkinut parasta? Tarkoitus siis vaihtaa shifteri, takavaihtaja ja ketju.
Kyllä tuon xx1 ja xo1 päällimäinen ero on lähinnä painossa ja siinäkään ei kovin montaa grammaa saa käytettyä euroa kohden..
Itellä on käytössä tällä hetkellä gx ja x01 niin niissäkään ei painon lisäksi muuta merkittävää eroa ole kuin xo1-liipasimen parempi säädettävyys.. Tuntumassa ja toiminnassa ei suuremmin eroa ole..
Tulipa nyt päädyttyä tähän ja nyt omakohtaistakin kokemusta, eli Shimanon XT M8000 -pakka ja -vaihtaja toimii erinomaisesti SRAMin X01 11 speed -gripshiftillä.
Eli vaikuttaisi että nykyisiä Shimanon ja SRAMin 11-spd maastopuolen osia voi sotkea ristiin keskenään, vetosuhteet natsaa.
Pakan ratasvälihän on siis 3.74 mm (eikä muualla väitetty 3.9 mm) ja SRAMin vaihteenvalitsimen veto on ilmeisesti 3.48 mm, joten Shimanossakin siis oltava likimain tuo (eikä muualla väitetty 3.6 mm).
Onko siinä mitään perää että uusi xt liipaisin ei sopisikaan kaikkien jarrukahvojen kaveriksi? Muistan että jostain olisin lukenut näin. Tällä hetkellä on pyörässä Hope:n jarrut ja vähän houkuttaisi päivittää voimansiirtoa
Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
^ Niitä on ainakin kahden vai kolmenlaisia, i-Spec -kiinnityksellä ja sit perinteisellä klampilla suoraan tankoon. Viisarilla ja ilman.
Eli onnistuu.
Jos sinulla on Tech3 kahva niin i-spec vipu ja jarrukahvaan tarviit tämän: http://www.bike24.com/p2135018.html
Helloo...uudet sivut mulle....mihinkähän menee???
Moi. Mulla Konan big kahuna 29er 2x10 sp (2013). Tekis mieli tota 1x11 kokeilla! Takakiekkona Eastonin XC j-pinnoilla.
Kiekosta ja vapaarattaasta ei löydy mitään merkintöjä! Mahtaisko tohon kiekkoon käydä Eastonin M1 XD driver/SRAM
11sp? Kuvakin olisi, mutta näillä sivuilla sekoiltuani ekaa kertaa, jäi lähtemättä....minkä nappulan takana kuvan liittäminen
on näillä sivuilla? Nyt siilei hukkanen....
Hello... vieläkin hukkanen, liekö liian vanha?
Kuvassa Eastonin takakiekko. Käykö tohon Eastonin M1 dx driver/sram 11sp?
Nyt yritän liittää kuvan. ONNEA!
Nyt riitti mulle !!! Parempi polkee kun täälä seekoolla!
Mites 11 ketjun katkaisu. Ostin Biltemasta katkaisimen, mutta eihän se sovikkaan ketjuun kun nuo ketjulenkkien väliin menevät osat on siinä liian paksuja. Ajattelin vähän viilata pienemmäksi, mutta ilmeisesti tälle olisi joku sopivan kokoinenkin olemassa?
^Motonetistä ostin juuri pro merkkisen mikä käy myös 11 ketjulle. https://www.motonet.fi/fi/tuote/3838...tjunkatkaisija
Oli muutes halvempi, kuin saksassa.
^^Sillä Bilteman vehkeellä ei tee muutenkaan mitään, se piikki vääntyy ehkä toisella käyttökerralla käyttökelvottomaksi. Osta tuo Pro, löytyy myös Prismasta.
Myöskään super b merkkisellä ei tee mitään.. Itelläkin tuo pro, ei oo tosin ollu vielä käytössä.
Tuota pro_ta sai myös prismasta. Taisi olla vieläkin edullisempi siellä. On toimiva.
Matkelle ostin tacx:n mini mallin, jota olen käyttänyt kotonakin. Toimii hyvin, ja varaliittimen saa pienellä muokkauksella työkalun sisään.
https://static.bike24.com/i/p/3/9/142093_00_c.jpg
Sram on julkaissut uuden 1x voimansiirron: https://www.sram.com/sram/mountain/family/nx
Tais XT:n 1x11 käydä turhan hyvin kaupaksi kun ei tarvinnutkaan XD-kasettia..
Bilteman ketjunkatkaisijalla sain yhden katkaisun tehtyä, toisen aikana meni kierteet ja pyörii enää tyhjää. Pitää käydä ostamassa parempi niin saa tuon yhden lenkin pois ja pikalukon tilalle.
^^ Tuostahan nyt sais modattua niin että laittaa tuon NX pakan ja sit jonku paremman tason vaihtajan, esim X1, X01 tms.
On muuten aika painava pakka toi NX, yli puol killoo..
^ Huhhuh.. :D ite kun luulin että oma GX pakka on painava :D no on se kyllä tuokin.
Budget sportista hain ton pron hintaan 12,9 € ja on kyllä laadukkaan oloinen tuon biltema tekeleen jälkeen. Eli Bilteman vehkeellä ähelsin tunnin ja sain yhden pinnin auki sekä laitteesta hävisi kierteet täysin. Prolla sitten meni n. 5 sekuntia ja oli pinni auki.
Eli älkää kukaan muu olko niin tyhmä kuin minä ja ostako tuota Bilteman laitetta. Ketjun saa katkaistua varmaan hampaillakin paremmin kun tuolla.
10 ketjun katkaisijalla ei ilmeisesti saa 11 ketjua katki?
^minä olen katkonut. Mutta ehkä tein jotain väärin.