Alkujaan tämän lähetti
Nufan
Nyt on vähän lisää dataa Rab Neutrino 800:sta
Nukuttiin teltassa kahdestaan ja alustana oli tällä kertaa Therm-a-Restin NeoAir Xtherm ja käytössä silkkilineri. Pakkasta -27°C
Vaatetus sukat ja urheilukerrasto, sekä ohut juoksupipo
Kylmyydestä ei ollut missään vaiheessa minkäänlaisia viitteitä, päinvastoin jouduin availemaan huppua ja lämpökaulusta vähän, kun tuli jopa hiukan kuuma.
Pussissa oleva taskukin läpäisi testin, kun pidin siellä iPhonea ja se pysyi yllättäen päällä. Tässä muutamana iltana, kun olen yrittänyt pakkasessa sitä käyttää, se on sammunut yleensä 5sek taskusta ottamisen jälkeen.
Tasku oli tilava, puhelinta ei sinne erityisemmin tarvinnut änkeä. En yöllä myöskään huomannut, että kaulan lähellä on puhelin taskussa, joten se on hyvin topattu.
Olisi mukava tietää paljon teltassa on lämmin, kun siellä nukkuu kaksi ihmistä. Pussin comfort lämpötila on valmistajan mukaan -20°C
Uni jäi tosin aika vähiin ja neljän aikaan yöllä kömmittiin sisälle nukkumaan, että saisi vähän edes unta, kun töihin piti kuitenkin mennä.
Olen aika huono nukkumaan teltassa ja tarvitsen äänettömän ympäristön. Nyt valtatien melu, junarata ja 10m päässä huutava ilmalämpöpumpun ulkoyksikkö häiritsivät unta. korvatulppia käytän normaalisti, nyt ei vaan ollut saatavilla
Häiritseväksi tekijäksi lasken myös paikallaan pysymättömän tyynyn. Nyt minulla oli tyynynä untuvatakki, joka oli sullottu makuualustan pumppusäkkiin.
Se ei pysynyt paikallaan ja jouduin jatkuvasti sitä siirtelemään ja asettelemaan.
Olisiko tähän tyyny ongelmaan mitään vinkkejä? mikä olisi hyvä tyynyksi ja millä sen saisi pysymään paikallaan? pitääkö tehdä tyynyliina, joka olisi alustaan jollain tapaa kiinnitetty?