No tule hakemaan minulta 25mm Rubino Pro tai 23mm GP4000S2, molemmat mustia täältä Helsingin keskustasta niin pääset ajamaan heti.
Printable View
No tule hakemaan minulta 25mm Rubino Pro tai 23mm GP4000S2, molemmat mustia täältä Helsingin keskustasta niin pääset ajamaan heti.
Sattumoisin joskus hommasin kun halvalla sain Rubinon halvimman teräskaapeliversion 28-622 koossa. Palvelee kohta marjankuljetuskiekkosetin etusena.
Mittaantuu 15C vanteella 26,8mm leveäksi ja 25,1 mm korkeaksi, voisin olettaa että Pro tulee samasta muotista.
Vähän vertailua otsikon mukaisista, tai ainakin sen suuntaisista renkaista:
Hieman reilussa 30 km/h vauhdissa taittuva 28 mm Schwalbe Durano vaikuttaisi olevan noin 1-1,5 s nopeampi kilometriä kohden kuin taittuva 28 mm Maxxis Re-Fuse. Mukavuuspisteet selvemmin ensin mainitulle.
Minun cyclovanteilla, joissa edelleen lukee 622x13c Rubino Pro tuntuisi olevan 23 millisenä aika tasan 23mm, samoin 25 millisenä. Voi olla, että hieman leveämmällä vanteella aavistus lähtee leveydestä.
Esim. XXL:stä löytyy Contin Grand Race Sport kahden renkaan setti hintaan 49,90e. Mulla ei ole kokemusta noista, mutta pikaisen googlauksen perusteella saattaisivat olla ihan ok renkaat.
Muista liikkeistä esim. Toni&Toni näyttää kauppaavan Michelin Pro4:ia vähän mallista riippuen reilulla 30 eurolla. Ei paha hinta ilmeisen hyvästä renkaasta? Larunpyorassa näytti olevan jonkinlainen ale (-20% tjsp.) Vittorian renkaista, soitto sinne ja kysyt mitä löytyy? Ihan varmasti hyviä renkaita löytyy kaupoista, jos ei ole liian valikoiva merkin ja mallin suhteen. Ei muuta kuin puhelin käteen ja/tai muutamaan lähimpään pyöräkauppaan tsekkaamaan mitä hyllystä löytyy.
Meni päivä sitten puoliksi nukkuessa ja loput oli päivästä niin epävakaata keliä, että mietin maanantaina uudestaan näitä kumiasioita. Kyllä tuohon kumi saadaan, ei siinä.
Juolahti mieleen sinänsä mielenkiintoista keskustelua käyville kanssapyöräilijöille sellainen kaino pyyntö, että josko näitä maantierengaskeskusteluja voisi ohjata edes etäisesti otsikoltaan aiheeseen sopivaan ketjuun. Syvällä rengastietouden suossa kahlaavalle lienee selvää, että tämä ketju on jo ajat sitten kääntynyt tuollaisiin semi-kilparenkaisiin kuten One ja GP4000sII, mutta ei välttämättä kaikille.
Tämä ketju voisi olla jo lähempänä aihetta.
Kyllä tuo 4000S II on ihan sopiva treenikumi. En ymmärrä miksi hyvään pyörään pitäisi treenejä varten laittaa jotkut säästökumit alle. Oikeasta paikasta ja oikeaan aikaan ostettuna hintakaan ei ole paha.
Maantiepyorassa Campagnolo Scirocco 35 mm vanteet ja Vittoria Zaffiro Pro 25 renkaat. Hyllyssa varalla Panaracer Gravelking 26. Jotenkin tekis mieli tilata Continentalin Gatorskinit, onko jarkea vai ei? Onko kokemuksia? Pyrkimys ajaa maantiella, mutta valilla pakko poiketa huonommalle alustalle. Kuski 95 kg ja renkaalta vaaditaan hyvaa pistosuojausta ja rullaavuutta. Tuoko Gatorskinit mitaan lisaa/parempaa ylla mainittuihin renkaisiin verrattuna? Suosituksia?!?!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
No, sadan kilon keijukainen, pari kilometriä hiekkatietä ja loput 13 suuntaansa työmatkaa 25 millisellä Conti GP4000S:llä kolmesta neljään päivään viikossa silloin kun ei ole reissuja Wapusta syyskuun loppuun. Ei yhtään rengasrikkoa työmatkalla parilla rengassetillä. Välillä kehä kolmosen varren taistelutannerta jota pyörätieksikin kutsutaan, välillä muita teitä. Pahin sepelikausi muilla renkailla. En ole keksinyt yhtään syytä vaihtaa näistä johonkin muuhun, vaikka jotkut muut renkaat voisikin olla kymmenen euroa per kesä halvemmat.
Continental GP4000s:n rullaavuuden ja puhkeamaisherkkyyden välinen suhde on erinomainen. Ehkä juuri siksi, koska se tuntuu keräävän pintaansa hyvin vähän kiviä. II-versio tuntuu hieman pehmeämmältä, mutta on toistaiseksi tuntunut kestävän pistoja oikein hyvin. Kilometrit sen sijaan näkyvät mielestäni renkaassa kulumana edeltävää mallia herkemmin. Monelle saattaa kuitenkin olla rullaavuus täysin yhdentekevä asia, tai ainakin painopiste haetuissa ominaisuuksissa voi olla enemmän siellä kulutuskestävyyden ja pistosuojan puolella. Tällöin ei ehkä kannata valita semi-kilparengasta vaikka se hyvin kestäisikin oman tyylilajinsa edustajiksi.
Hyss, onko Leku täällä, jahas siis ei. No uskallan sitten sitten jotain. Minusta Frosty tiivisti homman oikein hyvin. Yllättävän hyvin nää Conti GB 4000versiot kestää näitä vähemmän otollisia alustoja. Mun filosofia on silviisiin jotta kun olen maantierenkailla liikenteessä niin ajan niin hyvin rullaavilla kuin voin.
Loppuelämäni on liian lyhyt tuhlattavaksi kömyrärengastuksiin. Puhtaisiin soratieseikkailuihini on sitten Contilta Race ja Speedkumeja kiekoillaan valmiina.
Eka rengasrikko 4200km, Contin gb 4000 II:silla 23mm leveet ja max paineet.
Joku pieni metallipala oli kaivautunut takarenkaan läpi.
Takarenkaaseen kulunut tasainen keskikohta ja siellä täällä pieniä kivien tekemiä halkeamia.
Hyvät kumit.
Maxpaineethan tarkoittaa jotta päälikumi joustaa vähiten, siis on on mun ymmärtämisen mukaan altteimmaallaan lävistäville riesoille.
Täällä kanssa puhkesi CONTINENTAL GRAND PRIX 4000S II reilun tonnin jälkeen. Laitoin ekaa kertaa 8 Bar paineet. 25 mm. Aiemmin ajellut hiukan alemmilla paineilla ongelmitta. Liekö vain sattumaa?
Mä oon ajanut GP4000sSll 28mm renkaalla 2000km ja siitä noin 500km keskuspuiston sorateitä. Yhden pienen kivensirun olen takarenkaasta kaivanut. Alussa varoin hiekkaa, nyttemmin ajan soralla aivan surutta hiekalla. Loistava rengas. Takana painetta 6,5 bar ja edessä 6,0 bar. Kuskilla painoa 78 kiloa.
Nayttaa silta, etta Continentalin GP 4000 S II nauttii suurta kannatusta. Luultavasti unohdan Gatorskinit ja hommaan GP 4000 S II.
Haluaako joku viela pitaa puolustuspuheen Gatorskinien puolesta tai muuten vaan kertoa kokemuksia yllamainittujen renkaiden valilla?
Gatorskin vs. GP 4000 S II
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Minulla olisko nyt noin 2500km GP4000 s II 23mm leveellä ajettuna. Yksi puhkeama eturenkaassa kun iso sepelinpala (olisi mennyt läpi varmaan monesta muustakin renkaasta) löi siitä läpi hiukan reunan puolelta. Takarenkaassa reilusti reunassa pieni vekki/ isompi naarmu, olisiko kanttariin osunut. Takarengas alkaa pikkuhiljaa muuttua kantikkaammaksi, mutta molemmat 'kulutusmerkit' näkyy vielä. Yhden kivensirun olen takarenkaasta kaivanut, ja joitakin koloja on ilmestynyt. Olen ajanut myös hiekalla ja jopa sorateillä lyhyitä matkoja. Paineet olen pyrkinyt pitämään 7,5-8 (mittarin luotettavuus hiukan epäilyttää), kuski 70 kiloinen. Kaiken kaikkiaan ollut mukava rengas ajaa, minusta se on jopa tärinättömämpi kuin moni muu. Miss vaiheessa muilla renkaan kuluneisuutta ilmineeraavat kolot alkaa hävitä ja paljonko olette sen jälkeen ajaneet?
En pidä mitään puolustuspuhetta, mutta GP4000sII on edelleenkin rullaava ja melko nopeasti kuluva semi-kilparengas, joka kestää pistoja hyvään rullaavuuteensa nähden kohtuullisen hyvin. Gatorskin ja kyljistä suojatumpi versio Gator Hardshell ovat painotukseltaan enemmän pistosuojauksen ja kulutuskestävyyden suuntaan, eli enemmän ketjun otsikon mukaisia renkaita. Gaattorit ovat astetta vanhempaa ikäpolvea teknisesti. Näiden välille sekä rullaavuuden ja pistosuojauksen sekä ilmeisesti myös kulutuskestävyyden suhteen sijoittuu Continental 4Season. Valinta kannattanee tehdä painotettavien ominaisuuksien näkökulmasta.
Ajoin 25mm GP4000sII:lla noin 3,000km kunnes toisessa renkaassa oli lopulta sen verran viiltoja että totesin aiheelliseksi vaihtaa renkaat uusiin, vaikka kulutuspintaa oli vielä reippaasti jäljellä. Nyt alla pyörii Schwalbe One V-Guard 25mm ja samoilla paineilla One tuntuu mukavammalta kuin GP4000sII. Rullaavuudessa en huomaa merkittävää eroa suutaan tai toiseen, välillä One tosin tuntuu rullaavan helpommin. Tiedä sitten johtuuko se siitä että meno on pehmeämpää ja siksi tuntuu rullaavammalta. Aika näyttää miten Schwalbet tulevat kestämään, mutta jos ensivaikutelmaan on luottaminen niin Onesta tulee itselleni uusi standardi.
Tänä keväänä tuli hommattua maantiepyörään uudet kummit tampereelta kissanmaan urheilupyörästä kun sportaxissa ei ollut vielä maantiekummeja niin aikaisin keväällä .
Myyjä kehui että kannattaisi ostaa pistosujatut gatorskinnit , ei pahaa sanottavaa , ei tosin ole ollut rengasrikkoja sen jälkeen kun uskalsin pumpata tarpeeksi paineita noin 7-8kg .
Ajettu muistaakseni joku 700-800km ja 25mm on.
Canyon Endurace CF:ssä olen takana käyttänyt 28 mm Gatorskiniä ja edessä GP4000Sll:ta. Gatorskinillä tuli ajettua yli 5000 km ja vielä oli hyvin kulutuspintaa vaikka kantikas olikin. Päätin kuitenkin vaihtaa taakse 28 mm GP4000Sll:n rullavuuden vuoksi.
28 mm GP4000Sll on varsinainen munkki ja sen huomasi heti kun rengas oli pyörässä. Paljon korkeampi kuin Gatorskin. Rengas mahtui juuri ja välystä takajarruun jäi alle 1 mm. Tuon sivun mukaan 25 mm GP4000Sll on 2 mm korkeampi kuin 25 mm Gatorskin, joten ero 28 mm renkaalla lienee vajaa 3 mm http://www.bicyclerollingresistance.com/
Seuraava ikävä huomio oli se, että GP4000Sll:n "liimapinta" keräsi kiviä ja kun välystä renkaan ja jarrun välissä ei ollut jäivät kivet harraamaan vastaan jarrusatulan ja renkaan väliin. Tämän hoidin "hiekottamalla" renkaista liimapinnan pois. Mutta jos tuon korkeuden olisi tiennyt, en noita 28 mm GP4000Sll olisi hankkinut
Schwalbe duranot kestäneet ok. Mistähän niitä sais nykyään halvimmalla Suomesta. Itse maksoin aikoinaan reilusti alle 30e/kpl.
Jos lähdetään hakemaan sitä maksimaalista pistosuojaa, niin mitä vaihtoehtoja kauppaatte?
Contin Gator Hardshell, Schwalbe Durano Plus ja mitä vielä? Joillain merkeillä on kyllä niin kirjava mallisto ja merkintätapa, että pitää tehdä oikein töitä että selviää tuotteiden erot. Kuin nyt vaikka Durano DD tai Durano Plus. :rolleyes:
Yksi PK-seudulla asuva kaveri kyseli minulta vinkkejä kunnolla kestävästä kilpurinrenkaasta, mutta minulla ei näistä ole kokemuksia...
Jos ajatuskin tien päällä tapahtuvasta renkaanvaihdosta ahdistaa, niin Durano Plus lienee lähinnä oikea vaihtoehto - mutta vain siksi että rengasrikon todennäköisyys on melkoisen pieni, sillä rengas voi olla kohtalaisen tuskaisa asennettava (etenkin uutena).
Tai voihan maksimaalista pistosuojaa kaivata ihan vain siksikin ettei syyskeleillä viitsi pysähtyä viideksikään minuutiksi tien laitaan jos sitä voi suinkin välttää. Tai siksi ettei kaipaa työmatka- tms. lenkillään pienintäkään ylimääräistä viivästystä. Onhan noita. Itse ajan Durano Plussilla kevään ensimmäiset maantiekiliometrit siksi ettei hiekoitussepeli stressaisi; syksyllä riittää samanasteiseen stressittömyyteen Durano.
Komppaan kuovipolkua. Itse asensin viime syksynä Duranoplussat, mikä oli ihan ...tillinen homma, mutta vanteille lopulta meni. Ei ole minusta kyllä mukavat ajaa (kyllä niilläkin eteenpäin pääsee), mutta niiden joidenkin satojen kilometrien matkalla ei sepelikään mennyt läpi. Oli kiva päästä niistä kevään sepelikauden jälkeen taas eroon.
^^ Retki,maantie,hiekkatie ajossa,continentalin gatorskin useita vuosia kilometrejä 1000,2000 ?,ja kaverina continentalin halpis tour ride.Kummassakaan ei yhtään flättiä.Rullaa itselle riittävästi.Gatorskinissä alkaa olla kulmikkuuta.
Onko kumit kestäneet ja pelanneet hyvin? Entä käytätkö litkua niitten sisällä? Arviostasi rohkaistuneena tilasin itellekin tollaset 25 milliset tufon avotuubit cykloon, jolla ajelen pääasiassa maanteitä. Otin vielä yhden ylimääräisen kumin, joka saa mennä pieneen tarakkalaukkuun, jossa on aina mukana kaikki tarvittava, niin pääsee sitte myös melkosen varmasti kotio, vaikka rengasrikkokin tapahtuisi.